Aceasta postare a fost editata de GIS: 11 October 2009 - 07:59 PM
Baterie laptop am ce face cu ea?
#1
Postat 11 October 2009 - 07:55 PM
#2
Postat 11 October 2009 - 08:01 PM
GIS, la Oct 11 2009, 07:55 PM, a spus:
ii desfaci in doua si daca ii legi in paralel o sa ai7,4V cu 8000mah :lol: asa o sa te tina mai mult
#3
Postat 11 October 2009 - 08:01 PM
Daca nu le pui in paralel, vei avea doua de 7.4V 4000mAh. Ambele vor fi capabile sa furnizeze 6A fiecare. In paralel vor da 12A, pentru 40 minute.
#4
Postat 11 October 2009 - 08:34 PM
Ce ai tu acolo sunt celule de 2000mA 3,6v LiIo care nu au o descarcare foarte mare dar la 12A cred ca rezista.
Legi cate 2 bucati in paralel sa optii 4000mA la 3,6v si apoi legi cate 2 pachete in serie sa optii 7,2v si 4000mA.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#5
Postat 11 October 2009 - 09:14 PM
Oricum am mai facut rost de o baterie de laptop noua, dar difera firma. Cum stiu de voltaj si amperaj are vin cu o noua poza pentru precizari. M-ar interesa si daca este vre-o conditie la lipituri iar la produsul final si setarile de voltaj si amperaj de la incarcator, eventual timpul de kut-off.
#6
Postat 11 October 2009 - 11:23 PM
#7
Postat 12 October 2009 - 06:03 AM
#8
Postat 12 October 2009 - 07:36 AM
Spor.
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#9
Postat 12 October 2009 - 04:46 PM
#10
Postat 12 October 2009 - 04:56 PM
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#12
Postat 13 October 2009 - 07:44 PM
GIS, la Oct 13 2009, 08:36 PM, a spus:
Pe langa plusul si minusul pack-ului, mai tragi separat un fir de la mijloc, de la legatura dintre cele doua pachete in serie si faci o mufa balancer cu 3 pini.
Cu astea la indemana il incarci la orice charger li-ion cu balancer, la un curent de 4A, pe programul de Li-Ion, nu pe lipo.
#13
Postat 13 October 2009 - 08:22 PM
Cu astea la indemana il incarci la orice charger li-ion cu balancer, la un curent de 4A, pe programul de Li-Ion, nu pe lipo.
[/quote]
se poate o schita pentru cele spuse mai sus?
te rog frumos.unii sintem mai grei de cap.dispun si eu de astfel de celule si nu as vre sa se strice stind degeaba
multumesc anticipat
#14
Postat 13 October 2009 - 08:45 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#16
Postat 16 October 2009 - 09:00 PM
1. Se poate incarca cu ajutorul schemei de mai sus un pachet format din patru acumulatori legati in paralel si apoi doua pachete astfel formate legate in serie, sau se pun maxim doi in paralel?
2. Am un charger li-ion cu balancer. Mufa de conectare la acumulatori se desparte in mai multe mufe balancer cu 3, 4,5 si 6 pini iar pe fiecare pin din partea dreapta este trasata cu markerul o linie neagra. Sa trag concluzia ca este minisul?
3. De ce i-mi apare in descrierea de pe net, pe un set de acumulatori capacitate 3,6V si pe altii 3,7V amandoi fiind garantat LI-ion? Are importanta acest fapt in programul de incarcare li-Ion din incarcator?
4. Se pot pune in paralel (pentru alimentarea motoarelor si a celorlalti consumatori de pe navomodel) doua pachete descrise la pct. 1 formate din acumulatori de 3,6 respectiv 3,7V asa cum am aratat la punctul 4?
Va multumesc!
#17
Postat 16 October 2009 - 11:14 PM
2. Pune o poza cu ce charger ai si apoi iti spunem precis, in principiu in dreapta ii minusul.
3. 3,6v sunt LiIo (litiu-ion) si 3,7v sunt LiPo (litiu-polimer) are importanta setarea deoarece tensiunea finala de incarcare difera intre cei 2 acc.
4. Nu, ai nevoie de 5v sa alimentezi electronica, ai nevoie de un circuit BEC.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#18
Postat 16 October 2009 - 11:41 PM
Sa traiti 1000 de ani!
Aveam o baterie de HP cu 6 celule care a venit terminata din fabrica (respectiv nu mai vroia sa se incarce de nici o culoare). Dupa ce am dat pe una noua vreo 500 RON, ca deh laptopul era cadou, nema garantie.. imi plangeam in pumni de banii aruncati pe fereastra.
Si dupa ce a stat saraca baterie care nu mai vroia sa se incarce peste jumatate de an cocotata pe un dulap, noroc ca ati aparut voi sa-mi dati ideea geniala sa fac ceva cu ea.
Dupa ce am scobit la ea cu surubelnita pret de peste o ora (au sigilat-o bine astia de la HP), am dat de cele 6 celule si electronica aferenta care cel mai probabil realizeaza balansarea celulelor. Toate bune si frumoase pana aici (doar vreo 2 zgarieturi pe mana de la surubelnita scapata de sub control), dar ce sa vezi coane; masor eu voltaj pe celula.. undeva intre 1V si 1.5V... si zic "cam nasol". Hai sa incerc sa o pun la incarcat.. incarcatorul setat pe LiIon, Start si... ciuciu, nimic, nada, ceata..
In disperare de cauza zic "s-a descarcat adanc, e nasol, nimic nu o mai recupereaza, nici incarcatorul nu o mai recunoaste.. ori am nimerit celula cu problema". Incerc si cu celelalte, toate se prezinta la fel.. zic "AHAA!, toate celulele sunt in aceeasi stare, poate ca nu aveau nimic celulele, era dusa doar electronica".
Ca ultima masura disperata zic "sunt terminate, s-au descarcat adanc si acum nici incarcatorul nu le mai recunoaste, dar cum nu am nimic de pierdut ia hai sa le incarc un pic pe program NiMh la 0.1A, poate le mai ridic un pic voltajul". Mirare, se incarca, se ridica usor voltajul.. Dupa vreo 15mA voltajul ajunge pe la 2.6V. Le mut pe LiIon si incepe sa incarce.. :D Fericire, entuziasm, etc.
Am "ridicat" toate celulele pe rand, am facut pack-ul si acum am la incarcat un 3s2p care ar trebui sa ajunga cam la 5000mAh. Sunt curios daca ii atinge. A incarcat pana acum cam 1500mAh si e la 3.8v / celula
Asta a fost povestea de saptamana asta :D Saptamana viitoare un nou episod "Cum sa reinvii un pack NiCd cu shockuri de la bateria masinii.. si functioneaza.."
Oricum, merci de idee, le-am gasit utilitate, macar nu mai stau degeaba. Le-as folosi ca pack pt TX, avand in vedere ca nu au o rata de descarcare fantastica, dar sunt prea mari.. Alte idei de aplicatii?
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#19
Postat 17 October 2009 - 06:56 AM
1. Acestia sunt doua din cele trei tipuri de acumulatori detinuti de mine (pentru al treilea nu am gasit o descriere, dar este identic ca voltaj cu al doilea tip):
http://www.rathboneenergy.com/batteries/ba...n_CGR18650A.pdf
http://docs.google.com/gview?a=v&q=cac...YS5SkMKTOiIPgvA
2. Acesta este incarcatorul iar cablul din centrul pozei este cel pentru litiu-...
3. Electronica este alimentata printr-un circuit BEC de 3A
#20
Postat 17 October 2009 - 07:47 AM
Oricum, ca o completare la ce a zis casper, se pot lega mai multi acumulatori in paralel, DAR... niciodata de modele diferite !!!
Asa ca, in cazul tau, eu as face grupurile in paralele din acumulatoare identice din cele doua marci, fiecare grup cate o marca, apoi aceste pack-uri in paralel le poti lega linistit in serie.
De incarcat as incarca pe programul Li-Ion pe ambele.
#23
Postat 11 November 2009 - 07:39 AM
#25
Postat 18 November 2009 - 11:31 PM
Am facut rost de 2 zile de o baterie (95 Wh) de la un laptop HP, vreau sa determin motivul pentru care laptopul nu o incarca mai mult de 4%... imi pare cam dubios ca nici dupa 9 luni bateria sa moara... sa fie oare acumulatorii sau partea de comanda si reglaj.
Dupa ce desfacut-o si oarecum am inspectat putin, acumulatorii imi par a fi ok, niciunul umfalt sau spart, toti intregi.
Ma poate ajuta cineva sa o incarc, inca nu am achizitionat incarcator de Li-ion.
Va multumesc anticipat,
Seara buna !
Monster Tyranosaurus - 1:10
HPI E10 - 1:10
Nikko Dodge Viper GTS-R - 1:10
#26
Postat 19 November 2009 - 08:10 PM
Este posibil sa ai celule defecte fara sa se vada la exterior. Prin inspectia vizuala detectezi defecte catastrofale, dar nu garanteaza integritatea.
As incepe prin a masura tensiunile pe fiecare celula. Tensiunile individuale ar trebui sa fie undeva intre 3 si 4.2V. Celulele sub 2.5V sunt cu semn de intrebare.
Daca tensiunile sunt curecte, as repeta masuratoarea, dar de data asta cu o sarcina de 4.7 ... 6.8 Ohmi in paralel cu celula masurata. Tensiunea nu trebuie sa scada prea mult. Daca scade peste 0.2V, elementul respectiv e compromis.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#27
Postat 21 November 2009 - 12:55 PM
Am masurat fiecare celula si imi arata undeva la 4.1V si toata bateria 12.3V. Am incercat si varianta cu sarcina, am alimentat un motor de 12V, facand doua masuratori, cu motorul mergand in gol si apoi cu rotorul blocat. La mersul in gol tensiunea de pe baterie nu a variat prea mult , iar la incercarea cu rotorul blocat, curentul absorbit de motor a fost de 1.2A, tensiunea bateriei ajungand undeva la 11.5V, neavand alta sarcina, am alimentat tot motorul de 12V de la fiecare celula, am testat doar mersul in gol si am observat ca motorul se comporta la fel indiferent de celula la care este conectat.
Aparatul de masura este un multimetru nu de cea mai buna calitate http://www.mivarom.ro/catalog/product_info...roducts_id=2631
Respect,
Succes in tot si in toate !
Monster Tyranosaurus - 1:10
HPI E10 - 1:10
Nikko Dodge Viper GTS-R - 1:10
#28
Postat 21 November 2009 - 01:10 PM
andrei2008, la Nov 21 2009, 12:55 PM, a spus:
Mie de aici mi se pare ca nu mai poate debita bateria curent mai mult de 1.2A, de acolo si problema. Dar totusi depinde ce motor la 12 V ai folosit.
#29
Postat 21 November 2009 - 08:29 PM
Pe de alta parte, testul cu sarcini necunoscute (motor) nu face decat sa ingroase ceata. Eu nu am spus intamplator rezistenta si valoarea rezistentei. Fara sa stii ce hram poarta motorul ala, testul e irelevant.
Una peste alta, nu cred ca bateria are vreo problema. E posibil sa fie circuitul de incarcare, desi daca bateria era la 12.3V inseamna ca e incarcata sau monitorizarea. Eu, o data la 6 luni - 1 an, las lactobarul sa se descarce complet ca sa ii dau posibilitatea circuitului de supraveghere a bateriei sa se recalibreze.
Poti sa iei legatura si cu userul pavcostel. El a avut mai demult o problema asemanatoare si a depistat elementul defect prin masurare in sarcina.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#30
Postat 21 November 2009 - 09:18 PM
Luni o sa fac niste teste pe o sarcina cunoscuta (o rezistenta). Apoi o sa vad in ce stadiu sunt.
P.S - cand am pus-o in laptop mai mult de 4% nu a vrut sa o incarce.
- cu bateria mea am mai multa grija, saptamanal las laptopul doar pe baterie pana o goleste.
Monster Tyranosaurus - 1:10
HPI E10 - 1:10
Nikko Dodge Viper GTS-R - 1:10