INVATATI, INVATATI SI IAR INVATATI De unde mama? Ca cartile e scumpe?
#1
Postat 19 July 2004 - 03:33 PM
MOCCA, DA NUMA SA VREI SA CITESTI!;)
Pentru exemplificare :
1. Materiale Compozite
2. Curs Dispozitive si circuite electronice
3. Cursuri de elctro pe Cursuri electro
NU STIU CIT VA PRINDE DAR E UTIL PTR CEI CE VOR SA INVETE!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#2
Postat 19 July 2004 - 05:04 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#3
Postat 19 July 2004 - 07:38 PM
Astia zic ca e gresit ceea ce am auzit eu de la multi aeromodelisti care faceau o legatura cu proiectia pe orizontala a aripii ....dar cum ramane cu proiectia verticala???
uite link si lamuriti-ma si pe mine si pe alti aeromodelisti odata pentru totdeauna. Eu tind sa cred ca astia au dreptate.link
Aceasta postare a fost editata de teo: 19 July 2004 - 07:39 PM
#5
Postat 19 July 2004 - 09:04 PM
#6
Postat 20 July 2004 - 10:26 AM
teo, la 19 Jul 2004, 19:38, a spus:
Astia zic ca e gresit ceea ce am auzit eu de la multi aeromodelisti care faceau o legatura cu proiectia pe orizontala a aripii ....dar cum ramane cu proiectia verticala???
uite link si lamuriti-ma si pe mine si pe alti aeromodelisti odata pentru totdeauna. Eu tind sa cred ca astia au dreptate.
E grea matematica asta !
Dupa cum stie toata lumea forta de portanta este perpendiculara pe suprafata aripii; in cazul unei aripi cu diedru forta de sustentatie reprezinta proiectia verticala a portantei (ca asta ne intereseaza) adica P*cos(a)... cum P este direct proportionala cu suprafata aripii (S) rezulta ca forta de sustentatie este proportionala cu.... S*cos(a) care reprezinta exact proiectia orizontala a aripii !!!
Cand o aripa coboara, in cazul unui diedru pozitiv, isi mareste proiectia si implicit forta de sustentatie. Invers pentru aripa care urca. Diferenta de forte pe cele 2 semiplane ale aripii da nastere la un moment de compensare care duce la stabilizarea aeromodelului. Asta e toata filozofia.
In mod similar poti sa-ti imaginezi ce efect are proiectia orizontala a portantei.
Nu conteaza cine a produs dezechilibrul care a dus la o inclinare a modelului.
In link-ul pe care l-ai dat tu ei au ales ca forta perturbatoare vantul lateral, asta e tot; puteau la fel de bine sa considere ca inclinarea se datoreaza unei manevre de pilotaj (cu vant zero)...efectul e acelasi.
Nu scrie nicaieri acolo ca e gresit ceea ce ai auzit tu ! Acolo scrie asa :
"The difference in lift produces a rolling moment"
Eu tind sa cred ca logica are dreptate ;) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Toate cele bune.
Aceasta postare a fost editata de chiftirica: 20 July 2004 - 10:29 AM
#7
Postat 20 July 2004 - 03:04 PM
1. Dinamica discurilor zburatoare
2. Alt site de aerodinamica discurilor
3. Un site despre PULSE JET-uri
Cam atit ptr azi!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#8
Postat 20 July 2004 - 11:09 PM
#9
Postat 20 July 2004 - 11:23 PM
Citeaza
Citeaza
pai verticala sau orizontala? hotareste-te odata!
#10
Postat 20 July 2004 - 11:26 PM
Figure 9.11: Dihedral Has No Effect in the Absence of Slip
Other myths about dihedral involve the angle of the lift vectors of the two wings. The correct answer is the same: in the absence of slip, dihedral has no effect. As long as the air is coming from straight ahead, the lift vectors are symmetrically disposed, as shown in figure 9.12.
[U]
Aceasta postare a fost editata de teo: 20 July 2004 - 11:28 PM
#11
Postat 21 July 2004 - 08:33 AM
teo, la 20 Jul 2004, 23:23, a spus:
Citeaza
Citeaza
pai verticala sau orizontala? hotareste-te odata!
Teo, nu e nici o "nehotarare" in afirmatiile lui Chiftirica. Citeste mai cu atentie!
#12
Postat 21 July 2004 - 11:20 AM
Patente europene
E beton dar e lenes, aveti rabdare si nu ve-ti regreta!
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 21 July 2004 - 12:00 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#13
Postat 21 July 2004 - 04:35 PM
teo, la 20 Jul 2004, 23:26, a spus:
Figure 9.11: Dihedral Has No Effect in the Absence of Slip
Teo, nu e chiar asa de grea matematica asta :rolleyes:
Daca ai fi desenat fortele de care vorbeam mai sus pe o hartie ai fi realizat ca e corect ce-am scris.
Mai fac o singura interventie,
individul care a scris ceea ce ai citat tu are mari lipsuri :D :D de fizica de data asta.
Orice ecuatie de forte si momente se scrie in raport cu un triedru de forte... Explicatia asta puerila ca avionul nu stie unde e pamantul o sa fie valabila cand forta gravitationala o sa fie nula :D , ca fir-ar sa fie de gravitatie exact spre pamant arata cu degetu :D
Iar chestia asta cu diedru nu are efect in absenta unei perturbatii e ca si cum ai zice ca avionul nu zboara daca sta pe loc.
Toate cele bune.
Aceasta postare a fost editata de chiftirica: 21 July 2004 - 04:36 PM