Modelism - RHC Forum: Degradarea mufelor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Degradarea mufelor de la vaporii de benzina

#1 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 April 2009 - 09:52 AM

Odata cu testul cu 2 receptoare binduite pe acelasi program ce am vrut sa-l fac pentru topicul acesta am scos de la naftalina Yak-ul si am observat cu ingrijorare continuarea degradarii unor mufe din cauza vaporilor de benzina (presupun). Modelul a stat peste iarna in boxa, ventilat (canopia desfacuta) cu rezervorul scos complet din el.

Ce e de facut pentru prevenirea acestui fenomen? Mufele sunt graupner (unul din prelungitoare) iar cealaltalta este mufa stock ce-o venit cu regulatorul duralite deci teoretic "calitative"...

Sugestii?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: HPIM0398__Large_.JPG
  • Imagine atasata: HPIM0399__Large_.JPG



0

#2 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 16 April 2009 - 10:27 AM

Boxa era climatizata ? Adica la temperatura camerei ?
0

#3 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 April 2009 - 11:02 AM

nu era frig oricum, dar nici cald. As spune placut. Temperatura nu a coborat sub 10 grade niciodata.


0

#4 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2276
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 16 April 2009 - 12:20 PM

Plasticul atacat de vaporii de benzina devine moale, cumva. Marginile crapaturii sunt moi ?
Daca s-au degradat de la vapori, de ce ai probleme doar la mufele de alimentare ?

As tinde sa cred ca este vorba si de o supraincalzire a mufelor + prezenta vaporilor. Totusi, parca benzina de 2 timpi amestecata cu ulei nu mai este asa de agresiva ca benzina pura.
La mine, la masina de tuns iarba exista un capac sustinut cu doua piulite fluture cu exteriorul din plastic (in interior filetul este dat in bronz) care au devenit moi si putin lipicioase de la actiunea vaporilor de benzina.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 16 April 2009 - 12:20 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#5 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 16 April 2009 - 12:34 PM

Vezi postareaCalin, la Apr 16 2009, 10:52 AM, a spus:

Odata cu testul cu 2 receptoare binduite pe acelasi program ce am vrut sa-l fac pentru topicul acesta am scos de la naftalina Yak-ul si am observat cu ingrijorare continuarea degradarii unor mufe din cauza vaporilor de benzina (presupun). Modelul a stat peste iarna in boxa, ventilat (canopia desfacuta) cu rezervorul scos complet din el.

Ce e de facut pentru prevenirea acestui fenomen? Mufele sunt graupner (unul din prelungitoare) iar cealaltalta este mufa stock ce-o venit cu regulatorul duralite deci teoretic "calitative"...

Sugestii?

Sunt la articole electronice tuburi de spray tip '' Kontakt '' care protejeaza partile metalice de coreziune !
0

#6 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 16 April 2009 - 12:56 PM

Daca nu a aparut condens, probabil vre-o componenta din benzina, s-a evaportat si le-a atacat chimic..... Aerisire, multa aerisire pe viitor.

Benzinele nu se vind in canistre de plastic, pentru ca o parte din componente, penetreaza si se evapora.
0

#7 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 April 2009 - 07:56 PM

moi nu mai sunt, in schimb am mai descoperit o zona atacata cand am incercat sa dau jos regulatorul. Sub banda de velcro o zona era lipicioasa si tepii velcroului partial topiti...ma enerveaza chestia asta...

Voi inlocui mufele si voi incerca cu spreiul ala "Kontakt" - merge si pe plastice?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: HPIM0401__Large_.JPG



0

#8 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 16 April 2009 - 09:04 PM

am patit si eu asa.. acea parte se face lipicioasa cand e incalzita o perioada de timp ! Poate s-a incalzit regulatorul si din cauza asta ! Recomand sa schimbi cu totul acea banda ! Succes
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 April 2009 - 05:38 AM

Daca intr-adevar plasticul este topit din cauza temperaturii si nu dizolvat de vaporii de benzina, eu, in paranoia mea, as incepe sa-mi fac griji de fiabilitatea componentei respective. Sau macar i-as asigura o racire corespunzatoare...zic si eu.
0

#10 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 17 April 2009 - 07:21 AM

nu are sens, regulatorul ala este mult supradimensionat iar mufa topita din mijloc duce la servoul de acceleratie deci nu se poate incalzi asa tare. Am observat ca lemnul aproape de rezervor are inca urme de imbibare cu vapori (este si foarte moale). Mufele la demontare s-au faramtitat!

Mai este o varianta ca avionul sa se incins ori in masina ori pe camp cu canopia montata, in soare (efect de sera) dar tot nu are sens deoarece doar anumite plastice s-au topit.

Ca solutie voi modifca urmatoarele:
- am deschis o gaura de ventilare sub componente. Asta ajuta si la eliminarea aerului impins de elice prin gaurocul enorm din capota (e yak totusi)
- voi inlocui mufele
- voi scoate mufa de alimentare afara din fuselaj pentru evitarea stropirii eventuale la scoaterea pompei dupa alimentare...
- voi inlocui mufele afectate si voi tine modelul la umbra mai mult

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: HPIM0402__Large_.JPG

Aceasta postare a fost editata de Calin: 17 April 2009 - 07:27 AM



0

#11 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 18 April 2009 - 06:45 PM

Vezi postareaCalin, la Apr 16 2009, 08:56 PM, a spus:

moi nu mai sunt, in schimb am mai descoperit o zona atacata cand am incercat sa dau jos regulatorul. Sub banda de velcro o zona era lipicioasa si tepii velcroului partial topiti...ma enerveaza chestia asta...

Voi inlocui mufele si voi incerca cu spreiul ala "Kontakt" - merge si pe plastice?

Din cate mi-am dat seama spreiul Kontakt are in compozitie un acid care curata contactele metalice si o substanta uleioasa care ofera protectie in timp, iar materialul plastic nu este atacat.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu