Modelism - RHC Forum: Baterie laptop - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Baterie laptop am ce face cu ea?

#1 Useril este offline   GIS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 02-September 09

Postat 11 October 2009 - 07:55 PM

Am recuperat bateria din poza de la un laptop. 14,8 V, 4000 mA. Oare am ce face cu el? Cam cati mi-ar mai trebui ca sa acopar un consum max de 12A la 6 V? Il pot rupe sa fac 2 de 7,4V ? Cati amperi as avea in cazul asta? Nu ma pricep la electronica, precizez. Rog sa ma lamureasca cineva ce pot face cu el sau, daca mai pot face rost, cu inca unul ca el. Sau sa ma lamureasca de ce trebuie sa ma las pagubas. Multumesc!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: baterie_liio.jpg
  • Imagine atasata: baterie_liio_det.jpg

Aceasta postare a fost editata de GIS: 11 October 2009 - 07:59 PM

0

#2 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 11 October 2009 - 08:01 PM

Vezi postareaGIS, la Oct 11 2009, 07:55 PM, a spus:

Am recuperat bateria din poza de la un laptop. 14,8 V, 4000 mA. Oare am ce face cu el? Cam cati mi-ar mai trebui ca sa acopar un consum max de 12A la 6 V? Il pot rupe sa fac 2 de 7,4V ? Cati amperi as avea in cazul asta? Nu ma pricep la electronica, precizez. Rog sa ma lamureasca cineva ce pot face cu el sau, daca mai pot face rost, cu inca unul ca el. Sau sa ma lamureasca de ce trebuie sa ma las pagubas. Multumesc!

ii desfaci in doua si daca ii legi in paralel o sa ai7,4V cu 8000mah :lol: asa o sa te tina mai mult
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 October 2009 - 08:01 PM

Daca le desfaci in 2, si le pui in paralel (si stii cum sa incarci acumulatorul rezultat...) vei avea 7.4V 8000mAh.
Daca nu le pui in paralel, vei avea doua de 7.4V 4000mAh. Ambele vor fi capabile sa furnizeze 6A fiecare. In paralel vor da 12A, pentru 40 minute.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3628
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 11 October 2009 - 08:34 PM

Eu numar 8 celul a cate 3,6v care da 28,8v din asta rezulta ca sunt legate in paralel cate 2 celule sau sunt legate cate 4 in serie si apoi legate in paralel.
Ce ai tu acolo sunt celule de 2000mA 3,6v LiIo care nu au o descarcare foarte mare dar la 12A cred ca rezista.
Legi cate 2 bucati in paralel sa optii 4000mA la 3,6v si apoi legi cate 2 pachete in serie sa optii 7,2v si 4000mA.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#5 Useril este offline   GIS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 02-September 09

Postat 11 October 2009 - 09:14 PM

Intre celule are niste tuburi din plastic ca si cum ar fi un al treilea rand de celule. Trebuie sa le pastrez? Iar circuitul de la capat? Are vre-un rol sau renunt la el?
Oricum am mai facut rost de o baterie de laptop noua, dar difera firma. Cum stiu de voltaj si amperaj are vin cu o noua poza pentru precizari. M-ar interesa si daca este vre-o conditie la lipituri iar la produsul final si setarile de voltaj si amperaj de la incarcator, eventual timpul de kut-off.
0

#6 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 October 2009 - 11:23 PM

La ce vrei s-o folosesti?
0

#7 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2009 - 06:03 AM

Am facut si eu chestia asta . Aveam celule de laptop (multe) si am inceput sa-mi fac tot felul de baterii , printre care si una 3s2p pt zbor in regim vizual .Merge , la urma urmei 10-12 A sunt mai mult decat suficienti ca sa-mi faca EZ-ul sa zboare , dar nu pot trage tare de el. E bun pt teste , acasa , lipo-urile bune stau in frigider iar astea improvizate sunt la indemana . Cel mai util este pt mine altul 2s2p , care imi tine camera video alimentata pt sesiuni mai lungi (acumulatorul ei are 7 ani si nu mai tine ca pe vremuri )
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#8 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 12 October 2009 - 07:36 AM

Am folosit asa ceva in configuratie 2S/2P pe aripa si Eazyglider si merge fara probleme. Limita e undeva pe la vre-o 10-12A. Peste asta dupa un timp destul de scurt (20-30 sec) se limiteaza curentul datorita unor pastile de protectie tip PTC din acumulator, care se incalzesc si limiteaza curentul.

Spor.
West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

#9 Useril este offline   GIS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 02-September 09

Postat 12 October 2009 - 04:46 PM

Vreau sa le folosesc la o barca pentru nadit. Cu doua motoare brusless care, la 6V consuma un curent max (masurat) de 12,6 A. In prezent am pe ea doi acu de Pb de 6 V-10A in paralel, dar au 2x1850 grame. M-am gandit ca daca gasesc suficienti acu li-ion de la baterii de laptop (deja am doua baterii) sa fac un acu de vre-o 7V cu 16-20Ah care oricum ar fi mai usori decat ce am eu. Cat despre achizitii, la preturile unui acu li-po, pentru o ora de autonomie tre sa scot minim 12 milioane vechi. Si deja barca a costat peste buget. Asta vreau sa fac.
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 October 2009 - 04:56 PM

Am crezut ca vrei sa le folosesti la aero. La navo cred ca sunt foarte bune. Oricum mult mai bune decat acumulatorul cu plumb. Bineinteles daca te incadrezi in curentul pe care il pot da.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#11 Useril este offline   GIS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 02-September 09

Postat 13 October 2009 - 07:36 PM

Leg doi in paralel pentru 4000mA si apoi doua pachete in serie pt 7,4 V. Cum incarc acumulatorul rezultat?
0

#12 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 October 2009 - 07:44 PM

Vezi postareaGIS, la Oct 13 2009, 08:36 PM, a spus:

Leg doi in paralel pentru 4000mA si apoi doua pachete in serie pt 7,4 V. Cum incarc acumulatorul rezultat?


Pe langa plusul si minusul pack-ului, mai tragi separat un fir de la mijloc, de la legatura dintre cele doua pachete in serie si faci o mufa balancer cu 3 pini.
Cu astea la indemana il incarci la orice charger li-ion cu balancer, la un curent de 4A, pe programul de Li-Ion, nu pe lipo.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#13 Useril este offline   raoul_bvand 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1676
  • Inregistrat: 16-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Viena
  • Interests:MODELISM
    FILATELIE
    PESCUIT
    NUMISMATICA

Postat 13 October 2009 - 08:22 PM

Pe langa plusul si minusul pack-ului, mai tragi separat un fir de la mijloc, de la legatura dintre cele doua pachete in serie si faci o mufa balancer cu 3 pini.
Cu astea la indemana il incarci la orice charger li-ion cu balancer, la un curent de 4A, pe programul de Li-Ion, nu pe lipo.
[/quote]




se poate o schita pentru cele spuse mai sus?
te rog frumos.unii sintem mai grei de cap.dispun si eu de astfel de celule si nu as vre sa se strice stind degeaba
multumesc anticipat
Tot ce-ţi provoacă plăcere este ilegal, imoral sau îngraşă !
0

#14 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3628
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 13 October 2009 - 08:45 PM

Aici va pun schema de principiu de la 2 celule la N celule.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: BalWire.JPG
  • Imagine atasata: diagram1.jpg
  • Imagine atasata: pack_wiring_taps_conv.jpg

Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#15 Useril este offline   raoul_bvand 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1676
  • Inregistrat: 16-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Viena
  • Interests:MODELISM
    FILATELIE
    PESCUIT
    NUMISMATICA

Postat 13 October 2009 - 10:25 PM

mii de multumiri..........
stima
Tot ce-ţi provoacă plăcere este ilegal, imoral sau îngraşă !
0

#16 Useril este offline   GIS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 02-September 09

Postat 16 October 2009 - 09:00 PM

Daca vreti sa ma mai ajutati:
1. Se poate incarca cu ajutorul schemei de mai sus un pachet format din patru acumulatori legati in paralel si apoi doua pachete astfel formate legate in serie, sau se pun maxim doi in paralel?
2. Am un charger li-ion cu balancer. Mufa de conectare la acumulatori se desparte in mai multe mufe balancer cu 3, 4,5 si 6 pini iar pe fiecare pin din partea dreapta este trasata cu markerul o linie neagra. Sa trag concluzia ca este minisul?
3. De ce i-mi apare in descrierea de pe net, pe un set de acumulatori capacitate 3,6V si pe altii 3,7V amandoi fiind garantat LI-ion? Are importanta acest fapt in programul de incarcare li-Ion din incarcator?
4. Se pot pune in paralel (pentru alimentarea motoarelor si a celorlalti consumatori de pe navomodel) doua pachete descrise la pct. 1 formate din acumulatori de 3,6 respectiv 3,7V asa cum am aratat la punctul 4?
Va multumesc!
0

#17 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3628
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 16 October 2009 - 11:14 PM

1. Poti sa pui cati acumulatori vrei in paralel si apoi sa legi in serie pachetele rezultate.
2. Pune o poza cu ce charger ai si apoi iti spunem precis, in principiu in dreapta ii minusul.
3. 3,6v sunt LiIo (litiu-ion) si 3,7v sunt LiPo (litiu-polimer) are importanta setarea deoarece tensiunea finala de incarcare difera intre cei 2 acc.
4. Nu, ai nevoie de 5v sa alimentezi electronica, ai nevoie de un circuit BEC.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#18 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

  Postat 16 October 2009 - 11:41 PM

:rolleyes:
Sa traiti 1000 de ani!

Aveam o baterie de HP cu 6 celule care a venit terminata din fabrica (respectiv nu mai vroia sa se incarce de nici o culoare). Dupa ce am dat pe una noua vreo 500 RON, ca deh laptopul era cadou, nema garantie.. imi plangeam in pumni de banii aruncati pe fereastra.
Si dupa ce a stat saraca baterie care nu mai vroia sa se incarce peste jumatate de an cocotata pe un dulap, noroc ca ati aparut voi sa-mi dati ideea geniala sa fac ceva cu ea.

Dupa ce am scobit la ea cu surubelnita pret de peste o ora (au sigilat-o bine astia de la HP), am dat de cele 6 celule si electronica aferenta care cel mai probabil realizeaza balansarea celulelor. Toate bune si frumoase pana aici (doar vreo 2 zgarieturi pe mana de la surubelnita scapata de sub control), dar ce sa vezi coane; masor eu voltaj pe celula.. undeva intre 1V si 1.5V... si zic "cam nasol". Hai sa incerc sa o pun la incarcat.. incarcatorul setat pe LiIon, Start si... ciuciu, nimic, nada, ceata..

In disperare de cauza zic "s-a descarcat adanc, e nasol, nimic nu o mai recupereaza, nici incarcatorul nu o mai recunoaste.. ori am nimerit celula cu problema". Incerc si cu celelalte, toate se prezinta la fel.. zic "AHAA!, toate celulele sunt in aceeasi stare, poate ca nu aveau nimic celulele, era dusa doar electronica".

Ca ultima masura disperata zic "sunt terminate, s-au descarcat adanc si acum nici incarcatorul nu le mai recunoaste, dar cum nu am nimic de pierdut ia hai sa le incarc un pic pe program NiMh la 0.1A, poate le mai ridic un pic voltajul". Mirare, se incarca, se ridica usor voltajul.. Dupa vreo 15mA voltajul ajunge pe la 2.6V. Le mut pe LiIon si incepe sa incarce.. :D Fericire, entuziasm, etc.

Am "ridicat" toate celulele pe rand, am facut pack-ul si acum am la incarcat un 3s2p care ar trebui sa ajunga cam la 5000mAh. Sunt curios daca ii atinge. A incarcat pana acum cam 1500mAh si e la 3.8v / celula

Asta a fost povestea de saptamana asta :D Saptamana viitoare un nou episod "Cum sa reinvii un pack NiCd cu shockuri de la bateria masinii.. si functioneaza.."

Oricum, merci de idee, le-am gasit utilitate, macar nu mai stau degeaba. Le-as folosi ca pack pt TX, avand in vedere ca nu au o rata de descarcare fantastica, dar sunt prea mari.. Alte idei de aplicatii?
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#19 Useril este offline   GIS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 02-September 09

Postat 17 October 2009 - 06:56 AM

Nu mai inteleg nimic.
1. Acestia sunt doua din cele trei tipuri de acumulatori detinuti de mine (pentru al treilea nu am gasit o descriere, dar este identic ca voltaj cu al doilea tip):
http://www.rathboneenergy.com/batteries/ba...n_CGR18650A.pdf
http://docs.google.com/gview?a=v&q=cac...YS5SkMKTOiIPgvA
2. Acesta este incarcatorul iar cablul din centrul pozei este cel pentru litiu-...
3. Electronica este alimentata printr-un circuit BEC de 3A

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: charger_thunder.jpg

0

#20 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 October 2009 - 07:47 AM

Mda, cam confuza faza cu 3.6-3.7V... sper sa fie li-ion amandoua, li-po nu prea am vazut in acest gen de ambalaj...
Oricum, ca o completare la ce a zis casper, se pot lega mai multi acumulatori in paralel, DAR... niciodata de modele diferite !!!
Asa ca, in cazul tau, eu as face grupurile in paralele din acumulatoare identice din cele doua marci, fiecare grup cate o marca, apoi aceste pack-uri in paralel le poti lega linistit in serie.
De incarcat as incarca pe programul Li-Ion pe ambele.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#21 Useril este offline   GIS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 02-September 09

Postat 02 November 2009 - 06:55 PM

Am reusit. Multumesc tuturor pentru explicatii. Am facut un acumulator de 7,2V cu 17,6A, cu posibilitate de incarcare cu balans. E mult mai usor decat unul cu Pb si are si aproape dublu capacitate. La incarcat a durat ceva mai mult, da merge.
0

#22 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 November 2009 - 07:02 PM

Vezi postareaGIS, la Nov 2 2009, 06:55 PM, a spus:

...La incarcat a durat ceva mai mult...

De ce, plumbul se incarca in mai putin de o ora ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#23 Useril este offline   GIS 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 02-September 09

Postat 11 November 2009 - 07:39 AM

Dar nici acumulatorul ce l-am facut eu (li-po) nu se incarca in mai putin de o ora. Are capacitate de 17,6 A asa cum am mai spus. Incarcatorul meu baga max 5 A curent de incarcare, dar sursa procurata separat ma restrictioneaza la 3,5 A. Si astfel timpul de incarcare creste. Ca sa-l incarc sub o ora am socotit ca trebuie sa-l incarc la curent de peste 1C adica curent mai mare de 18 A, luand in calcul si scaderea curentului de incarcare spre sfarsit. Eu nu am gasit incarcator cu asemenea curent de incarcare si daca exista nu stiu cat ar costa asa ceva.
0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 November 2009 - 07:40 AM

Si ala cu plumb banuiesc ca il incarci la redresor ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#25 Useril este offline   andrei2008 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 04-August 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:automodelismul

Postat 18 November 2009 - 11:31 PM

Buna seara,

Am facut rost de 2 zile de o baterie (95 Wh) de la un laptop HP, vreau sa determin motivul pentru care laptopul nu o incarca mai mult de 4%... imi pare cam dubios ca nici dupa 9 luni bateria sa moara... sa fie oare acumulatorii sau partea de comanda si reglaj.
Dupa ce desfacut-o si oarecum am inspectat putin, acumulatorii imi par a fi ok, niciunul umfalt sau spart, toti intregi.
Ma poate ajuta cineva sa o incarc, inca nu am achizitionat incarcator de Li-ion.

Va multumesc anticipat,

Seara buna !
CEN Genesis 7.7 - 1:8
Monster Tyranosaurus - 1:10
HPI E10 - 1:10
Nikko Dodge Viper GTS-R - 1:10
0

#26 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 19 November 2009 - 08:10 PM

Salut,

Este posibil sa ai celule defecte fara sa se vada la exterior. Prin inspectia vizuala detectezi defecte catastrofale, dar nu garanteaza integritatea.

As incepe prin a masura tensiunile pe fiecare celula. Tensiunile individuale ar trebui sa fie undeva intre 3 si 4.2V. Celulele sub 2.5V sunt cu semn de intrebare.

Daca tensiunile sunt curecte, as repeta masuratoarea, dar de data asta cu o sarcina de 4.7 ... 6.8 Ohmi in paralel cu celula masurata. Tensiunea nu trebuie sa scada prea mult. Daca scade peste 0.2V, elementul respectiv e compromis.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#27 Useril este offline   andrei2008 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 04-August 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:automodelismul

Postat 21 November 2009 - 12:55 PM

" Daca tensiunile sunt curecte, as repeta masuratoarea, dar de data asta cu o sarcina de 4.7 ... 6.8 Ohmi in paralel cu celula masurata. Tensiunea nu trebuie sa scada prea mult. Daca scade peste 0.2V, elementul respectiv e compromis. "

Am masurat fiecare celula si imi arata undeva la 4.1V si toata bateria 12.3V. Am incercat si varianta cu sarcina, am alimentat un motor de 12V, facand doua masuratori, cu motorul mergand in gol si apoi cu rotorul blocat. La mersul in gol tensiunea de pe baterie nu a variat prea mult , iar la incercarea cu rotorul blocat, curentul absorbit de motor a fost de 1.2A, tensiunea bateriei ajungand undeva la 11.5V, neavand alta sarcina, am alimentat tot motorul de 12V de la fiecare celula, am testat doar mersul in gol si am observat ca motorul se comporta la fel indiferent de celula la care este conectat.

Aparatul de masura este un multimetru nu de cea mai buna calitate http://www.mivarom.ro/catalog/product_info...roducts_id=2631

Respect,
Succes in tot si in toate !
CEN Genesis 7.7 - 1:8
Monster Tyranosaurus - 1:10
HPI E10 - 1:10
Nikko Dodge Viper GTS-R - 1:10
0

#28 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 21 November 2009 - 01:10 PM

Vezi postareaandrei2008, la Nov 21 2009, 12:55 PM, a spus:

ncercarea cu rotorul blocat, curentul absorbit de motor a fost de 1.2A

Mie de aici mi se pare ca nu mai poate debita bateria curent mai mult de 1.2A, de acolo si problema. Dar totusi depinde ce motor la 12 V ai folosit.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#29 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 21 November 2009 - 08:29 PM

Daca masuratorile sunt corecte, atunci rezistenta interna a bateriei este aproximativ R=delta_V/delta_I=(12.3-11.5)/1.2=0.6Ohmi. Nu e teribil de buna, nu e de utilizat pe avion, dar la laptop ar trebui sa mearga.

Pe de alta parte, testul cu sarcini necunoscute (motor) nu face decat sa ingroase ceata. Eu nu am spus intamplator rezistenta si valoarea rezistentei. Fara sa stii ce hram poarta motorul ala, testul e irelevant.

Una peste alta, nu cred ca bateria are vreo problema. E posibil sa fie circuitul de incarcare, desi daca bateria era la 12.3V inseamna ca e incarcata sau monitorizarea. Eu, o data la 6 luni - 1 an, las lactobarul sa se descarce complet ca sa ii dau posibilitatea circuitului de supraveghere a bateriei sa se recalibreze.

Poti sa iei legatura si cu userul pavcostel. El a avut mai demult o problema asemanatoare si a depistat elementul defect prin masurare in sarcina.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#30 Useril este offline   andrei2008 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 04-August 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:automodelismul

Postat 21 November 2009 - 09:18 PM

Multumesc mult pentru sfaturi !

Luni o sa fac niste teste pe o sarcina cunoscuta (o rezistenta). Apoi o sa vad in ce stadiu sunt.

P.S - cand am pus-o in laptop mai mult de 4% nu a vrut sa o incarce.
- cu bateria mea am mai multa grija, saptamanal las laptopul doar pe baterie pana o goleste.
CEN Genesis 7.7 - 1:8
Monster Tyranosaurus - 1:10
HPI E10 - 1:10
Nikko Dodge Viper GTS-R - 1:10
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu