Modelism - RHC Forum: Primul zbor cu un aeromodel - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Primul zbor cu un aeromodel sfaturi utile pentru incepatori

#1 Useril este offline   AgLiAn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Planorism, Aeromodelism, Programare, Masini

Postat 07 June 2009 - 01:00 PM

Mi-am cumparat de curant un Decathlon (RTF). L-am montat, insa mi-e putin frica sa ies cu el pe camp, pentru ca in simulator nu am reusit sa fac nici o aterizare, ba mai mult abia daca reusesc sa tin aeronava in aer 1 minut (si asta cu foarte multe incercari de-a nu da-o de pamant din 5 in 5 secunde).

De aceea va intreb ce sfaturi ati da pentru cei care ies pentru prima oara cu un aeromodel pe camp?

Aceasta postare a fost editata de AgLiAn: 07 June 2009 - 01:00 PM

Locuri de zburat in Iasi: Popricani, Antibiotice, Aeroclub
0

#2 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

  Postat 07 June 2009 - 01:28 PM

Salut,
Pai exerseaza pe simulator pana iti iese! Oricum in realitate e cu totul altfel decat pe simulator(in sensul ca aeromodelul are niste miscari neasteptate, o sa vezi :D )...
nu te repezi din prima la aeromodel pentru ca o sa-l busesti, mai ales daca zici ca pe simulator il busesti in mai putin de 1 min...
Si cand te simti pregatit...tragi aer in piept si ii dai bataie...
cam asta ar fi...altceva...
un pont ar fi sa incerci sa-l decolezi de la sol prima data, pentru ca nu stii la ce sa te astepti daca il dai din mana...
ar trebui sa dai suprafete de comanda la cursa minima....
sa-l decolezi fara vant...e foarte important pentru un incepator!

aaa..si foarte important..ATENTIE LA COPACI!!! :unsure:

Multa Bafta!Sa stapanesti sanatos Decathlonul :D

Aceasta postare a fost editata de lefmir: 07 June 2009 - 01:30 PM

0

#3 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 07 June 2009 - 06:46 PM

@ AgLiAn Daca citeai despre incepatori ai fi stiut ca: "un incepator nu face NICIODATA primul zbor singur", decat daca vrea sa rupa modelul, vorbeste cu modelisti din orasul tau si zboara cu iei.
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#4 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 07 June 2009 - 07:17 PM

Vezi postareaold-boy, la Jun 7 2009, 06:46 PM, a spus:

@ AgLiAn Daca citeai despre incepatori ai fi stiut ca: "un incepator nu face NICIODATA primul zbor singur", decat daca vrea sa rupa modelul, vorbeste cu modelisti din orasul tau si zboara cu iei.


Aici te contrazic deoarece eu am facut primul zbr singur si al doilea si ....dar e adevarat ca pe primul model(EZ) am invatat si cum se lipeste elaporul ,iar pina la urma am luat altul dupa ce primul nu se mai comporta bine in zbor.Pe primul mi-am format mina pe telecomanda , iar apoi am trecut la modele mai mari sau mai mici de viteza.
Asta-i riscul in aero ,adica niste busituri de care nu scapa nici cei avansati si ca sa citez de pe forum: "un avion nebusit e un avion nezburat"
Totul e sa ai vointa si sa nu renunti la zbor dupa primele esecuri.

Spor la zbor
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#5 Useril este offline   AgLiAn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Planorism, Aeromodelism, Programare, Masini

Postat 07 June 2009 - 07:32 PM

Mersi de sfaturi. Decathlonul meu, chiar daca e montat complet si azi a fost vreme de zburat, el sta frumos pe sifonier, pentru ca nu vreau sa-l busesc (nu din prima).

Am cateva intrebari legat de simulator. A trebui sa-i fac niste ajustari (sa inversez unele comenzi) pentru ca eu stiam asfel:
- cand tragi de mansa (joystick dreapta in jos) botul urca, iar cand impingi (joystick dreapta in sus) botul coboara
- cand dai mansa dreapta (joystick dreapta dat in dreapta) aripa dreapta coboara iar cea stanga urca, avionul inclinandu-se in dreapta (si vice-versa)
- cand dai palonier dreapta (joystick stanga dat in dreapta) botul avionul se duce in dreapta (si vice-versa)

Intreb sa fiu sigur, pentru ca eu asa stiu. A trebui sa reglez simulatorul, pentru ca altfel as fi riscat sa invat, spre exemplu, ca atunci cand impingi de mansa - botul urca.

Alta intrebare, decathlonul, sau aeromodelele pot ateriza si cu motorul oprit? In simulator ma descurc mult mai bine la aterizari daca motorul e oprit, las usor avionul sa planeze eu doar il ajut sa coboare drept. Sau asta (aterizarea cu motorul oprit) e regula in aeromodelism (cel putin pentru incepatori)?

Si da, o sa rog un nene de aici din apropiere sa ma ajute cu primele zboruri. Nu-l cunosc, insa il vad destul de des zburand pe un camp din apropiere (bahlui), sper sa ma ajute.

Intrebare: Unde gasesc decathlonul pentru simulator (flying-model-simulator)?

Aceasta postare a fost editata de AgLiAn: 07 June 2009 - 07:34 PM

Locuri de zburat in Iasi: Popricani, Antibiotice, Aeroclub
0

#6 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 07 June 2009 - 08:15 PM

Vezi postareaAgLiAn, la Jun 7 2009, 08:32 PM, a spus:

Mersi de sfaturi. Decathlonul meu, chiar daca e montat complet si azi a fost vreme de zburat, el sta frumos pe sifonier, pentru ca nu vreau sa-l busesc (nu din prima).
Si eu sunt unul dintre cei care au invatat singuri. Ai rabdare si nu iesi la zbor singur decat dupa ce reusesti sa aterizezi/decolezi fara probleme pe simulator. Cand am inceput, eu mi-am spus ca nu scot avionul din cutie pana nu reusesc 10 decolari si aterizari consecutive pe simulator. Tot am busit avionul, dar nu din prima. Alege o zi fara vant si un loc fara obstacole, pomi, etc. Orice obstacol devine magnet ptr avionul tau, garantat!

Vezi postareaAgLiAn, la Jun 7 2009, 08:32 PM, a spus:

Am cateva intrebari legat de simulator [...].
E corect ptr Modul 2.

Vezi postareaAgLiAn, la Jun 7 2009, 08:32 PM, a spus:

Alta intrebare, decathlonul, sau aeromodelele pot ateriza si cu motorul oprit? In simulator ma descurc mult mai bine la aterizari daca motorul e oprit, las usor avionul sa planeze eu doar il ajut sa coboare drept. Sau asta (aterizarea cu motorul oprit) e regula in aeromodelism (cel putin pentru incepatori)?
Depinde de personalitatea avionului. Cele care planeaza bine, pot ateriza lejer cu motorul oprit. Cele mai grele sau cele de acrobatie au nevoie de motor la aterizare. Se poate ateriza cu motorul oprit si la astea mai grele, dar procedura este mai complicata si se aplica in general in cazuri de urgenta. Ca regula generala, la aterizare se reduce motorul atat cat sa stabilesti o rata de coborare convenabila. "Cat sa reduci" este ceva care depinde de fiecare model si de experienta. Daca reduci prea mult, coboara prea repede pe verticala. Daca reduci prea putin, aterizeaza departe. Citeste tutorialul scris de Hash84.

Vezi postareaAgLiAn, la Jun 7 2009, 08:32 PM, a spus:

Intrebare: Unde gasesc decathlonul pentru simulator (flying-model-simulator)?
Nici nu-l cauta. FMS te invata orientarea si cateva chestii de baza. Cand o sa ai mai multe avioane, o sa constati ca exista mici diferente la pilotaj si ca fiecare cere un anumit stil. Deci nu are sens sa cauti rafinamente in FMS. Daca poti sa il decolezi/aterizezi, daca nu te dezorientezi cand vine spre tine, daca nu il scapi prea departe pana nu-l mai vezi, poti spune ca FMS si-a facut datoria. Incearca Cessna. Mi se pare destul de apropiat de Decathlon.

Spor!
Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 07 June 2009 - 08:28 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#7 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 07 June 2009 - 08:47 PM

incarca sa faci aterizarea cu foarte putin motor adica 5% sa spunem ai sa faci o aterizare mult mai lina inainte sa inalti avionul cauta un loc de aterizare cat mai drept fara gropicele sau ceva de genul ca iti v-a intra o roata intr-o gropicica si ai sa dai avionul peste cap, cat despre simultor incearca sa iti faci rost de real fligt g4 este mult mai real si iti poti selecta sa ai o fereastra mica de unde sa vezi avionul si de aproape in felul asta ai sa iti dai seama mai bine de comenzi, cand ai sa pornesti avionul ptr prima data nu il tine indreptat spre tine eu deja am 5 taieturi pe bratul drept de spui ca m-am taiat cu lama si adanci de 1 cm, inainte de a-l ridica tine avionul in mana indreptat in sus si dai maxim la motor 2 sec sa vezi daca trage ca daca trage seteaza-l jos si apoi dai vant, macar cat sa i;l ridici in aer sus ca sa ii poti face trimarile.
eu am zburat ptr prima oara ieri, si a fost un acrobat balsa, l-am decolat din mana si am facut si o aterizare pot spune ciar foarte buna, deci o singura data m-am aplecat dupa el, si am sa spun ceva care sigur unii v-or comenta, dupa 8 ore de simulator am invatat sa fac aterizari si decolari cu un singur avion fara sa dau restart de cel putin 10-12 ori, ma plictiseam si ca sa revin, este mult mai fain in realitate decat in simulator, altfel vezi avionul in realitate, deci m-i s-a parut mai usor in realitate decat pe simulator. in acest simulator real flight ai si avionul tau.
succes, si tin sa citez pe cineva: " o aterizare buna este atunci cand te apleci o singura data dupa avion", spor la treaba.
imi venea sa urlu de bucurie cand am vazut ca l-am aterizat si era intreg fara nici o zgarietura ptr oara cand am zburat.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#8 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 07 June 2009 - 09:12 PM

Daca ai unele canale invers decat le-ai explicat mai sus, undeva pe statie ai butoane de channel reverse, foloseste-le. Acele butoane (daca e statia din kitul RTF) sunt pe fata modelului si accesibile doar cu o mica unealta, cum ar fi o surubelnita.


Spor si succes.

PS: Inainte de zbor sa faci verificarea canalelor (cu bateria pusa pe avion) pana esti sigur ca le-ai setat bine, sa nu te grabesti, ca este timp destul. Si un test sa verifici distanta la care prinde statia la sol (cineva sa stea cu avionul si te indepartezi cu statia de el si dai din comenzi, persoana sa iti spuna cand comenzile lucreaza).
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#9 Useril este offline   AgLiAn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Planorism, Aeromodelism, Programare, Masini

Postat 07 June 2009 - 10:50 PM

Multumesc tuturor de sfaturi.

@Cirip: Am langa mine aici un camp imens fara copaci fara nimic. Voi avea unde exersa. Daca nu, pe Aeroclubul Iasi ;)

@Zeus: Poate ne vedem candva la zbor, sa ma initiezi in ale zborului cu aeromodele.

@protheus: Statia e setata ok, dupa ce am montat aeromodelul am dat drumul si la telecomanda, iar comenzile corespund cunostinelor mele de aviator :) Problema era la simulator ca erau inversate, insa am rezolvat asta din software.

Ok, voi face si testele astea. Cei de unde am cumparat jucaria mi-au zis ca telecomanda transmite undeva la 600m, ceea ce mi se pare cam mult totusi.


Intrebare. Am observat ca pe simulator dupa decolare, daca las motorul undeva la 50% (in timpul zborului), pot controla aeronava mult mai usor (viteza de reactie necesara e mai mica), fara sa piarda din altitudine. E valabil si in cazul aeromodelelor? Dupa decolare, cam cate procente se folosesc din puterea motorului?
Locuri de zburat in Iasi: Popricani, Antibiotice, Aeroclub
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 June 2009 - 12:41 AM

Ideea este....si spre rusinea mea am constientizat ttarziu asta....ca la modelele gen trainer....se obtine zborul orizontal din gaz. Deci reduci gazul pana cand modelul, bine centrat si cu elevatorul in pozitia neutra, zboara orizontal. Pentru aterizare reduci gazul pana cand obtii panta dorita. Incepi sa reduci gazul cand modelul este inainte de ultimul viraj. In viraj el deja este coborat cam la jumatate din altitudinea normala.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#11 Useril este offline   macsimc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 129
  • Inregistrat: 09-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 08 June 2009 - 05:59 AM

@AgLiAn
In afara subiectului dar.. poti te rog sa-mi zici frecventa si canalul pentru statia care ti-a venit cu Decathlonul?
0

#12 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 08 June 2009 - 06:05 PM

Vezi postareaAgLiAn, la Jun 7 2009, 10:50 PM, a spus:

Dupa decolare, cam cate procente se folosesc din puterea motorului?
Nu exista o regula in procente. Fiecare avion are cerintele lui. In plus, daca e mai vantos afara, trebuie sa maresti putin (mai mult :blink: ), ca sa nu te trezesti ca merge cu spatele fata de sol.

Asa cum zicea si domnul Dan, dupa decolare si dupa ce ai ajuns la o inaltime rezonabila, reduci gazul in asa fel incat modelul sa isi mentina altitudinea in zbor in linie dreapta cu comenzile neutre. Daca are tendinta sa urce sau sa coboare, mai dai cate un clic la gaz (reduci daca urca, maresti daca coboara) pana cand altitudinea ramane constanta la zbor in linie dreapta. La curbe e altceva, dar sa nu divagam. O sa constati ca fiecare avion zboara orizontal la alta pozitie a gazului, daca folosesti aceeasi telecomanda, dar asta nu e o problema. Criteriul, cum spuneam, e ce face avionul, nu procentul de gaz.

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 08 June 2009 - 06:05 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#13 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 June 2009 - 06:08 PM

Dragii mosului, va rog din suflet sa nu ma mai domniti. Ma faceti sa ma simt si mai batran decat sunt. Va spun un secret. De fapt sunt in mintea copiilor....
Sa fiti iubiti, zburatorilor.
0

#14 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1828
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 08 June 2009 - 07:31 PM

Salut !

un link pentru doua modele de decathlon rc : http://gunnerson.hom.../fms_models.htm

Iti doresc multa rabdare inainte de primul zbor.

Si eu am invatat sa zbor singur. Mult FMS si apoi practica.

Deocamdata am zburat Wing Dragon cu 3 canale. Azi am experimentat zboruri cu o parasuta cu motor la care am lucrat ceva timp.

La al treilea zbor cu WD am incercat o aterizare fara motor si mi-a reusit 100%. Dar exersasem destul de mult pe simulator tot felul de situatii.

Iti recomand si tie mult simulator. Am si un Cessna BL de la Pelikan, dar inca il tin pe dulap. O sa-i vina si lui randul la toamna.
Aterizari fericite !

PopaD
0

#15 Useril este offline   AgLiAn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Planorism, Aeromodelism, Programare, Masini

Postat 09 June 2009 - 12:06 AM

@macsimc: 35 MHz, insa nu stiu ce canal. Cum aflu asta?

@Cirip: Sper totusi ca decathlonul sa se miste asemanator cu aeromodelele din simulator.

@popad: Mersi de linkuri, am luat modelele de decahtlon, le citeste, insa nu pot zbura cu ele (nu primesc nici un fel de comanda, pur si simplu sta pe sol).

Rabdare am. Am primit jucaria sambata, si inca nu ma incumet sa ies cu el afara pana nu sunt destul de bun in simulator. Decahtlonul deocamdata domeste in camera, sus pe sifonier :) Poate in weekendul asta voi iesi cu el la zbor daca imi voi face curaj :D
Locuri de zburat in Iasi: Popricani, Antibiotice, Aeroclub
0

#16 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 09 June 2009 - 01:12 AM

Vezi postareaAgLiAn, la Jun 9 2009, 01:06 AM, a spus:

@macsimc: 35 MHz, insa nu stiu ce canal. Cum aflu asta?

scoate un cristal si vezi ce scrie pe el.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#17 Useril este offline   AgLiAn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Planorism, Aeromodelism, Programare, Masini

Postat 09 June 2009 - 01:24 AM

Unul singur are. ART-TX 35.000 MHZ :)
Locuri de zburat in Iasi: Popricani, Antibiotice, Aeroclub
0

#18 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 09 June 2009 - 01:49 AM

Vezi postareaAgLiAn, la Jun 9 2009, 02:24 AM, a spus:

Unul singur are. ART-TX 35.000 MHZ :)

Nu ai unul pe tx si unul pe rx?
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#19 Useril este offline   macsimc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 129
  • Inregistrat: 09-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 09 June 2009 - 05:42 AM

Vezi postareaAgLiAn, la Jun 9 2009, 02:24 AM, a spus:

Unul singur are. ART-TX 35.000 MHZ :)

Deci 35Mhz canalul 60.
Merci.
0

#20 Useril este offline   AgLiAn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Planorism, Aeromodelism, Programare, Masini

Postat 09 June 2009 - 08:14 PM

Da, pe canalul 60 e. M-am uitat in receiverul din avion iar pe ala scrie.

Intrebare, cam ce greutate suplimetara suporta Decahtlonul? Avand in vedere ca el are 580 g, e grav daca i-as atasa inca 90g pe burta ? Evident pastrand CMA-ul.

A, era sa uit. In simulator deja am inceput sa ma obisnuiesc, imi ies aproape toate aterizarile, insa tot nu ma incumet sa dau jos jucaria de pe sifonier. Poate peste 2-3 zile :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de AgLiAn: 09 June 2009 - 08:16 PM

Locuri de zburat in Iasi: Popricani, Antibiotice, Aeroclub
0

#21 Useril este offline   icounter 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 259
  • Inregistrat: 07-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 09 June 2009 - 10:12 PM

Vezi postareaAgLiAn, la Jun 9 2009, 09:14 PM, a spus:

Da, pe canalul 60 e. M-am uitat in receiverul din avion iar pe ala scrie.

Intrebare, cam ce greutate suplimetara suporta Decahtlonul? Avand in vedere ca el are 580 g, e grav daca i-as atasa inca 90g pe burta ? Evident pastrand CMA-ul.

A, era sa uit. In simulator deja am inceput sa ma obisnuiesc, imi ies aproape toate aterizarile, insa tot nu ma incumet sa dau jos jucaria de pe sifonier. Poate peste 2-3 zile :rolleyes:


daca il vezi cum pluteste in adierea vantului :D)
eu l-am si busit putin ... e rezistent, cu lipici se rezolva.

eu nu sunt mare pilot ... am zburat de vreo 8 ori in 3 zile cu el; dar din ce am observat eu iti pot spune ca intra in "stall"(asta e termenul care il stiu din jocuri :D ) la viteza foarte mica, asa ca poti zbura foarte usor cu el, zici ca e planor :D, si ai timp sa repari greselile de pilotaj (doar sa nu tragi prea brusc de manete)
si daca e iarba, il poti zbura fara tren de aterizare, si aterizezi pe burta.(eu am pus scoci pe burta sa il protejeze putin)
Si vantul e o problema ... cel putin pentru mine, ar fi bine ca prima oara sa incerci cand e ffff putin vant.
Acum fiecare cum ii place .... astea au fost observatiile mele ... bafta si succes

Aceasta postare a fost editata de icounter: 09 June 2009 - 10:19 PM

0

#22 Useril este offline   AgLiAn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Planorism, Aeromodelism, Programare, Masini

Postat 12 June 2009 - 11:36 AM

Intrebare, cum se calibreaza comenzile avionului? Adica sa-l calibrez inainte sa-l scot la zbor, pentru ca oricum in zbor se face cea mai buna calibrare. Totusi, flapsurile si eleroanele trebuie sa fie pe pozitie nula (in continuarea aripii, unghi 0), sau ar trebui sa aiba un unghi de 2-3 grade in jos/sus ?

Intreb asta pentru ca la planoare (alea reale) dupa decolare flapsurile se pun pe 1 (5 grade), pentru a mari portanta aripii. E valabil si la aeromodele?
Locuri de zburat in Iasi: Popricani, Antibiotice, Aeroclub
0

#23 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 12 June 2009 - 01:44 PM

Nu. In general, trebuie respectat profilul aripii. La planoare (inclusiv RC), flapsul se poate lasa cateva grade in jos pentru termica, sau se poate ridica putin in salt. La is28 din cate imi amintesc nu castigai nimic la decolarea la mosor, poate la avion.
Incearca sa pui comenzile la 0, pentru ca orice modificare a profilului aripii poate duce la un moment de rotatie care trebuie combatut din profundor. Mai bine reglezi avionul sa zboare cu flapsul pe 0, apoi (dupa cateva zboruri) poti incerca sa adaugi flaps.
0

#24 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 12 June 2009 - 01:49 PM

in principiu tine-l in mana dai motor aproape la maxim si vezi in ce directie trage regleaza si in momentul cand dai motor maxim el nu tinde sa plece sus jos stg dreapta atunci poti sa il decolezi, cam asa se face trimarea pe uscat.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#25 Useril este offline   AgLiAn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Planorism, Aeromodelism, Programare, Masini

Postat 12 June 2009 - 02:07 PM

@Dragos Avramescu: Asta am zis si eu, ca dupa decolare, adica dupa ce anjungi sus si declansezi (de la cablul mosorului), flapsul se pune pe 1. In timpul decolarii ramane pe 0 (IS28B2, insa probabil e regula la decolarea la mosor). Daca in timpul decolarii (pana ajungi sus) pui flapsul pe 1 sa zicem (5 grade), cred ca mai tare franezi aeronava deoarece rezistenta la inaintare creste (ma refer la decolarea la mosor).

@Zeus: Incerc asta cand ajung acasa, mersi.

Aceasta postare a fost editata de AgLiAn: 12 June 2009 - 02:08 PM

Locuri de zburat in Iasi: Popricani, Antibiotice, Aeroclub
0

#26 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 June 2009 - 06:10 PM

La modele decolezi fara flaps. Poti utiliza flapsul la aterizare dar este nerecomandat pentru inceput. Oricum este bine sa faci ceva teste la mare altitudine pentru a vedea ce tendinte are modelul la lasarea flapsurilor. Eventual poti incerca un mixaj cu elevatorul.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#27 Useril este offline   AgLiAn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Planorism, Aeromodelism, Programare, Masini

Postat 14 June 2009 - 07:26 PM

Primul zbor, primul crash. Aripa rupta la mijloc, capota motor rupta, bot avion rupt, elice rupta. Problema, statia efly. La nici 300 metri a pierdut semnalul. La reparat cu el.
Locuri de zburat in Iasi: Popricani, Antibiotice, Aeroclub
0

#28 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 June 2009 - 07:37 PM

Vezi postareaAgLiAn, la Jun 14 2009, 07:26 PM, a spus:

Primul zbor, primul crash. Aripa rupta la mijloc, capota motor rupta, bot avion rupt, elice rupta. Problema, statia efly. La nici 300 metri a pierdut semnalul. La reparat cu el.

Iti recomand cu caldura sa lungesti firul antenei cu inca 1m . Nu o sa mai ai probleme , decat daca bati la 1200m cu ochiul .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#29 Useril este offline   AgLiAn 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Planorism, Aeromodelism, Programare, Masini

Postat 22 June 2009 - 12:57 PM

Pana una alta cred ca o sa-mi cumpar o statie Futaba. Ma gandeam sa cumpar Futaba T-6EXP 6/7/0 2.4 GHz (pe sie... costa 739 lei). E ceva de capul statiei, se merita banii pe ea? Sau, recomandati-mi altceva, insa nu la un pret prea mare :)

Edit: Am dat si peste asta: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...?idProduct=8338 la un pret muuult mai mic, si 2,4MHz in 4 canale. Pentru un incepator ca mine sunt de ajuns si 4 canale. De statia asta ce ziceti?

Aceasta postare a fost editata de AgLiAn: 22 June 2009 - 01:07 PM

Locuri de zburat in Iasi: Popricani, Antibiotice, Aeroclub
0

#30 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 June 2009 - 01:07 PM

Daca poti ia o Futaba 7. Este o mare diferenta calitativa intre cele cu 6 canale si cele cu 7.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu