Compresie motor slaba dupa curatare pierde compresie
#1
Postat 10 June 2009 - 09:57 PM
Zilele astea am desfacut motorul pentru inspectie si o curatare.
Toate bune si frumoase, l-am desfacut, am scos piston si camasa, le-am inmuiat in nitro engine cleaner si le-am curatat cu o carpa, la fel am facut si cu backplate-ul.
Am reasamblat motorul asa cum trebuie (zic eu), suruburile radiatorului stranse in cruce, carburatorul fixat la loc bine, etc.
Cand am rotit volanta am observat ca nu mai are compresie asa cum avea inainte.
Daca invart usor, pierde compresia, daca il misc mai rapid opune rezistenta...dar in mod normal daca ridicam masinuta de pull start o tinea, acum nu.
Nu reusesc sa-mi dau seama de ce se comporta asa fiindca teoretic l-am reasamblat ca la carte si nu ar avea de ce sa piarda compresie.
Are cineva idee cam ce ar mai trebui sa verific ?
Multumesc
HPI Savage Flux
#2
Postat 10 June 2009 - 10:01 PM
#3
Postat 10 June 2009 - 10:07 PM
Carburatorul poate afecta compresia daca nu e bine infipt la loc ? Cu toate ca am verificat si asta dar sa zicem ca gresesc......
HPI Savage Flux
#4
Postat 10 June 2009 - 10:14 PM
#7
Postat 10 June 2009 - 10:30 PM
Am avut grija ca ianinte sa fac operatiunea, sa ma documentez cat mai bine si am avut tot timpul manualul in fata ca sa evit o re-montare gresita.
Sau ar trebui ca inainte sa-l pornesc sa pun ceva ulei de ricin sau ceva similar ?
HPI Savage Flux
#8
Postat 10 June 2009 - 10:35 PM
wipeout, la Jun 10 2009, 11:30 PM, a spus:
Am avut grija ca ianinte sa fac operatiunea, sa ma documentez cat mai bine si am avut tot timpul manualul in fata ca sa evit o re-montare gresita.
Sau ar trebui ca inainte sa-l pornesc sa pun ceva ulei de ricin sau ceva similar ?
poti pur si simplu sa strecori un pic de carburant pe gaura bujiei.
pistonul trebuie sa fie lubrifiat. daca ii dai misti pe uscat il omori.
apropos, afterun folosesti?
Aceasta postare a fost editata de porcofon: 10 June 2009 - 10:35 PM

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#9
Postat 10 June 2009 - 10:36 PM
wipeout, la Jun 10 2009, 11:30 PM, a spus:
Am avut grija ca ianinte sa fac operatiunea, sa ma documentez cat mai bine si am avut tot timpul manualul in fata ca sa evit o re-montare gresita.
Sau ar trebui ca inainte sa-l pornesc sa pun ceva ulei de ricin sau ceva similar ?
Stai linistit in cazul in care este uscat, vei vedea dupa pornire sau lubrifiere ca o sa fie la fel ca inainte.
Mare atentie daca vei pune acum ulei sa-l invarti de cateva ori fara bujie sa nu-l fortezi ca dai de alte necazuri.
Practic, din punctul meu de vedere la remontare trebuia sa ai o seringa de ulei (de preferat ricin) cu care sa ungi fiecare piesa in parte inainte de a-l asambla.
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de cosmindjc: 10 June 2009 - 10:40 PM
#10
Postat 10 June 2009 - 10:43 PM
Dupa ce l-am montat trebuie sa spun ca am tras de cateva ori de pull start ca sa verific daca se invarte...deci l-am miscat pe uscat...teoretic n-ar trebui sa fie probleme fiindca nu-mi pare sa fie o miscare suficient de energica pentru a omora pistonul.
HPI Savage Flux
#14
Postat 11 June 2009 - 12:57 AM
Nu ma pricep deloc la motoare nano micro decat de la 900 cm cubi in sus .... Dar niciodata nu am auzit pe cineva ca isi desface motorul doar de sanki ....' ca sa-l curete'
Cand mai ai accese de lipsa de ocupatie cauta-ma....te platesc!
Bucuresti/Rahova
#15
Postat 11 June 2009 - 07:29 AM
Masina a trebuit desfacuta complet ca sa scot toata mizeria si motorul l-am desfacut ca sa fiu sigur ca nu am nisip in el... ei bine nu aveam...dar nici nu as fi vrut sa fie.
Si pana la urma o inspectie in motoarele astea nu strica din cand in cand...unii mai vechi in domeniul motoarelor nitro recomanda asa ceva..poate gresesc ei...sau poate gresesc eu ca deh...nu-s meserias.
HPI Savage Flux
#16
Postat 11 June 2009 - 11:56 AM
nch, la Jun 11 2009, 01:57 AM, a spus:
Nu ma pricep deloc la motoare nano micro decat de la 900 cm cubi in sus .... Dar niciodata nu am auzit pe cineva ca isi desface motorul doar de sanki ....' ca sa-l curete'
Cand mai ai accese de lipsa de ocupatie cauta-ma....te platesc!
Motoarele auto RC de competitie se desfac si se curata dupa FIECARE concurs, e o procedura recomandata chiar.
Motoarele RC de serie nu au de ce sa sufere daca sunt desfacute 1/luna, e chiar de preferat pt a vedea starea interna a pieselor ( uzuri, jocuri, bla bla )
Si am amici care se dau cu mobre de peste 900 cmc care le desfac motoarele la sfarsit de sezon doar asa de... sanki.

Look left =========================================================================---> LEFT u moron !
HoBao Hyper 8.5 Pro > RB WS7
HoBao Hyper ST Pro > OS V-Spec
#17
Postat 11 June 2009 - 12:02 PM
In schimb odata am bagat ulei after run ...a stat nepornit 2 saptamani si apoi cand sa l pornesc , sa rup sfoara nu alta , abia se clintea motorul , am realizat dupa aceea ca pusesem mult prea mult ulei after run.
Multumesc pentru atentie.
#18
Postat 11 June 2009 - 01:38 PM
M-am linistit pe de-o parte fiindca stiu sigur ca n-am facut o greseala desfacandu-l ca sa-l verific, si acum din spusele voastre inteleg ca nu ar trebui sa ma nelinistesc fiind o simptoma normala dupa curatare.
O sa-l pornesc in weekend ca sa vad cum se comporta... Uzura interna nu am observat asa ca ar trebui sa fie totul in regula.
Multa bafta
HPI Savage Flux
#19
Postat 11 June 2009 - 02:30 PM
#21
Postat 12 June 2009 - 05:39 PM
#22
Postat 12 June 2009 - 09:30 PM
prisi, la Jun 12 2009, 06:39 PM, a spus:
prisi, alea sunt primele semne evidente care te anunta ca e timpul sa schimbi setul motor.
Aceasta postare a fost editata de porcofon: 12 June 2009 - 09:31 PM

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#24
Postat 12 June 2009 - 09:48 PM
prisi, la Jun 12 2009, 10:43 PM, a spus:
compresia perfecta nu exista...
daca nu a facut un rodaj ok, daca l-a alergat in temperaturi prea mari si prea sec, da. un motor poate ceda chiar si dupa mai putin de 1,5 litri.
evident, nu la tinutul in sfoara ma refeream...
Aceasta postare a fost editata de porcofon: 12 June 2009 - 10:03 PM

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#25
Postat 13 June 2009 - 09:26 AM
dar am vazut cum merg ambele motoare,si al lui cu 1,5l consumati si al meu cu vreo 20l consumati.diferenta exista in mod evident,dar ce am vrut sa spun e ca la cald nici un motor nu tine compresia ca la rece,e logic.
#26
Postat 13 June 2009 - 09:56 AM
prisi, la Jun 13 2009, 10:26 AM, a spus:
dar am vazut cum merg ambele motoare,si al lui cu 1,5l consumati si al meu cu vreo 20l consumati.diferenta exista in mod evident,dar ce am vrut sa spun e ca la cald nici un motor nu tine compresia ca la rece,e logic.
asta e normal, evident si logic.
daca la asta te refereai am inteles eu gresit...
oricum discutia devine inutila pentru ca e imposibil sa exprimi in cuvinte ceea ce simti tu la mana cand invarti de volanta.
deci, wipeout, lubrifiaza-l. asta in primul rand. (motorul nu are voie sa stea "pe uscat") daca si dupa pornire si rulare nu isi revine compresia fi sigur ca pierderea nu e de la spalarea motorului ci de la utilizarea lui incorecta.
faptul ca ai spalat motorul este foarte bine. este recomandat sa faci asta periodic, indiferent ca te dai la concurs sau doar de fun.

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#27
Postat 13 June 2009 - 11:15 PM
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 13 June 2009 - 11:17 PM
TEL. 0726.191.725
#28
Postat 15 June 2009 - 05:15 AM
Nu am apucat sa pornesc masinuta din lipsa de timp dar am lubrifiat motorul cu putin ulei de ricin asa cum m-ati sfatuit si compresia este foarte buna la fel ca inainte.
Camasa si pistonul sunt in stare buna si sunt multumit ca am desfacut motorul ca sa pot vedea cam in ce stare se afla.
@ ERASER : Nu am montat pistonul invers...am avut grija ca absolut totul sa fie exact ca inainte...camasa oricum nu am cum sa o montez gresit fiindca are o cheita pentru ghidaj iar pistonul este exact in aceiasi pozitie fiindca nu am demontat si biela; aceasta are un canal vertical pentru lubrifiere care trebuie sa fie catre "spatele" motorului deci aveam puncte de reper clare ca sa evit o montare gresita.
Se pare ca in acest caz problema reala a reprezentat-o nestiinta mea si nu mi-am dat seama ca uscat fiind dupa curatare nu va mai avea compresie.
Asa ca am mai invatat ceva.
Multumesc.
HPI Savage Flux
#29
Postat 15 June 2009 - 07:29 AM
Aceasta postare a fost editata de prisi: 15 June 2009 - 07:29 AM