probleme regulator HiModel
#1
Postat 01 August 2009 - 01:28 AM
iar motorul de 24A
am incercat sa vad daca merge inainte de a il seta
si mergea bine
dupaia am bagat cardul lam setetat bine
iar acuma, se invarte axul din stanga in dreapta.
#2
Postat 01 August 2009 - 05:50 AM
Borz_Florin, la Aug 1 2009, 02:28 AM, a spus:
iar motorul de 24A
am incercat sa vad daca merge inainte de a il seta
si mergea bine
dupaia am bagat cardul lam setetat bine
iar acuma, se invarte axul din stanga in dreapta.
Adica sensul de rotatie al motorului este incorect ? Din cele 3 fire de la regulator la motor , schimba 2 intre ele ....
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#5
Postat 01 August 2009 - 10:35 AM
Ai bagat cardul si nu l-ai setat bine,mai uita-te la Start si Timing mode,sau daca poti da-i un reset.
[/quote
scuze dar ma bag si eu cu o intrebare ce este timing si ce inseamna la regulator 8khz,16khz,32khz nu stiu sa programez regulatorul si mie frica sa nu il busesc ca este al 3-lea astept daca puteti sa ma ajutati sa-mi scrieti la mine pt ca nici aici nu ma prea descurc multumesc
#7
Postat 03 August 2009 - 07:39 AM
Cea ce zici tu e foarte probabil ca se intampla din cauza firelor prelungite. Tocmai asa se comporta orice motor BL avand intrerupt unul din cele 3 fire. Verifica motorul cu un Ohm-metru: trebuie sa ai rezistenta zero intre oricare 2 fire.
#8
Postat 03 August 2009 - 09:19 AM
deci azi am sa verific
si daca ii sa fie problema
ce ziceti de ideia de a face un prelungitor
regulator lipo
ma refer sa fac unul cu care sa il pot pune la toate regulatoarela si motoarele
adica sa aiba conectori pe ambele capete
daca Ohm metrul ii ceva de genul acesta
spunetimi pe ce pozitie sal pun :-s
http://media.photobucket.com/image/Ohmmetr...icarebujii2.jpg (al meu nu arata asa unpic mai diferit)
Aceasta postare a fost editata de Borz_Florin: 03 August 2009 - 09:22 AM
#10
Postat 03 August 2009 - 11:41 AM
am desfacut prelungiirile si am incercat asa
si am mers
am incercat cu 3 motoare cu toate a mers de minune
JOS PALARIA!!!
P.S.
mootul acesta ii cumva prea puternic pt EG?
Dimensiuni: diametru: 31mm, lungime: 62mm
Diametru ax: 3 mm
Greutate: 65g
Randament maxim: 67%
KV: 1570
Tensiune: 7.2 - 12.6 V
Curent de mers in gol: 1.6A
Curent de eficienta maxima: 23A
Curent maxim: 25A
Elice recomandata: LiPo 2s - 9*4.5, LiPo 3s - 8*4
Forta de tractiune statica masurata (cu LiPo 3s)
elice 8*4, 11100 RPM, 10V, 20A - 805g
elice 9*4.5, 9900 RPM, 10V, 24A - 960g
Aceasta postare a fost editata de Borz_Florin: 03 August 2009 - 11:43 AM
#11
Postat 03 August 2009 - 03:57 PM
Cum se spune si mai sus, nu este recomandabil sa prelungesti firele de curent mare de la ESC.
Daca e musai sa le prelungesti, prelungeste-le pe cele care duc la motor, nu cele de la acumulator. Daca le prelungesti pe cele care duc la acumulator, se va incalzi electroliticul de la intrarea ESCului si in timp se va distruge.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 03 August 2009 - 03:57 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#15
Postat 03 August 2009 - 09:34 PM
Timingul e un fel de avans la motarele brushless. Adica defazajul intre pulsurile de curent date de regulator pe o infasurare fata de tensiunea autoindusa citita de regulator de pe firul inactiv in momentul acela.
La inrunnere de obicei e in jur de 5 grade iar la outrunnere intre 20 si 25 grade. Majoritatea regulatoarelor au o setare auto sau default care merge oricum.
Frecventa de obicei se seteaza la 8 kHz cu exceptia motoarelor cu miezuri fara fier sau cele coreless (nu am vazut nici unul la fata) unde se pun mai sus 16, 22 sau chiar 32 kHz. Unele motoare merg si cu frecvente mai mari dar la 8 kHz merg cam toate (depinde de miezul pe care e bobinat statorul).
Cel putin asta am dedus din ce am mai gasit pe ici pe colo.
Parerea mea care este...
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#16
Postat 03 August 2009 - 09:53 PM
Dragos Avramescu, la Aug 3 2009, 09:21 PM, a spus:
Sigur ai facut lipiturile bine ? ma refer la lipirea in sine cu fludor, nu daca ai imperecheat bine cablurile.
nu mam exprimat bine
de prelungit am reusit
si a mers
incainte de a seta regulatorul
dar dupa ce lam setat nu merge
dar cu alte 2 motoare merge
si acuma din moment ce am scos prelungirea merge si acesta
si am de gand sa fac un prelungitor complect detasabil regulator-LiPo
#17
Postat 03 August 2009 - 10:08 PM
protheus, la Aug 3 2009, 10:39 AM, a spus:
Daca e nevoie se prelungesc cablurile dintre motor si regulator, mai putin intre baterie si regulator. In cazul prelungirii cablurilor de alimentare este necesara montarea unor condesatori suplimentari in functie de lungimea cablurilor folosite si sarcina. In caz contrar condensatorii originali vor avea de suferit, se incing excesiv dupa care cedeaza. Asta nu e nimic, e mult mai usor sa prajesti si esc-ul.
http://www.schulze-e...h.de/tips_e.htm
http://www.schulze-e...de/gfutc-de.pdf
#19
Postat 03 August 2009 - 10:27 PM
Chiar e musai sa prelungesti firele acelea? Daca e posibil incearca sa gasesti un aranjament interior cu lungimile actuale.
Vad ca esti incepator, parca nici cu electronica/lipituri/masuratori nu stai foarte bine. Prelungiind firele numai probleme iti faci: de la radiatii nedorite si bruiaje pana la alte efecte daunatoare.
Daca nu ai de ales, atunci mai bine prelungesti prin lipire si izolare cat mai perfecta, decat cu prelungitor prefabricat cu mufe. Fiecare conector e totodata si o sursa potentiala de defectiune. Stiai ca regulatorul se defecteaza in cateva secunde, daca se intrerupe un fir din cele 3 si se da gaz la motor in continuare? Sau se defecteaza instantaneau daca are un scurtcircuit intre 2 iesiri?
#20
Postat 03 August 2009 - 10:31 PM
#22
Postat 04 August 2009 - 09:25 AM
Borz_Florin, la Aug 3 2009, 11:26 PM, a spus:
Eu nu stiu sa se puna condensatori la brushless. La brushed se pune condensator ca sa filtreze zgomotul produs de perii.
Sa stii ca nu e asa greu sa faci lipituri corecte. Vezi pe instructables.com daca nu stii. Daca respecti niste reguli, e simplu. Dar iti trebuie un letcon bun (cam 30-40 w), decapant si fludor bun. Daca fara fludor este evident ca nu se poate, multi incepatori ignora decapantul, iar asta genereaza probleme mari. Nu te supara daca stii deja, eu incerc sa ajut.
O sa stii ca ai facut o lipitura corecta cand o sa vezi fludorul ca se duce singur si acopera firele. Asta se obtine numai daca ambele capete au fost in prealabil decapate si acoperite cu fludor, si numai daca temperatura este buna.
10 centimetri nu mi se par o gaura in cer.
#23
Postat 04 August 2009 - 11:18 AM
Dragos Avramescu, la Aug 4 2009, 10:25 AM, a spus:
Vorbim lucruri diferite. Este vorba de condensatorii esc-ului de pe alimentare. Nu au nici o legatura cu cei care se pun la brushed pt inlaturarea parazitiilor.
Citeaza
Daca trebuie sa prelungesti incearca sa scoti cablurile de pe esc. Asta inseamna ca trebuie sa inlaturi termocontractilul si sa intervii cu letconul pe esc. Din cate stiu nu mai ai drept la garantie. Taie cabluri noi la lungimea care te intereseaza si incearca sa pui unele mai mari in sectiune. In total nu trebuie sa depasesti 15-20 cm.