Modelism - RHC Forum: rasina "moale" - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

rasina "moale" exista asa ceva?

#1 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 17 July 2004 - 11:54 PM

Ati mersi cu metroul de pe linia M1? Cel nou, un singur vagon articulat? Multi.. cred ca da.
Am remarcat astazi "chingile" de pe barele de sustinere.
Sunt facute dintr-o panglica de fibra de sticla, inglobata intr-un.... material maleabil.

Textura este similara cu cea a linoleumului, in plus este transparent. Faptul ca acea combinatie a fost aleasa acolo denota bune proprietati in ceea ce priveste rezistenta la rupere si rezistenta in timp.

Vazandu-l, m-am gandit ca ar fi o idee interesanta ca o barca sa fie impregnata la exterior cu un material similar, moale-cauciucat. In felul asta, intuiesc o rezistenta mult mai mare la lovituri si accidente. Depus intr-un strat de o grosime si o vascozitate corespunzatoare, ma gandesc ca nu s-ar valuri, indiferent cat de violent s-ar deplasa barca. Deci, nu ar modifica in nici un fel caracteristicile hidro-dinamice.

Sau, amintindu-mi ca s-a descoperit ca pielea delfinului, din contra, se valureste in inaintarea acestuia in apa, ar fi interesant un experiment cu un strat mai... moale, mai gelatinos.

In fine, incep sa exagerez cu imaginatia..... (sau nu...)...

Intrebarea ramane: exista o solutie de-a depune pe coca barcii un asemenea material? Sau se poate, doar prin vulcanizare.

S-a gandit cineva la asa ceva? A incercat cineva...


hai, spor la .. furtuna creerelor....


alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 July 2004 - 01:44 AM

Sovieticii au facut submarine nucleare acoperite cu asa ceva. Cel scufundat ( Kursc ? ) era asa.
0

#3 Useril este offline   LEXXRDM 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 03-December 03

Postat 18 July 2004 - 03:36 PM

Se poate si asa ?, la 18 Jul 2004, 02:44, a spus:

Sovieticii au facut submarine nucleare acoperite cu asa ceva. Cel scufundat ( Kursc ? ) era asa.

Cum? Fara sa stie americani??? :) :huh:

Aceasta postare a fost editata de LEXXRDM: 18 July 2004 - 03:40 PM


Este de o mie de ori mai bine sa fii optimist si sa te inseli, decat sa fii pesimist si sa ai dreptate. .
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 July 2004 - 05:58 PM

Am vazut pe Discovery cand il taiau ca avea la exterior un strat gros de cauciuc.
0

#5 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 18 July 2004 - 10:10 PM

Stratul de care zici era altceva....era pt sonar ca sa nu reflecte undele asa puternic cum face o suprafata metalica! Actiona asemanator cu vopseaua pusa pe avionele stealth.Absorb o parte din unda.

Alexella....pai mai toti pestii sunt inconjurati intr-un strat gelatinos, mucus, tocmai pt a usura inaintare si a micsora forta de frecare cu apa!Ce zici tu suna f bine...ai avea rezistenta destul de mare doar daca si materialul din care ii facuta barca ii cat decat flexibil.Dar pe la noi la Sibiu...se foloseste crema nivea de maini sau ceva untura
Reteta:Se aplica crema(untura) pe maini si se da strat gros pe barca!Frecarea mai mica, f superficiala mai mare...viteza mai mare,satifactie mai mare,priveliste mai nasoala ca lasa ceva pete pe apa!

Aceasta postare a fost editata de Rares: 19 July 2004 - 11:24 PM

0

#6 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 July 2004 - 11:53 PM

Stratul de cauciuc are intr-adevar rolul de a micsora turbioanele si deci de a face curgerea laminara.
Nivea este pentru reducerea coeficientului de frecare. Deci doua lucruri diferite. Daca vrei sa le combini ungi cauciucul cu alifie.
0

#7 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 July 2004 - 07:01 AM

Poate gresesc, la fluide e mai complicat cu "frecarea". Din moment ce suprafata corpului e udata, acel strat poate fi considerat imobil (lipit de corp), rezistenta la inaintare fiind data de vascozitatea fluidului (sa zicem ca de fortele de frecare dintre straturile care sunt influentate de miscarea acelui corp. Repet, poate gresesc, dar daca e sa fac niste analogii cred ca imi amintesc.
Posibil acea vaselina sa micsoreze fortele de adeziune dintre apa si corp, cele de coeziune fiind mai mari sa apara ceva fenomene pe acolo. N-am facut proba cu o barca usoara (sa fie mai vizibil fenomenul daca exista) in doua ipostaze: curata si data cu crema. Poate cineva stie, linia de plutire e aceeasi? Am impresia ca data cu crema se afunda mai putin in lichid, deci posibil sa apara niste forte pe acolo. Zic si eu ca babele si pana nu probez in lighean nu se pune!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#8 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 19 July 2004 - 10:44 AM

Dar, revenind la Metrou: stie cineva materialul ACELA din ce este facut?
Ca, varianta cu vaselina nu-mi place.
Si vaselina nici nu tine la socuri.

Ma intereseaza solutii practice, si sa nici nu ma ingalez cand pun mana pe ea...

e?
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#9 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 19 July 2004 - 10:56 AM

Eu nu stiu ce e aia din metrou, dar daca scoti un mulaj fidel in ipsos, nu merge sa asezi un start subtire de silicon intre mulaj si barca?
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#10 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 19 July 2004 - 05:11 PM

Eu zic sa cauti o pila la AECTRA ca dupa cum se pare ca au un site beton. Problema e ca nu au preturi ci doar persoane de contact! Oricum merita vizitat SITE-ul SILICONICI
Problema e daca aduc si in ce cantitati!

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 19 July 2004 - 05:14 PM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#11 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 05 September 2005 - 02:13 AM

Materialul de la metrou este poliplan. este adevarat de o factura mai speciala dar este...poliplan. nu are rost sa-ti acoperi barca cu el ca nu faci nici i smecherie. Am insa un sfat pentru tine, daca reusesti sa trasezi pe coca ambarcatiunii tale niste mici santuri longitudinale vei imbunatatii performantele barcutei. In felul asta, intr-un procent mic, este adevarat, vei micsora suprafata de frecare cu apa. Poate parea paradoxal dar este adevarat. Vikingii au fost primii care au probat sistemul si a mers. Acum este folosit pe scara larga la barcile de viteza la barcile Whitehall etc. Fenomenul este ca, prin deplasare, ambarcatiunea prinde aer sub coca chiar prin santuletele de care ti-am spus. in felul asta micsoreaza suprafata de frecare cu apa. Bule de aer intra prin prova sunt mentinute de santulele sub barca si ies prin pupa.
Q.E.D. :)
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu