Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 04 June 2009 - 06:39 PM
Elicea Optima Mutat de la Jurnal de Zbor Craiova
#31
Postat 04 June 2009 - 06:36 PM
#32
Postat 04 June 2009 - 07:27 PM
ave, la Jun 4 2009, 06:02 PM, a spus:
Nu trebuia sa faca asta. Elicile Master Airscrew si APC se centreaza in fabrica inainte de gaurire, gaura fiind data automat in centrul de greutate. Uneori, la o elice cu neomogenitati de material, aceasta gaurire excentrica devine vizibila cu ochiul liber.
Eu am luat un pachet de 6 elici APC 12x7 de pe Tower si in afara de una, restul erau gaurite excentric. Am citit apoi pe net si am aflat explicatia. Oricum, cand gaura este data excentric inseamna ca elicea aia are ceva probleme de material si e susceptibila la a se dezintegra la turatii ~ cu cele maxime indicate pe ambalaj.
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 04 June 2009 - 07:28 PM
TEL. 0726.191.725
#33
Postat 04 June 2009 - 08:27 PM
n=382000/d unde n= turatia ; d=diametrul elicei in cm
si ne spune si de ce: viteza varfului elicei nu trebuie sa depaseasca 200m/s . Intrebarea mea este: la ce bun turatii ridicate la motoarele de capacitate mare daca de ex o elice de 20" nu poate depasi 7500rpm?
#34
Postat 04 June 2009 - 10:04 PM
liviu_vladut, la Jun 4 2009, 09:27 PM, a spus:
Motoarele mari nici nu pot avea turatii mari. Motoarele de 20 cc au turatie maxima specificata in manual de 9800 rpm, si merg cu elice de maxim 16". La motoarele termice, cu cat turatia creste cresc si fortele exercitate asupra arborelui de catre accelerarea si decelerarea pistonului, care este mai mare deci si mai greu. De aceea turatia maxima e invers proportionala cu dimensiunea motorului, deci si cu capacitatea sa cilindrica.
#35
Postat 04 June 2009 - 10:10 PM
#36
Postat 05 June 2009 - 01:09 AM
Poate este elicea dezechilibrata...o sa verific...dar axul(si carcasa, ca e outrunner) sunt foarte putin indoite. Cand am dat cu ea de pamant, incercam ceva de genul touch and go...dar a fost numai touch...:D era la mai mult de jumatate si elicea este foarte dura. Am dat pe beton. Am comandat alt motor deja.
Mersi mult pentru ajutor. Maine dimineata o sa mai fac un zbor de antrenament si daca e vreme buna, in weekend o sa vin la balta verde cu el. Nasol ca am doar un acumulator...trebuie sa-mi iau inca 3-4...pack-uri.
#37
Postat 05 June 2009 - 04:29 AM
Dispozitivul la care ma refeream este:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXK247&P=7 ,ieftin, eficace si usor de utilizat.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
PS. Ai incercat sa prinzi in diferite pozitii elicea?
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 05 June 2009 - 04:31 AM
#38
Postat 05 June 2009 - 11:59 AM
#39
Postat 05 June 2009 - 03:19 PM
#40
Postat 05 June 2009 - 04:18 PM
Probabil ca tu ai axul stramb.
TEL. 0726.191.725
#41
Postat 05 June 2009 - 05:25 PM
liviu_vladut, la Jun 5 2009, 04:19 PM, a spus:
ironic mai esti Liviu... nu prea ti-au trecut multe elici prin mana aparent.
In functie de calitate si producator (apc face si jamara apropo) elicile sunt sau nu echilibrate. Plasticele au urme de matrita (sunt injectate in matrita), lemnele pete de lac sau chiar defecte. Orice elice prost echilibrata va genera forte mari in rotor ce va duce la cedarea sa sau obosirea rulmentilor si implicit a motorului.
De asemenea poti distruge o elice alezand gresit gaura pentru mount...
Tin minte ca am comandat 2 elici de la bistrita (CNC propriu, productie proprie) si doar una a venit relativ centrata si lacuita. Cealalta a venit cum a iesit de pe CNC (de aia nici n-a lacuit-o constructorul). A necesitat folosirea sculei alea de 8 lei (nu tinuta intre tejtele de la picioare), mult smirglu si lac pana sa fie centrata bine.
Uite cum se foloseste scula pentru centrarea elicilor. Rectificarea se face cu smirglu sau lac dupa nevoie.
Numai bine,
Calin
Aceasta postare a fost editata de Calin: 05 June 2009 - 05:28 PM
#42
Postat 05 June 2009 - 05:57 PM
#43
Postat 05 June 2009 - 06:05 PM
hai spor.
Aceasta postare a fost editata de Calin: 05 June 2009 - 06:07 PM
#44
Postat 05 June 2009 - 06:10 PM
Oferta de dispozitive este destul de bogata:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI00...=Prop+Balancers
Dar amaratul cel ieftin este muuult mai bun decat nimic.
Folosesc doar APC. Una singura a fost centrata perfect din fabrica.
#45
Postat 05 June 2009 - 07:29 PM
Daca cineva alege sa ignore niste informatii care-i sunt puse la dispozitie cu bunavointa, evident ca este liber s-o faca si sa invete pe propria piele / proprii bani. Cineva spunea insa "invata din greselile altora, viata e prea scurta ca sa apuci sa le faci tu insuti pe toate".
Ma duc sa gresesc si eu mai departe, azi n-am stricat nimic - inca. Probabil recuperez dupa o baza de date trosnita ieri - noroc cu backup-ul... :rolleyes:
#46
Postat 06 June 2009 - 08:32 AM
ave, la Jun 4 2009, 06:02 PM, a spus:
ATENTIE: verificarea se face intr-o incapere unde NU AI CURENTI DE AER, altfel degeaba...
si nici tablouri cum am eu ;) ....se stie nu?
#47
Postat 06 June 2009 - 09:25 AM
astazi mergeti la eroclub?