Modelism - RHC Forum: rezervor combustibil - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4

rezervor combustibil Help

#91 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2009 - 08:14 PM

Vezi postareamisumat, la Aug 20 2009, 07:28 PM, a spus:

Acum, ca am rezolvat problema, se impune si o continuare, sa nu moara subiectul, ca tare era interesant.... deci: de ce nu se opreste motorul in picaje lungi?
As zice ca se intampla cam asa..... motorul fiind la relanti, nu suge decat foarte putin combustibil, dar putin aer tot intra pe furtun. Macar o bula mica, acolo. Dar cand bula ajunge la jiclor, aerul respectiv va trece mult mai repede prin acea gaura decat ar trece combustibilul (ca are alta densitate), si atunci inertia motorului face ca acesta sa treaca cu bine peste foarte scurta lipsa de alimentare.



Eu am testat la un benzinar de 26 cmc. Cu benzina de pe 30 cm de furtun a mers la relanti cam 3 minute, un picaj nu cred ca dureaza mai mult de 5 secunde.
O bula de aer trece neobservata prin motor, mai ales daca motorul e turat la iesirea din picaj.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#92 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 21 August 2009 - 08:50 PM

Din experienta mea am mirosit un fenomen foarte interesant. Daca nu vedeam filmuletul cu rezervorul in zbor nu faceam legatura. Cel mai bine a descris MlGore in ecuatiile alea trei cu acceleratiile. Fenomenologic in fizica asta se cheama inertia si masa.Problema e ca in cadere pe verticala cu botul in jos zeama se duce in fata lasand SORBUL fara contact cu zeama. Se vede clar in filmulet.Si totusi motorul nu se opreste! Asta e prima concluzie.
Partea a doua. De multe ori am rodat motoare pe banc. Ele trebuie sa mearga la relanti pentru a nu le forta. A vazut cineva ce se intampla cand se goleste rezervorul? Motorul se tureaza la maxim inainte sa se opreasca.Pe varnis zeama vine spre final cu bule multe pe masura ce turatia atinge maximul.
Legand cele doua observatii eu pun pariu ca un aeromodel poate cobora in picaj timp nelimitat(sau limitat de sol). In momentul in care zeama de pe furtun se termina motorul se ambaleaza si muta instant zeama pe fund si alimentarea se reface dupa care ciclul se repeta.Daca picajul pe verticala se face cu motorul in plin sunt convins ca zeama sta in sus pentru ca coborarea e accelerata.


PS: nu mai dati exemplul cu sticla sau galeata cu apa pe care o rotesti deasupra capului pt ca acolo e forta centrifuga mai mare decat greutatea combustibilului.
PS2: Cand v-ati pe voi cand a-ti vazut un captiv cum zboara era mult mai interesant de discutat cum e facut acel rezervor care e supus si la presiunea hidrostatica si la greutatea coloanei de combustibil si la forta centrifuga. Sunt tevi gandite special pentru a asigura un regim anume la motor.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu