Motoare termice de la diversi producatori .....
#1
Postat 10 June 2009 - 11:28 AM
Ideea ar fi urmatoarea: as dori sa trec (in viitorul apropiat) la zborul cu motor termic si as dori (pentru inceput) sa cumpar un motor termic 2T sau 4T de 10.
Am tot vazut diversi producatori de motoare termice gen ASP, MAGNUM, GMS, PLANET-HOBBY, OS (primi 4 producatori avind preturi mai mici) dar nu stiu cit de fiabile si cit de bine merg.
Este cineva in masura sa-mi dea niste informatii utile in acest domeniu?
Mercic.
#2
Postat 10 June 2009 - 11:51 AM
Marca era Irvine, care pentru initiati am inteles ca inseamna "ceva", a se vedea ce scrie pe cutie.
Iar pretul, dupa parerea respectivului, un chilipir, sub tot ce se gaseste pe piata drept "ieftin".
Mentionez ca nu am postat asta ca sa ma ofer sa intermediez !nimic!, ci doar de informatie, eu sunt paralel cu termicele.
Poate ca respectivul va interveni si el aici pentru confirmare.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 June 2009 - 11:52 AM
#3
Postat 10 June 2009 - 01:04 PM
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#5
Postat 10 June 2009 - 01:34 PM
Trebuie sa ai grija ca NEAPARAT sa scoti combustibilul din rezervor dupa ziua de zbor. Metanolul este hidrofil si cel mai probabil componentele interne (chiar si rotorul) vor incepe sa rugineasca daca e depozitat pe termen lung cu urme de metanol prin rezervor...
Deci back on topic, personal mi-au placut si Magnum si OS.
#6
Postat 10 June 2009 - 02:16 PM
Calin, la Jun 10 2009, 02:34 PM, a spus:
off topic. Chiar reusiti sa scoateti tot combustibilul din rezervor dupa o zi de zbor?
Eu nu am reusit nici o data si m-am chinuit ceva (cred ca gresesc undeva). Tot mai ramane vreo 20 - 50 ml.
#7
Postat 10 June 2009 - 02:31 PM
matei_silviu, la Jun 10 2009, 03:16 PM, a spus:
Eu nu am reusit nici o data si m-am chinuit ceva (cred ca gresesc undeva). Tot mai ramane vreo 20 - 50 ml.
Vezi cum ai furtunurile din rezervor. De preferat e ca teava de umplere sa fie orientata spre fundul rezervorului si "dusa" pana acolo cu niste furtun siliconic, astfel incat sa poti extrage si ultima picatura de metanol la final.
La Calmato nu aveam asa, si era destul de complicat (trebuia sa scot furtunul de la motor si sa golesc pe acolo), dar pana la urma ma descurcam si acolo...
#8
Postat 10 June 2009 - 02:35 PM
Printre alti producatori intrebam si de MAGNUM pentru ca, in weekend-ul trecut, eram cu NIMSOC (Cosmin) la casa lui de vacanta unde a pus pe noul avion un MAGNUM de 15 pe care ne-am chinuit sa-l reglam si in final a mers si la teste si la zbor dar fiind prea puternic pentru acel avion, a vrut sa incerce si un MAGNUM de 10 pe care ne-am tot chinuit sa-l facem sa mearga dar se oprea in teste si nu a avut curaj sa-l zboare.
De aceea tot intreb de diversi producatori.
Dar poate nu am stiut noi sa il reglam pe cel din urma ..... :rolleyes:
#9
Postat 10 June 2009 - 02:39 PM
Care sunt mai puternice?cele in 2T sau 4T?(ma refer strict la aceeasi capacitate, gen 7,5cc)...nu ma intereseaza asemanari si deosebiri...le pot insira eu daca vreti :rolleyes:
Mot 2T :
Avantaje: turatie mare, cost mic, greutate mica;
Dezavantaje: cuplu mic, zgomot mare, consum relativ mare;
Mot 4T :
Avantaje: cuplu mai mare(elice cu pas mai mare), zgomot bestial :D , consum redus;
Dezavantaje: Costa mult, turatie mai mica, greutate putin mai mare;
E...intrebarea mea ar fi: la cele de 4T nu compenseaza cuplul in plus(elice cu pas mai mare), turatia mai mica?am tot vazut pe site-uri romanesti la modele de 50(7,5 cc) recomandate erau motoare in 2T de 7,5cc si 4T de 8si ceva(OS max fp-60)...
pe site-uri de peste meleaguri e tocmai pe dos, in 4T capacitate mai mica, 2T mai mare...
Ce parere aveti?
Am luat de curand un OS Max in 4T de 6,5 cc....il pot pune pe un trainer de 50?
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 10 June 2009 - 02:40 PM
#10
Postat 10 June 2009 - 06:25 PM
Cuplul nu are nici o relevanta. Conteaza doar puterea. Motoarele 2T au putere mai mare si greutate mai mica comparativ cu motoarele 4T de aceeasi cilindree. Nu mai vorbim de pret si de fiabilitate. Singurul avantaj al celor 4T este sunetul bestial.
Cred ca este o mica greseala. Si pe alte meleaguri cele 4T au capacitati mai mari:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXFF96&P=0
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXJ581&P=0
etc.
6.5cc=.40ic. Deci este cam micut pentru un model destinat unui motor de .50ic.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 10 June 2009 - 06:31 PM
#11
Postat 10 June 2009 - 06:29 PM
dan_mitea, la Jun 10 2009, 07:25 PM, a spus:
mi-a sarit inima cand am vazut un frumos piper cub de la sig pe
rectific: pe unul din linkurile tale http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Aceasta postare a fost editata de Calin: 10 June 2009 - 06:32 PM
#12
Postat 10 June 2009 - 06:33 PM
#13
Postat 10 June 2009 - 09:24 PM
renatoa, la Jun 10 2009, 12:51 PM, a spus:
Marca era Irvine, care pentru initiati am inteles ca inseamna "ceva", a se vedea ce scrie pe cutie.
Iar pretul, dupa parerea respectivului, un chilipir, sub tot ce se gaseste pe piata drept "ieftin".
Mentionez ca nu am postat asta ca sa ma ofer sa intermediez !nimic!, ci doar de informatie, eu sunt paralel cu termicele.
Poate ca respectivul va interveni si el aici pentru confirmare.
Poate ne da ceva date '' ERASER '' despre acest motor !
#15
Postat 11 June 2009 - 03:02 PM
despre Magnum, nu stiu ce sa spun, dar din ce am vazut la camp, mai face nazuri. opi, din ce am mai citit de maretul rcgroups, vad ca multi merg si pe Saito sau Evolution.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#16
Postat 11 June 2009 - 06:52 PM
prima oara am avut un magnum de 10cc...mergea si merge ireprosabil. Nu am avut treaba nici o data cu el, nu s-a oprit nici o data.merge foarte frumos, dar totusi eu cred ca am avut noroc ca am prins un motor dasta care sa mearga ok
am mai avut un motor magnum de 7,5cc ...nu pot sa zic ca nu a mers...a merg bine mersi doua sezoane fara sa am probleme cu el
Os am avut de toate si 7,5 si 8,5cc si 20cc 4t...toate merg impecabil nu am avut probleme nici o data cu ele...la 4t OS 20cc e misto zgomotu, si avantajul ca poti pune o elice mare ceea ce te ajuta in hover si in general la figurile 3d...Cat despre consumul mai mic la 4t eu nu prea stiu ce sa zic..in stilul in care zbor io intr-o saptamana consum cate un bindon de coolpower de 30% nitro...de ce 30% nitro la 4t? pt ca altfel nu ai putere, nitro mult la 4t e bestial, merge motorul superb... o sa ziceti ca sunt nebun cu 30% nitro dar daca o sa va documentati o sa vedeti ca astia dupa Flying giants numai cu nitro mult zboara si nu au probleme...Nici eu nu am avut probleme, si sper sa nu am...chiar de curand am deschis motorul (acum 2-3 luni) si este ca nou
dar daca ar fi sa aleg dintre astea doua motoare as alege OS pt ca stiu foarte bine ca multi il folosesc si prea putin au avut probleme cu el..cat despre magnum am auzit ca mai dau si batai de cap
bafta :rolleyes:
#17
Postat 11 June 2009 - 06:57 PM
http://www.towerhobb...igre/index.html
#18
Postat 11 June 2009 - 07:15 PM
Teo-Costin, la Jun 11 2009, 10:32 AM, a spus:
sunt posesor de os max 61 fx cu toba pits. merge de minune. a avut doua crashuri bune zic eu. adica avioanele nu au supravietuit :rolleyes: . s-a rupt jumate de ureche de la un surub de prindere al tobei.am izolat toba cu silicon din ala rosu.
am un foarte mic joc la ax, si cu toate astea merge de rupe!
folosesc cool power 10%. acu de cand au venit caldurile reusesc foarte greu sa il reglez. sau am devenit eu prea pretentios
pornea la con pana sa ii scot conul (am devenit maniac cu grautatea avionului).
plus ca am luat motorul sh. asta e al doilea sezon.
nu i-am pus ulei, nu l-am curatat. doar hartie igienica in toba si in carburator.
intr-un cuvant sunt foarte multumit de el.
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#19
Postat 11 June 2009 - 07:25 PM
La un OS MAX 61 FX m-am gandit si eu sau la un OS MAX 55 AX, vreau sa-mi iau un PIPER J-3 CUB 60 care are 3200 grame complet echipat, credeti ca OS MAX 61 FX va fi prea mare pentru el?
Mercic pentru pareri si informatii.
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 11 June 2009 - 07:28 PM
#20
Postat 11 June 2009 - 07:56 PM
Teo-Costin, la Jun 11 2009, 08:25 PM, a spus:
La un OS MAX 61 FX m-am gandit si eu sau la un OS MAX 55 AX, vreau sa-mi iau un PIPER J-3 CUB 60 care are 3200 grame complet echipat, credeti ca OS MAX 61 FX va fi prea mare pentru el?
Mercic pentru pareri si informatii.
un os max61fx cu elice 13x6 trage cam 3.2 kg
o sa poti face acrobatii cu el. se poate! calin a demonstrat foarte frumos acest lucru.
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#21
Postat 11 June 2009 - 08:09 PM
hash84, la Jun 11 2009, 08:56 PM, a spus:
o sa poti face acrobatii cu el. se poate! calin a demonstrat foarte frumos acest lucru.
Pina la acrobatii mai am multa paine de mancat, sunt incepator iar pina acum m-am dat doar cu un Cessna electric dar o sa invat eu pina la urma.
#22
Postat 18 June 2009 - 05:42 PM
De pe la mijlocul anilor '80, cu seriile FSR si FP, OS Max au dat lovitura. Aceste serii de motoare au fost primele suficient de performante, fiabile si ieftine pentru a acapara cea mai mare parte a pietii si au deschis drumul pentru seriile ulterioare, FSR fiind stramosul seriilor SF / FX / AX iar FP parintele seriei LA.
Motoarele din seriile FSR si SF au fost apoi copiate de Magnum / ASP si Thunder Tiger (seria Pro) in timp ce Thunder Tiger seria GP se bazeaza pe OS Max FP.
Problema este cu chinezii (exceptand Thunder Tiger care sunt motoare bune) care nu au copiat decat la inceput motorul asa cum era, apoi au inceput sa faca diverse combinatii (Magnumul meu XL-75 este un OS max SF cu carburator de la OS Max FSR) si simplificari care corelate cu o mai slaba calitate a materialelor (in special axul si rulmentii) au dus la aparitia unor "copii degenerati" ai motoarelor OS MAx.
Sfatul meu este sa ramai la original, deci OS Max, chiar daca au inceput si astia sa toarne carcasa si sa le asambleze tot in China, dar macar matritele si retetele de materiale sunt alea care trebuie.
Mai sunt si motoarele italiene Super Tigre, destul de performante in anii '60. Intre timp au mutat si iei fabrica in China si tot acolo fabrica si motoarele TowerHobbies. Deci daca vrei Super Tigre ieftin, ia-ti TowerHobbies, preturile sunt chiar penibile.
TEL. 0726.191.725
#23
Postat 19 June 2009 - 09:40 AM
Dar la ce vrei tu recomand OS 61 FX ! OS 55 este de fapt un OS 46 usor modificat si surplusul de putere il
asigura in principiu doar pe zona de turatii mai inalte , deci consum mai mare inutil.
Eu am si Yamada 63 FZ 4T cu pompa si diferenta este foarte mare fata de O.S. inca de la finisajul componentelor
parese si ceva mai puternic dar se gasesc mai greu la noi si sunt mai scumpe - eu l-am luat din State.
Am si Saito 150 4T dar costa si asta peste 400 Euro.
Ideea este ca toate sunt consumabile, ca nu sunt concepute ca sa te tina toata viata - important este sa nu te chinuie
FOARTE TARE la reglaje ( de chinuit te vor chinui toate ) si eventual sa mai poti gasi usor piese de schimb ( un jiclor care
sa presupunem ca sa rupt, o toba sparta etc. )
Cele foarte renumite ( unele chiar specializate - de F3A sau scale cu mai multi cilindri etc. ) sunt pentru piloti care au atins
perfectiunea, merg la concursuri internationale , sunt sponsorizati de producatori sau nu au ce face cu banii - cum am facut si
eu ca de zburat e vai de mine.
Concluzia mea - OS sau Thunder Tiger daca vrei 4T.
#24
Postat 19 June 2009 - 09:41 PM
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 20 June 2009 - 08:04 AM
TX : Spektrum DX9
ParkZone VisionAire - Electric
F3P Mustang 3D - Electric
Multiplex Twister EDF - Electric
OFF-ROAD
Traxxas TRX4 4WD - Electric
#25
Postat 19 June 2009 - 10:10 PM
+ Pretul convenabil.
+ Fiabilitate (la club la Radauti de mult timp se folosesc aceste motoare si inca sunt bune, cu toate ca au adunat si ore de functionare, si busituri violente).
+Inghite cam orice combustibil, nu face nazuri.
- Mofturos uneori la reglaje.
La OS:
- Pretul destul de mare.
+ Fiabilitate.
+ Reglaje usoare.
+ Putere mai mare la aceeasi capacitate.
Pretul inseamna mult in balanta cand alegi ceva.
Mai sunt si alte tipuri de motoare, dar despre astea m-am documentat mai bine si pot zice ceva.
#26
Postat 19 June 2009 - 10:33 PM
djandrey, la Jun 19 2009, 10:41 PM, a spus:
ASTA ESTE O PROVOCARE ! (GLUMESC) , fiecare serie de motor are puncte pozitive si negative, unele mai scumpe altele mai ieftine , aici se pune in calcul si numele firmei care ridica pretul. La modul unei discuti generale eu cred ca motoarele fabricate pana in anii '80 aveau multe puncte pozitive fata de cele prezente, si sunt recunoscute ca motoare foarte bune cele fabricate in Germania si Japonia, avand o durata de exploatare mare , fiind puternice , etc. Te cred ca esti multumit de motoru' precizat dar sunt si alte motoare mai fiabile ! Astept sa ma completeze cei care au ani buni de experienta privind motoarele , de la diverse firme !
Aceasta postare a fost editata de navigator: 20 August 2009 - 09:15 AM
#27
Postat 20 June 2009 - 09:23 AM
Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 20 June 2009 - 09:24 AM
#28
Postat 14 August 2009 - 06:05 PM
ASP61A pret : 399 lei
Caracteristici:
Capacitate: 9.95 cmł
Putere: 1,68 kW (2,29CP)
Diametru cilindru: 24 mm
Deplasare piston: 22 mm
Turatie: 17500 rot/minut
Masa: 645 g
Elice recomandata: 12x6"; 12x8-9"; 13x5"
O.S. MAX 61FX pret : 841 lei
Caracteristici
Capacitate: 9.95 cc
Bore: 24 mm
Stroke: 22 mm
Putere maxima: 1.9 CP
Turatie: 2000 - 17000 rpm
Masa: 550 g
Elice recomandata: 12x6", 12x8", 13x6", 13x7"
In mare se aseamana primul e putin mai greu ( poate confera racire mai buna ) a doilea e mai usor putere mai mica la fel si turatia . De obicei motorul dupa rulaj se desface bujia si se pune cu pipeta ulei pentru a se pastra ... daca nu se mai foloseste. Primul e mult mai acceptabil ca pret fata de al doilea ... la primul se poate schimba carburatorul sau jicloarele daca apar probleme .
Pareri comentari ?
#29
Postat 14 August 2009 - 06:57 PM
Am fost doua duminici consecutive la zbor la aproximativ 50 Km de Bucuresti.
- In prima duminica am ajuns pe la ora 11 la camp si pana la oara 17 m-am chinuit sa reglez un
Magnum 4T ! Nu statea la ralanti nici batut ! Amortisem de tot stand aplecat pe langa model !
la 17,30 s-a stabilizat dar cu un ralantii foarte mare si AM FACUT UN SINGUR ZBOR in aceea zi
iar la aterizare am oprit motorul in aer caci cu ralantiul ala ...... !
Se merita ?? Eu zic ca NU !
- A doua duminica am luat doua alte modele - unul cu OS 61 FX la care am pus si pompa Perry pentru alimentare.
Am reglat 10 min cu ajutorul colegilor inclusiv pompa si reglat a ramas !
Celalalt cu motor Saito 63 , a fost si mai bestial 2 min de reglaj.
Dar nu am avut ce face si m-am ambitionat cu modelul cu motor Magnum si
iar am pierdut 2-3 ore si tot nu a vrut !! Am demontat rezervor , furtune, filtre TOT si am sa pun altele noi !
Intre timp am comandat si set reparatie motor ( Cilindru + piston si segment )
Se merita ?? Eu zic iarasi ca NU !