Modelism - RHC Forum: Sisteme de recuperare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Sisteme de recuperare cum sa facem un sistem perfect

#1 Useril este offline   ilie 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 09-May 03

  Postat 05 May 2004 - 12:04 PM

Am vazut ca nu prea va descurcati cu sistemele de recuperare , si vreau ca in acest "subiect" sa discutam Crearea unui sistem de recuperare cat mai bun!
Pentru toate tipurile de rachete , pe care le putem face noi ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_19.gif :)
RESPECT

--------------------
0

#2 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 05 May 2004 - 12:46 PM

as putea spune ca sistemul pirotehnic al lui Bitex era perfect...dar nu a avut pudra de talc din care cauza a tot avut probleme cu flacara!...parerea mea!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#3 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 05 May 2004 - 01:05 PM

Eu votez pentru, dar mentionez ca asta a fost parerea mea, despre modelele mele. Restul cred ca au functionat mai bine...
Pana acum nu aveam nevoie de sistem de recuperare ca erau facute sa explodeze in aer sau la impact, ca nu prea eram dus la biserica. Modelismul vad ca e altceva. Ma interesa doar distanta si traiectoria, nu si recuperarea. Nu stiu nici acum daca motoarele mele au intarzietor sau nu, si daca n-au, nu e placut sa-ti arunce parasuta in plina viteza. Chiar si asa am constatat ca folia de parasuta era prea sensibila la temperatura. Am facut parasutele frumoase, dar prea mari ca diametru din moment ce si fara ele (sau cu ele nedesfacute) cadeau lin pe pamant. Am uitat sa iau talc la mine si chiar si cu 3 tampoane de vata flama era prea puternica. In cele din urma le-am invelit integral in hartie si a fost OK. Am senzatia ca motoarele arunca parasuta si fara pulberea suplimentara. O sa fac proba cu un motor pe banc si poate masor si forta de tractiune, ca nu-i foarte greu.

Daca tot incepem discutia poate incercam sa construim un altimetru ceva mai micut, cu dimensiuni acceptabile care sa poata incapea in orice model? Ca nu-i usor sa apreciezi inaltimea daca stai sub model si cum alte sisteme nu avem inca, poate gasim ceva ieftin si bun. Si poate le facem ceva mai usoare? Ale mele erau usoare ca erau mici, doar din 2-3 straturi de hartie si balsa. Initial am facut conuri din polistiren, dar cand am vazut ca si pe alea din fag am de pus plumb am renuntat si le-am facut pe toate din lemn. Acum imi pare rau ca am renuntat la timer desi-l aveam cu mine, ca un timp de 5-6 secunde era suficient pentru indeparterea de rampa si nu mai umblam cu cablul dupa mine. Next time...
Poate gasim o solutie pentru stabilizatoare adevarate de maxim 1 mm grosime si usoare, poate facem rost de conuri perfecte facute la strung pentru toate dimensiunile uzuale si eu poate fac rost de un regulament tehnic de rachetomodele din secolul asta sau macar valabil sa fie. Dar sa incepem cu ce a propul Ilie (apropo, sa te tragi 2 minute de urechi ca n-ai venit si tu...).
Partea rea e ca teoria o cunoastem cu totii dar nu tine figura. Hai sa vedem cum putem construi un intarzietor simplu in acelasi motor, pentru cazul cand n-are, sa vedem daca mai putem procura motoare din afara sau de pe la noi, dar bune si sa vedem tot ce se mai poate vedea.
Spor la treaba.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#4 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 05 May 2004 - 01:13 PM

Mie mi s-a parut ca rachetele tale nu au trecut prin parasuta...dar sambata seara cineva a lansat o astfel de racheta care a aruncat parasuta in plina viteza si a deflorat-o!!!...deci aveau intarzietor!...ramane problema talcului...cred!
Inaltimea se poate masura cu ajutorul unor aparate facute dint-un cadran gradat si o tzeava care se roteste in plan vertical pe cadran...cu o functie trigonometrica, si o distanta prestabilita fata de locul de lansare (minimum doua astfel de aparate, daca nu trei, la 120 grd unul fata de altul), se poate afla usor inaltimea, urmarind racheta cu ajutorul tzevii!!!...sau juma de tzeava, pe lung, ca un jgheab!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 05 May 2004 - 01:17 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#5 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 05 May 2004 - 01:22 PM

Metoda e simpla, dar ce pasionat de rachete sta cu teava in ochi la 300m de rampa in loc s-o simta pe sub freza la lansare? Ca io unul nu m-as multumi s-o vad prin teava de la distanta decat daca pun si lentile in interior, macar sa fiu mereu aproape :)

Acu' faza cu defloratul nu cred ca e ca in filme, ca in viteza lucru mare sa se deschida parasuta inaintea modelului ca el sa treaca prin ea. Poate se deschide in urma lui si sa zicem ca ori se "frige" ori se rupe.

PS. Poate cu o sticla in captul de sus al tevii merge mai bine. Pe post de lupa. Si nu plina cu apa.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 05 May 2004 - 01:25 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#6 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 05 May 2004 - 01:26 PM

pai nevestele rachetomodelistilor se uita prin tzava...ca doar tre sa le dam si lor ceva sa nu se plictiseasca...ailalta cu defloratu, era doar figura de stil, dar trece prin ea chiar daca nu se deschide...e mai inceata decat restul rachetei!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#7 Useril este offline   Guybrush 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 24-June 03

Postat 06 May 2004 - 07:08 AM

Stiu ca am mai intrebat asta de cateva zeci de ori da tot nu m-am lamurit. Pt. un motor home-made (B200 de pe site-ul lui nakka) nu exista vreo metoda mai simpla de a deschide parasuta inafara de sistemul lui cu o "bara" care iese din racheta si in timpul zborului din cauza vitezei sta lipita de corpul rachetei, apoi la apogeu un arc o trage inapoi si inchide un circuit care aprinde niste pulbere care arunca parasuta din model. In plus ca sistemul sa nu se declanseze cand racheta e pe pamant trebuie sa mai introduci o chestie in circuit (mercury switch parca zicea el ) si numai cand circuitul se inchide in ambele puncte parasuta se declanseaza.

Mai e varianta cu timer dar de unde fac rost de el?
Monkey Island Rulz
0

#8 Useril este offline   [skyman] 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 11-January 04

Postat 06 May 2004 - 11:16 AM

eu am utilizat motoare C6-3 si Held 5000 (atasez imaginile)

C6-3:

http://radelow.modellraketen.net/5/motor/bp.jpg

structura in raze X:

http://radelow.modellraketen.net/5/motor/xbp.jpg

se observa clar, intirzietorul si amestecul de catapultare, iar Held 5000 (cel rosu):

http://radelow.modellraketen.net/5/motor/held.jpg

nu are amestec de intirziere

http://radelow.modellraketen.net/5/motor/xheld5.jpg

la C6-3 nu am avut probleme cu sistemul de recuperare, nu a rupt snurul care leaga virful, si parasuta de
corpul rachetei, in schimb la Held 5000 au fost probleme.
initial am crezut ca neavind intirzietor si amestec de catapultare ar fi cazul sa ii pun eu ... rezultatul ... sistem
de recuperare facut zob ... am incercat ulterior si fara sa m-ai adaug amestec de catapultare ... acelasi rezultat ... concluzia ... jetul de gaze ejectate este fff puternic ...

aveti mai jos linkul de la filmuletul cu lansarea (L racheta = 65 cm / motor = C6-3)

lansare skyman
Per aspera ad astra !
0

#9 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2004 - 10:44 PM

bitex, la 5 May 2004, 13:05, a spus:

Daca tot incepem discutia poate incercam sa construim un altimetru ceva mai micut, cu dimensiuni acceptabile care sa poata incapea in orice model?

Jiast in cheis, ciecherap:

http://members.aol.c...stee/altimeter/

sau ceva mai profi, altimetrul LoLo:

http://www.lomcovak.cz/a2/a2.html
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#10 Useril este offline   Raga-Hemp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 28-March 03

Postat 08 May 2004 - 02:45 PM

Io nu prea pricep daca in topicu asta se discuta despre sistem de recuperarea pentru rachetomodele "clasice" sau pentru rachete cu motoare "serioase"?
Pentru ca pe langa faptul ca vorbim de cu totul alte dimensiuni, mai e vorba si de alte considerente.


Deci propun sa ne hotaram, ca sa avem o linie bine stabilita a discutiilor.

Io am tot experimentat metoda cu pendulul gravitational si cu incarcatura de "ejectare" a parasutei (reteta cu Al/S/Pp) si am ajuns la concluzia ca la bancul de probe se intampla lucrurile usor diferit decat la racheta in zbor http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif (io singur mi-am dat seama 8) )

Asa ca, de fapt, despre care tip de rachete discutam?

Aceasta postare a fost editata de Raga-Hemp: 08 May 2004 - 02:45 PM

0

#11 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2004 - 09:51 PM

Raga-Hemp, la 8 May 2004, 14:45, a spus:

Asa ca, de fapt, despre care tip de rachete discutam?

De badminton, nu?
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#12 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 08 May 2004 - 10:04 PM

Din ce am vazut la RR nu-i mare diferenta intre ele privind declansarea parasutei. Acelasi motor era montat si pe un rachetomodel de 40 cm lungime cu 18 mm diametru si pe unul de 1m cu aproape 40 mm diametru... Erau diferente privind masa, viteza etc, dar in final problema e aceeasi: undeva acolo sus trebuie sa se deschida o parasuta. Mai bine stabilim daca mergem pe dimensiuni si constructie regulamentara cu care se poate participa la concursuri sau pe orice... Nu cred ca motorul trebuie sa faca diferenta, poate dimensiunile corpului. Si poate nici alea. Ca sa revin la idee e aproape indiferent despre care vorbim.

Parerea mea e ca faza cu pendulul gravitational nu tine, desi nu cunosc detaliile constructive. La fel cu nici un alt sistem bazat pe gravitatie. Acceleratia gravitationala e foarte mica pe langa ce apare la lansare, modelul se poate roti permanent in jurul axei se simetrie, traiectoria poate fi deviata de la verticala si permanent exista o acceleratie mai mare care poate fi constanta pana modelul ajunge cu varful in pamant in cazul unei traiectorii curbe. Daca e ceva cu articulatie mecanica (cupla de rotatie) poate aparea oricand o forta care sa duca la blocarea acesteia. Totusi ar fi bine sa nu generalizez.
Zic sa trecem concret la discutie ca poate apare ceva interesant.

Am observat ca varianta cu clapeta laterala actionata de curentul de aer care in momentul "opririi" modelului declansa parasuta, a avut o mica problema. Aripioara cred ca a schimbat directia modelului (dar sa zicem ca asta se rezolva prin constructie si posibilitatea lipirii ei de corp), i-a imprimat o miscare de rotatie care a stabilizat-o pe traiectorie, dar a mers cu motorul in plin pana la sol. Nu stiu ce dispozitiv sau mecanism putea sa intervina in proces... Sa zicem ca a fost un caz particular, dar tocmai in cazurile astea e interesant de construit ceva care sa functioneze. Ca daca-i pe verticala e OK, aproape nu conteaza, cade tot acolo.

Am lansat una mica pentru studentii mei ca nu mai scapam de gura lor. Le-a placut. In rest nika. Mai vorbim.
Spor la treaba!
PS. Intr-o zi cu soare am sa-mi intreb amicii de la alea 1:1 cum functioneaza sistemul de autodistrugere. La astea mici mi-ar conveni sa arunce conul, eventual incarcatura, inainte de a intra in "asfalt", desi cred ca se pot construi astfel incat sa nu devieze de la verticala. Posibil sa fie o falsa problema.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 09 May 2004 - 12:10 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#13 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 May 2004 - 07:17 AM

de ce nu folositi sistem clasic cu intarzietor si exploziv in capatul motorului? protectia termica a parasutei se face cu vata, talc si ceva hartie... pot zice ca pana acum (si lansez de cativa ani) nu am avut decat mici probleme...

cum ziceam pe alt subiect... astazi am lansat cu motor de 10 Ns de trei ori o racheta... a functionat perfect :) si avea si aparat foto in varf.. daca si aparatul a mers ca restul rachetei inseamna ca am doua poze superbe (la prima lansare am uitat sa pornesc aparatul foto :) ).

MIG-29
0

#14 Useril este offline   Raga-Hemp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 28-March 03

Postat 10 May 2004 - 08:49 AM

:)

Va intreabam pentru ca diferenta cea mai mare, dupa parera mea este ca la rachetele mai mari motorul e inchis =>nu poti sa folosesti sistemul cu intarzietor+incarcatura de ejectare asa cum faci la alea mici.
Deasemenea, la rachetele mici ejectarea parasutei nu mi se pare atat de problematica, pentru ca se poate rezolva foarte usor folosind motoare "gata facute" cu tot cu incarcatura respectiva.
Eu cel putin nu am avut nici o problema la lansarile cu motoare de 10ns. Problema mea era ca mi se ardeau suspantele :), dar dupa cateva teste am rezolvat-o.

Referitor la sistemul cu clapeta, intrebarea mea este cum faci sa masori rezistenta la intindere necesara pentru arcul care o tine? Ca daca o faci cu sistemul "trial and error" strici cam multe motoare, si nu sunt deloc usor de facut.

Io nici acuma nu gasesc un strungar care sa imi faca B200-le de pe site-u lu Nakka :)
0

#15 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 May 2004 - 09:36 AM

eu am vazut motoare suficient de mari si cu incarcatura cu pulbere care arunca parasuta.. chiar cele militare cu nitroceluloza folosesc o incarcatura de aruncare de parasuta.. si alea sunt motoare de peste 100 Ns... deci... la motoare mari (in anumite limite se foloseste acelasi sistem clasic testat si ras-testat :) si care da rezultate :) ).

Daca se doreste ceva mai fancy pentru rachetre mai mari si rachete imense se poate incerca varianta altimetru+ capsa detonatoare. trebuie insa facute calcule sa nu detoneze capsa inainte de terminarea motorului... sau se poate incerca accelerometru plus capsa detonatoare... in momentul in care motorul se termina accelerometrul declanseaza timer-ul... si dupa ceva secunde (stabilite de noi pe timer) se arunca parasuta. Atat accelerometrul cat si timer-ul sunt usor de facut si au dimensiunile de ordinul cutiei de chibrituri :) ).

Repet: acestea se justifica doar pentru rachetele mari!!! desi si la acelea se poate adapta varianta clasica.. intarzietor in motor si exploziv :)

MIG-29
0

#16 Useril este offline   Raga-Hemp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 28-March 03

Postat 10 May 2004 - 10:01 AM

Ideea e ca daca vrei sa iti faci un motor gen Nakka tre sa foloseti alta metoda decat pulbere in motor, pentru ca motoarele nu prea ai cum sa le faci sa mai aiba si pulbere de aruncare a parasutei.
:)
0

#17 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 May 2004 - 12:48 PM

daca motorul are ardere pe interior pe toata suprafata... atunci o idee este sa faci un intarzietor care are durata de ardere egala cu durata motorului (calculabila) plus intarzierea pe care o doresti. Intarzietorul devine strat de material in capatul dinspre parasuta a motorului...
deasupra intarzietorului pui explozibil pentru parasuta :)

MIG-29
0

#18 Useril este offline   rocketistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 107
  • Inregistrat: 01-January 04

Postat 11 May 2004 - 01:31 PM

ma gandeam la intarzietor mai bun care contine si explozibil : petardele . . . sunt f. bune au intarziere de 3 secunde dar exista un dezavantaj ... pot sa nu explodeze . . . iar daca explozia e prea puternica poate distruge racheta . . . eu am folosit o petarda "modificata" adica am taiat-o de jumatate . . . va sfatuiesc sa o folositi la rece mai intai . . .
RocketisT PanA La Capat
0

#19 Useril este offline   ilie 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 09-May 03

Postat 11 May 2004 - 01:53 PM

dar daca explodeaza sigur le distruge daca folositi o petarda mai mare!
Iar daca e mai mica sunt mai mici sansele de distrugere , depinde de ce motor folositi , si de carcasa (corpul)!
Ar fi mai bine sa fol. metoda veche cu pulbere neagra!
Adica intre combustibil si declansator sa se puna o moneda gaurita sau o forma asemanatoare dar din hartie, iar prin acea gaura (mica) sa se bage un fitil!
Fitilul ar fi bine sa fie luat de la o artificie sau daca gasiti cumparat ! pt. ca ,cu cele home made s-ar putea sa nu reuseasca , sau cu o intarziere prea mare!
Stiu asta din proprie experienta!
Apropo mai vinde cineva azotat de K? Sau cumpara cineva pt. mine pe o firma , la coanda?
RESPECT

--------------------
0

#20 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 28 June 2004 - 11:47 AM

pt declansatorul sistemului de catapultare folosesc un declansator care l-am vazut pe saitu lu' nakka e vorba despre un tub de sticla astupa la un capat in el se pune mercur (dintr-un termometru uman sau 2) iar in celalat capat se pune un dop cu doua contacte (cu o anumita distantza intre ele). acesta se monteaza vertical in racheta. ATENTZIE tubul nu trebuie sa fie prea scurt deoarece in momentul terminarii motorului din cauza shocului mercurul sa nu ajuga la contacte shi sa inchida circuitul.
In momentul in care racheta se inclina mai mult de 90 de grade mercurul inchide circuitul shi se declanseaza incarcatura de catapultare
Pt incarcatura de catapultare folosesc un cartus gol in care introduc o capsa home-made shi apoi praf de pushca (pt vanatoare) in capat pun un "capac" daca ii pot spune asha din carton care sa intre cat de cat fix in cartush
capsa este conectata la declansatorul de mai sus shi la o baterie de 12V care este ff mica shi costa numa 30.000

Aceasta postare a fost editata de D3xt3r_Jr.: 28 June 2004 - 11:48 AM

Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#21 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 28 June 2004 - 12:35 PM

Daca modelul are motorul pornit, este in urcare sau in accelerare si isi schimba traiectoria chiar cu mai mult de 90 grade fata de directia initiala, declansatorul nu functioneaza!
Pe probate. Lanseaza tu inclinat, astfel incat modelul sa ajunga foarte repede sub orizontala si sa coboare accelerat spre sol si vei vedea ca mercurul ramane tot pe fundul tubului, acolo unde a fost initial. Plus ca pentru pulberea de declansare nu ai nevoie de un cartus caci e prea greu. Ce rost are sa folosesti un cartus intreg cand in interior pui doar cateva granule de pulbere?
E drept ca sistemul functioneaza dar poate la fel de bine sa nu functioneze. Nu mai vorbesc de masa elementelor inutile pe acolo. Nu cred ca un rachetomodelist nu-i in stare sa faca un fitil care sa arda exact 2-4 secunde sau cat doreste el. Un tub metalic (mina de pix) plin cu pulbere e suficient pentru oricate secunde si arde sigur. Partea rea e ca trebuie facut ceva ca motorul sa nu declanseze (prin explozie) parasuta cand e aproape terminata arderea.
La anul la RR o sa verificam mai multe, sper.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#22 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 28 June 2004 - 04:52 PM

cartushul il tai la dimensiunea potrivita sau poate voi folosi un tub de carton astupat la un capat (cineva folosea cutii de medicamente)
in legatura cu fitilul: nu pot pune un fitil deoarece am un motor de pe saitu lu nakka shi daca ii gauresc dopul sa zis cu el
chestia cu mercurul e de pe saitu lu nakka http://members.aol.c...kk/parasys.html intra acolo shi uitate la fig 3
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#23 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 19 September 2005 - 02:29 AM

un mic giroscop cred ca v-ar rezolva problema
0

#24 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 19 September 2005 - 05:14 PM

haoleu frate da te scarpini cu stanga peste cap in nara stanga
daca nu ai motor cu incarcatura gata facuta, ori proiectezi tu ceva ori pui un timer. mult mai usor. de multe ori racheta nu se rastoarna. iar daca are o traiectorie balistica(adicalea merge peste tot) giroscopu ala declanseaza si iti faci ferfelita parasuta.
deci giroscop NU
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#25 Useril este offline   Anonim2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 01-September 04

Postat 20 September 2005 - 12:46 PM

Salut!

Se pare ca pana acum sistemele de recuperare ce folosesc o intarziere sau o temporizare pentru deschiderea parasutei sunt cele mai folosite si cele mai fiabile.

La motoarele cu incarcatura de catapultare problema asteptarii e rezolvata prin constuctie, unde la capatul motorului este o bucata de combustibil ce arde incet(3, 5 secunde, etc.) pana cand modelul ajunge la apogeu.

La motoarele fara incarcatura de catapultare intarzierea trebuie rezolvata altfel:
- un fitil intre capatul motorului si o capsa pentru parasuta(solutie buna la modele mici)
- un circuit electronic de intarziere + o capsa pentru parasuta - solutie convenabila pt. modele mai mari unde greutatea lor e neglijabila.(bateria si circuitul daca sunt bine plasate pot fi folosite chiar pentu echilibrarea modelului)

Circuitul electronic mai mai ridica o problema : modalitatea de detectare a decolarii = startul temporizarii.
Solutii :
- un intrerupator la decolare : fie o litza rupta, fie o litza arsa de motor, etc.
- senzor de viteza(paleta in exterior ce apasa doua contacte)
- senzor de acceleratie(tubul cu bila de mercur si contacte)

Pentru alte sisteme electronice, fara temporizare, sunt tot felul de solutii interesante :
- senzori de altitudine prin masurarea presiunii atmosferice(cate 8metri / 1mBar)
- senzor de camp magnetic terestru ce depisteaza inclinarea la un anumit unghi fata de pozitia initiala.
0

#26 Useril este offline   Anonim2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 01-September 04

Postat 20 September 2005 - 01:15 PM

Problema tubului cu mercur pe un rachetomodel.

La o prima privire ai zice ca daca racheta merge in sus mercurul ramane jos iar cand modelul se intoarce mercurul vine spre varf.
Si eu am crezut asta multa vreme, dar nu e asa.

Din fizica stim ca fortza e direct proportionala cu masa si acceleratia :
F=ma, iar viteza depinde doar de acceleratie si de timpul aplicarii ei :
v=v0+a*t

Ce se intampla cu in rachetomodel?
La decolare motorul dezvolta o fortza(mai mare decat greutatea + rezistenta la aer in viteza) deci o acceleratie intr-un anumit timp, rezulta o viteza.
Cand motorul se opreste modelul este franat de greutate si rezistenta la aer.

Sa ne gandim la mercur ca si cum am fi intr-o masina. Cat timp merge motorul si marim viteza suntem impinsi in scaun inspre inapoi de inertie. La fel si mercurul va fi impins in partea de jos de greutate si acceleratia data de motor.
F=m*g+m*a

In momentul franarii intr-o masina suntem inpinsi inainte si ne tin (sper) centurile.
Modelul are viteza maxima in momentul opririi motorului(viteza mare = rezitenta mare la inaintare).
Atat asupra modelului cat si asupra bilei va actiona gravitatia g. Acceleratii egale rezulta efecte egale.
Modelul va fi in plus franat si de rezistenta la aer. Bila de mercur nu e franata de rezitenta la aer si o ia inaintea modelului, deci va urca spre varful rachetei in momentul opriri motorului!
La un motor ce arde(produce fortza) 0,3 secunde, urcarea pana la apogeu poate sa dureze chiar 6 secunde, depinde de masa modelului.

Salut!
0

#27 Useril este offline   crasnarul 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 28-September 05

  Postat 29 September 2005 - 02:06 PM

cine ma poate ajuta si pe mine cu constructia unei rachete ,(detaliu cu detaliu),pt ca sunt incepator, mai am nevoie si de substante , ma puteti gasi pe Crasnarul@yahoo.com. Multumesc anticipat !
0

#28 Useril este offline   Rat 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 27-September 05

Postat 29 September 2005 - 07:32 PM

fa si tu efortu sa rasfoiesti frorumu asta si vezi ca nu mai ai nevoie de mare ajutor
0

#29 Useril este offline   tiziku1 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 13-September 05

Postat 02 October 2005 - 07:57 PM

Sal....eu sunt de la automodele...chiar nu ma pricep la asa ceva..dar am o idee. Un fitil bagat/invelit in ceva de o anumita lungine care se aprinde la terminarea pulberii din motor sau la start....nici nu stiu pe ce principiu functioneaza rachetele aste :(
0

#30 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 03 October 2005 - 08:32 AM

mai greu tata
nu e fiabil pe trebuie etansat multa bataie de cap. mai bine un timer
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu