Modelism - RHC Forum: Elicea Optima - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Elicea Optima Mutat de la Jurnal de Zbor Craiova

#1 Useril este offline   blackheart 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 28-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 03 June 2009 - 09:52 AM

Cum afecteaza lungimea/latimea elicei zborul? Daca e prea lunga sau prea lata ce se intampla? Daca e prea scurta sau prea ingusta ce se intampla?
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 June 2009 - 10:35 AM

Graficul asta te poate lamuri cum se alege elicea optima, dar pentru motoare termice.
In interiorul acelei benzi gri, daca alegi o elice cu diametru mai mare si pas mai mic vei avea tractiune mai mare si viteza mai mica, si invers, diametru mic si pas mare, viteza mare si tractiune mai mica. E ca la masina la cutia de viteze.
Daca ma intrebi ce se intampla daca le alegi pe ambele mari... motorul va fi suprasolicitat :lol:

Fisiere atasate


... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   blackheart 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 28-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 03 June 2009 - 12:15 PM

prin tractiune te referi la cuplu, nu? Care este pasul? Diametrul l-am inteles, dar pasul cum se masoara?

Mersi. SI pentru motoare electrice, cum alegem?
0

#4 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 03 June 2009 - 12:35 PM

Vezi postareablackheart, la Jun 3 2009, 01:15 PM, a spus:

prin tractiune te referi la cuplu, nu? Care este pasul? Diametrul l-am inteles, dar pasul cum se masoara?

Nu, se refera la tractiune. Care tractiune se masoara in N (sau kgf, pentru comoditate). Pasul e a doua marime din caracteristica unei elice (11x6 are pasul 6 in si diametrul de 11 in). Nu il masori tu, e dat de fabricant...

Citeaza

pentru motoare electrice, cum alegem?

In principiu pentru fiecare motor exista o plaja recomandata de elice, in functie de utilizarea finala a motorului si de caracteristica "lantului energetic" (acumulatoru, regulator, motor). De exemplu nu pui elice care sa traga 37 A pe un motor de maxim 35 A. Scrie in fisa fiecarui motor in parte, si in general si pe site-urile producatorilor.
Ave
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 June 2009 - 12:43 PM

Vezi postareablackheart, la Jun 3 2009, 01:15 PM, a spus:

prin tractiune te referi la cuplu, nu? Care este pasul? Diametrul l-am inteles, dar pasul cum se masoara?

Mersi. SI pentru motoare electrice, cum alegem?


Cand se invarte, orice punct de pe pala unei elice parcurge in aer o spirala.
Pasul reprezinta lungimea acelei spirale cand elicea face o tura.
Sau, altfel spus, cu cat inainteaza o elice cand efectueaza o tura, in conditii ideale de sarcina zero.

La echivalarea unui motor electric cu unul termic poti folosi o formula empirica, dar suficient de precisa:
1 cubic inch = 1000W
Altfel spus, un motor termic de 0.4 se poate inlocui cu unul electric de 400W, adica aprox 36A din 3s lipo 11V
... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 June 2009 - 01:11 PM

Graficul este excelent. Il voi printa si-l voi pune la loc de cinste. Multumesc frumos.
Despre formula empirica....Am oarece dubii. Te rog sa ma scuzi.
Un motor de .4in are minim 1HP. Asta face 745W. De fapt se duce spre 1 000W. In nici un caz nu ii poti inlocui cu un motor de 400W. In plus la motoarele electrice se da puterea consumata. Daca la cele fara perii avem un randament de 70....80% la cele cu perii este dezastru.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 03 June 2009 - 01:11 PM

0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 June 2009 - 01:35 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jun 3 2009, 02:11 PM, a spus:

Graficul este excelent. Il voi printa si-l voi pune la loc de cinste. Multumesc frumos.
Despre formula empirica....Am oarece dubii. Te rog sa ma scuzi.
Un motor de .4in are minim 1HP. Asta face 745W. De fapt se duce spre 1 000W. In nici un caz nu ii poti inlocui cu un motor de 400W. In plus la motoarele electrice se da puterea consumata. Daca la cele fara perii avem un randament de 70....80% la cele cu perii este dezastru.


Daca ti-a placut asa mult graficul, uite si sursa:
http://www.hooked-on-rc-airplanes.com/mode...propellers.html

Referitor la empirica... evident ca si acolo de unde am luat aceste informatii se incinsese disputa. :blink:
Am retinut ca cineva zicea ca de abia la 0.6cuin putem vorbi de 1HP.
Asa ca daca e empirica... Avem altceva mai stiintific de pus in loc ?

@Silviu: sunt de acord ca de la #20 sa se mute undeva in tehnice, cu un titlu adecvat, numai ca nu sunt nici initiator topic, nici cel care a pus prima data intrebarea off-topic.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   blackheart 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 28-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 03 June 2009 - 02:39 PM

Ok, mersi mult. Am inteles chestia cu pasul. Am vazut thread-ul dupa ce am scris mesajul catre Renatoa, deci nu mai am neoie de raspuns.
0

#9 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 03 June 2009 - 05:08 PM

ARRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHH. Ce-mi vad ochii pe site-ul mai sus mentionat de Renato, apropo de legaturile motoarelor brushless:

Citeaza

The third wire is used for feedback. Switching any two of these wires will change the rotation of the motor.

WTF?! cum adica "feedback"? E un circuit trifazic generand camp magnetic invartitor; de unde au scos "feedback"-ul?
Ave
0

#10 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 03 June 2009 - 06:06 PM

Vezi postareaave, la Jun 3 2009, 06:08 PM, a spus:

ARRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHH. Ce-mi vad ochii pe site-ul mai sus mentionat de Renato, apropo de legaturile motoarelor brushless:

WTF?! cum adica "feedback"? E un circuit trifazic generand camp magnetic invartitor; de unde au scos "feedback"-ul?


S-a discutat de multe ori. La un moment dat reguatorul "alimenteaza" 2 din cele 3 faze, iar pe cea de a treia fraza masoara tensiunea autoindusa pentru determinarea pozitiei rotorului. Asta-i feedbackul, de aici stie cand sa "schimbe" faza.
0

#11 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 03 June 2009 - 06:15 PM

Adica practic tensiunea se aplica pe rand pe cate o pereche de fire iar al treilea este folosit pentru a determina pozitia rotorului?
Ave
0

#12 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 June 2009 - 06:23 PM

Vezi postarearenatoa, la Jun 3 2009, 02:35 PM, a spus:

Daca ti-a placut asa mult graficul, uite si sursa:
http://www.hooked-on-rc-airplanes.com/mode...propellers.html

Referitor la empirica... evident ca si acolo de unde am luat aceste informatii se incinsese disputa. :(
Am retinut ca cineva zicea ca de abia la 0.6cuin putem vorbi de 1HP.
Asa ca daca e empirica... Avem altceva mai stiintific de pus in loc ?

@Silviu: sunt de acord ca de la #20 sa se mute undeva in tehnice, cu un titlu adecvat, numai ca nu sunt nici initiator topic, nici cel care a pus prima data intrebarea off-topic.

Aici ramane sa stabilim in cine avem incredere. De ce as crede...nu stiu pe ce baze...pe un necunoscut de pe RC Groups si nu as crede pe OS cand spune ca motorul lui de .46 are ''Power Output: 1.65ps/16000 RPM''? Crezi ca OS isi permite sa dea informatii false? Nu ar fi imediat contrazis de concurenta?

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 03 June 2009 - 06:25 PM

0

#13 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 03 June 2009 - 06:47 PM

Un link care va va mai lumina putin:
http://www.aerodesign.de/peter/2001/LRK350...ml#Anker1591256
si doua extrasuri:
When the motor turns, it will generate 3 position signals, so-called EMK signals.They tell the processor ("Motor-Steuerung" in the diagram) what the position of the rotor is. On the scope screen picture this is the lower, purple, curve.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 03 June 2009 - 06:47 PM

0

#14 Useril este offline   blackheart 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 28-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 03 June 2009 - 07:06 PM

Se pare ca se apropie de un flame-thread. Am rezolvat problema cu elicea si cu feedback-ul la motoarele BrushLess, ce sens isi mai are thread-ul? Parerea mea e ca ar trebui sa fie inchis...



Multumesc mult tuturor.
0

#15 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 03 June 2009 - 07:14 PM

Forumul e un loc de discutii, nu un ghiseu de informatii. Chiar daca tu ai deschis topicul, nu e frumos sa le tai celorlalti "macaroana" in toiul discutiei.
0

#16 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2284
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 03 June 2009 - 07:21 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jun 3 2009, 07:23 PM, a spus:

Aici ramane sa stabilim in cine avem incredere. De ce as crede...nu stiu pe ce baze...pe un necunoscut de pe RC Groups si nu as crede pe OS cand spune ca motorul lui de .46 are ''Power Output: 1.65ps/16000 RPM''? Crezi ca OS isi permite sa dea informatii false? Nu ar fi imediat contrazis de concurenta?


Puterea la motoarele termice este masurata pe un banc special cu un dinamometru. Daca am folosi motorul la un automodel, atunci sa zicem ca puterea reala corespunde cu cea indicata de producator. La motoarele de aeromodel, randamentul este foarte mic datorita turatiilor uriase ale elicii deci pierderilor de putere prin frecarea palelor cu aerul. La 10.000rpm cam 1/2 din putere se pierde prin frecarea palelor cu aerul.

Mai este si problema ratiei putere /cuplu. Un motor electric brushless are cuplul ~ constant pe toata plaja, unul brushed are cuplul maxim pe la 800 - 1000rpm. Un motor termic are cuplul maxim undeva intre 9000 - 12000rpm. In termeni de cuplu, aproximarea data de Renatoa este adevarata, un brushless de 1000W este echivalent cu un motor de 15 - 16 cc.

Formula care leaga puterea de cuplu este: P = ( C * T ) / 716 ; unde P este puterea in CP ; C este cuplul in Kgfm (daca e in daNm se pune 730 la numitor, daca e in Nm se pune 7300 la numitor) ; T = turatia in rpm.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 03 June 2009 - 07:25 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#17 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 03 June 2009 - 07:23 PM

Fac si eu ca Solomon: amandoi aveti dreptate. Pe de o parte, discutia se anunta interesanta - eu de exemplu nu stiam de faza cu feedback-ul preluat de regulator dinspre motor. Pe de alta parte, topicul se refera la elice - eventual sa-l taiem intr-o discutie separata, deja vorbim despre motoare...
Ave
0

#18 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2284
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 03 June 2009 - 07:42 PM

Ca sa se inteleaga mai bine: la un motor electric cei 1000W consumati sunt o forta de ~ 800W care, de exemplu, la un motor cu diametrul de 50mm se aplica pe un brat de 25mm, adica la axul de 8mm cuplul este enorm. La un motor termic, vorbim strict de puterea scoasa la ax, care are un diametru de 8mm, adica un brat de 4mm. De aici apare echivalenta ca un brushless cu diametrul de 36mm si un consum de 600W scoate putere cat un motor termic de 7.5cc care da o putere de ~ 1.3 cp la 15.000rpm.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 03 June 2009 - 07:47 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#19 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 June 2009 - 01:19 AM

Cred ca ceva este putred in Danemarca. Output 1 000W, ca-s generati de motor cu abur, termic, electric sau....ce o mai fi....sunt tot 1 000W. Nu este loc de nici o confuzie. Acum depinde de noi cum ii utilizam. Prin roti, prin elice, etc. Daca este bine aleasa solutia atunci la turatia de putere maxima vom avea efectul maxim si cu puterea diminuata cu randamentul transmisiei.
Acum sa restrangem aria. Daca avem elicea invartita de un motor de 1 000W, output, ca-i electric sau ca-i termic, efectul este acelasi. Singura grija este sa fie aleasa corespunzator. In formula puterii nu se specifica, si-i normal asa, nicaieri cum este obtinuta.
PS. In privinta cuplului faci o grava confuzie. Formula se refera la forta pe care o obtii la capatul unei parghii invartita de ax. Cu cat bratul este mai mare forta este mai mica. Nu are nici o legatura cu diametrul axului motorului sau al rotorului.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 June 2009 - 01:25 AM

0

#20 Useril este offline   blackheart 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 28-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 04 June 2009 - 12:54 PM

Belea. Am rupt elicea la aterizare(elicea stoc) si astazi am primit un colet cu elici de rezerva. Apc Thin electro(la fel ca cea stoc), un de 10x5 ca cea stoc si una de 11x5.5 pentru mai tarziu. Le-am incercat pe amandoua. Cat timp stick-ul de la turatie este pana la jumatate, totul e ok...dupa jumatate, vibreaza de-l ia dracu. Atat de rau incat cade si bateria din el(din avion).

De ce oare?
0

#21 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 June 2009 - 01:07 PM

Ai echilibrat elicile?
Ai verificat daca in urma ruperii elicii axul motorului a ramas drept?
Ai verificat daca, dupa ce ai pus noua elice, nu ''bate''? Asta o faci simplu privind elicea care se invarte din laterala. Varfurile trebuie sa fie in acelasi plan.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#22 Useril este offline   blackheart 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 28-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 04 June 2009 - 01:10 PM

Cum se echilibreaza elicile?

Daca axul s-a indoit ce fac? schimb motorul?

Nu stiu sa verific daca bate...



Mersi
0

#23 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 June 2009 - 01:18 PM

Pentru a echilibra elicile este un mic dispozitiv care se tine intre varfurile degetelor. Sigur il gasesti si-i ieftin.
Pentru ax...profi este sa schimbi axul. Dar daca lucrezi cu ciocanul poti mai rau sa faci. Se poate si incerca sa-l aduci usor cu un patent. Daca esti indemanatic....ai o sansa.
Dar, in prima faza, daca nu-i foarte stramb, iti sugerez sa fixezi elicea echilibrata pe motor. Privesti din lateral cum se invarte, desfaci, mai prinzi o data in alta pozitie, etc. Si, daca ai noroc, vei gasi o pozitie in care nu ''bate''.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 June 2009 - 01:20 PM

0

#24 Useril este offline   blackheart 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 28-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 04 June 2009 - 02:26 PM

Ok, dar unde gasesc dispozitivul pentru elici? Este pitch gage-ul pentru elicopter sau care e?

Elicile cad vin din fabrica, nu sunt si ele echilirate? Chiar mi-e frica sa nu fi strambat axul. Daca e stramb, unde gasesc ax pentru out-runner?

Daca are cineva din Craiova dispozitivul pentru elice, am si eu nevoie de unul. Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de blackheart: 04 June 2009 - 02:26 PM

0

#25 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 04 June 2009 - 03:00 PM

Nu cred ca are cineva din Craiova dispozitiv de echilibrat elici. Dar tu ce crezi, sunt amandoua elicile dezechilibrate, sau ai tu axul stramb? Elicile vin echilibrate din fabrica ( nu le echilibreaza manual ci sunt suficient de bine turnate pentru a nu mai fi nevoie de echilibrare). Dispozitivele de echilibrat sunt pentru puristi, nu-ti bate capul cu ele inca.

Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 04 June 2009 - 03:05 PM

0

#26 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 04 June 2009 - 05:02 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la Jun 4 2009, 04:00 PM, a spus:

Nu cred ca are cineva din Craiova dispozitiv de echilibrat elici.

E 9 lei la pasare, 3 euro la Lindinger. La Lindinger costa transportul de te rupe, si mai trebuie si card.

Citeaza

Dar tu ce crezi, sunt amandoua elicile dezechilibrate, sau ai tu axul stramb?

Daca doar a rupt elicea la aterizare c-a muscat cu ea din pamant, cele doua elice noi sunt dezechilibrate. Axul se indoaie cand infigi avionul in pamant cu motorul inainte, sau daca dai in beton/asfalt cu o elice dura si motorul turat bine.

Citeaza

Elicile vin echilibrate din fabrica (nu le echilibreaza manual ci sunt suficient de bine turnate pentru a nu mai fi nevoie de echilibrare). Dispozitivele de echilibrat sunt pentru puristi, nu-ti bate capul cu ele inca.

Desigur, de-aia Romulus a dat 15 minute la pila ca sa centreze gaura unei elice APC pe care a pus-o pe Acromaster, acum un an. De-aia am muncit si eu 10 minute sa echilibrez alta elice APC, acum vreo luna si ceva. Si de-aia se recomanda sa verifici apriori orice elice, oricat de bine turnata. ATENTIE: verificarea se face intr-o incapere unde NU AI CURENTI DE AER, altfel degeaba...
Ave
0

#27 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 04 June 2009 - 05:11 PM

Eu sunt inca incepator, dar nu incepator in ruptul elicilor. Nici una din elicile pe care le-am cumparat nu a necesitat echilibrarea, neavand vibratii excesive in functionare. blackheart ne va spune daca elicile au fost dezechilibrate sau altceva atunci cand o sa elimine cauza vibratiilor.
0

#28 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 04 June 2009 - 05:26 PM

Baftosule! :)
Ave
0

#29 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 June 2009 - 05:30 PM

Liviu vrea sa spuna ca nu e la inceputuri in ruptul elicelor... chiar we trecuta a rupt-o pe a treia :))
... cu picioarele pe pamant ...
0

#30 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 04 June 2009 - 05:37 PM

Eu ma refeream la bafta de a gasi doar elice echilibrate :) Am inteles ideea de la inceput :)
Ave
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu