Meeting aviatic extraordinar,Ferte-Alais, poze
#1
Postat 01 June 2004 - 04:21 PM
Aici sint citeva poze:
http://www.pbase.com...osen/fertealais
Si aici e un filmuletz (wmv), neaparat cu sonor:
http://home2.scarlet...ferte-alais2004
Enjoy !
K.
#2
Postat 01 June 2004 - 07:47 PM
Eu euul am auzit si faze comice si faze dure.. de la .. hai .. mai sus.. trage, trage, hoooop.. nu.. scadee.. baga gaz... dute, duute.. hai ma o data.. pana la uzualele convorbiri pe care le auzim prin filme.. oricum... piloti nostrri sunt niste mari comici. iti doresc sa asculti convorbirile in cadrul aeroclubului romaniei.... o sa te strici de ras :D)))))
#4
Postat 01 June 2004 - 09:10 PM
Dar cam asa sunau si convorbirile intre pilotii de la meetingul aviatic: las-o mai incet, hai mai sus, acum dreapta usor etc.
Oricine poate asculta frecventa air 108-136 MHz AM (nu FM) cu stepul de 25KHz cu un scanner radio sau pur si simplu un radio normal "tras in banda". Un scanner bun costa cam 100-150 euro, cu care poti receptiona tot ce "misca" de la 100kHz la 1GHz, adica politie, salvare, pompieri, radioamatori, posturi de radio pe unde scurte etc, antena potrivita sa ai. Din cite stiu nu e nimic ilegal sa asculti, e ilegal sa emiti fara licenta.
K.
#5
Postat 01 June 2004 - 10:01 PM
Telefon: 0721 385365
#6
Postat 02 June 2004 - 07:10 AM
#7
Postat 02 June 2004 - 08:12 AM
PS : cea mai "adevarata" frecventa este Police ground to Air
#8
Postat 02 June 2004 - 08:28 AM
flying123, la 2 Jun 2004, 08:12, a spus:
PS : cea mai "adevarata" frecventa este Police ground to Air
Daaa beton codurile ..
"Gazela 22 receptie ...
Gazela receptie ...
Viteza pt papuc ...
51 km pe ora ..il ardem sefu ?"
#9
Postat 03 June 2004 - 10:30 AM
K.
#10
Postat 03 June 2004 - 11:26 AM
Asa ca stati linistiti
Apropo, unde ati vazut scanerul ala de 50$?
Spor la treaba
#11
Postat 03 June 2004 - 07:12 PM
interesant :D)
prima achizitie va fi scanner :D
superbe pozele de la mitingul de aviatie :D
MIG-29
#12
Postat 04 June 2004 - 04:46 AM
Versiunea 56Xlt nu cred ca se mai fabrica dar poti sa achizitionezi versiunea 60Xlt de pe site-ul www.uniden.com cu $69
Nume complet
B-BC60XLT-1
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de flying123: 04 June 2004 - 04:47 AM
#13
Postat 04 June 2004 - 05:27 AM
totusi nu scrie la specificatii ce modulatii cunoaste.
stie cineva??
#14
Postat 04 June 2004 - 07:46 AM
**************************************************************************
Certified in accordance with FCC Rules and Regulations
Part 15, Subpart C, as of date of manufacture.
Channels: 30 (1 Bank)
WX: 7 NOAA Weather Service Channels
Search Bands: 10 Preprogrammed Bands
5 Programmable Chain Search
Bands
Frequency Range: 29.0–29.7 MHz 10 Meter Amateur Band
29.7–50 MHz VHF Low Band
50–54 MHz 6 Meter Amateur Band
137–144 MHz Military Land Mobile
144–148 MHz 2 Meter Amateur Band
148–174 MHz VHF High Band
Above bands in 5 kHz steps
406–420 MHz Federal Government
420–450 MHz 70 cm Amateur Band
450–470 MHz UHF Standard Band
470–512 MHz UHF “T†Band
Above bands in 12.5 kHz steps
Operating
Temperature:
–20°C to +60°C
Scan Rate: 10 Channels per second
Search Rate: 10 Steps per second
Scan Delay: 2 seconds
Audio Output: 18 mW nominal into 8W internal speaker
3 mW nominal into 32W stereo headphone
8 mW nominal into 64W earphone
Power
Requirements:
12VDC using AD70U Adapter or
4AA Alkaline or rechargeable
Nickel-Cadmium Batteries
Antenna: Rubber antenna (included)
External Jacks: External earphone, DC 12V power jack
Size: 21¤2 in. (W) x 11¤2 in. (D) x 7 in. (H)
Weight: 12 oz.
Features, Specifications, and availability of optional
accessories are all subject to change without notice.
*******************************************************************************
Aici este manualul Uniden: http://www.uniden.com/productsupport2.cfm?...oduct=BC60XLT-1
De obicei cam toate scannerele stiu cel putin AM, FM si WFM.
Eu am un Yaesu VR120D: http://www.yaesu.co.uk/amateur/receivers/v...vr120/vr120.htm
Cel mai ieftin si simplu este un receptor clasic FM "tras in banda" de un electronist, asta pentru inceput pina prinzi gust...
K.
#15
Postat 04 June 2004 - 08:06 AM
dar nu recetioneaza aviatorii: 108-136. este pe acolo si manualul iar frecventele sunt:
Frequency Range: 29.0–29.7 MHz 10 Meter Amateur Band
29.7–50 MHz VHF Low Band
50–54 MHz 6 Meter Amateur Band
137–144 MHz Military Land Mobile
144–148 MHz 2 Meter Amateur Band
148–174 MHz VHF High Band
Above bands in 5 kHz steps
406–420 MHz Federal Government
420–450 MHz 70 cm Amateur Band
450–470 MHz UHF Standard Band
470–512 MHz UHF “T†Band
Above bands in 12.5 kHz steps
Cat despre modulatii, nu zice dar e de bun simt sa prinda macar AM si FM ceea ce sigur face daca nu chiar SSB si CW.
Poate nu stiti dar ca tot veni vb de recetionat sa stiti ca intre 137-138MHz sunt sateliti de metereologie ce transmit imagini ale pamantului, cu mod FM. nu tr decat sa luati un program de pe net: WXsat, sa bagati semnalul in placa de sunet si pe ecram apare frumos pamantul din spatiu cu toate formatiunile noroase ca la meteo!
Un program pt determinarea pozitiei satelitilor cu pricina este: SATScape. f dragut, tr doar a introduceti coordonatele Bucurestiului, sau a orasului in care va aflati si avet conturat cerul cu ce sateliti se invart asupra capului dv, inclusiv statia orbitala internationala
Cat despre nivelul semnalului emis de sateliti am auzit ca este destul de puternic si poate si receptionat cu mai toate scanerele.
Spor la receptionat!
YO4HCM
73!
#17
Postat 04 June 2004 - 11:32 AM
asa ca ajungem la proverbul "you get what you pay for"
PS: am sa incerc chestia cu meteorologia ..super!
Aceasta postare a fost editata de flying123: 04 June 2004 - 11:36 AM
#18
Postat 07 June 2004 - 01:05 PM
kerosen, la 1 Jun 2004, 21:10, a spus:
Dar cam asa sunau si convorbirile intre pilotii de la meetingul aviatic: las-o mai incet, hai mai sus, acum dreapta usor etc.
Oricine poate asculta frecventa air 108-136 MHz AM (nu FM) cu stepul de 25KHz cu un scanner radio sau pur si simplu un radio normal "tras in banda". Un scanner bun costa cam 100-150 euro, cu care poti receptiona tot ce "misca" de la 100kHz la 1GHz, adica politie, salvare, pompieri, radioamatori, posturi de radio pe unde scurte etc, antena potrivita sa ai. Din cite stiu nu e nimic ilegal sa asculti, e ilegal sa emiti fara licenta.
K.
salutare.
Unde ai fost controlor de trafic la Bucuresti?
Si de ce nu mai esti?
Adrian Niculae
#19
Postat 07 June 2004 - 03:47 PM
#20
Postat 07 June 2004 - 05:35 PM
Terenul nostru de zbor se afla cam la 35km de oras si de multe ori se intimpla ca in oras sa fie vreme buna, vint slab spre deloc iar cind merg la teren sa dau de vint destul de puternic, 15-20km/h sau mai mult. Si astfel am facut 70km degeaba si vreo ora aiurea in masina. Evident, nu numai mie mi se intimpla, ma mai intilnesc acolo cu vreun coleg de club, vorbim 10 min si apoi plecam acasa.
Asa a aparut proiectul "Remote Anemometer System". La teren avem o cabana dar fara curent electric sau telefon fix. Ideea este sa montez un anemometru de la care sa pot citi datele de vint remote. Singurul mijloc de comunicatie este telefonul gsm. Asa ca am gasit planurile cum sa construiesc un anemometru digital care apoi trebuie "cuplat" cu telefonul gsm. Pentru a cupla cele doua scule am folosit un "single board computer" bazat pe procesorul Z180 (nepotul lui Z80, inima de Cobra, Spectrum ...ooo, ce vremuri). Astfel anemometrul, prin iesirea lui digitala seriala (RS232), varsa datele de vint (directie si viteza) in memoria controlerului care proceseaza datele, face statistici, medii, calcul de maxim si rafala etc si le stocheaza in memorie. Telefonul mobil este cuplat la controler prin alt port serial. Rezultatul e ca daca trimiti un SMS la acest telefon vei primi inapoi tot un sms cu toate datele de vint. Controlerul are in memorie o lista de telef agreate asa ca raspunde numai la membrii clubului. Totul este alimentat de la o baterie de masina, 12V. Din calcule rezulta ca bateria tine cam 6 saptamini, apoi se schimba cu una incarcata (s-ar putea cu aceasta ocazie sa pierd niste setari - mai lucrez inca la acest aspect).
Toata partea tehnica este terminata, adica anemometrul functioneaza - are si un afisor cu LED-uri local, care o sa stea in cabana -controlerul a inceput sa comunice cu telefonul mobil, mai am de lucrat la software-ul controlerului. Studiez documentatia controlerului si incerc sa ma incadrez cu programul in memoria disponibila. Apoi mai sint chestii de logistica, gen catarg, montatul propriu-zis pe cabana, circuitul de alimentare, carcase etc. Sper sa termin totul cam intr-o luna.
Aici sint citeva poze cu componentele cheie ale sistemului:
http://www.pbase.com...osen/anemometer
Va tin la curent cu mersul proiectului.
K.
#21
Postat 07 June 2004 - 07:57 PM
#22
Postat 07 June 2004 - 09:17 PM
Apoi un anemometru fara parti in miscare ar fi optim, exista unele ce functioneaza pe baza de ultrasunete, dar cel mai ieftin e jur de 1000 euro...
K.
#24
Postat 04 September 2004 - 05:22 PM
Cineva facea referire ca a lucrat ca, controlor de trafic. Este un stres fantastic sa stai 1 ora si 30 minute(aproximativ) in fata ecanului radar si sa raspunzi de vietile a mii de oameni. Ce altceva ar mai fi de spus? :rolleyes:
Este de o mie de ori mai bine sa fii optimist si sa te inseli, decat sa fii pesimist si sa ai dreptate. .
#25
Postat 29 November 2004 - 05:23 PM
zozo, la 7 Jun 2004, 19:57, a spus:
De cate ori atunci cand ati calatorit pe munte, sau in Delta ati
dorit sa reincarcati acumulatorii de la GSM, CD Player sau radio?
Stresul e mult mai mare atunci cand nu reusesti sa gasesti
o "priza"...nebainuind ca ea e langa tine permanent!
Cineva a avut o idee si cu acest mini incarcator solar ... ati
rezolvat problema si ati scapat de stres .
http://www.lpelectric.ro/ro/products/sourc...charger_ro.html
Bafta la toti!