Incepator
#1
Postat 08 April 2009 - 09:34 PM
1. De unde as putea sa fac rost de kno3? Sunt din Resita si am fost la un magazin de ingrasaminte dar cand am cerut azotat de potasiu se uitau la mine ca si cum as fi cerut TNT si mi-au spus ca nu au asa ceva.... ca eu ceva ingrasamant de potasiu dar nu azotat sub forma de niste bilute mici
2. Pot sa fac kno3 din acest ingrasamant? Daca da, cum?
3. Ce folositi voi la fabricare r-candy in loc de glucuza sau fructoza ?
3. Am vazut pe acele site-uri k folosesc la r-candy oxid de fier, este necesara folosirea lui?
4. Ce folositi in loc de oxid de fier si de unde pot sa fac rost de oxid de fier sau cum pot sa fac eu ?
5. Din ce faceti voi motoarele ?
6. Cum pot sa imi fac un sistem de recuperare ?
Astept raspunsurile voastre.
P.S: daca am scris ceva gresit sau am abordat o problema care sa discutat pe site va rog sa ma scuzati (am citit mai mult de 3/4 din forum)
#2
Postat 08 April 2009 - 10:27 PM
Am sa iti rasund doar la ce stiu. Restul dexter, bitex...
"1. De unde as putea sa fac rost de kno3? Sunt din Resita si am fost la un magazin de ingrasaminte dar cand am cerut azotat de potasiu se uitau la mine ca si cum as fi cerut TNT si mi-au spus ca nu au asa ceva.... ca eu ceva ingrasamant de potasiu dar nu azotat sub forma de niste bilute mici" Asta este o mare problema. "Ingrasamantul" care te tie de folos este aztoat de potasiu de 13-0-46 sau in loc de 13 poate fi si 12, 14 sau 15 http://www.agrovet.r...asp?s=0&Categ=4 si dai pe azotat de potasiu.
"2. Pot sa fac kno3 din acest ingrasamant? Daca da, cum?" Daca ce tia dat tie este azotat de amoniu, care bineinteles ca e facut in asa fel ca sa mearga doar ca ingrasaman, poti face Kno2 ( azotit de potasiu) prin amestecarea a o parte soda caustica o parte azotat... Dar de asemenea nu ai ce face cu el fiind foarte slab.
3. Oxidul de fier se gaseste la magazine gen "Total Casa" unde au vopseluri si var.... Daca vrei sa il faci e munca mult si nu se merita, mai bine dai 2 lei pe 400g dar asa Iata cum sa "prepari" rugina in cantitati mari si in timp scurt : Fa rost de un transformator de Curent Continuu , taie firul langa mufa , separa firele si dezizoleazale. Acum iti trebuie un borcan cu apa in care pui o lingura de SARE . Acesta face apa buna conducatoare de electricitate . Introdu' ambele fire in apa ... baga transformatorul in priza, si lasale sa stea asa cam 5 minute . De la unul din fire vor iesi bule mai mult decat de la celalalt . Acesta este firul POZITIV (+) . Marcaheazal . Daca testul nu reuseste cum trebuie , produsul final va fi opusul chimic al ruginei , adica rugina ACIDA , care nu e de folos acum . Leaga un cui (mai mare , dar care sa incapa in borcan) de firul POZITIV , iar celalalt fir (dezizolat) lasal liber in apa borcanului (fara a atinge cuiul). Lasal asa peste noapte . Dimineata curatati rugina de pe cui , si repeta procesul . Pana iti ajunge rugina.
"5. Din ce faceti voi motoarele ?" din pvc cu ajustajul din ciment iti pun mai jos o poza sa iti faci o idee. Dar le poti face si la strung. Dar e costisitor si un pic mai periculos. (poate un pic mai mult)
"6. Cum pot sa imi fac un sistem de recuperare ?" aici ma depaseste, cauta un electronist, sau poate gasesti un alt rachetomodelist cu suflet mare care are 1 in plus, ( asa am facut eu rost) sau poate il faci tu, cauta pe forum ca sunt niste scheme.
Mai intai documenteazate foarte bine, si daca ai norocul sa ai un rachetomodelist prin preajma sau un cerc de rachetomodelism, ti-ar fi de mare folos. Bafta.
Aceasta postare a fost editata de Scorpionu': 08 April 2009 - 10:28 PM
#3
Postat 09 April 2009 - 06:23 AM
Scorpionu', la Apr 8 2009, 11:27 PM, a spus:
Te rog sa ma scuzi. Asa ceva nu exista. Sunt sigur ca ai vrut sa-i spui sa utilizeze o sursa de curent continuu. Adica un transformator urmat de o punte redresoare si, eventual, un condensator de filtrare.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 09 April 2009 - 06:25 AM
#4
Postat 09 April 2009 - 11:32 AM
dan_mitea, la Apr 9 2009, 06:23 AM, a spus:
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Deci. In priza pe firul de faza, vine curent alternativ cu + si curent cu - de 50 de ori pe secunda. Firul "nul" ne fiind transversat de curent. Acum un transformatorul de la radio..., separa curentul pe 2 fire, pe unul plus iar pe celalalt minus.
Daca gresesc corectati-ma nu am fost prea bun la fizica, ma asculta profesoara pe fiecare ora si isi umluse agenda de 3-uri. Ma ameninta la fiecare ora ca ma ia la olimpiada de toamna.
#7
Postat 09 April 2009 - 12:57 PM
-ai acelasi curent si pe faza si pe nul. Altfel nu ar putea trece curentul...nu?
-transformatorul...transforma curentul electric alternativ de la o tensiune la alta. Dar tot alternativa.
-puntea redresoare o transforma in tensiune continua pulsatorie.
-condensatorul...condensatorii...de filtraj netezesc ''damburile'' rezultand curent electric continuu.
-stabilizatorul de tensiune il face constant. Eventual mai aduga si ceva protectii.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 09 April 2009 - 01:01 PM
#9
Postat 09 April 2009 - 04:17 PM
motoarele din otel, facute pe strung sunt mai sigure decat cele din PVC. Cele din otel daca explodeaza se "indreapta" teava si nu se fragmenteaza, pe cand cele din PVC daca cedeaza se poate lasa urat de tot. De asemenea daca ai un motor facut din otel si e bine gandit va rezista la 30-40 de arderi fara nicio problema.
azotat poti gasi in timisoara la depizotul agricultura modernizata.
citeste nakka-rocketry.net ca are foarte multe informatii si te va ajuta mult.
PS ar fi bine sa ne spui si ce varsta ai
#11
Postat 05 June 2009 - 01:37 PM
ce ziceti de schema de mai jos,e o idee buna sa ma chinui la strung cu asa ceva? :)
#12
Postat 05 June 2009 - 05:50 PM
Ce combusitibil vrei sa folosesti?
Soft de simulare a curgerii ori folosesti un soft dedicat de CFD si modelezi in el ajutaju si simulezi curgerea, sau vezi ca la aerorocket au ceva softuri faine, dar toate costa.
Nu prea vad de ce vrei sa modelezi curgerea. Ca sa determini dimensiunile ajutajului sunt niste softuri/spreadsheets faine pe net. SRM.xls de la Nakka, Scott Fintel are ceva, trebuie doar sa cauti.
#13
Postat 06 June 2009 - 01:05 PM
#14
Postat 06 June 2009 - 06:17 PM
Foloseste SRM de la Nakka ca sa calculezi ajutaju' il gasesti la el pe site si e foarte usor de folosit si merge excelent la zahar.
Da mai multe detalii despre motor sa vedem ce si cum.
#15
Postat 06 June 2009 - 07:31 PM
mai jos schema,corp din pvc sau tub de carton de la rulourile de pungi de unica folosinta.astept pareri :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de ZenJet AeroTech: 06 June 2009 - 07:34 PM
#16
Postat 07 June 2009 - 03:38 PM
ajutaju ala e prost dimensionat din start. 10mm e mult prea mare diametru critic.
ia SRM si vezi exact cat iese.
#17
Postat 07 June 2009 - 04:42 PM
Dexter_Jr, la Jun 7 2009, 04:38 PM, a spus:
voiam sa merg cu core-ul pe toata lungimea,ca sa am ardere mai rapida (pentru ca am probleme cu azotatul meu de potasiu nu e pur si arde mai lent) dar in felul asta debitul zic eu creste mult prea mult pentru un diametru critic mic,iar apoi,din cate am mai vazut,daca se foloseste 6mm nozzle pe 20mm motor,nu vad dc nu merge 10mm nozzle pe 30mm motor,e aprox. acelasi raport de suprafata.oricum am luat si SRM-ul si e foarte tare,acum lucrez la el sa vad ce iese.
cat despre teava pvc,are un strat pe interior,la mijloc aluminiu si inca un strat la exterior,este foarte usoara,rezistenta,am bagat combustibil in ea si nu s-a topit deloc,nici macar stratul interior si nici nu a devenit moale
#18
Postat 08 June 2009 - 10:36 AM
la tine mai mult de 8-9 mm nu ai ce face. Da' baga SRM si vezi ce zice. Oricum la zahar ai nevoie de KN mare ca sa ai ardere stabila.
#19
Postat 08 June 2009 - 02:34 PM
cam asta mi-a dat,acum problema cred ca este ca amestecul meu nu are burn-rate-ul pe care il ia in considerare programul
#20
Postat 08 June 2009 - 07:20 PM
1- la combustibil bagi type 3 care e setat by default zala cu zahar (ce ai pus tu e cu dextroza care e diferit)
2- baga ardere pe toate suprafetele, la asa dimensiuni nu merge altfel.
3- KN-u du-l pe la minim 350, sub valoarea asta zaharu nu mai arde stabil.
fa modificarile astea si discutam apoi.
#22
Postat 10 June 2009 - 11:13 PM