LIPO - baterii periculoase - atentie marita la bateriile lipo -
#1
Postat 09 November 2009 - 05:25 PM
Il tineam intr-o cutie alaturi de alti acumulatori si alte scule. Probabil ca a facut un scurt ceva de la o alta scula dar nu imi dau seama de ce a luat foc la cateva ore dupa ce a stat nemiscat bine mersi in acea cutie. De fapt nu a luat foc ci numai a fumegat puternic si am reusit sa il izolez fata de restul bateriilor si sculelor dar a lasat un miros puternic si fum in toata casa si mai ales intrebarea de baza: de ce a inceput procesul la cateva ore dupa ce a fost asezat intr-o anume pozitie (presupunand ca la miscare s-au atins cumva firele de plus si de minus intre ele sau s-a intepat cumva nu stiu...
#2
Postat 09 November 2009 - 07:20 PM
Firele se pot misca si in pozitia de repaus. Cablurile prin elasticitatea lor se comporta ca niste arcuri. Cand pui bateria in cutie, este posibil ca un cablu sa ramana tensionat, si incet-incet sa se miste. Mai ajuta si vibratiile din structura cladirilor. Desi de multe ori acestea sunt insesizabile, totusi exista.
Daca s-au atins intre ele bornele de + si -, ar trebui sa existe o urma vizibila la ramasitele acestora.
Si eu asa tineam mult timp bateriile, si cateodata chiar ma miram cum de nu se intampla un accident. La un moment dat am taiat niste bucati de 1 cm de tub siliconic si am izolat mufa tata "goala" la fiecare baterie (am conectori de 3.5). De atunci stau linistit.
#4
Postat 09 November 2009 - 08:31 PM
Cam aiurea... eu pe deans/mpx/jst am mama pe baterii si tata pe regulator, pe cele CT ori ambele mama cu tub termocontractil pana in buza pe +/- ori alternat mama(-) tata(+) cu termicontractil pana in buza mamei si dop pe tata.
Putea sa se duca si de la folosire (cu supradescarcare) si lasata asa o anumita periaoda de timp. Daca supra descarci bateriile la camp e bine sa le pui putin la incarcat inaintea depozitarii chiar si pana cand ajungi acasa si le incarci complet.
Bine ca n-a fost mai rau.
#5
Postat 09 November 2009 - 09:51 PM
Eu am pirlit degetele cu un accu de 5000! :D
PS: aveam si dopuri si alte alea da le mai pierdeam pe cimp ... sau pur si simplu ignoram sa le mai pun ... ca doar daca nu sa intimplat nica niciodata de ce o sa se intimple de acum incolo .... :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 09 November 2009 - 09:55 PM
#6
Postat 10 November 2009 - 11:52 AM
#7
Postat 10 November 2009 - 05:07 PM
De-aia si eu imi pastrez packurile pe care le utilizez curent, in cutia de metal de la Align, dedicata lui Trex 250, inchise destul de etans.
Bine ca ai scapat doar cu fumul... si ca ai simtit imediat.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 10 November 2009 - 05:07 PM
#13
Postat 11 November 2009 - 08:36 AM
Le-ai omori, daca le-ai scoate din frigider si le-ai pune la incarcat imediat.
Tinutul la frigider le face sa le scada tensiunea si poate crea impresia ca sunt descarcate, dar daca le tii la temperatura sa isi revina esti ok.
Problema e alta, din cate zic producatorii, nu le lungesti viata semnificativ http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif asa ca e o complicare inutila.
#14
Postat 11 November 2009 - 10:20 AM
#15
Postat 12 November 2009 - 10:14 AM
La mine regulatorul taie motorul (reduce progresiv) la 10.8v...deci nu se pune problema sa ii descarc excesiv.
Frica cea mai mare o am la camp...unde ii incarc in masina. Am incercat sa lungesc firul de la bricheta sa ii scot in afara dar dadea eroare incarcatorul...probabil rezistenta firului avea ceva de zis.
Fratemiu a patit-o sa ii bubuie unu in casa...cu flacara, mobila arsa tot tacamul....dar cauza a fost clara...incarcarea unui 2s cu incarcator dedicat 3s.
bafta!
#17
Postat 12 November 2009 - 04:26 PM
Bafta!
#19
Postat 13 November 2009 - 04:30 PM
yr-zbg, la Nov 12 2009, 04:26 PM, a spus:
Bafta!
Treaba asta cu intepatul e valabil si pentru acumulatorii umflati sau se procedeaza altfel cu acestia?
#20
Postat 21 November 2009 - 01:33 PM