Modelism - RHC Forum: Centrare C.G. pe " balansoar " - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Centrare C.G. pe " balansoar "

#1 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 10 April 2009 - 09:56 AM

Intrebare :

In momentul in care vrei sa echilibrezi satic C.G. ul prin sprijinirea modelului
pe un " dispozitiv " special la modelele cu aripa mediana sau jos cum AJEZAM
modelul pe suport :

cu rotile in sus sau normal cu ele in jos ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#2 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 10 April 2009 - 10:03 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Apr 10 2009, 10:56 AM, a spus:

Intrebare :

In momentul in care vrei sa echilibrezi satic C.G. ul prin sprijinirea modelului
pe un " dispozitiv " special la modelele cu aripa mediana sau jos cum AJEZAM
modelul pe suport :

cu rotile in sus sau normal cu ele in jos ?


In momentul in care vrei sa echilibrezi satic C.G. ul prin sprijinirea modelului
pe un "dispozitiv" special la modelele cu aripa jos ASEZAM modelul pe suport
cu rotile in sus.

la median... nu stiu exact.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#3 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 April 2009 - 10:28 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Apr 10 2009, 10:56 AM, a spus:

cu rotile in sus sau normal cu ele in jos ?


tu cand zbori normal esti cu rotile in sus sau in jos? cred ca asta iti raspunde la intrebare :)
bafta!
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#4 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 10 April 2009 - 11:19 AM

Sunt modele care datorita formei asimetrice a aripii se echilibreaza cu rotile in sus.
Si mai stiu cateva cazuri de modele acrobatice de la anumiti producatori la care se specifica in clar in manual sa fie echilibrate cu rotile in sus. Unul din aceste modele este un Extra de la ^&*(*&%$%^&%#$.

Cu alte cuvinte trebuie gasit in documetatie procedura de echilibrare. Daca aceasta lipseste cu desavarsire, atunci cea mai sigura metoda este de a lesta mai tare de bot si prin incercari succesive sa se ajunga la echilbrul corect.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#5 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 10 April 2009 - 12:07 PM

Intrebarea a pornit de la faptul ca Dragos intrebandu-ma daca am echilibrat un model
( din cele mici de la StyroKit ) si spunindu-i cum am facut mi-a spus ca cele cu aripa jos
si mediana se echilibreaza cu rotile in sus ca in pozele alaturate :

asa ca, desi zboara cu rotile in jos , echilibrarea pare ca este bine sa o faci cu ele in sus ! mai asteptam
pareri .

Eu la nici un model din cele pe care le am, nu am gasit precizat in manual instructiuni in acest sens.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 10 April 2009 - 12:10 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#6 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 10 April 2009 - 12:41 PM

Cum ziceam, n-as zice ca e neaparat o regula.
Eu spre exemplu am avut un Piper care se echilibra cu rotile in sus si ca punct de sprijin undeva pe lateralul fuselajului. Asa era documentat. Ulterior acestei echilibrarii am vazut care ar fi CG-ul si am verificat pe unde pica pe aripa, in pozitia normala.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 April 2009 - 01:09 PM

In general modelele cu aripa jos nu stau in echilibru stabil pe dispozitivul de centrat. De aici si necesitatea de a le centra cu rotile in sus, pozitie in care sunt in echilibru stabil.
0

#8 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 10 April 2009 - 01:42 PM

Se pare ca nimeni nu si-a pus aceasta problema si din acest motiv am sa fac urmtorul test :

- am sa echilibrez mai multe modele diferite in una din variante dupa care le voi intoarce
si daca C.G. - ul iese la acceasi distanta fata de bordul de atac ca si pe dos atunci toata chestia
este legenda sau intra la capitolul obiceiuri.
Daca nu , ... nu mai stiu !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#9 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 10 April 2009 - 01:49 PM

Parerea mea este ca depinde de locul unde se afla CG-ul pe "inaltimea" avionului. Daca acest punct se afla deasupra aripii (accu si alte componente grele sunt situate deasupra axei aripii) atunci avionul se va centra cu rotile in sus. Altfel el va fi mereu in echilibru instabil. Daca desi avionul e cu aripa jos, accu sau alte componente (trenul de aterizare de ex) fac ca CG-ul sa fie undeva foarte jos...atunci avionul se va centra in pozitie normala.
La un acrobat desavarsit care trebuie sa se comporte similar si pe fata si pe spate...CG-ul se va afla mereu undeva "in aripa" (in grosimea ei) si atunci model se poate echilibra si asa si asa...

Bafta.

ps. subliniez...este DOAR parerea mea bazata pe o logica de incepator in ale modeismului.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#10 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 April 2009 - 01:59 PM

e suficient de buna explicatia?

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  cg.PNG (5.01K)
    Number of downloads: 163



0

#11 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 10 April 2009 - 02:02 PM

Vezi postareaCalin, la Apr 10 2009, 02:59 PM, a spus:

e suficient de buna explicatia?


Da, dar nu am inteles nimic ! Prea subtil pt. mine !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#12 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 April 2009 - 02:19 PM

bine, am elaborat

Teoretic nu conteaza in ce pozitie se face centrajul. Dar daca in pendul, greutatea ridicata este deasupra punctului de sprijin, centrul de echilibru se va gasi mult mai greu. Exact ca si cum ati balansa un bat pe deget... punctul de sprijin e sub bat, CG-ul se gaseste si batul se stabilizeaza mai greu. Daca efectiv tineti batul in mana, punctul de sprijin e deasupra batului, CG-ul va fi gasit instant si batul va fi stabilizat perfect.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  cg.PNG (27.96K)
    Number of downloads: 170

Aceasta postare a fost editata de Calin: 10 April 2009 - 02:22 PM



0

#13 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 April 2009 - 06:14 PM

Practic nu se poate pune modelul decat intr-o singura pozitie. Altfel nu se poate. Nu trebuie gandit de loc.
Exceptia o face modelul perfect simetric unde poti sa-l pui pe dispozitivul de centrat cum vrei.
0

#14 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2009 - 08:01 AM

De obicei CG-ul se face sub aripa, la modelele care se abat de la aceasta regula se specifica in manual. La biplanul Waco spune in manual clar ca CG-ul e la 20mm in fata aripii de jos si la 63mm deasupra corzii acesteia.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu