Modelism - RHC Forum: frana on sau off din ESC? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

frana on sau off din ESC? avantaje si dezavantaje

#1 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

  Postat 19 May 2009 - 11:40 PM

Desi sunt sigur ca am vazut la un moment dat pe forum discutia despre ce si cum face frana setata din ESC la motoarele electrice, am cautat peste jumatate de ora (si cu Search-ul forumului si de manuta), dar numai nu dau de ceea ce ma intereseaza...
Asadar rog ajutor in unul din cele 2 moduri posibile:
1. redirectionat spre topicul unde mi-as putea gasi informatia mult dorita
2. raspuns la urmatoarele intrebari:
  • ce rol are frana din ESC?
  • cum functioneaza efectiv (ce se intampla practic cand este pornita si cand nu)?
  • ce consuma mai mult curent, frana ON sau frana OFF?
  • aplicatii practice, cand e bine sa fie ON si cand e bine sa fie OFF?

Orice eventuale adaugiri sunt bine venite.

Ms in avans
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#2 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 May 2009 - 01:26 AM

am sa incerc eu sa raspund la cateva intrebari.
Frana din esc opreste motorul si implicit elicea din rotatie. Este utila in mod deosebit planoarelor sau avioanelor care planeaza mult. O elice care continua sa se invarta genereaza frictiune si franeaza mult modelul. In plus planoarele cu elici pliante AU nevoie de franarea elicii pentru ca palele sa se inchida si deci sa nu mai genereze drag.

Aceasta postare a fost editata de Calin: 20 May 2009 - 01:27 AM



0

#3 Useril este offline   Laur V 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 13-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2009 - 01:34 AM

In functie de tipul de ESC pe care il ai este posibil ca setarea franei sa afecteze si modul in care actioneaza protectia la supradescarcare a acumulatorului. Am constatat la mai multe regulatoare ca daca setezi frana pe ON, in momentul in care se atinge tensiunea critica regulatorul opreste complet motorul si activeaza frana. In al doilea caz (frana OFF) regulatorul reduce treptat turatia motorului permitandu-ti sa aduci modelul in siguranta la sol (in cazul in care nu e vorba de un planor care aterizeaza oricum cu motorul oprit).
0

#4 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 20 May 2009 - 08:52 AM

Frana se mai pune ca sa iti plieze elicea sa nu o rupi la aterizare dar principalul motiv e sa nu iti infraneze avionu.


Consuma mai mult cu frana on. Motorul blocheaza elicea superficial cat sa nu se invarta si asta consuma.. Nu stiu in schimb daca e chiar semnificativ consumul ala.
DT
0

#5 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2009 - 09:03 AM

Am citit eu o tona de teorie apropo de asta . Studiile erau din pacate pt noi pentru avioane 1/1 .
Ideea de baza este ca o elice care se invarteste franeaza mult mai puternic decat una oprita LA VITEZE MARI .
La viteze mici este invers - si asta se aplica la noi - asa ca daca nu ai nevoie de pliaj al elicei lasa-l off , chiar daca nu consuma mult e totusi un consum in plus.
Eu sunt nevoit sa tin ambele motoare cu frana pe on din cauza ca unul din esc-uri nu stie decat frana pe on ,dar daca as putea le-as dezactiva pe amandoua .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#6 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2009 - 09:31 AM

Un studiu facut pe elice de modelism .

http://www.goshen.ed...Drag/thesis.htm
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#7 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2009 - 01:52 PM

Multumesc frumos de raspunsuri (Ms si Alex_sky care mi-a scris pe MI).
Desi intuiam o parte din raspunsuri (in fond sunt principii din fizica aplicate), mai bine este sa ai certitudinea de la cineva care a experimentat live ce si cum se intampla.
Nu am planor, elicea nu este plianta. Voi seta frana pe ON, sa nu se mai roteasca elicea si sa creeze frecare suplimentara la aterizare. Consum ar fi normal sa existe de vreme ce motorul trebuie sa tina axul blocat, sa nu il lase sa se roteasca.
Ar fi interesant daca a masurat cineva consumul cand este frana activa si cat reprezinta el procentual dintr-un consum full-throttle (cu atat mai interesant cand trebuie sa pui accu de capacitate mica pe model, deci ai nevoie de fiecare farama de putere).
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#8 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 20 May 2009 - 02:51 PM

Vezi postareaZOD, la May 20 2009, 09:52 AM, a spus:

Consuma mai mult cu frana on. Motorul blocheaza elicea superficial cat sa nu se invarta si asta consuma.. Nu stiu in schimb daca e chiar semnificativ consumul ala.


Nu consuma mai mult cu frana. La franare, adica in lipsa comenzii de motor regulatorul nu face altceva, decat scurtcircuiteaza bobinajele motorului prin niste FET-uri. Motorul - acum generator - fiind scurtcircuitat, opune rezistenta fortei care incearca sa-l invarte.
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 May 2009 - 03:24 PM

Daca nu stii nimic de ESC-ul/motorul respectiv, a venit "in punga", cum poti afla daca are frana si in ce stare se afla?
Daca elicea nu este pliabila si se vede in zbor ca nu se roteste cand mansa este jos, ce concluzie se poate trage, ca are frana si este ON?
Mie mi se par destul de puternici magnetii, ca sa blocheze elicea si cu motorul neconectat.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 20 May 2009 - 03:29 PM

Eu folosesc frana pe on...si am salvat o gramada de elici.
Cand este vant sau cand zbor edge-ul sunt nevoit sa vin cu motor pana jos...si daca dai cu elicea o rupi. Cu frana pe on reduc complet in ultimul moment si elicea se opreste in 2-3 rotatii.

La consum nu am sesizat modificari notabile...de fapt nu am simtit nici o diferente.

Deci eu votez pt. ON.

Bafta!
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#11 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2009 - 05:08 PM

Vezi postarearenatoa, la May 20 2009, 04:24 PM, a spus:

Daca nu stii nimic de ESC-ul/motorul respectiv, a venit "in punga", cum poti afla daca are frana si in ce stare se afla?


Daca am inteles eu bine se considera frana pe ON cand nu se permite rotatia elicii (franezi axul mototului) si nu atunci cand incetinesti modelul (franezi modelul).
Chiar aseara am facut un test cu 2 chinezarii RC Smart (sau Smart RC) regulator+motor care bineinteles ca au venit in fundu' gol fara pic de documentatie.
Card de programare nu am asa ca din mansa la explorat. Dupa ce am descoperit care setare se refera la frana, am observat urmatoarele (cu motorul fixat, nu in zbor):

1. cand ceea ce presupun eu ca inseamna frana ON este setat, elicea se opreste foarte repede din rotatie (este franat rotorul)
2. cand ceea ce presupun eu ca inseamna frana OFF este setat, elicea se opreste mai lin, continuandu-si usor miscarea din inertie pana la oprire (banuiesc ca in aer miscarea lina ar fi continua, elicea fiind antrenata de curentul de aer din fata)

Eu asa cred ca poti sa determini starea in care se afla frana. Un pic empiric, dar in lipsa de alta documentatie might just work..

Vezi postareayr-zbg, la May 20 2009, 04:29 PM, a spus:

Eu folosesc frana pe on...si am salvat o gramada de elici.
Cand este vant sau cand zbor edge-ul sunt nevoit sa vin cu motor pana jos...si daca dai cu elicea o rupi.
Bafta!


Ce e drept sansele sa nimeresti cu elicea in pamant la aterizare (mai ales fara tren de aterizare; pe la spume) cu o elice in rotatie sunt mai mari decat atunci cand e statica, dar daca s-a oprit fix in pozitia in care musca din pamant.. nu tot o rupi?

Aceasta postare a fost editata de Maverick: 20 May 2009 - 05:10 PM

Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#12 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 20 May 2009 - 05:16 PM

Vezi postareaVasiM, la May 20 2009, 03:51 PM, a spus:

Nu consuma mai mult cu frana. La franare, adica in lipsa comenzii de motor regulatorul nu face altceva, decat scurtcircuiteaza bobinajele motorului prin niste FET-uri. Motorul - acum generator - fiind scurtcircuitat, opune rezistenta fortei care incearca sa-l invarte.


Man sorry nu inteleg...

daca regulatorul scurcicuiteaza bobinele nu consuma curent ? Ciudat ... Si dupa asta zici "Motorul acum generator" cum genereaza daca e blocat .. are frana pusa ? Daca elicea e pliabila.. nu se opune nimanui ca odata oprit se pliaza elicea si nu se mai invarte.

Nu prea ma pricep la electrice... dar ce zici tu nu suna normal.. daca pun o baterie o bobina o sarma ... in scurt nu consuma ?

PS: oricum nu conteaza dar de amorul artei putem discuta asta sa ma lamuresti si pe mine cum vine asta cu scurtu care nu consuma.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 20 May 2009 - 05:18 PM

DT
0

#13 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 20 May 2009 - 05:41 PM

Principiul acesta de franare se foloseste si la bormasinile cu acumulator. In momentul cand iei degetul de pe buton se scurtcircuiteaza bornele motorului si se opreste mai repede din rotatie.
Asa cum se stie, orice motor sincron se poate transforma in generator sincron atunci cand este depasita turatia lui de sincronism. Cum motorul brushless de modelism e un motor sincron, daca ii rotesti elicea peste o anumita turatie el va deveni generator. Punandu-i in scurt bobinajul, el genereaza un curent mare ceea ce face sa ii creasca mult cuplul.
Nu regulatorul consuma mult ci motorul. Atat timp cat nu alimentezi motorul ci doar il pui in scurt, curentul e neglijabil. Nu pui motorul alimentat in scurt.
PS: conteaza sa stii. Asta te face sa ai o imagine mai aproape de adevar despre un anume lucru. Si in acest fel ti-ar fi sunat normal ceea ce a spus Vasi.

Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 20 May 2009 - 05:47 PM

0

#14 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2009 - 05:41 PM

Si eu sunt de parere ca exista un consum, nu neaparat ca face scurt. Trebuie sa existe un curent care sa treaca prin bobinaj sa creeze camp magnetic si sa tina "lipit" de magnetii statorului rotorul.
De altfel nici varianta cu "magnetii suficient de puternici" nu cred ca este viabila. Daca ar fi asa, inseamna ca atunci cand elicea este lasata sa se roteasca ar trebui "ajutata" un pic ca sa nu stea pe loc => consum si de aici revenim la intrebarea initiala.. cand consuma, cand sta sau cand misca :rolleyes: ? Oricum, concluzia este ca invariabil, candva trebuie sa consume ceva, oricat de putin..
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#15 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 20 May 2009 - 05:45 PM

Vezi postareaMaverick, la May 20 2009, 06:08 PM, a spus:

Ce e drept sansele sa nimeresti cu elicea in pamant la aterizare (mai ales fara tren de aterizare; pe la spume) cu o elice in rotatie sunt mai mari decat atunci cand e statica, dar daca s-a oprit fix in pozitia in care musca din pamant.. nu tot o rupi?


Mai ales la spune elicile sunt din plastic si sunt destul de flexibile. In urma unei aterizari mai pe bot elicea se indoaie un pic si tarsaie pe pamant fiind oprite "pe verticala". Singurele elici care le-am rupt ...le-am rupt pt ca am lovit cu ele solul cu motor...adica elicea se invartea.
In rest daca elicea e oprita sansele sa o rupi la contactul cu solul sunt destul de mici...ar trebui sa vii prea in bot.

Bafta!.

ps.1 eu folosesc trenul de aterizare dar rotile mici iarba mare...fac ca avionul sa mai dea in nas. Elicea oprita este salvata.

2. frana activata se testeaza astfel: cu accu deculplat se invarte motorul (se va invartii usor). se cupleaza acuu si dupa biipurile de rigoare se pune un pic de motor apoi se reduce complet. In acest moment daca sa rotiti motorul si el se invarte la fel de usor ca fara accu frana e off, daca se simte clar si puternic fiecare magnet frana e on.

Cam alambicata explicatia dar se simte clar la mana daca e on sau off.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#16 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 May 2009 - 05:49 PM

Vezi postareayr-zbg, la May 20 2009, 06:45 PM, a spus:

In rest daca elicea e oprita sansele sa o rupi la contactul cu solul sunt destul de mici...ar trebui sa vii prea in bot.


eu zic ca depinde mult de viteza de capotare, ca-i oprita ca se invarte, elicea se va rupe daca viteza de inaintare e prea mare. Chiar la franare (sau termice) e riscul mai mare ca e si tinuta pe loc. Daca ar fi franare si eliberarea ei (sau oprine in admisie la termice) mai are loc sa se roteasca putin in caz ca atinge pamantul oblic. My 2 cents :rolleyes:


0

#17 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2009 - 06:12 PM

Vezi postareayr-zbg, la May 20 2009, 06:45 PM, a spus:

Singurele elici care le-am rupt ...le-am rupt pt ca am lovit cu ele solul cu motor...adica elicea se invartea.

Avand in vedere ca motorul este oricum oprit si elicea se mai invarte doar din inertia creata de aerul care prin palele ei, sunt mici sansele oricum sa se rupa, numai sa nimereasca intr-o pozitie ciudata. Asa cum spuneai si tu s-au rupt cand o invartea motorul (deci exercita forta si cuplul generat de motor, solul se opune => "trosc" elicea).

Vezi postareayr-zbg, la May 20 2009, 06:45 PM, a spus:

In rest daca elicea e oprita sansele sa o rupi la contactul cu solul sunt destul de mici...ar trebui sa vii prea in bot.

Daca vii in bot prea tare rupi avionul nu elicea.. Ex. daca vii direct in bot (perpendicular) eu zic ca scapa elicea :rolleyes:. Cu cat unghiul la care "agata" elicea pamantul este mai mare cu atat sansele sa cedeze elicea cresc.. ce-i drept depinde si cat de adanc musca din pamant si de viteza la care o face. Ma dau cu parerea aici, nu am date concrete.. nici nu sunt dispus sa testez :)

Vezi postareayr-zbg, la May 20 2009, 06:45 PM, a spus:

2. frana activata se testeaza astfel: cu accu deculplat se invarte motorul (se va invartii usor). se cupleaza acuu si dupa biipurile de rigoare se pune un pic de motor apoi se reduce complet. In acest moment daca sa rotiti motorul si el se invarte la fel de usor ca fara accu frana e off, daca se simte clar si puternic fiecare magnet frana e on.

La solutia asta nu m-am gandit, dar e o alta empirica that just might work :)

Aceasta postare a fost editata de Maverick: 20 May 2009 - 06:19 PM

Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#18 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 May 2009 - 06:19 PM

Au dreptate. Cu frana nu consuma mai mult. Doar ca motorul...acum generator...consuma energie mecanica pe care o transforma in energie electrica ce incalzeste rezisteltele de sarcina...in speta FET-uri. Era frumos sa o foloseasca sa incarce un pic bateria dar fiind vorba de putina energie nu merita complicatia.
0

#19 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2009 - 06:24 PM

Vezi postareadan_mitea, la May 20 2009, 07:19 PM, a spus:

...consuma energie mecanica pe care o transforma in energie electrica ce incalzeste rezisteltele de sarcina.

Care energie mecanica daca elicea sta pe loc? Ca motorul sa devina generator trebuie sa fie un fel de dinam de bicicleta (sa induca curent in bobina), in speta sa se invarta.. Daca elicea sta pe loc, ce se invarte? Ce genereaza energie mecanica?

Aceasta postare a fost editata de Maverick: 20 May 2009 - 06:25 PM

Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#20 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 May 2009 - 06:28 PM

Energia mecanica necesara sa opreasca elicea ce se invarte initial cu cateva mii de ture pe minu. La care se adauga si inertia rotorului motorului. Sta pe loc abia la sfarsit.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 May 2009 - 06:30 PM

0

#21 Useril este offline   Laur V 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 13-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2009 - 06:31 PM

Eu sustin teoria ca frana pe ON creste sansele de supravietuire a elicei. Pentru cei care nu au vazut in realitate cum functioneaza, frana nu blocheaza complet elicea. Forta de franare este relativ mica si in niciun caz nu va impiedica elicea sa isi schimbe pozitia in cazul unei aterizari "in bot". Din experienta mea ruperea elicei la contactul cu solul se datoreaza in principal inertiei rotatiei motorului si nu fortei care preseaza elicea datorita atingerii solului.
La un minishowtime (fara elice plianta) daca opresc motorul in zbor cu frana on elicea se opreste dar daca maresc un pic viteza (prin coborare) elicea chiar incepe sa se invarta usor.
Cum ziceam si mai sus, dezavantajul franei la unele ESC-uri este ca taie motorul complet si trebuie sa vii la aterizare planat, fata de frana OFF unde se reduce treptat puterea motorului.
0

#22 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2009 - 06:32 PM

Asa are o logica :rolleyes: Eu ma gandeam la dupa ce s-a oprit elicea si o tine acolo blocata sa nu o mai invarta aerul ca pe o morisca. Atunci ce face? Consuma ca sa o tina pe loc sau nu consuma?
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#23 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 May 2009 - 06:35 PM

Eu zic ca nu consuma.Franarea este importanta doar cand elicea se invarte. Dupa aceea. Cu elicea pliata nu mai este nevoie de frana. Daca folosesti elice fixa, atunci cand incepe sa se invarta din cauza curentului de aer incepe si efectul de franare. Deci se va invarti dar cu turatie mai mica decat daca ar fi libera.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 May 2009 - 06:35 PM

0

#24 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 May 2009 - 06:36 PM

Vezi postareaLaur V, la May 20 2009, 07:31 PM, a spus:

ruperea elicei la contactul cu solul se datoreaza in principal inertiei rotatiei motorului si nu fortei care preseaza elicea datorita atingerii solului.


asta e misto rau de tot :rolleyes: Nu eu am spart ceasca... gresia a spart-o...

L.E. Elicea se rupe intotdeauna din cauza fortei prea mari ce vine paralela cu axul motorului. Niciodata nu vei rupe o elice cu o forta perpendiculara pe ea, din lateral. Aici se presupune ca vii cu motorul la relanti la ateizare, nu in blana. Si apropo, o elice SE VA RUPE la un crash in bot perpendicular pe pamant. Ambele pale.

Aceasta postare a fost editata de Calin: 20 May 2009 - 06:44 PM



0

#25 Useril este offline   Laur V 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 13-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2009 - 06:39 PM

Ca sa intelegi mai bine poti sa scurtcircuitezi cele 3 fire ale motorului intre ele (fara acumulator, esc etc) si sa invarti cu mana elicea. Vei vedea ca se va invarti mult mai putin decat cu firele desfacute. Iar de consumat, transforma energia kinetica (miscarea) in energie electrica pe care apoi o transforma in energie termica (motorul se va incinge daca insisti sa il rotesti cu frana pusa).
0

#26 Useril este offline   Laur V 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 13-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2009 - 06:42 PM

Vezi postareaCalin, la May 20 2009, 07:36 PM, a spus:

asta e misto rau de tot :rolleyes: Nu eu am spart ceasca... gresia a spart-o...

Pt cei care nu au inteles, ce am vrut eu sa zic este ca ai sanse mult mai mari sa rupi o elice care se roteste decat una care sta pe loc si asta datorita energiei kinetice a motorului in rotatie.
0

#27 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2009 - 06:43 PM

@Laur V
Asta pare un alt test empiric care merita facut. Desi "pumnii mei minte nu are" chiar sunt curios cu cat invart mai greu axul cu cele 3 fire in "scurt". Cand ajung acasa astazi fac o proba
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#28 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 May 2009 - 06:46 PM

Este exact ce fac FET-urile. Pun infasurarile in scurt. Cu toate ca rezistenta lor este extrem de mica in conductie, tot este diferita de 0. Deci conectand firele direct in scurt efectul de franare va fi un piiic mai pronuntat. Cu cat vei invarti motorul mai repede cu atat efectul franei va fi mai pronuntat.
0

#29 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 20 May 2009 - 08:04 PM

Eu va spun ca daca invart de con cu accu decuplat elicea prinde un pic de inertie si mai face 2-3 rotatii. Dupa ce pornesc si opresc motorul (accu cuplat, frana pe on) cat invarti de con atat se invarte elicea ...nici urma de inertie..nici sa vrei.
Cat despre blocare...exclus. Din filmarile cu flycam-ul pe care le-am facut se vede clar ca elicea se opreste iar la cresterea vitezei aeromodelului (in picaj, etc) elicea incepe sa se invarta dar f.f. incet.
Se poate vedea aici pe la minutul 2:37 apoi 3:43 si la aterizare la 6:35. Filmarea este facuta de pe decathlon echipat cu motor BM2410-12D si elice 8x6 (cu pala lata) evident cu frana ON.

Bafta.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#30 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2009 - 09:01 PM

Eu zic sa va uitati putin la filmul asta :
http://www.youtube.c...h?v=itmAjElVlsY
La primul zbor am avut o frana on si cealalta off . Avionul s-a invartit spre elicea blocata .
In privinta curentului consumat de frana sunt sigur ca e neglijabil , dar am sa fac maine un test
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu