Lipo, NiMH sau NiCd?
#2
Postat 29 December 2009 - 01:00 AM
http://en.wikipedia....cadmium_battery
http://en.wikipedia....hydride_battery
http://en.wikipedia....Lithium_polymer
si bonus :lol:
http://en.wikipedia....osphate_battery
#3
Postat 29 December 2009 - 01:08 AM
ovidiugm, la Dec 29 2009, 01:00 AM, a spus:
http://en.wikipedia....cadmium_battery
http://en.wikipedia....hydride_battery
http://en.wikipedia....Lithium_polymer
si bonus :lol:
http://en.wikipedia....osphate_battery
#4
Postat 29 December 2009 - 01:12 AM
#6
Postat 29 December 2009 - 03:23 AM
Aceasta postare a fost editata de teodor96: 29 December 2009 - 03:24 AM
www.firestorm.wgz.ro
#7
Postat 29 December 2009 - 07:59 AM
teodor96, la Dec 29 2009, 03:23 AM, a spus:
Cred ca Mirel a deschis acest topic dupa o discutie privata cu mine in care i-am recomandat pentru acumulatorii de receptie doar NiMH. Si, cum toata lumea foloseste doar LiPo pe acest forum, a vrut sa stie de ce am eu alta opinie decat majoritatea. Explicatia mea a fost si este simpla. Un LiPo de 7,4V si capaciatatea X are cam aceeasi greutate cu un NiMH de 4,8V si aceeasi capacitate X. Diferenta de tensiune se pierde in regulator, deci nu se foloseste util. In plus un regulator aduce un factor in plus de probleme posibile. LiPo suporta curenti mai mari de descarcare. Dar pentru receptie nu se prea foloseste acest avantaj. Chiar daca e un heli cu servouri care consuma foarte mult, tot nu e o problema pt NiMH, autonomia de macar o zi de zbor ceruta de bunul simt (si dimensionarea acumulatorilor pe masura) duce si la un curent de descarcare decent. Vorbim aici doar de termice, nu discut de modelele electrice unde LiPo are cu totul alt rol. Ca sa nu mai vorbim de nevoia unui egalizor la incarcare, preturi, etc. Cam astea sunt motivele pentru care nu am folosit pana acum niciodata LiPo si nici nu cred ca voi folosi in viitorul apropiat, mai ales ca toate modelele mele sunt si vor fi termice.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#8
Postat 29 December 2009 - 08:45 AM
Fiecare aplicatie cu specificul ei.
#9
Postat 29 December 2009 - 08:51 AM
Concluzie: Ambele sisteme sunt bune, depinde la ce le folosesti. Nu exclud de aici LiFe, dar inca nu am folosit si nu vreau sa vorbesc aiurea. NiCd nu cred ca se mai gasesc in magazinele de modelism.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#10
Postat 29 December 2009 - 09:04 AM
MLGore, la Dec 29 2009, 08:51 AM, a spus:
Exact, aici ajungi cel mai bine pentru modele care consuma peste 4-5A pe partea de servo-uri.
Dan Mitea iti poate spune mai multe despre cum a decurs recenta lui conversie.
NiCd a fost interzis.
" In the European Union, the Restriction of Hazardous Substances Directive (RoHS) bans the use of cadmium in electrical and electronic equipment products since July 2006. The sale of nickel-cadmium batteries has now been banned within the European Union except for medical use; alarm systems; emergency lighting and portable power tools."
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 December 2009 - 09:05 AM
#11
Postat 29 December 2009 - 09:16 AM
misumat, la Dec 29 2009, 07:59 AM, a spus:
nu stiu ce sa zic... Eu de exemplu la Yak Emcotec-u zice ca am avut un varf de consum de 10A per zbor. Un NiMh nu cred ca face fata, cum zicea si MlGore. Io la modele mari prefer lipo sau Liion (la modele de 2,7, 3m am vazut ca se foloseste)
#12
Postat 29 December 2009 - 05:28 PM
Am pus un LiPo cu UBEC pe Petrica. Fiindca bateria statea nefolosita si fiindca am vrut sa experimentez. Am folosit un UBEC bun. Castle Creations. Este mult supradimensionat la cei 10A. Nu am avut probleme.
Avantaje:
Scap de grija efectului de memorie. Nu ca m-ar fi necajit la celelelte baterii dar asa stau linistit.
Dezavantaje:
Cum echilibrez celulele? Cel mai simplu ar fi sa pun bateria intr-un loc foarte accesibil incat sa o pot scoate din model inainte de fiecare zbor. La termice nu prea este o varianta uzuala. Dar ma voi adapta.
Voi incerca si LiPoFe pe Ultimate. Nu am cumparat, inca, bateria dar am cumparat chargerul.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 December 2009 - 05:30 PM
#13
Postat 29 December 2009 - 05:53 PM
#14
Postat 29 December 2009 - 06:05 PM
dan_mitea, la Dec 29 2009, 05:28 PM, a spus:
Am pus un LiPo cu UBEC pe Petrica. Fiindca bateria statea nefolosita si fiindca am vrut sa experimentez. Am folosit un UBEC bun. Castle Creations. Este mult supradimensionat la cei 10A. Nu am avut probleme.
Avantaje:
Scap de grija efectului de memorie. Nu ca m-ar fi necajit la celelelte baterii dar asa stau linistit.
Dezavantaje:
Cum echilibrez celulele? Cel mai simplu ar fi sa pun bateria intr-un loc foarte accesibil incat sa o pot scoate din model inainte de fiecare zbor. La termice nu prea este o varianta uzuala. Dar ma voi adapta.
Voi incerca si LiPoFe pe Ultimate. Nu am cumparat, inca, bateria dar am cumparat chargerul.
pai pt egalizat celule oricand poti folosi un adaptor d-ala cu cablu mai lung :mellow:
#15
Postat 29 December 2009 - 06:44 PM
Deci sunt in siguranta cu HiCd 6V 4500 mA?
#16
Postat 29 December 2009 - 07:03 PM
mirel_1900, la Dec 29 2009, 06:44 PM, a spus:
Deci sunt in siguranta cu HiCd 6V 4500 mA?
ai cumva un jet ranger galben??apropo la heli cred ca merita sa pui un LiPo 2500 :mellow:
Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 29 December 2009 - 07:04 PM
#18
Postat 02 January 2010 - 01:36 AM
mirel_1900, la Dec 29 2009, 07:12 PM, a spus:
deci la heliu ala...ar merita un power box..oricum trebuie sa cumperi ceva foarte sigur , nu merita sa risti
intreaba-i pe cei care au avut asa ceva si stiu mai bine
Fisiere atasate
-
Powerbox_Evolution_2.jpg (24.55K)
Number of downloads: 240
#19
Postat 03 January 2010 - 01:56 AM
Un pack de 6V 4500mAh ma duce cu gandul ca are celule SubC. Daca este asa poti sa stai deosebit de linistit in privinta curentului, intrucat ai 15-20A asigurati din orice pozitie.
Si eu folosesc pack SubC de 2000mAh, pentru un avion cu 6 servouri digitale de 9kgf...
#20
Postat 03 January 2010 - 02:24 AM
#21
Postat 03 January 2010 - 02:37 AM
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXVTE9&P=0
Diametrul celulei este mai mare. In consecinta poate da curenti mai mari.
Este bateria pe care o folosesc la Hog Bipe. Tensiunea este atat de constanta de zici ca este stabilizata. Precizez ca am servo-uri standard.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 03 January 2010 - 02:40 AM
#23
Postat 03 January 2010 - 05:17 AM
Fisiere atasate
-
baterie.jpg (21.34K)
Number of downloads: 172
Aceasta postare a fost editata de mirel_1900: 03 January 2010 - 05:18 AM
#24
Postat 03 January 2010 - 05:42 AM
Baftaaaaaa.
#25
Postat 03 January 2010 - 08:52 AM
9unuunu, la Jan 3 2010, 02:24 AM, a spus:
Wiki is your best friend:
http://en.wikipedia....ery_sizes#Sub-C