Modelism - RHC Forum: 3D Fun Flyere - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3D Fun Flyere intrebari, opinii, experiente

#1 Useril este offline   Raga-Hemp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 28-March 03

Postat 16 May 2004 - 10:15 PM

Se facea ca aseara mi-am descarcat niste modele noi de avioane pentru easyfly, printre care si vreo doua 3D Flyer-e. Am ramas uimit de cat de manevrabile si acrobatice sunt.
Mi-am zis ca ar fi chiar misto daca ar exista asa ceva "pe bune", asa ca am inceput sa caut pe net, si SURPRISE, exista :)
Arata cam asa si costa cam asa

Intrebari:

-ati avut asa ceva?
-cum se comporta?
-nu se gasesc si pe motoare termice? ca la alea electrice timpul de zbor zic ei ca e de aprox. 15 min
-pe RHC au Aeromodel Giles 202 3D 40 ARF . E ceva asemanator cu astea de mai sus, in sensul performantelor?
-incepator fiind, pot sa incerc (cu ajutor de la "batrani" bineinteles:D) sa zbor asa ceva?


:)

Aceasta postare a fost editata de Raga-Hemp: 16 May 2004 - 10:18 PM

0

#2 Useril este offline   Raga-Hemp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 28-March 03

Postat 16 May 2004 - 10:24 PM

L-am gasit si pe asta termic :)
0

#3 Useril este offline   wabo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 01-April 02

Postat 17 May 2004 - 06:55 AM

Shockflyere sint usor de pilotat dar cam urit, parerea mea. Simplu de reparat si solid la impact.
Asta de la Graupner toto eset usor de pilotat, daca ai ceva experienta. Dar un crash sa poate sa l destruga.
Ceva asemanator exista ca produs Made in Romania...
Salutare
Walter Born
0

#4 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 17 May 2004 - 10:34 AM

asa arata si zboara minunat. wabo are dreptate. urate dar solide si se repara la camp fara scule speciale. ofera multa satisfactie si siguranta in zbor

spun asta ca fericit posesor (si mester intrale face :D)

red
come to the dark side. we have cookies!
0

#5 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 May 2004 - 10:48 AM

Costa putin : Pay only 439.00 $ + transport .
DT
0

#6 Useril este offline   AquinO 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 129
  • Inregistrat: 02-July 03

Postat 17 May 2004 - 12:56 PM

Mie mi se par cam fragile.
"You can't just shrink a 747 proportionally down to 6 inches and expect it to fly."
0

#7 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2004 - 01:45 PM

AquinO, la 17 May 2004, 12:56, a spus:

Mie mi se par cam fragile.

Sincer?

Tzi se par!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#8 Useril este offline   Raga-Hemp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 28-March 03

Postat 17 May 2004 - 03:04 PM

bine bine, urate.
da cum se comporta?
fac toate giumbuslucurile alea pt care sunt atat de laudate?
0

#9 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2004 - 03:13 PM

Da nene, fac de toate. Chestia este ca dom' pilot tre sa priceapa bine de tot la acrobatie si cel putin la alea electrice, grupul motopropulsor sa fie giugiuc. Adica e aproape musai brushless sau LRK...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#10 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 May 2004 - 04:26 PM

ha ! Iar m-ai bagat in ceata ! Ce e LRK ! ?
DT
0

#11 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 17 May 2004 - 04:35 PM

asa arata si zboara minunat. wabo are dreptate. urate dar solide si se repara la camp fara scule speciale. ofera multa satisfactie si siguranta in zbor

spun asta ca fericit posesor (si mester intrale face )

red

Aceasta postare a fost editata de ReD: 17 May 2004 - 09:40 PM

come to the dark side. we have cookies!
0

#12 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2004 - 06:18 PM

ZOD, la 17 May 2004, 16:26, a spus:

ha ! Iar m-ai bagat in ceata ! Ce e LRK ! ?

Hai ma!

Iar va zic despre LRK-uri?

Uite (a nus' cata oara!) un Copy/Paste dintr-un mesaj mai vechi, despre deja cunoscutul Ju 52 de 5m anv.:


Ju 52 este facut de amicul nostru Philipp Gardemin, redactor sef la revista AUFWIND (zbor electric, planoare http://www.aufwind-m.../aufwind-main/). Este membru si al forumului nostru, inregistrat ca Flip - vezi mesajele "Campionat Mondial electrice Elvetia"

Ju 52 are 4,8 m anv., 20 kg iar motoarele sunt TORCMAN-brushless (www.torcman.de) fiecare de 750W. Acumulatorii sunt doua packuri de cate 24 de celule, la 2,4Ah. La 28 Amp, elicele de 17x8 toli se invart la 6200 rpm, fara reductor! De decolat, decoleaza intr-adevar cam in zece metri de rulaj, cu flapsurile scoase, pe vant de fata de 1,5-2 mps. Constructia este clasica (de acum): aripi de polistiren placate cu balsa 2 mm, plan central scurt, solidar cu fuselajul si doua plane extremale, jonciune teava de dural ø 50 mm, fuselaj cu panouri placat cu balsa, ampenaje idem aripi, tren aterizare tevi carbon, roti ultrausoare "home made" din izolatie neopren tevi centrale termice, lipita pe butuc balsa si discuri placaj.

Motoarele sunt brushless de tip LRK (dupa initialele celor trei care au pus la punct acest tip de motor, Christian Lucas, Ludwig Retzbach, ... Kühlfuss). Ceea ce este interesant este faptul ca aranjamentul motorului este de fapt "pe dos" ! Bunaoara, brushessul meu "ortodox" Aveox F7LMR are bobinajul la exterior ceea ce constituie statorul iar la interior este rotorul, adica magnetul matisat in kevlar, ca sa reziste la turatii de 60.000 rpm.

Ei bine, LRK-urile sunt "pe dos" adica exteriorul este format dintr-o oala cu pereti subtiri in interiorul careia sunt dispusi si lipiti (epoxi) magnetii neodynium. Interiorul este format din pachetul de tole si bobinajul respectiv. Pana aici nimic ciudat! Ei bine, chestia este ca interiorul cu bobinajul STA PE LOC iar exteriorul-oala SE INVARTE! De aceea n-am folosit termenii consacrati de stator si rotor.

Dispunerea asta face ca masa magnetica disponibila sa fie mai mare, centajul partilor in miscare relativ banal dar marele avantaj este ca dezvolta cupluri uriase la turatii mici, ceea ce face inutila prezenta unui reductor pentru a invarti o elice mare.

Ca sa fie mai elocvent, am pus o poza facuta unui motor de pe Ju 52. Am asezat elicea special ca sa se vada pala pe care scrie diametrul si pasul. Batiul haraboaiei este din placaj ordinar de tei de 3 mm! Dihania zbura absolut incantator, parca si zgomotul era real. Adevarul e ca fuselajul era o ditamai cutie de rezonanta! Pun si o poza cu Ju 52 la decolare, luat de la spate (nu pe la spate, Marinare!).

In Elvetia, la CM F5B, Torcman (www.torcman.de) a avut cortul langa cortul nostru (de fapt Philipp si Klaus Kraft sunt prieteni buni) si am putut sta de vorba si spiona in pace si prietenie. Si cum neamtu' nu-si ia concediu nici in concediu, Klaus al meu si nevasta-sa Petra bobinau la statoare cat era ziulica de lunga, pana ce se termina baxul de bere! Ca ai dreacu', pe palinca mea n-au avut curajul sa puna gura, ca tot pierdeau sirul la numaratul spirelor!

Acuma ce e drept, poti cumpara numai kitul de motor si sa-l cladesti acasa, pe genunchi, ca dupa cum am vazut eu pe viu, nu e mare lucru. Dar pentru inca 30% platiti, mai bine iei unul gata facut si testat, ca sa scapi de belea.

Spre exemplu, din ce am vorbit eu, un kit de Torcman 350-12 Eco (180 gr., 300W, ø42, lungime 40, fara ax) costa cam 120-230 Euro, iar gata plamadit se cheama Torcman 350-12 Pro si face fo 170-180 Euro. De controllere nu stiu prea multe, da' cam cat face motorul cam atat e si controllerul. Controllere bune face firma Jeti din Cehia.

Pe curand...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#13 Useril este offline   Julius 

  • ex. Iulianv
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 21 May 2004 - 03:47 PM

Nu pot sa mi le scot din minte! Si nu mi se par inacesibile. Fara a socoti statia, servo-urile, incarcatorul si accesoriile - ca le ai - trebuie sa dai cam 220$. Sistemul propulsor il consider investitie (180$ - investitie destul de ridicata). Ramane 3D-ul sub 40$. E chiar asa de mult? Totusi as vrea sa-l "simt" (chiar si numai cu ochiul) ca m-am mai pacalit eu cu poze...

Julius
0

#14 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 21 May 2004 - 06:45 PM

daca o sa ajungi pela cluj o sa poti sal simti. nu arata bine, dar au si ele frumusetea lor
come to the dark side. we have cookies!
0

#15 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 21 May 2004 - 08:52 PM

@ReD
bine, bine, dar da si tu un punct de reper ca omul sa te si gaseasca...imediat dupa Rapa am trecut prin Cluj, degeaba daca nici nu stiu pe cine sa caut. Am plecat in forja si am dat la panta in apropiere de Turda. Apropo! ai fost la Rapa? Cautam acel model pe care l-am vazut prin poze dar l-am gasit....
0

#16 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 22 May 2004 - 10:43 AM

0741.137637. nu am fost la rr din motive scolaresti (lunea dupa rr aveam o restenta la facultate)
come to the dark side. we have cookies!
0

#17 Useril este offline   Julius 

  • ex. Iulianv
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 23 May 2004 - 12:11 AM

@Red: ti-ai luat un Shock Flyer? Sau te referi la spad-ul din coroplast cu motor termic? Nu ma atrag termicele.

Julius
0

#18 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 23 May 2004 - 10:24 AM

eu sunt cu termicele. este vorba de coroplast. nu tare ma atrag electricele

red
come to the dark side. we have cookies!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu