Modelism - RHC Forum: probleme regulator HiModel - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

probleme regulator HiModel

#1 Useril este offline   Borz_Florin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Zalau
  • Interests:Aero

Postat 01 August 2009 - 01:28 AM

am achizitionat de curand un regulator HiModel seria Fly de 33A
iar motorul de 24A
am incercat sa vad daca merge inainte de a il seta
si mergea bine
dupaia am bagat cardul lam setetat bine
iar acuma, se invarte axul din stanga in dreapta.
Imi pare rau de greselile gramaticale
0

#2 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 01 August 2009 - 05:50 AM

Vezi postareaBorz_Florin, la Aug 1 2009, 02:28 AM, a spus:

am achizitionat de curand un regulator HiModel seria Fly de 33A
iar motorul de 24A
am incercat sa vad daca merge inainte de a il seta
si mergea bine
dupaia am bagat cardul lam setetat bine
iar acuma, se invarte axul din stanga in dreapta.


Adica sensul de rotatie al motorului este incorect ? Din cele 3 fire de la regulator la motor , schimba 2 intre ele ....
0

#3 Useril este offline   Borz_Florin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Zalau
  • Interests:Aero

Postat 01 August 2009 - 06:24 AM

nuuu
credca nu mam exprimat bine
motorul acuma nu mai are nici un sens
se invarte in ambele parti fara sa faca macar o rotatie complecta
Imi pare rau de greselile gramaticale
0

#4 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 01 August 2009 - 09:15 AM

Ai bagat cardul si nu l-ai setat bine,mai uita-te la Start si Timing mode,sau daca poti da-i un reset.
0

#5 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

  Postat 01 August 2009 - 10:35 AM

[quote name='takeoff' date='Aug 1 2009, 10:15 AM' post='319812']
Ai bagat cardul si nu l-ai setat bine,mai uita-te la Start si Timing mode,sau daca poti da-i un reset.
[/quote


scuze dar ma bag si eu cu o intrebare ce este timing si ce inseamna la regulator 8khz,16khz,32khz nu stiu sa programez regulatorul si mie frica sa nu il busesc ca este al 3-lea astept daca puteti sa ma ajutati sa-mi scrieti la mine pt ca nici aici nu ma prea descurc multumesc
0

#6 Useril este offline   Borz_Florin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Zalau
  • Interests:Aero

Postat 03 August 2009 - 07:32 AM

deci am mai incercat regulatorul cu inca un motor
si a mers

sar putea sa fie faptul ca am prelungit firele de la motor problema???

Aceasta postare a fost editata de Borz_Florin: 03 August 2009 - 07:32 AM

Imi pare rau de greselile gramaticale
0

#7 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 03 August 2009 - 07:39 AM

Era bine sa zici toate detaliile de la inceput. Nu avea cum sa se intample din cauza reprogramarii.

Cea ce zici tu e foarte probabil ca se intampla din cauza firelor prelungite. Tocmai asa se comporta orice motor BL avand intrerupt unul din cele 3 fire. Verifica motorul cu un Ohm-metru: trebuie sa ai rezistenta zero intre oricare 2 fire.
0

#8 Useril este offline   Borz_Florin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Zalau
  • Interests:Aero

Postat 03 August 2009 - 09:19 AM

bun..
deci azi am sa verific
si daca ii sa fie problema
ce ziceti de ideia de a face un prelungitor
regulator lipo
ma refer sa fac unul cu care sa il pot pune la toate regulatoarela si motoarele
adica sa aiba conectori pe ambele capete

daca Ohm metrul ii ceva de genul acesta
spunetimi pe ce pozitie sal pun :-s
http://media.photobucket.com/image/Ohmmetr...icarebujii2.jpg (al meu nu arata asa unpic mai diferit)

Aceasta postare a fost editata de Borz_Florin: 03 August 2009 - 09:22 AM

Imi pare rau de greselile gramaticale
0

#9 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 03 August 2009 - 09:39 AM

Nu e bine de prelungit cablurile, dar daca e nevoie, se prelungesc intre acumulator si regulator, nu intre motor si regulator.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#10 Useril este offline   Borz_Florin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Zalau
  • Interests:Aero

Postat 03 August 2009 - 11:41 AM

multumesc tuturor de ajutor
am desfacut prelungiirile si am incercat asa
si am mers
am incercat cu 3 motoare cu toate a mers de minune

JOS PALARIA!!!

P.S.
mootul acesta ii cumva prea puternic pt EG?

Dimensiuni: diametru: 31mm, lungime: 62mm
Diametru ax: 3 mm
Greutate: 65g
Randament maxim: 67%
KV: 1570
Tensiune: 7.2 - 12.6 V
Curent de mers in gol: 1.6A
Curent de eficienta maxima: 23A
Curent maxim: 25A
Elice recomandata: LiPo 2s - 9*4.5, LiPo 3s - 8*4

Forta de tractiune statica masurata (cu LiPo 3s)
elice 8*4, 11100 RPM, 10V, 20A - 805g
elice 9*4.5, 9900 RPM, 10V, 24A - 960g

Aceasta postare a fost editata de Borz_Florin: 03 August 2009 - 11:43 AM

Imi pare rau de greselile gramaticale
0

#11 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 03 August 2009 - 03:57 PM

Salut,

Cum se spune si mai sus, nu este recomandabil sa prelungesti firele de curent mare de la ESC.
Daca e musai sa le prelungesti, prelungeste-le pe cele care duc la motor, nu cele de la acumulator. Daca le prelungesti pe cele care duc la acumulator, se va incalzi electroliticul de la intrarea ESCului si in timp se va distruge.

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 03 August 2009 - 03:57 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#12 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 03 August 2009 - 06:43 PM

Dar invers, va propaga multi "paduchi" firele de la motor, daca sunt lungi.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#13 Useril este offline   Borz_Florin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Zalau
  • Interests:Aero

Postat 03 August 2009 - 08:16 PM

deci tot nu inteleg
mie nu mia mers sa prenulgesc firele de la regulator la motor
dar invers adica de la regulator la acumulato am mers pt ca am incerca

Dar de motor?
Imi pare rau de greselile gramaticale
0

#14 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 03 August 2009 - 08:21 PM

Nu te supara ca intreb, dar banuiesc ca nu ai prelungit foarte mult firele de la ESC la motor, oricum nu asa mult incat sa strice.
Sigur ai facut lipiturile bine ? ma refer la lipirea in sine cu fludor, nu daca ai imperecheat bine cablurile.
0

#15 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 03 August 2009 - 09:34 PM

Poate ajuta:

Timingul e un fel de avans la motarele brushless. Adica defazajul intre pulsurile de curent date de regulator pe o infasurare fata de tensiunea autoindusa citita de regulator de pe firul inactiv in momentul acela.
La inrunnere de obicei e in jur de 5 grade iar la outrunnere intre 20 si 25 grade. Majoritatea regulatoarelor au o setare auto sau default care merge oricum.

Frecventa de obicei se seteaza la 8 kHz cu exceptia motoarelor cu miezuri fara fier sau cele coreless (nu am vazut nici unul la fata) unde se pun mai sus 16, 22 sau chiar 32 kHz. Unele motoare merg si cu frecvente mai mari dar la 8 kHz merg cam toate (depinde de miezul pe care e bobinat statorul).

Cel putin asta am dedus din ce am mai gasit pe ici pe colo.

Parerea mea care este...
West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

#16 Useril este offline   Borz_Florin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Zalau
  • Interests:Aero

Postat 03 August 2009 - 09:53 PM

Vezi postareaDragos Avramescu, la Aug 3 2009, 09:21 PM, a spus:

Nu te supara ca intreb, dar banuiesc ca nu ai prelungit foarte mult firele de la ESC la motor, oricum nu asa mult incat sa strice.
Sigur ai facut lipiturile bine ? ma refer la lipirea in sine cu fludor, nu daca ai imperecheat bine cablurile.

nu mam exprimat bine
de prelungit am reusit
si a mers
incainte de a seta regulatorul
dar dupa ce lam setat nu merge
dar cu alte 2 motoare merge
si acuma din moment ce am scos prelungirea merge si acesta
si am de gand sa fac un prelungitor complect detasabil regulator-LiPo
Imi pare rau de greselile gramaticale
0

#17 Useril este offline   sonic xz 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 26-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 03 August 2009 - 10:08 PM

Vezi postareaprotheus, la Aug 3 2009, 10:39 AM, a spus:

Nu e bine de prelungit cablurile, dar daca e nevoie, se prelungesc intre acumulator si regulator, nu intre motor si regulator.


Daca e nevoie se prelungesc cablurile dintre motor si regulator, mai putin intre baterie si regulator. In cazul prelungirii cablurilor de alimentare este necesara montarea unor condesatori suplimentari in functie de lungimea cablurilor folosite si sarcina. In caz contrar condensatorii originali vor avea de suferit, se incing excesiv dupa care cedeaza. Asta nu e nimic, e mult mai usor sa prajesti si esc-ul.

http://www.schulze-e...h.de/tips_e.htm
http://www.schulze-e...de/gfutc-de.pdf
0

#18 Useril este offline   Borz_Florin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Zalau
  • Interests:Aero

Postat 03 August 2009 - 10:26 PM

si cam ce lungime ar fi nevoie la cabluri ca sa nu fie nevoie de Condesatori
Imi pare rau de greselile gramaticale
0

#19 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 03 August 2009 - 10:27 PM

@florinborz
Chiar e musai sa prelungesti firele acelea? Daca e posibil incearca sa gasesti un aranjament interior cu lungimile actuale.

Vad ca esti incepator, parca nici cu electronica/lipituri/masuratori nu stai foarte bine. Prelungiind firele numai probleme iti faci: de la radiatii nedorite si bruiaje pana la alte efecte daunatoare.

Daca nu ai de ales, atunci mai bine prelungesti prin lipire si izolare cat mai perfecta, decat cu prelungitor prefabricat cu mufe. Fiecare conector e totodata si o sursa potentiala de defectiune. Stiai ca regulatorul se defecteaza in cateva secunde, daca se intrerupe un fir din cele 3 si se da gaz la motor in continuare? Sau se defecteaza instantaneau daca are un scurtcircuit intre 2 iesiri?
0

#20 Useril este offline   sonic xz 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 26-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 03 August 2009 - 10:31 PM

Vezi postareaBorz_Florin, la Aug 3 2009, 11:26 PM, a spus:

si cam ce lungime ar fi nevoie la cabluri ca sa nu fie nevoie de Condesatori

Depinde de esc si sarcina. In general e bine sa lasi cablurile de la alimentare asa cum au venit ele pe esc. Montezi conectorii si te cuplezi direct cu el la acumulator.
0

#21 Useril este offline   Borz_Florin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Zalau
  • Interests:Aero

Postat 04 August 2009 - 07:03 AM

imi trebuie prelungit cam 10cm am incercat sa vad dar altfel nu merge
Imi pare rau de greselile gramaticale
0

#22 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 04 August 2009 - 09:25 AM

Vezi postareaBorz_Florin, la Aug 3 2009, 11:26 PM, a spus:

si cam ce lungime ar fi nevoie la cabluri ca sa nu fie nevoie de Condesatori

Eu nu stiu sa se puna condensatori la brushless. La brushed se pune condensator ca sa filtreze zgomotul produs de perii.
Sa stii ca nu e asa greu sa faci lipituri corecte. Vezi pe instructables.com daca nu stii. Daca respecti niste reguli, e simplu. Dar iti trebuie un letcon bun (cam 30-40 w), decapant si fludor bun. Daca fara fludor este evident ca nu se poate, multi incepatori ignora decapantul, iar asta genereaza probleme mari. Nu te supara daca stii deja, eu incerc sa ajut.
O sa stii ca ai facut o lipitura corecta cand o sa vezi fludorul ca se duce singur si acopera firele. Asta se obtine numai daca ambele capete au fost in prealabil decapate si acoperite cu fludor, si numai daca temperatura este buna.
10 centimetri nu mi se par o gaura in cer.
0

#23 Useril este offline   sonic xz 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 26-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 04 August 2009 - 11:18 AM

Vezi postareaDragos Avramescu, la Aug 4 2009, 10:25 AM, a spus:

Eu nu stiu sa se puna condensatori la brushless. La brushed se pune condensator ca sa filtreze zgomotul produs de perii.


Vorbim lucruri diferite. Este vorba de condensatorii esc-ului de pe alimentare. Nu au nici o legatura cu cei care se pun la brushed pt inlaturarea parazitiilor.

Citeaza

imi trebuie prelungit cam 10cm am incercat sa vad dar altfel nu merge


Daca trebuie sa prelungesti incearca sa scoti cablurile de pe esc. Asta inseamna ca trebuie sa inlaturi termocontractilul si sa intervii cu letconul pe esc. Din cate stiu nu mai ai drept la garantie. Taie cabluri noi la lungimea care te intereseaza si incearca sa pui unele mai mari in sectiune. In total nu trebuie sa depasesti 15-20 cm.
0

#24 Useril este offline   Borz_Florin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Zalau
  • Interests:Aero

Postat 04 August 2009 - 04:07 PM

in cele din uram am facut un prelungitor regulator-lipo
si merge de minue
nu se incalzeste
nu mai se invarte in stanga sin dreapta
merge perfect

multumesc tuturor
Imi pare rau de greselile gramaticale
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu