Modelism - RHC Forum: Compresie motor slaba dupa curatare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Compresie motor slaba dupa curatare pierde compresie

#1 Useril este offline   wipeout 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta; in prezent in Bucuresti

Postat 10 June 2009 - 09:57 PM

Salut.

Zilele astea am desfacut motorul pentru inspectie si o curatare.
Toate bune si frumoase, l-am desfacut, am scos piston si camasa, le-am inmuiat in nitro engine cleaner si le-am curatat cu o carpa, la fel am facut si cu backplate-ul.
Am reasamblat motorul asa cum trebuie (zic eu), suruburile radiatorului stranse in cruce, carburatorul fixat la loc bine, etc.
Cand am rotit volanta am observat ca nu mai are compresie asa cum avea inainte.
Daca invart usor, pierde compresia, daca il misc mai rapid opune rezistenta...dar in mod normal daca ridicam masinuta de pull start o tinea, acum nu.
Nu reusesc sa-mi dau seama de ce se comporta asa fiindca teoretic l-am reasamblat ca la carte si nu ar avea de ce sa piarda compresie.

Are cineva idee cam ce ar mai trebui sa verific ?

Multumesc

HPI Savage Flux
0

#2 Useril este offline   Porumbeu 

  • Girls in your town for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 831
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 10 June 2009 - 10:01 PM

Sunt niste tablite intre chiuloasa si blocul motor... tot pentru etanseitate. Posibil bujia sau filetul in chiuloasa.
0

#3 Useril este offline   wipeout 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta; in prezent in Bucuresti

Postat 10 June 2009 - 10:07 PM

Tablitele respective sunt puse cum trebuie la locul lor si bujia e noua, filetul nu cred ca are probleme dar nici nu pot sa bag mana in foc. Asa la ochi pare sa fie in regula.

Carburatorul poate afecta compresia daca nu e bine infipt la loc ? Cu toate ca am verificat si asta dar sa zicem ca gresesc......

HPI Savage Flux
0

#4 Useril este offline   Porumbeu 

  • Girls in your town for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 831
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 10 June 2009 - 10:14 PM

Carburatorul poate trage aer fals , dar nu are treaba cu compresia. Cati litrii de carburant a papat?
0

#5 Useril este offline   wipeout 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta; in prezent in Bucuresti

Postat 10 June 2009 - 10:18 PM

Cam 4 litri pana acum...Ma gandesc ca nu ar trebui sa fie o problema..4 litri nu sunt asa multi si e bine reglat motorul, nu a mers fierbinte.

HPI Savage Flux
0

#6 Useril este offline   cosmindjc 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1256
  • Inregistrat: 09-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

  Postat 10 June 2009 - 10:24 PM

Daca nu ai pus ulei de ricin in motor dupa ce l-ai spalat si nu ai incercat sa il pornesti (asta in ideea de a avea putin ulei de la combustibil) este normal sa nu mai aiba aceiasi compresie cand este uscat...

Numai ibine!
Cosmin tel. 0742033887
0

#7 Useril este offline   wipeout 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta; in prezent in Bucuresti

Postat 10 June 2009 - 10:30 PM

Nu am pus nimc in motor dupa spalare si intradevar este uscat uscat...ma gandeam si eu ca poate fi o simptoma post-spalare care va dispare in momentul in care il pornesc si se re-lubrifiaza dar oricum m-am gandit ca n-am facut ceva bine fiind prima mea interventie pe un motor nitro.
Am avut grija ca ianinte sa fac operatiunea, sa ma documentez cat mai bine si am avut tot timpul manualul in fata ca sa evit o re-montare gresita.
Sau ar trebui ca inainte sa-l pornesc sa pun ceva ulei de ricin sau ceva similar ?

HPI Savage Flux
0

#8 Useril este offline   porcofon 

  • -==-
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 961
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Automodelism

Postat 10 June 2009 - 10:35 PM

 wipeout, la Jun 10 2009, 11:30 PM, a spus:

Nu am pus nimc in motor dupa spalare si intradevar este uscat uscat...ma gandeam si eu ca poate fi o simptoma post-spalare care va dispare in momentul in care il pornesc si se re-lubrifiaza dar oricum m-am gandit ca n-am facut ceva bine fiind prima mea interventie pe un motor nitro.
Am avut grija ca ianinte sa fac operatiunea, sa ma documentez cat mai bine si am avut tot timpul manualul in fata ca sa evit o re-montare gresita.
Sau ar trebui ca inainte sa-l pornesc sa pun ceva ulei de ricin sau ceva similar ?

poti pur si simplu sa strecori un pic de carburant pe gaura bujiei.
pistonul trebuie sa fie lubrifiat. daca ii dai misti pe uscat il omori.
apropos, afterun folosesti?

Aceasta postare a fost editata de porcofon: 10 June 2009 - 10:35 PM


.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
0

#9 Useril este offline   cosmindjc 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1256
  • Inregistrat: 09-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

  Postat 10 June 2009 - 10:36 PM

 wipeout, la Jun 10 2009, 11:30 PM, a spus:

Nu am pus nimc in motor dupa spalare si intradevar este uscat uscat...ma gandeam si eu ca poate fi o simptoma post-spalare care va dispare in momentul in care il pornesc si se re-lubrifiaza dar oricum m-am gandit ca n-am facut ceva bine fiind prima mea interventie pe un motor nitro.
Am avut grija ca ianinte sa fac operatiunea, sa ma documentez cat mai bine si am avut tot timpul manualul in fata ca sa evit o re-montare gresita.
Sau ar trebui ca inainte sa-l pornesc sa pun ceva ulei de ricin sau ceva similar ?


Stai linistit in cazul in care este uscat, vei vedea dupa pornire sau lubrifiere ca o sa fie la fel ca inainte.

Mare atentie daca vei pune acum ulei sa-l invarti de cateva ori fara bujie sa nu-l fortezi ca dai de alte necazuri.

Practic, din punctul meu de vedere la remontare trebuia sa ai o seringa de ulei (de preferat ricin) cu care sa ungi fiecare piesa in parte inainte de a-l asambla.

Bafta!

Aceasta postare a fost editata de cosmindjc: 10 June 2009 - 10:40 PM

Cosmin tel. 0742033887
0

#10 Useril este offline   wipeout 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta; in prezent in Bucuresti

Postat 10 June 2009 - 10:43 PM

Am sa incerc sa-i pun putin combustibil in capul pistonoului si sa-i dau cateva sfori fara bujie ca sa se lubrifieze un pic.
Dupa ce l-am montat trebuie sa spun ca am tras de cateva ori de pull start ca sa verific daca se invarte...deci l-am miscat pe uscat...teoretic n-ar trebui sa fie probleme fiindca nu-mi pare sa fie o miscare suficient de energica pentru a omora pistonul.

HPI Savage Flux
0

#11 Useril este offline   wipeout 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta; in prezent in Bucuresti

Postat 10 June 2009 - 10:58 PM

Am facut verificarea cu putin combustibil si este mai bine dar tot scapa incet incet...se aude in motor un fasait cand ajunge pistonul in punctul de compresie.

HPI Savage Flux
0

#12 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2009 - 11:31 PM

Saiba de la bujie, ai pus-o ?
0

#13 Useril este offline   wipeout 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta; in prezent in Bucuresti

Postat 11 June 2009 - 12:15 AM

Am pus saiba de la bujie....totusi nu uit chestii atat de elementare :)

HPI Savage Flux
0

#14 Useril este offline   nch 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1121
  • Inregistrat: 13-September 07

Postat 11 June 2009 - 12:57 AM

Eu nu am auzit veci ! Adica nu ai nici o problema cu motorul !, dar totusi il desfaci si il cureti?

Nu ma pricep deloc la motoare nano micro decat de la 900 cm cubi in sus .... Dar niciodata nu am auzit pe cineva ca isi desface motorul doar de sanki ....' ca sa-l curete'
Cand mai ai accese de lipsa de ocupatie cauta-ma....te platesc!
0745.356.013

Bucuresti/Rahova
0

#15 Useril este offline   wipeout 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta; in prezent in Bucuresti

Postat 11 June 2009 - 07:29 AM

Nu l-am desfacut de amorul artei...masina a avut parte de cateva ture pe plaja in nisip...si dupa cum stim nisipul daca mai este si sarat...nu face bine partilor metalice....
Masina a trebuit desfacuta complet ca sa scot toata mizeria si motorul l-am desfacut ca sa fiu sigur ca nu am nisip in el... ei bine nu aveam...dar nici nu as fi vrut sa fie.

Si pana la urma o inspectie in motoarele astea nu strica din cand in cand...unii mai vechi in domeniul motoarelor nitro recomanda asa ceva..poate gresesc ei...sau poate gresesc eu ca deh...nu-s meserias.

HPI Savage Flux
0

#16 Useril este offline   X-tra 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 533
  • Inregistrat: 27-February 07

Postat 11 June 2009 - 11:56 AM

 nch, la Jun 11 2009, 01:57 AM, a spus:

Eu nu am auzit veci ! Adica nu ai nici o problema cu motorul !, dar totusi il desfaci si il cureti?

Nu ma pricep deloc la motoare nano micro decat de la 900 cm cubi in sus .... Dar niciodata nu am auzit pe cineva ca isi desface motorul doar de sanki ....' ca sa-l curete'
Cand mai ai accese de lipsa de ocupatie cauta-ma....te platesc!


Motoarele auto RC de competitie se desfac si se curata dupa FIECARE concurs, e o procedura recomandata chiar.
Motoarele RC de serie nu au de ce sa sufere daca sunt desfacute 1/luna, e chiar de preferat pt a vedea starea interna a pieselor ( uzuri, jocuri, bla bla )

Si am amici care se dau cu mobre de peste 900 cmc care le desfac motoarele la sfarsit de sezon doar asa de... sanki.


Look left =========================================================================---> LEFT u moron !
HoBao Hyper 8.5 Pro > RB WS7
HoBao Hyper ST Pro > OS V-Spec
0

#17 Useril este offline   nuclearul-vio 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 200
  • Inregistrat: 07-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 11 June 2009 - 12:02 PM

Si mie mi s a intamplat la fel dupa ce am curatit motorul , nu mai avea compresie. Nu m am speriat . L am pornit ...m am dat cu el si apoi l am incercat la mana si avea compresie ca inainte .
In schimb odata am bagat ulei after run ...a stat nepornit 2 saptamani si apoi cand sa l pornesc , sa rup sfoara nu alta , abia se clintea motorul , am realizat dupa aceea ca pusesem mult prea mult ulei after run.
Multumesc pentru atentie.
0

#18 Useril este offline   wipeout 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta; in prezent in Bucuresti

Postat 11 June 2009 - 01:38 PM

Ok va multumesc pentru sfaturi si recomandari.
M-am linistit pe de-o parte fiindca stiu sigur ca n-am facut o greseala desfacandu-l ca sa-l verific, si acum din spusele voastre inteleg ca nu ar trebui sa ma nelinistesc fiind o simptoma normala dupa curatare.
O sa-l pornesc in weekend ca sa vad cum se comporta... Uzura interna nu am observat asa ca ar trebui sa fie totul in regula.

Multa bafta

HPI Savage Flux
0

#19 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 11 June 2009 - 02:30 PM

Orice demontare de motor atrage dupa sine si '' uzurii '' , mici defecte. Deci se evita demontarea nefondata ! Nu vorbim de o revizie (schimbareau unor piese) sau de un caz fortuit precum probleme cu nisipul. Cum a mentionat colegul nostru la asamblare piesele trebuie curatate si unse putin mai ales cele care sunt in '' miscare'' . Poti pune putina apa la bujie sa vezi daca ai ceva pierderi de presiune.
0

#20 Useril este offline   wipeout 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta; in prezent in Bucuresti

Postat 11 June 2009 - 02:36 PM

Am sa fac si proba cu putina apa (eventual cu putin sapun in ea ca sa faca bule) dar tind sa cred ca e in regula la bujie.
Oricum, proba de foc va fi cand am sa-l pornesc...vad eu atunci.

Multumesc

HPI Savage Flux
0

#21 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 12 June 2009 - 05:39 PM

acelasi lucru se intampla si cand motorul e cald.spre exemplu motorul meu un HPI f4.6 la rece tin savagele in sfoara si nu se da motorul peste cap deloc,la cald pierde un pic de compresie,tii tensionata volanta in sensul de rotatie si simti cum scapa,lucru care la rece nu se intampla.e un lucru normal sa scape si daca nu e uns deloc.
If it is to be it is up to me
0

#22 Useril este offline   porcofon 

  • -==-
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 961
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Automodelism

Postat 12 June 2009 - 09:30 PM

 prisi, la Jun 12 2009, 06:39 PM, a spus:

acelasi lucru se intampla si cand motorul e cald.spre exemplu motorul meu un HPI f4.6 la rece tin savagele in sfoara si nu se da motorul peste cap deloc,la cald pierde un pic de compresie,tii tensionata volanta in sensul de rotatie si simti cum scapa,lucru care la rece nu se intampla.e un lucru normal sa scape si daca nu e uns deloc.

prisi, alea sunt primele semne evidente care te anunta ca e timpul sa schimbi setul motor.

Aceasta postare a fost editata de porcofon: 12 June 2009 - 09:31 PM


.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
0

#23 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 12 June 2009 - 09:43 PM

exact la fel face si motorul unui prieten care a consumat doar 1,5l...deci ar trebui sa-l schimbe si el?... ;)
compresia perfecta nu exista...

Aceasta postare a fost editata de prisi: 12 June 2009 - 09:44 PM

If it is to be it is up to me
0

#24 Useril este offline   porcofon 

  • -==-
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 961
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Automodelism

Postat 12 June 2009 - 09:48 PM

 prisi, la Jun 12 2009, 10:43 PM, a spus:

exact la fel face si motorul unui prieten care a consumat doar 1,5l...deci ar trebui sa-l schimbe si el?... ;)
compresia perfecta nu exista...

daca nu a facut un rodaj ok, daca l-a alergat in temperaturi prea mari si prea sec, da. un motor poate ceda chiar si dupa mai putin de 1,5 litri.
evident, nu la tinutul in sfoara ma refeream...

Aceasta postare a fost editata de porcofon: 12 June 2009 - 10:03 PM


.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
0

#25 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 13 June 2009 - 09:26 AM

am zis de tinutul in sfoara ca sa inteleaga toata lumea despre ce e vb,si stiu ca un motor poti sa-l strici cu reglaje incorecte,sa-l tii sec si in temp mari de lucru.
dar am vazut cum merg ambele motoare,si al lui cu 1,5l consumati si al meu cu vreo 20l consumati.diferenta exista in mod evident,dar ce am vrut sa spun e ca la cald nici un motor nu tine compresia ca la rece,e logic.
If it is to be it is up to me
0

#26 Useril este offline   porcofon 

  • -==-
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 961
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Automodelism

Postat 13 June 2009 - 09:56 AM

 prisi, la Jun 13 2009, 10:26 AM, a spus:

am zis de tinutul in sfoara ca sa inteleaga toata lumea despre ce e vb,si stiu ca un motor poti sa-l strici cu reglaje incorecte,sa-l tii sec si in temp mari de lucru.
dar am vazut cum merg ambele motoare,si al lui cu 1,5l consumati si al meu cu vreo 20l consumati.diferenta exista in mod evident,dar ce am vrut sa spun e ca la cald nici un motor nu tine compresia ca la rece,e logic.

asta e normal, evident si logic.
daca la asta te refereai am inteles eu gresit...
oricum discutia devine inutila pentru ca e imposibil sa exprimi in cuvinte ceea ce simti tu la mana cand invarti de volanta.
deci, wipeout, lubrifiaza-l. asta in primul rand. (motorul nu are voie sa stea "pe uscat") daca si dupa pornire si rulare nu isi revine compresia fi sigur ca pierderea nu e de la spalarea motorului ci de la utilizarea lui incorecta.
faptul ca ai spalat motorul este foarte bine. este recomandat sa faci asta periodic, indiferent ca te dai la concurs sau doar de fun.

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
0

#27 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2276
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 13 June 2009 - 11:15 PM

Omule, ai montat pistonul invers! Adica l-ai rotit cu 180 de grade si acum latura care era catre fereastra de evacuare este acum catre cea de admisie. Cand motorul este absolut nou, nu are importanta daca rotesti pistonul cu 180 de grade, deoarece atat pistonul cat si cilindrul, cand ies din fabrica, sunt perfect cilindrice. Pistonul acum s-a ovalizat putin, dar impreuna cu cilindrul asa ca nu erau pierderi de compresie. Daca rulezi putin asa, pistonul se va mula din nou pe cilindru pana la urma, dar uzurile vor fi foarte mari. Cel mai bine ar fi sa-l montezi cum a fost si la montare sa ungi cilindrul cu putin ulei de ricin sau in lipsa cu ceva combustibil.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 13 June 2009 - 11:17 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#28 Useril este offline   wipeout 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta; in prezent in Bucuresti

Postat 15 June 2009 - 05:15 AM

Salutari tuturor.

Nu am apucat sa pornesc masinuta din lipsa de timp dar am lubrifiat motorul cu putin ulei de ricin asa cum m-ati sfatuit si compresia este foarte buna la fel ca inainte.
Camasa si pistonul sunt in stare buna si sunt multumit ca am desfacut motorul ca sa pot vedea cam in ce stare se afla.

@ ERASER : Nu am montat pistonul invers...am avut grija ca absolut totul sa fie exact ca inainte...camasa oricum nu am cum sa o montez gresit fiindca are o cheita pentru ghidaj iar pistonul este exact in aceiasi pozitie fiindca nu am demontat si biela; aceasta are un canal vertical pentru lubrifiere care trebuie sa fie catre "spatele" motorului deci aveam puncte de reper clare ca sa evit o montare gresita.

Se pare ca in acest caz problema reala a reprezentat-o nestiinta mea si nu mi-am dat seama ca uscat fiind dupa curatare nu va mai avea compresie.
Asa ca am mai invatat ceva.

Multumesc.

HPI Savage Flux
0

#29 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 15 June 2009 - 07:29 AM

la motoarele HPI biela trebuie montata cu acel canal inspre partea din fata a motorului,spre volanta.cel mai bine e cu fisa tehnica a motorului in fata daca o ai.

Aceasta postare a fost editata de prisi: 15 June 2009 - 07:29 AM

If it is to be it is up to me
0

#30 Useril este offline   wipeout 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta; in prezent in Bucuresti

Postat 15 June 2009 - 01:10 PM

Da...este catre volanta....am zis din greseala "spate" motorul e montat transversal si am tendinta sa incurc "fata" si "spatele" :)

HPI Savage Flux
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu