X Prize
#1
Postat 22 June 2004 - 08:37 AM
Cine stie mai mult?
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#2
Postat 22 June 2004 - 08:45 AM
Cred ca sintem contemporani cu un eveniment istoric :wub:
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#3
Postat 22 June 2004 - 08:50 AM
Cu rabdare si ciocan.
#4
Postat 22 June 2004 - 10:55 AM
Are cea mai mare experienta si a bagat cei mai multi bani in acest proiect.
Desi mai are de facut un zbor in 2 saptamani.
Concurentii din xprize ca si arca se pregatesc pt X Prize CUP care este continuarea concursului X Prize
Vor fi 4 categorii de intreceri, detalii pe www.xprize.org
#5
Postat 22 June 2004 - 11:25 AM
Pentru premiu, va zbura mai la toamna.
#7
Postat 22 June 2004 - 12:03 PM
andrixnet, la 22 Jun 2004, 12:25, a spus:
Imi pare rau dar nu sunt de acord cu tine! Prin anii '80 contribuabilul american si-a pus intrebarea: "de ce se arunca banii mei in spatiu?!"
Raspunsul dat de guvernanti a fost promt: nu s-a aruncat nimic, la acea vreme profitul de pe urma cercetarii spatiale fiind mai mare de cateva ori decat banii cheltuiti!...cum? Progres! De aceea astazi noi am ajuns sa avem in casele noastre PC-uri...de aceea, in urma acidentului Apolo-1 astazi am ajuns sa avem celebrul teflon pana si in tigaile din bucatarie...compozite, siguranta in aviatie mostenite de pe urma programelor acestor agentii...
Sa nu neglijam faptul ca oameni ca Rutan au beneficiat de un domeniu "destelenit" din miliardele altora si ca nu a pornit de la zero!
Sa privim si la celalalt capat al tzevii: rusii, cu toate programele lor spatiale, cu primul satelit, primul om in spatie, nenumaratele lansari de succes si asa mai departe...nu au contribuit cu nimic din punct de vedere al progresului omenirii...imi pare rau, am o parere foarte buna despre inginerii sovietici din acele vremuri si despre realizarile lor, dar tot ce au facut ei a fost tinut sub cheie...iata si altfel de programe guvernamentale deci!
Nu incerc sa minimizez aportul oamenilor de tip Rutan, dar sa nu uitam ca in spatele lui se afla genul Von Braun, om sustinut de guvernul Germaniei la vremea respectiva si mai apoi de guvernul american...
In concluzie, agentiile guvernamentale si miliardele lor au fost tractoare care au popagat mai departe nasterea masinilor de cursa!!!
Sa nu uitam cata energie intelectuala s-a consumat pentru realizarea primei bombe atomice...astazi orice laborator o poate realiza fara probleme, dar asta nu inseamna ca cel ce o poate face azi in regie proprie e mai tare decat Enrico Fermi sau Einstein sau Niels Bohr!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 22 June 2004 - 12:52 PM
Cu rabdare si ciocan.
#10
Postat 22 June 2004 - 02:59 PM
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#13
Postat 23 June 2004 - 10:21 AM
0728.26.93.19
#14
Postat 23 June 2004 - 10:33 AM
Chiar de la inceput toata lumea a recunoscut ca se poate face asta si cu tehnica din 1944, tehnica folosita pe V2 care ducea 2 tone de explozibil pana la 180km inaltime inainte sa cada in capul englezilor.
E bine ca cineva construieste (rachete, oale de teflon, etc) pentru progres, dar trebuie la un moment dat sa se construiasca si pentru marele public.
Asa ca nu o sa ma apuc sa-l critic pe Lindberg ca nu a adus contributii tehnice, a adus contributii pentru marele public, a aratat marelui public ca se poate traversa Atlanticul tuturor (desi inginerii stiau asta, trebuia convins si Gigel care habar nu avea ce se petrece in laboratoarele Douglas).
Totusi l-au asteptat 1milion de oameni la Paris!
Sunt curios pe Rutam cati o sa-l astepte acum?
In 1980 dupa ce Voyager a facut inconjorul lumii fara realimentare, la aterizare l-au asteptat 3 oameni.
Intr-o carte se compara acest numar cu cel al oamenilor ce l-au asteptat pe Lindberg si se comenta: "...a trecut vremea romantica a aviatiei...". "... aviatia a intrat in rutina..."
Asa ca avenit randul astronauticii, si ma bucur din plin ca traiec in perioada asta :D
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 23 June 2004 - 10:41 AM
#15
Postat 23 June 2004 - 10:46 AM
MrSpace, la 23 Jun 2004, 11:33, a spus:
Nimeni nu a minimizat aici meritul concursului sau al lui Rutan...s-a deschis doar o discutie paralela!!!...Personal, consider ca Rutan este printre putinii ingineri ce vor mai intra in istorie, alaturi de Eifel si alti grei!
Cu rabdare si ciocan.
#16
Postat 23 June 2004 - 12:44 PM
Nimeni din echipele concurente nu-i minimizeaza rezultatele profesionale.
Mai ales ca are realizari de seama de a lungul carierei, nu numai Space Ship One, dar si Voyager si cu siguranta mai multe daca e sa-l luam la bani marunti.
E o persoana ce merita respectul tuturor pentru ce a facut, desi nu a invetat nimic (cred) cu totul nou.
Asa imi aminteste de Edison care a inbunatatit mult telefonul lui Bell, astfel ca azi multi colegi de ai mei zic ca Edison a invetat telefonul :D)
Conteaza descoperire dar la fel de mult si imbunatatirea ei!
#17
Postat 23 June 2004 - 01:20 PM
MrSpace, la 23 Jun 2004, 11:33, a spus:
Pur si simplu nu ma pot abtine!!! pai daca nu tehnica industriala este asta, atunci hai sa-i spunem origami...s-au deja e folosit in alt domeniu?! :D...
TURISM SPATIAL FARA TEHNICA SAU TEHNOLOGIE?!!
Cu rabdare si ciocan.
#18
Postat 23 June 2004 - 02:12 PM
Zborul lui SS1 in "spatiu" a durat 3 minute. Au depasit limita de 100 km cu citeva sute de metrii. Tehnologia folosita nu le da voie sa faca decit zboruri suborbitale. Acest segment nu este eficitent pentru turism (vor fi 3 minute Foarte scumpe). Adevarata lansare a turismului spatial o va constitui zborul orbital. Acolo se deschide posibilitatea de a fi eficient comercial. Hoteluri orbitale si alte fantezii.
Dar ... pentru zboruri orbitale este nevoie de tehnologie inaccesibila astazi intreprinzatorilor privati :D
Din acest punct de vedere unii au calificat zborul lui SS1 ca fiind in categoria "cascadorie".
Un rezultat cert al acestui zbor este insa faptul ca ne-a facut sa visam ca va fi posibil sa devina accesibil sa calatorim in spatiu ca simpli turisti.
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#19
Postat 23 June 2004 - 03:23 PM
Nu mai marinero incapatanat:
TURISM SPATIAL FARA TEHNICA SAU TEHNOLOGIE EXTRAVAGANTA si SCUMPA cum vor cei de la Nasa!
Firme ca OTRAG, Beal Aerospace si in curand ARCA, au demonstrat ca se poate cobora nivelul complexitatii unei rachete la acela al unei "masini" cum cei de la OTRAG au declarat inainte sa moara in conditii misterioase!!!
Apropo de magariile NASA cititi asta : http://www.bealaeros...m/spacenews.htm
Cat despre Rutan, nu e cascadorie ce a facut, ci a facut ceva extraodinar si aia 3 min sunt destui ca doar nu-i ___ (dar gusturile nu se comenteaza :D )
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 23 June 2004 - 03:49 PM
#20
Postat 23 June 2004 - 03:27 PM
#22
Postat 06 October 2004 - 12:47 PM
Oricum, in conditiile astea orice lansare e un mare eveniment.
Din moment ce la orice emisiune TV e prezentata "lista" echipei care a realizat emisiunea de parca am fi acum 50 ani cand chiar era ceva important, nu vad de ce nu-i importanta orice lansare! Ba eu zic ca-i importanta orice pornire de motor de modelism si-mi pare rau ca nu e adusa la cunostinta publicului...
Telefon: 0721 385365
#23
Postat 06 October 2004 - 01:02 PM
#25
Postat 06 October 2004 - 01:35 PM
http://xprize.primar...ast/webcast.php
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 06 October 2004 - 01:36 PM
#26
Postat 06 October 2004 - 02:09 PM
ceea ce e important, e ca industria asta va fi sustenabila; nu are nevoie de subventii pentru ca se autofinanteaza; marile companii se bat pe contracte: Virgin are un contract semnat pentru folosirea SpaceShioOne, 7UP a semnat si ea si va oferi primul zbor free pentru un fericit bautor cico, si exemplele pot continua...
dar ce e mai important, si anume ca sunt altii care deja vor propune in cateva luni un premiu de 50 de milioane de dolari pentru cei ce vor lansa navutze pe traiectorie orbitala, acolo sa te tii!! Rutan a avut 20 mil $ la dispozitie, premiul e de 10 , si va castiga enorm din comert zic io; cine are 100 de mil $ si o echipa tare, se poate ihama , cu sanse de succes la treaba asta...
desigur ca eforturile guvernamentale pana acu au creat posibilitatea dezvoltarii industriilor conexe ( cine nu stie azi de cd-uri ..), dar asta nu inseamna ca nu se pot descoperi noi oportunitati..si banoase..si exemplele pot continua..
#27
Postat 07 October 2004 - 02:21 PM
Intradevar este un lucru mare lansarea unei rachete cu oameni la bord dar ei deja discuta de plimbari cu asemenea rachete. Eu spun ca le mai ia ceva timp pina capata destula experienta sa faca asemenea zboruri avind in vedere ca sunt o gramada de pericole care ai pindesc pe la toate colturile.
Daca se intimpla un accident da dus totul de ripa ca nu mai zboara nimeni si nici nu le mai da voie.
Oricum eu zic ca mai trece destul timp pina sa se ajunga la asa ceva.
#28
Postat 01 November 2004 - 09:59 AM
Nu as dori sa dau dreptate marinarului dar cand are dreptate are dreptate. Din pacate presa s-a excitat destul de mult pe tema zborului suborbital uitand ca intr-adevar fata de zborul orbital, cel suborbital este doar o cascadorie...nu uitati ca pentru insertie peorbita aveti nevoie de cel 7 kilometri/secunda... un pic cam mult fata de cat a atins space ship one... asa este? inaltimea nu este totul! viteza de asemeni e importanta precum si plasarea exacta pe orbita pentru a nu ajunge desheu spatial. ori din cate imi amintesc space ship one tocmai cu atitudinea a avut probleme... a facut tumbe serioase pe traiectoria ascendenta.. asa-i sau nu-i asa?
bitex de asemeni cu spiritul critic (putin cam acru as zice eu) are dreptate vizavi de pocnitorile filmate. Presa inca nu este calita pentru relevarea evenimentelor cu lumina care trebuie pentru ca cei care scriu presa sunt pustani iesiti de pe bancile facultatii care cred ca tot ce tine de senzational trebuie scris senzational... si asta creaza dificultati tocmai celor ce lucreaza si vor sa faca ceva...
in rest sa aveti succese si un pic mai multa trecere prin filtrul gandirii inainte de judecare aspra a unor chestii...
MIG-29
#29
Postat 01 November 2004 - 11:32 AM
Pacat ca acum s-au infipt la prea multe lucruri si s-au concentrat (oficial) la zboruri pe distante mari, cand ei aveau nevoie de imbunatatiri majore la Space Shuttle de au fost nevoiti sa apeleze la tehnologia veche si sigura a rusilor. Rusii mi se par mai calculati....pacat ca sunt rusi...
macar bine ca la ei totul merge struna...cum era la noi pe vremea comunismului "nu recunoastem nimic numai daca suntem nevoiti"
Aceasta postare a fost editata de flying123: 01 November 2004 - 11:36 AM
#30
Postat 01 November 2004 - 08:30 PM
flying123, la 1 Nov 2004, 11:32, a spus:
Pacat ca acum s-au infipt la prea multe lucruri si s-au concentrat (oficial) la zboruri pe distante mari, cand ei aveau nevoie de imbunatatiri majore la Space Shuttle de au fost nevoiti sa apeleze la tehnologia veche si sigura a rusilor. Rusii mi se par mai calculati....pacat ca sunt rusi...
macar bine ca la ei totul merge struna...cum era la noi pe vremea comunismului "nu recunoastem nimic numai daca suntem nevoiti"
Tehnologia rusilor nu este veche. Imi pare rau daca nu esti la curent cu noutatile; ei upgradeaza continuu capsula spatiala Soyuz... deci e departe de a fi veche. In plus naveta spatiala americana a fost conceputa ca vehicul recuperabil, ieftin si uite ca nu e nici ieftin... dar e intrucatva recuperabil (daca nu consideri rezervorul de Hidrogen-Oxigen lichid). Ideea lor sa poata lansa naveta cat mai des si cat mai ieftin este inca departe de realitate si din pacate nu cred sa existe in curand alternativa. Sunt curios cu ce vor iesi pe "piata" dupa ce vor scoate naveta la pensie.
MIG-29