virajele din rudder la easy cub modificarea involuntara a turatiei
#1
Postat 18 March 2009 - 10:45 AM
problema pe care o intampin este ca nu imi dau seama cum pot controla rudderul care este pe statie pe stickul din stanga, cel cu throttle. de fiecare data cand doresc sa carmesc, inevitabil modific si turatia. la easy glider pro, virajele le luam doar din eleroane lasand motorul la o turatie intermediara.
mai exista si altii care s-au lovit de dificultatea asta? este normal?
#2
Postat 18 March 2009 - 11:05 AM
sau daca nu, schimba canalul directiei cu eleroanele. si o sa ai directia pe stickul din dreapta. ca tot nu are eleroane.
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ |
| Hash84 |______________ \______====== )-+
| | ~~~|/~~ |
\------------------------/ ()
#5
Postat 18 March 2009 - 11:55 AM
steelnox, la Mar 18 2009, 10:45 AM, a spus:
problema pe care o intampin este ca nu imi dau seama cum pot controla rudderul care este pe statie pe stickul din stanga, cel cu throttle. de fiecare data cand doresc sa carmesc, inevitabil modific si turatia. la easy glider pro, virajele le luam doar din eleroane lasand motorul la o turatie intermediara.
mai exista si altii care s-au lovit de dificultatea asta? este normal?
Cat de mult modifici turatia de te deranjeaza ?
Oricum .. antreneaza-te si nu o sa mai modifici acceleratia.. La inceput nu te asculta mainile asa cum ti-ai dori dar cu timpul se rezolva.
#6
Postat 18 March 2009 - 12:06 PM
Asa recomanda si SIG in tutorialul lor, daca nu ai eleroane, sa pui directia pe canalul 1.
hash84, la Mar 18 2009, 11:05 AM, a spus:
#7
Postat 18 March 2009 - 12:19 PM
renatoa, la Mar 18 2009, 12:06 PM, a spus:
Asa recomanda si SIG in tutorialul lor, daca nu ai eleroane, sa pui directia pe canalul 1.
Discutie mare si grea asta.
Intradevar asa recomanda Sig.. si asa am avut si io la inceput.. dar oare e corect ?
Daca te obisnuiesti de la inceput sa folosesti directia acolo unde ii e locul nu iti va fi mai usor mai incolo ? Nu stiu o fi bine o fi rau.. Adica mie nu mi se pare chiar firesc ... daca tot e la capitolul sa invatam sa zburam nu ar fi bine sa fie capitolul sa invatam sa zburam corect ?
#8
Postat 18 March 2009 - 12:54 PM
Pana acum mi s-a parut corect ce am citit la sig, si usor/logic de transpus in practica.
Calea grea unde o invatam ? :rolleyes:
ZOD, la Mar 18 2009, 12:19 PM, a spus:
Intradevar asa recomanda Sig.. si asa am avut si io la inceput.. dar oare e corect ?
Daca te obisnuiesti de la inceput sa folosesti directia acolo unde ii e locul nu iti va fi mai usor mai incolo ? Nu stiu o fi bine o fi rau.. Adica mie nu mi se pare chiar firesc ... daca tot e la capitolul sa invatam sa zburam nu ar fi bine sa fie capitolul sa invatam sa zburam corect ?
#9
Postat 18 March 2009 - 12:59 PM
Repet. Nu spun ca-i neaparat corect dar asa mi se pare mie.
#10
Postat 18 March 2009 - 01:37 PM
Intreb doar, pare sa fie si idea pe care s-a bazat rationamentul SIG, ca sa iti obisnuiesti mana dreapta pe directie indiferent de model:
"Flying a 3-Channel Airplane With a 4-Channel Transmitter
With a typical 4-channel model, the ailerons are the primary control used to turn the model in flight. All turns are initiated by using the ailerons to put the model into a bank and ended by using opposite aileron to get the wings back to level. However, as we explained earlierrsome of the best R/C models on the market are designed to fly with only 3-channels (elevator, rudder, and throttle) or even 2-channels (elevator and rudder). In those cases the rudder is the primary control used to turn the model in flight.
If you are going to fly a 2 or 3-channel model airplane with a 4-channel radio (very common), it is always best to plug the rudder servo into the receiver slot normally used for the ailerons. This enables the rudder to be controlled by the aileron stick on the transmitter. That way, regardless of how many channels your model has, the right stick is always used to make the turns. If your right hand becomes trained to do the turning, it will be very easy to transition between the different types of models without any difficulty. "
dan_mitea, la Mar 18 2009, 12:59 PM, a spus:
Repet. Nu spun ca-i neaparat corect dar asa mi se pare mie.
#11
Postat 18 March 2009 - 01:56 PM
Si oricum zborul real nu e acelasi lucru cu aeromodelismul.
Corect este sa pui comanda de directie pe mansa pe care ai si throtle chiar daca ai sau nu eleroane pe aeromodel.
#12
Postat 18 March 2009 - 02:00 PM
mie mi se pare corect sa invatam rudderul pe stanga si eleroane pe dreapta.
m-am gandit ca poate e util sa tin stickul din stanga intre index si police, astfel scazand sansele sa il misc accidental.
inca o intrebare un pic offtopic: easy glider pro vine repede la aterizare. cum pot sa transform eleroanele in flapsuri doar la aterizare? cum si de unde? am futafa ff9.
#14
Postat 18 March 2009 - 02:24 PM
Eu zic sa intaresti stickul stang. Faci asta desfacand statia (nu e mare branza) si strangand un surub. De obicei surubul ala apasa clema care-ti da tie senzatia de cursa "zimtuita" de pe stickul de acceleratie. Il strangi pana ti-e tie comfortabil la dejt...
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 18 March 2009 - 02:26 PM
#15
Postat 18 March 2009 - 02:36 PM
Si intr-adevar, poti sa intaresti stick-ul, sau sa activezi clichet-ul daca ai.
#16
Postat 18 March 2009 - 02:51 PM
In mod normal, eleroanele sunt pe acelasi stick (dreapta) cu profundorul. Un viraj corect se exectua din eleroane + directie + profundor. Incearca sa inveti sa zbori in acest mod.
MADA, la Mar 18 2009, 01:56 PM, a spus:
La zborul 1:1 cu mansa controlezi si eleroanele si profundorul.
Aceasta postare a fost editata de mihaimcg: 18 March 2009 - 02:55 PM
#17
Postat 18 March 2009 - 03:09 PM
Divergenta apare la cele fara eleroane.
Si sunt interesat deoarece sunt pe cale sa termin Pushy Cat-ul, fara eleroane, la fel ca Easy Cub.
Ma apuca ameteala numai cand ma gandesc sa iau directia cu mana stanga, cand la Junior o iau numai din dreapta, poate invatat prost, dar asta este...
Avioanele 1:1 fara eleroane - exista asa ceva ? - nu fac virajele tot din mansa ?
#18
Postat 18 March 2009 - 03:20 PM
Mansa de la avioanele reale comanda profundorul si eleroanele. Directia (palonierul) se comanda cu picioarele (are doua pedale).
Daca avionul real nu ar avea eleroane (desi de la Vuia incoace nu prea am vazut asa ceva) virajul s-ar executa tot cu pedalele.
Eu am inceput sa zbor un modelul de genul asta cu un Hitec Neon,o singura mansa pe dreapta.M-am obisnuit asa,dar a fost infernal de greu dupa aceea sa ma dezvat de directie pe dreapta.
Si inca ceva: un viraj corect facut ca la carte are nevoie de urmatoarele comenzi: directie,eleron,profundor si corectii din motor (daca este cazul).
Deci mesteci in toate stickurile sa iasa virajul frumos.
Intradevar daca ai doar directie ( de exemplu modelul de mai sus sau aripa zagy-care practic are doar eleron) poti pune directia pe dreapta,numai ca mai tarziu iti va fi mai greu sa te dezveti.
#19
Postat 18 March 2009 - 04:13 PM
Problema apare la viraje cand ma trezesc ca trag inutil stanga/dreapta si din stickul de gaz. Dar eu zic ca asa ar trebui procedat, mutand directia in dreapta.
#20
Postat 18 March 2009 - 04:21 PM
Red Sky, la Mar 18 2009, 04:13 PM, a spus:
Problema apare la viraje cand ma trezesc ca trag inutil stanga/dreapta si din stickul de gaz. Dar eu zic ca asa ar trebui procedat, mutand directia in dreapta.
nu inteleg... deci zici ca e mai bine sa ramai la varianta clasica? daca n-ai eleroane pune directia cu profundorul (in mod 2).
#21
Postat 18 March 2009 - 04:23 PM
ZOD, la Mar 18 2009, 04:21 PM, a spus:
Pai la statia asta noua nu mai pot schimba modul. E batuta-n cuie pe modul 2. Trebuie sa mut servoul in slotul de eleroane.
Directie + profundor = mod 4
Aceasta postare a fost editata de Red Sky: 18 March 2009 - 04:27 PM
#22
Postat 18 March 2009 - 07:00 PM
Asadar am mutat directia in stanga la loc, iar in drepata mi-a ramas doar profundor. Cheste de gust pana la urma!
#23
Postat 18 March 2009 - 08:34 PM
steelnox, la Mar 18 2009, 10:45 AM, a spus:
"Parerea mea": strînge surubul ala despre care-ti zice Calin, ca n-o sa-ti para rau. Si muta directia pe canalul 1 in receptor, cum bine zicea si Dan.
Simplu.
O sa vina si vremea complicatului.
#24
Postat 18 March 2009 - 09:21 PM
As vrea sa adaug si opinia mea la statistica.
Ca incepator, m-am dat cu avioane fara eleroane. In cazul asta, directia era pe sticul din dreapta. M-am obisnuit ca avionul coteste din sticul din dreapta.
Cand am trecut la avion cu eleroane, am pus eleroanele pe dreapta si am mutat directia pe sticul din stanga. Practic, avionul cotea bine mersi tot din sticul din dreapta, fara sa trebuiasca sa ating directia (stanga), desi procedura de viraj e putin diferita. Dupa ce m-am invatat cu eleroanele, am inceput sa ciupesc si directia, adica sticul din stanga, ca sa fac virajele sa para mai dragute. Trecerea la eleroane m-a costat cateva buseli, dar ... cui ii mai pasa? Comparativ cu directia pe dreapta, cand muti eleroanele pe dreapta, modelul raspunde mult mai rapid la o comanda de viraj.
Nu cred ca e o problema ca misti gazul in timp ce dai de directie. Daca iti dai seama ca il misti, muta-l la loc. Oricum, sunt necesare corectii permanente. Parerea mea e ca e doar chestie de antrenament.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#25
Postat 18 March 2009 - 10:21 PM
Radu
#26
Postat 18 March 2009 - 11:26 PM
consider ca e mai bine ca incepator sa iti pui directia pe mansa din dreapta , cu profundorul , ca o as iti creezi un reflex acolo... care atunci cand vei avea eleroane va fi bun ...
invers decat spun eu , zboara @nimsoc.. si el asa zboara, si o face chiar foarte bine ...
ramane o chestie de obijnuinta cred...eu pe cei ce ii invat in ale RC-ului, ii invat in mode 2...
#27
Postat 18 March 2009 - 11:48 PM
Sincer, nu vad rostul.
#28
Postat 19 March 2009 - 03:32 AM
nimsoc, la Mar 18 2009, 11:48 PM, a spus:
Sincer, nu vad rostul.
Este foarte simplu. Se poate schimba directia si numai din eleroane. Fara sa atingi rudder-ul. N-o fi prea corect dar functioneaza. Poti chiar renunta definitiv la servo-ul respectiv si sa blochezi rudder-l. In acest caz folosesti doar mansa dreapta. Daca te-ai obisnuit asa si treci la un model fara eleroane iti vine mult mai usor sa pui rudder-ul tot in dreapta.
Hai sa-l credem totusi pe SIG.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 19 March 2009 - 03:34 AM
#29
Postat 19 March 2009 - 01:06 PM
PS. Buna ideea cu surubelul cred ca o s-o aplic. ;)
#30
Postat 19 March 2009 - 01:27 PM
Deocamdata in 95% din cazuri folosesc in viraje doar eleroanele si profundorul. Daca as incerca ceva fara eleroane sigur as muta comanda directiei pe dreapa...pt. ca asa m-am obisnuit. Ideea e ca din reflex din mansa dreapta stii ca poti inclina avionul...lucru pe care il poti face din eleroane (efectul principal) sau din directie (efectul secundar). Consider ca pt. un incepator mai putin conteaza cine inclina avionul...ideea e sa se incline... (e adevarat ca din directie efectul e mai lent).
Din zborul 1:1....e acolo e altceva...acolo chiar cred ca tinerea bilei la mijloc te scoate din multe belele. Si chiar sunt cazuri speciale care se invata..."cedarea comenzilor"....si rezolvarile ar fi cam asa:
- cedarea eleroanelor se suplineste prin efectul secundar al directiei
- cedarea directiei se suplineste prin efectul secundar al eleroanelor
- cedarea profundorului se poate suplini din trimaj si reprize de motor in functie de pozitia avionului.
Dar zborul 1:1 e alta poveste.....
Bafta.
ps. personal am inceput sa exersez cu aeromodelul viraje doar din directie si profundor...desi am eleroane. Ma descurc f. greu pt ca m-am obisnuit prea mult cu folosirea eleroanelor.

Ajutor


Raspuns nou


Citare Multipla























