Modelism - RHC Forum: instalatia electrica navomodel - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

instalatia electrica navomodel alimentare electrica componente

#1 Useril este offline   Cristi74 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 13-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2009 - 11:11 AM

salutare tuturor

incep prin a va spune ca sunt extrem proaspat in modelism si ca ma aflu la primul meu proiect, un navomodel pentru plantat. ca orice incepator, m-am lovit de o dilema pe care nu vreau sa o lamuresc facand experimente ce se pot dovedi ulterior paguboase, ci mai degraba sa cer ajutorul vostru. vreau sa stiti ca nu ma pricep la electrica / electronica, si tocmai asta genereaza nelamurirea mea. Sper sa nu radeti de mine ca vin cu asa intrebari...
Iata datele problemei:

- coca achizitionata de pe piata libera
- motor electric cu perii despre care nu stiu mai nimic...afara de faptul ca plaja de alimentare cuprinde si 6V...nu stiu sigur voltajul minim si nici cel maxim; se aseamana cu PRO 480 (dar nu este negru) sau cu Venti 600 HS si Venti 660;
- regulator no-name pentru motoare cu perii 110 A / 40 A, 6-12V

Problema in sine: deoarece cred ca trebuia sa incep constructia prin gasirea unei pozitii bune pentru acumulator, si nu cum am facut eu, adica am inceput cu motor, ax, carma, servo carma, am constatat ca in clipa de fata nu am un loc buna in coca pentru asezarea unui singur acumulator, deoarece acesta ar dezechilibra barca; din aceasta cauza am mai luat un acumulator, putand astfel sa-i pozitionez in laterale.
astfel, acum am pentru barca 2 acumulatori Pb-acid, 6V/12 A. daca nu ma insel, va trebui sa-i leg in paralel pentru a pastra tensiunea de alimentare de 6V ? pentru acest gen de legatura a acumulatorilor, amperajul este tot de 12 A sau de 24 A ? in cazul in care voi avea 6V/24 A , amperajul este cumva prea mare pentru consumatorii enumerati mai sus ?
Nu as vrea sa ma trezesc ca ard ceva din nestiinta, asa ca mai bine intreb.

Aceasta postare a fost editata de Cristi74: 04 August 2009 - 11:15 AM

0

#2 Useril este offline   Nemernic 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 314
  • Inregistrat: 27-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2009 - 11:50 AM

Vezi postareaCristi74, la Aug 4 2009, 12:11 PM, a spus:

salutare tuturor

incep prin a va spune ca sunt extrem proaspat in modelism si ca ma aflu la primul meu proiect, un navomodel pentru plantat. ca orice incepator, m-am lovit de o dilema pe care nu vreau sa o lamuresc facand experimente ce se pot dovedi ulterior paguboase, ci mai degraba sa cer ajutorul vostru. vreau sa stiti ca nu ma pricep la electrica / electronica, si tocmai asta genereaza nelamurirea mea. Sper sa nu radeti de mine ca vin cu asa intrebari...
Iata datele problemei:

- coca achizitionata de pe piata libera
- motor electric cu perii despre care nu stiu mai nimic...afara de faptul ca plaja de alimentare cuprinde si 6V...nu stiu sigur voltajul minim si nici cel maxim; se aseamana cu PRO 480 (dar nu este negru) sau cu Venti 600 HS si Venti 660;
- regulator no-name pentru motoare cu perii 110 A / 40 A, 6-12V

Problema in sine: deoarece cred ca trebuia sa incep constructia prin gasirea unei pozitii bune pentru acumulator, si nu cum am facut eu, adica am inceput cu motor, ax, carma, servo carma, am constatat ca in clipa de fata nu am un loc buna in coca pentru asezarea unui singur acumulator, deoarece acesta ar dezechilibra barca; din aceasta cauza am mai luat un acumulator, putand astfel sa-i pozitionez in laterale.
astfel, acum am pentru barca 2 acumulatori Pb-acid, 6V/12 A. daca nu ma insel, va trebui sa-i leg in paralel pentru a pastra tensiunea de alimentare de 6V ? pentru acest gen de legatura a acumulatorilor, amperajul este tot de 12 A sau de 24 A ? in cazul in care voi avea 6V/24 A , amperajul este cumva prea mare pentru consumatorii enumerati mai sus ?
Nu as vrea sa ma trezesc ca ard ceva din nestiinta, asa ca mai bine intreb.


Amperajul nu te afectează cu nimic, deci nu iţi va arde nimic, doar că o să mergi mai mult cu barca :( . Ar fi mai bine sa pui şi poze, aşa lumea o sa vadă despre ce este vorba.

Aceasta postare a fost editata de Nemernic: 04 August 2009 - 11:51 AM

1) Esti pe net
2) Esti pe forumul rhc.ro
3) Imi citesti semnatura
5) Nu ai observat ca lipseste punctul 4
6) Tocmai ai verificat daca exista punctul 4 sau nu
7) Zambesti, sau chiar razi


0729 618 393
0

#3 Useril este offline   Cristi74 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 13-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2009 - 12:19 PM

Vezi postareaNemernic, la Aug 4 2009, 12:50 PM, a spus:

Amperajul nu te afectează cu nimic, deci nu iţi va arde nimic, doar că o să mergi mai mult cu barca :( . Ar fi mai bine sa pui şi poze, aşa lumea o sa vadă despre ce este vorba.


multumesc mult pentru raspuns. acum voi lega linistit acumulatorii la instalatie

voi pune poze, de ce nu http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/blush.gif
nu este cine stie ce lucrare de navo, dar pentru inceput zic eu ca e un start bunicel. deocamdata sunt la stadiul de fixare pe capac a componentelor sistemului de basculare; va urma fixarea servomecanismelor de actionare a cuvelor, procurarea unei garnituri de etansare dintre cele doua elemente principale de "caroserie", iar la final o vizita la vopsitor pentru cosmetizare... dar o sa vedeti in pozele promise. :(
0

#4 Useril este offline   cristelu2006 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 03-March 08

Postat 09 August 2009 - 08:10 PM

Vezi postareaCristi74, la Aug 4 2009, 01:19 PM, a spus:

multumesc mult pentru raspuns. acum voi lega linistit acumulatorii la instalatie

voi pune poze, de ce nu :blink:
nu este cine stie ce lucrare de navo, dar pentru inceput zic eu ca e un start bunicel. deocamdata sunt la stadiul de fixare pe capac a componentelor sistemului de basculare; va urma fixarea servomecanismelor de actionare a cuvelor, procurarea unei garnituri de etansare dintre cele doua elemente principale de "caroserie", iar la final o vizita la vopsitor pentru cosmetizare... dar o sa vedeti in pozele promise. :)


Salut. Cu toate ca sa mai discutat pe forum despre conectarea bateriilor unora tot nu le intra in cap.
Nu este recomandata conectarea in paralel a bateriilor chiar daca se mareste amperajul deoarece una dintre ele va deveni sarcina pt cealalta si se
descarca. Plus ca la incarcare trebuie curent dublu, si pericolul defectarii creste f mult.

Aceasta postare a fost editata de cristelu2006: 09 August 2009 - 08:11 PM

0

#5 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 09 August 2009 - 08:16 PM

Vezi postareacristelu2006, la Aug 9 2009, 09:10 PM, a spus:

Salut. Cu toate ca sa mai discutat pe forum despre conectarea bateriilor unora tot nu le intra in cap.
Nu este recomandata conectarea in paralel a bateriilor chiar daca se mareste amperajul deoarece una dintre ele va deveni sarcina pt cealalta si se
descarca. Plus ca la incarcare trebuie curent dublu, si pericolul defectarii creste f mult.

...serios? eu nu am observat chestia asta inca si o practic de ceva ani buni, pana acum nu s-a plans nimeni si nici nu a schimbat inca acumulatorii, cat despre curentul de incarcare din cate stiu eu nu e bine sa depasesti valoare recomandata de producator, faptul ca incarci cu un curent mai mic nu dauneaza cu nimic, poate doar nervilor expusi asteptarii!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#6 Useril este offline   cristelu2006 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 03-March 08

Postat 09 August 2009 - 11:41 PM

Vezi postareaipsihi, la Aug 9 2009, 09:16 PM, a spus:

...serios? eu nu am observat chestia asta inca si o practic de ceva ani buni, pana acum nu s-a plans nimeni si nici nu a schimbat inca acumulatorii, cat despre curentul de incarcare din cate stiu eu nu e bine sa depasesti valoare recomandata de producator, faptul ca incarci cu un curent mai mic nu dauneaza cu nimic, poate doar nervilor expusi asteptarii!!!


Si totusi sunt nervi nu?
Dar noi suntem invatati sa asteptam nu?
0

#7 Useril este offline   Cristi74 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 13-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 13 August 2009 - 10:56 AM

Fisier atasat  P8050015.JPG (42.05K)
Number of downloads: 719

Vezi postareaCristi74, la Aug 4 2009, 01:19 PM, a spus:

multumesc mult pentru raspuns. acum voi lega linistit acumulatorii la instalatie

voi pune poze, de ce nu :)
nu este cine stie ce lucrare de navo, dar pentru inceput zic eu ca e un start bunicel. deocamdata sunt la stadiul de fixare pe capac a componentelor sistemului de basculare; va urma fixarea servomecanismelor de actionare a cuvelor, procurarea unei garnituri de etansare dintre cele doua elemente principale de "caroserie", iar la final o vizita la vopsitor pentru cosmetizare... dar o sa vedeti in pozele promise. :)

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Cristi74: 13 August 2009 - 11:01 AM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu