Modelism - RHC Forum: MOTOARELE DE RACHETE - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

MOTOARELE DE RACHETE

#1 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

  Postat 10 January 2003 - 11:22 PM

http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif :D :D
Ma adresez celor care cunosc pentru multumirea si fascinatia celor necunoscatori.
Stiu ca motoarele de rachete le facea dl MORARU Silvestru de la Suceava, si sunt si astazi folosite de Federatie, pe clase de putere.
Mai stiu ca trebuie si ceva experienta si implica si un grad de periculozitate. Cu mult timp in urma am lansat rachete cu motoare de maxim 10 ns. Vroiam un motor mai mare si nu m-a ajutat nimeni.
Daca cineva ne poate face o disertatie pe aceasta tema am ramane recunoscatori. Asteptam retete de fabricatie si tehnologie.Cine nu vrea sa aiba o cutie cu motoare?dar un geamantan ?si sa stea toata ziua pe camp si sa lanseze rachete?
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#2 Useril este offline   Radu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 January 2003 - 11:33 AM

Eu fac motoare mari http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif:D
cam peste 100Ns .Daca as avea un strungar priceput si azotat de potasiu as putea sa fac ca pe banda rulanta :D
F=m*a
0

#3 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 January 2003 - 04:48 PM

Salut!:rolleyes:
Imi cer scuze ca iarasi am facut o pauza de scris pe forum... de vina sunt profesorii si cei care au inventat sesiunea de examene :) oricum... sunt necesare si astea :)

Multa vreme am fost pasionat de constructia de motoare de rachete si de gasirea unor combustibili solizi mai eficienti decat pulberea neagra folosita in mod curent in rachetomodelism.
Recomand pentru mai multe detalii cartea: "Calculul si constructia rachetelor" scrisa de Ion marinescu si altii aparuta la Editura Didactica si pedagogica Bucuresti- 1962 (sper sa nu fi gresit anul sau editura...). Eu am gasit aceasta carte la Biblioteca din galati si la vremea respectiva am reusit sa inteleg anumite "chestii" interesante legate de motoarele racheta cu propergoli solizi. In aceasta carte este facuta si discutia motoarelor racheta cu propergoli lichizi.

In cateva cuvinte: pentru un motor racheta cu combustibil solid se calculeaza lungimea, diametrul, sectiunea critica (minima a ajutajului), sectiunea de iesire a ajutajului astfel incat incarcat cu un anumit combustibil (ales initial in functie de posibilitatile constructorului) motorul va dezviolta o anumita forta de tractiune medie pe o anumita durata de timp. Trebuie remarcat faptul ca in general forta de tractiune nu este constanta... crescand la inceput ajungand la un palier si apoi scazand. Aceste particularitati sunt legate printre altele si de geometria cartusului de combustibil din motor. Astfel daca ardere este frontala (de la un capat spre celalalt) atunci cele spuse mai sus sunt aproximativ exacte (discutia exacta implica folosirea unor relatii matematici ce descriu destinderea adiabatica a gazului prin ajutajul motorului). Daca ardere se face din centru spre exterior (cartusul de combustibil are initial un cilindru centrat al carui suprafata laterala incepe sa arda) atunci pentru aceleasi dimensiuni geometrice vom obtine o forta de tractiune mai mare decat pentru o ardere frontyala iar functia T(t) adica forta de tractiune legata de timp va fi alta.

Cu alte cuvinte motoarele racheta se pot calcula (destul de exact dar nu foarte exact...) daca se alege un anumit tip de combustibil si forta si durata de ardere. Apoi prin experimentari se mai pot ajusta anumite lucruri. Trebuie remarcat ca este necesar in cazul calculelor preliminare sa se faca o evaluare a temperaturii flacarii de evacuare a gazelor aceasta limitand gama de materiale ce pot fi folosite pentru ajutaj (la motoare de impuls mare se folosesc oteluri speciale aliate cu metale rare si scumpe bineinteles).

Un alt lucru demn de remarcat: fiecare tip de combustibil are o anumita viteza de ardere care depinde de presiunea la care se realizeaza arderea. De obicei constructorul alege o presiune in camera de ardere care sa nu-i puna probleme constructive (sa poata fi realizabila camera de ardere din materiale normale) dar in acelasi timp combustibilul ales sa arda eficient. La presiuni mici combustibilii nu ard eficient. Viteza de ardere a unui combustivbil pe baza de nitroglicerina este dependenta de presiune in felul urmator: v=C*p0^n unde c este o constanta (de obicei aproape de 0.1) p0 este presiunea in camera de ardere iar puterea n la care se ridica p0 este indicele politropic al gazelor ce rezulta din ardere. Indicele politropic este legat direct de gama care este indicele adiabatic al gazelor si cu ajutorul caruia se poate exprima viteza sunetului intr-un gaz. Acesti indici (ciudati la prima vedere) caracterizeaza "elasticitatea" atat mecanica cat si termica a unui gaz (un fizican va rade de mine ptr asemenea exprimare dar aici esential este sa intelegem principiile de lucru).

Cam atat am vrut sa completez vizavi de motoarele racheta cu combustibil solid. Oricum stau la dispozitie pentru eventuale alte discutii pe aceasta tema.

MIG-29
0

#4 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

  Postat 13 January 2003 - 03:06 PM

:) Buna , sunt un modelist din Suceava si practic aero si rachetomodele de mai mult timp , lucrez cu Dorin T si cu Dom Moraru.In legatura cu motoarele de racheta , nu cred ca o sa reusiti voi motoare cu amoniu sau alte prostii din astea . Daca vreti motoare sa le faceti voi , folositi compozitia clasica (azotat sulf, carbune),ca e mai buna chiar si ca pulberea neagra, secretul e sa o mojarezi bine(metode personale).
ce vedeti voi pe la straini nu e chiar asa de simplu de procurat, ei lucreaza cu substante organice,asa ca ....mai bine discutati cu un chimist.
Secretul nu sta doar in puterea de ardere a pulberii ci si in ajutaj si camera de ardere.
detalii la aerosv@yahoo.com :rolleyes:
0

#5 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 20 January 2003 - 01:59 AM

Transmite-i toate salutarile mele dlui Moraru Silvestru. Poate scrie si dansul cateva cuvinte pe aici.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#6 Useril este offline   st3fy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 19-January 03

  Postat 20 January 2003 - 06:38 PM

Radu, la 11 Jan 2003, 11:33, a spus:

Eu fac motoare mari :D:)
cam peste 100Ns .Daca as avea un strungar priceput si azotat de potasiu as putea sa fac ca pe banda rulanta :D

ma daca iti dau azotat de potasiu imi faci si mie niste motoare de rachet
sa ma contactezi cu un rasp la
stefan_my2003@yahoo.com
ok
mai vb noi
0

#7 Useril este offline   st3fy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 19-January 03

Postat 20 January 2003 - 06:38 PM

neam inteles da????
0

#8 Useril este offline   Radu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 January 2003 - 04:37 PM

mai st3fy
trebe si facute niste piese la strung.dar problema ca e multa munca la un motor si pt mine pot sa fac dar nu vreau sa fac ceva ilegal
F=m*a
0

#9 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 22 January 2003 - 08:53 PM

Radu,
Nu vinzi "patentul" la motorul tau................ scheme , compozitie etc sau eventual unul gata ?
Salutari!
Iulian
0

#10 Useril este offline   st3fy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 19-January 03

  Postat 23 January 2003 - 11:43 AM

asta este
eu te ajutam cu azotat
dar na ma...eu iti dau azotat si tu mai cauti un strungar
la noi in sv sunt multi priceputi chiar si unchesu meu
:D
dar na nu cred ca te poti baza pe mine in treaba cu strungarul
bye
0

#11 Useril este offline   Radu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 January 2003 - 05:54 PM

St3fy ,eu te-as ajuta cu placere ,am un strungar aici care imi face mie motoaele.Dar e multa munca la um motor si daca iti fac unul mi frica sa nu faci vreo boacana cu el sa te vad la stirile de la 5
Apropo trebuie azotat de potasiu (KNO3) nu de amoniu
F=m*a
0

#12 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 24 January 2003 - 02:10 PM

Salut
un motor nici mic nici mare asa potrivit si rezervor sau in ce tine el combustibilul cit timp functioneaza pina se termina combustibilul?
Cred ca mi-a venit o ideie pentru un hibrid.
PA
0

#13 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 24 January 2003 - 05:09 PM

De când eram prin clasa a V-a am o idee prosteasca. Sa fac un motor de rachetomodel (e discutabila chestia...) cu combustibil lichid. Unul foarte inflamabil, care sa iasa din motor datorita unui corp foarte fierbinte (aproape la incandescenta, imersat in lichid) introdus in interior. Nu am scapat de damblaua asta nici acum. Mai pe scurt, un mic motor cu pulbere in carcasa metalica, cu ajutaj si tot ce-i trebuie, montat concentric intr-un alt motor mai mare, cu lichid. Aprind doar motorul central, se incalzeste foarte tare si banuiesc ca arunca combustibilul lichid cu presiune prin ajutaje. Jetul celui central aprinde si jeturile laterale. Asta era o varianta. Daca nu puteam incalzi suficient lichidul, schimbam rolul recipientilor. Lichid in cel central si pulbere in cel exterior. Cel cu pulbere trebuie sa arda lent si sa faca doar caldura si aprinderea celui lichid. Banuiesc ca trebuiesc foarte bine calculate toate elementele. Nu vreau sa-l fac sa si zboare, dar vreau sa verific daca practic se poate realiza si cam ce forta se poate obtine. Logic ca nu e regulamentar...
Acum intrebarile:
Ideea e chiar asa de prosteasca?
A facut cineva asa ceva? Macar ceva asemanator? Mai e cineva interesat de asa ceva?
Accept sfaturi, indicatii, dar nu garantez ca le si respect. Fiecare om are pata lui pe creier.
Urmeaza o intrebare de lenes: are cineva niste documentatie pentru motoare cu comb. lichid? Da' nu-i nici o graba, ca mai am si altele de facut intre timp. (Obs: am facut multe motoare cu pulbere, am ars multe motoare, explodat si mai multe, am verificat zeci de compozitii, am facut chimie pâna mi-a dat pe nas. Doar ca la noi la club nu s-au facut rechetomodele). Strungar sunt (cu acte cu tot), materiale cred ca am, asa ca astept ceva vesti de la cei cu experienta.
Ovidiu.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#14 Useril este offline   Radu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 January 2003 - 09:07 PM

Bitex ,interesanta idee dar nu cred ca e realizabila .Pt un combustibil de racheta trebuie un oxidant si combustibil si instare lichida amestecate nu prea se poate (corectatima daca gresesc) .Si nu cred ca se dilata in halul ala.Motor cu combustibil lichid se poate face dar nu asa.
De tine ii misto de tot ca esti strungar ,ca poti sa-ti faci carcase de motoare o gramada :D
F=m*a
0

#15 Useril este offline   Radu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 January 2003 - 09:11 PM

GIGI cam 2 secunde (un motor mai maricel) din care 1 sec da putere
F=m*a
0

#16 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 24 January 2003 - 09:51 PM

Bitex daca esti strungar hai sa incercam motoare cu Nitrat de amoniu si zahar, ca-i mai ieftin. La 20atm au 160s impuls (cam 1500m/s viteza de iesire a gazelor)
Poti sa faci la strung ajutaje LAVAL (stii ce-s alea (clopotele alea care-s si la rachete)
Un sac de nitrat de amoniu 95% puritae special pt explozibili de 50 kg este 500.000 iar 20Kg de zahar nu cred ca e mai mult de 400.000 ieftin nu!!!! ajutaj imi trebuie, Ia zi radule te bagi???
Si apropo ce Binder ai de la SkySpy
Poate incercam si cu magneziu ca au 200s impuls (caa 2000m/s viteza de ejectie) da' 1kg de magneziu este 30euro!!!
0

#17 Useril este offline   Radu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 January 2003 - 12:54 AM

Normal ca ma bag :D
De la skyspy am Epoxy Resin L
Interesanta ideea ta cu zahar :) :) si cu nh4no3 E ca un compozit pe baza de zahar ,intesting ...could work :D
F=m*a
0

#18 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 25 January 2003 - 09:39 AM

Nu-s foarte tentat de motoarele cu pulbere, de oricare ar fi. Da' e fain ca se mai intereseaza cineva de ele. N-am mai citit un regulament de modelism de ani de zile. Banuiesc ca ce propuneti sa facem e doar de amorul artei? Sau chiar este in plan un model ceva mai mare? Nu-s la curent cu noutatile in domeniu... Am lucrat ca strungar doar câtiva ani dar lucrez destul de bine. Mi-am facut un strung si acasa, dar eu stau in Bucuresti si strungul e in Suceava. Asa ca nu tine figura... De ceva timp sunt asistent in Politehnica (catedra de mecanica fina) si stau in medie 12 ore/zi la facultate. Acum e sâmbata si-s tot la scoala. Chiar in spatele meu, la 2 metri, am un mic strung (o porcarie...), cu care fac totusi bine, piese destul de complicate. Scule am sau fac daca trebuie. Am acces la atelierul de microproductie al catedrei (multi modelisti cunosc acel atelier...), dotat cu strictul necesar. Catedra are o masina cu comanda numerica (un centru de prelucrare) montata intr-un laborator de lânga mine. Aia se inchiriaza cu ora pentru unii din afara, care fac matrite pentru bidoanele de plastic pentru suc (PET-urile cunoscute). Daca mi-as pune mintea sa invat sa lucrez pe ea, nu m-ar costa nimic. Seful chiar ne roaga sa invatam ca e a catedrei si n-o foloseste nimeni din catedra. Nimeni nu stie... Sunt tentat, dar n-as prea vrea. E cu tot balamucul. Faci piesa 3D pe PC si cu reglajele si sculele de rigoare aproape nici nu pui mâna pe semifabricat. E foarte precisa. Pacat de ea...
Cred ca stiti ca tuburile subtiri si lungi sau inelele (subtiri) se prelucreaza greu pe strung, fara tot felul de accesorii. Ca sa mai scurtez discutia, pentru diametre si dimensiuni mici pot folosi ce am aici, pentru diametre mari trebuie sa merg in alt atelier. Nu stiu daca am material pentru dimensiuni foarte mari. Cred ca as avea curaj sa incerc, daca aflu si niste dimensiuni de gabarit. Pe moment sunt rezervat ca nu cunosc mai multe amanunte. Precizez ca inca nu fac nimic pentru bani sau contra cost. Totul e gratuit (daca-i pasiune) si e facut in timpul liber. N-o sa fie usor, dar putem incerca. Mai avem destule de vorbit.
MrSpace, am inteles ca esti student prin UPB? Daca DA, suntem colegi. E fain, cred ca ne putem intâlni. Ce inseamna pentru voi un motor "mai maricel"? Bafta in sesiune!
Ovidiu.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#19 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 26 January 2003 - 03:14 AM

Da Bitex suntem colegi, in vacantnza o sa ne vedem sa-ti dau CD cu LabVIEW daca te intereseaza!
Cel mai mult ma interesa daca poti sa faci ajutaje LAVAL cu aripioare in interiorul lui (Ca la racheta aia de la muzeul militar)
Maricel pai o racheta de 10kg plina si din care 5 kg combustibilul, o sa fac cand o sa am timp un program de calcul al traiectoriei unei rachete ca am niste idei si surse de info bune! mai e nu te speria:)
A si radule uite aici VI-ul de la aplicatia pe care ti-am dat-o.

Fisiere atasate


0

#20 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 26 January 2003 - 06:25 PM

Oare in GuiPEP sub ce nume este "Rasina Epoxidica" adica ce ai tu! Ca binderul asta influenteaza parametrii motorului!
0

#21 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 January 2003 - 06:46 PM

Daca ati vazut pagina lui Nakka si experientele lui din anul trcut cu combustibilul compozit
nu cred ca nu ati remarcat faptul ca nu exista o diferenta prea mare intre propergolul pe
baza de "candy" zahar si cel cu rasina epoxydica.Singurul mare avantaj ar fi ca nu mai trebuie
topite impreuna eliminindu-se pericolul de incendiu sau explozie.Asta e parerea mea.
Faceti si voi o comparatie:
1 kg KNO3-0,5 €
1 kg zahar-0,5 € aprox. ca nu stiu bine preturile din ro.
1 kg rasina epoxy 21 €

Skyspy
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#22 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 January 2003 - 06:58 PM

La NH4NO3 nu m-as baga asa de tare din 2 motive.
1 Pericol de explozie in amestec cu substante combustive ( Mg, Zahar etc.)
2 Aprinderea grea v-a mai explicat si Marinaru.In cazul in care ati folosi o mica capsa pirotehnica s-ar
putea sa-l transformati in exploziv.Ca o paranteza va spun aici cel mai simplu exploziv e NH4NO3
amestecat cu 4-5% motorina si o capsa pirotehnica.Eu nu sint chimist dar sa dea D-zeu sa n-am
dreptate.Eventual amestecat in procentaj mic sa zic 20-30% cu KNO3 ca sa mai marestivolumul de
gaze evacuate?
Skyspy
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#23 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 27 January 2003 - 11:30 AM

Salve! MrSpace, glumeam cu LabVIEW-ul. Am tot ce trebuie. Oricum, multumesc pentru intentie. Mai trag de el pe la proiectele de diploma, da' nu-s fan inrait. Ca de obicei fac lucruri mult mai simple, legate pe LPT si C-ul chior imi ajunge. De obicei toate au motoare pas cu pas. Mai rar de c.c. Chiar si cu astea e OK. Si prefer C-ul ca lucreaza mult mai repede, e mic si n-am bataie de cap cu nimeni. Nu-mi permit sa bag in LPT-ul unui P IV tot ce-mi trece mie prin cap. Prefer un 286 sau 386, intr-o carcasa mica plina cu surse si alte montaje... In rest nimic deosebit, vine vara. Spor la treaba, bafta la examene si s-auzim numai de bine. Mai vorbim.
Ovidiu.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#24 Useril este offline   Oni 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 02-December 02

  Postat 07 February 2003 - 03:06 PM

No offense, but:

Citeaza

La NH4NO3 nu m-as baga asa de tare din 2 motive.
1 Pericol de explozie in amestec cu substante combustive ( Mg, Zahar etc.)

Azotatul de amoniu este unul dintre cei mai stabili explozivi. Nu e nici un pericol sa-l amesteci cu materiale combustibile (zahar). Este foarte greu de initiat. Cineva spunea ca daca toata viata ai dormi cu un sac de NH4NO3 sub pat, mai degraba risti sa mori din cauza unui meteorit decat din cauza sacului. De aceea ANFO (NH4NO3 si motorina) nu se poate detona cu o simpla capsa. Este nevoie de cel putin 50 g TNT/kg. Are nevoie de o cantitate minima de energie pentru a-si sustine reactia de descompunere, dar asta este o alta poveste. Dumnezeu a dat :huh:...

Nu inteleg la ce aveti nevoie de strung pentru a fabrica motoare de racheta ?! Pentru matrite (tub+tija) sau pentru carcasa motorului ? Daca e pentru carcasa, si daca carcasa este metalica, atunci rezultatul este ca te joci de-a Unabomber-ul !
0

#25 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 07 February 2003 - 04:23 PM

Bravo ONI!!!! Am scris cu litere mari ca meriti! Sper sa vii mai des pe aici, nu ai multe de pierdut. Poate ceva timp, bani, nevasta, casa, sau mai stiu eu ce. Important e ca suntem impreuna. Avem nevoie doar de câteva sârme si un computer. Sper sa ajungem sa ne cunaostem si personal,si sa facem lucruri faine. Stiu ca nu se prea pune virgula inainte de "si" dar imi permit, ca-i onoarea mea in joc, nu a altuia. Da' pe bune daca nu-i bun si un strungar la casa omului... Hai pa! Am facut cele mai naspa experiente cu explozibili, pâna si in mina de pix metalica, cu fitil din acelasi material, diametrul de 0,5, cu tot ce trebuie, lucrat pâna in cele mai urâte amanunte: cu sau fara fum, cu sau fara urme vizibile, cu cartcasa metalica, din carton, ceramica, cu tot ce vrei sau nu vrei. Nu mai conteaza, mi-a trecut. Mai vorbim!
Pa!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu