Buna seara. Am lamurit problema cu elicea, dar acum am alta intrebare. Care este combinatia optima intre ESC, motor si baterie in general? Stiu ca pentru fiecare model exista un setup optim, dar in general.
KV = rpm/v, nu? Deci un motor cotat la mai multi KV este mai puternic, nu?
Un motor brushless care consuma X amperi cu elicea Y. Regulatorul la cat trebuie sa fie cotat? X + cat?
La Li-Po, cum stabilesti ce C(discharge rate) trebuie?
Multumesc.
Pagina 1 din 1
Almost perfect power setup...in general
#2
Postat 03 June 2009 - 11:27 PM
Kv tine doar de turatia pe care o poate produce un motor, nu neaparat ca mai multi Kv= putere mai mare. In general au anumite aplicatii motoarele de turatie mare, cum ar fi EDF ( ducted fan - turbina), elicoptere, auto, dar se mai folosesc cu elici mici si pe unele avioane (in general cele de viteza, funjet si altele).
La ESC, intotdeauna sa alegi sa fie peste maximul motorului cu minim 5-10%, ca sa nu ai probleme. Numai la motoarele NoName in general se dau date eronate, deci acolo trebuie sa fii atent, ca nu consuma cat zic, ci uneori mult mai mult.
Acumulatorul se alege ca orice acumulator, sa aiba C-uri destule cat sa suporte descarcarea ceruta de motor in regim maxim. In general au 2 valori C date pe acumulator, una care o suporta permanent si una care o suporta pentru o scurta perioada.
Ca sa calculezi consumul suportat e simplu, e valoarea acumulatorului inmultita cu numarul C inscris pe ea.
Adica C=20 la un acumulator de 2000mAh, inseamna ca suporta C= 20 inmultit cu 2A = 40 Amperi
Toate cele bune,
Catalin C.
La ESC, intotdeauna sa alegi sa fie peste maximul motorului cu minim 5-10%, ca sa nu ai probleme. Numai la motoarele NoName in general se dau date eronate, deci acolo trebuie sa fii atent, ca nu consuma cat zic, ci uneori mult mai mult.
Acumulatorul se alege ca orice acumulator, sa aiba C-uri destule cat sa suporte descarcarea ceruta de motor in regim maxim. In general au 2 valori C date pe acumulator, una care o suporta permanent si una care o suporta pentru o scurta perioada.
Ca sa calculezi consumul suportat e simplu, e valoarea acumulatorului inmultita cu numarul C inscris pe ea.
Adica C=20 la un acumulator de 2000mAh, inseamna ca suporta C= 20 inmultit cu 2A = 40 Amperi
Toate cele bune,
Catalin C.
"Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."
#3
Postat 04 June 2009 - 07:30 AM
Puterea se masoara in watt. La un model de un anumit gramaj, ai nevoie de o sursa de o anumita putere, in functie de tipul modelului.
Tot in functie de tipul modelului, alegi motorul (cu Kv mai mare sau mai mic), si in functie de cuplul motorului, pui elicea. Kv mai mare, inseamna un motor cu turatie mai mare, si cuplu mai mic (la aceeasi putere). Dupa asta, vii si dimensionezi acumulatorul. Pentru LiPo, eu il dimensionez cam la 150% necesarului.
De exemplu:
- am nevoie de 200W (park-fly 600g)
- pun LiPo 3S deci cam 10 V in sarcina
- trebuie sa-i dau cam 20 A ( P=U*I 20*10=200)
- daca-i pun acumulator de 2000 mA, 10C ar fi suficienti, pentru suiguranta pun 15C
Exista programe si tabele pentru dimensionarea corecta a grupului propulsor.
Tot in functie de tipul modelului, alegi motorul (cu Kv mai mare sau mai mic), si in functie de cuplul motorului, pui elicea. Kv mai mare, inseamna un motor cu turatie mai mare, si cuplu mai mic (la aceeasi putere). Dupa asta, vii si dimensionezi acumulatorul. Pentru LiPo, eu il dimensionez cam la 150% necesarului.
De exemplu:
- am nevoie de 200W (park-fly 600g)
- pun LiPo 3S deci cam 10 V in sarcina
- trebuie sa-i dau cam 20 A ( P=U*I 20*10=200)
- daca-i pun acumulator de 2000 mA, 10C ar fi suficienti, pentru suiguranta pun 15C
Exista programe si tabele pentru dimensionarea corecta a grupului propulsor.
#4
Postat 04 June 2009 - 08:24 AM
vlad1, la Jun 4 2009, 08:30 AM, a spus:
De exemplu:
- am nevoie de 200W (park-fly 600g)
- pun LiPo 3S deci cam 10 V in sarcina
- trebuie sa-i dau cam 20 A ( P=U*I 20*10=200)
- am nevoie de 200W (park-fly 600g)
- pun LiPo 3S deci cam 10 V in sarcina
- trebuie sa-i dau cam 20 A ( P=U*I 20*10=200)
Nu e putin cam supradimensionat ? sau a fost doar un exemplu ?
Daca acesta ar fi setupul optim, atunci eu cu 100W la 1100grame ar trebui sa sap gauri in pamant, nu sa zbor.
Adica vorbesc de 2s, 7.4V, 14A la decolare, 5-6A in croaziera.
Un tabel care mi se pare destul de realist, scos din compararea echiparii recomandate a catorva kituri populare e pe piata, ar fi:
Planoare 100W/kg
Trainer / Acrobatie usoara 150 W/kg
Acrobatie 200 W/kg
3D 250-300 W/kg
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 June 2009 - 08:28 AM
... cu picioarele pe pamant ...
#5
Postat 04 June 2009 - 08:28 AM
Hai ma Renato, omu' a omis sa spuna ca parkfly-ul e folosit la 3D; mai stii, poate-l vedemn la anu' la indoor cu el :blush:
Acu' serios: da, rapoartele de mai sus sunt o clasificare rezonabila.
Acu' serios: da, rapoartele de mai sus sunt o clasificare rezonabila.
Ave
#6
Postat 04 June 2009 - 09:19 AM
Acolo este un exemplu.
Park Fly este si acromaster si piper 3J, depinde evident de model (3d, acro, trainer, planor...), de pilot (unii prefera o motorizare, altii vor mai mult).....
Folositi un program de calcul (la dimensionare).
Park Fly este si acromaster si piper 3J, depinde evident de model (3d, acro, trainer, planor...), de pilot (unii prefera o motorizare, altii vor mai mult).....
Folositi un program de calcul (la dimensionare).
#7
Postat 04 June 2009 - 11:53 AM
De la Multiplex cetire (un manual de motor Himax):
Citeaza
We suggest these basic rules for power system design:
• approx. 100 Watt / kg input power for electric gliders
• approx. 150 Watt / kg for trainer models
• approx. 250 Watt / kg for aerobatic models
• approx. 400 Watt / kg for 3-D aerobatic models
• approx. 100 Watt / kg input power for electric gliders
• approx. 150 Watt / kg for trainer models
• approx. 250 Watt / kg for aerobatic models
• approx. 400 Watt / kg for 3-D aerobatic models
Ave
Arata acest topic
Pagina 1 din 1