Modelism - RHC Forum: virajele din rudder la easy cub - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

virajele din rudder la easy cub modificarea involuntara a turatiei

#1 Useril este offline   steelnox 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 116
  • Inregistrat: 25-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Ahlen, NRW

Postat 18 March 2009 - 10:45 AM

dupa ce am reusit cateva zboruri cu easy glider pro, incepator fiind, m-am gandit sa trec la avioane si am achizitionat Easy Cub, tot de la multiplex.
problema pe care o intampin este ca nu imi dau seama cum pot controla rudderul care este pe statie pe stickul din stanga, cel cu throttle. de fiecare data cand doresc sa carmesc, inevitabil modific si turatia. la easy glider pro, virajele le luam doar din eleroane lasand motorul la o turatie intermediara.

mai exista si altii care s-au lovit de dificultatea asta? este normal?
0

#2 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 March 2009 - 11:05 AM

mi se pare perfect normal. esti incepator. baga simulator la greu :rolleyes:
sau daca nu, schimba canalul directiei cu eleroanele. si o sa ai directia pe stickul din dreapta. ca tot nu are eleroane.
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#3 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 18 March 2009 - 11:24 AM

sau poti desface statia si strange surubul care "intareste" stickul de acceleratie. Asa nu se va misca asa de usor


0

#4 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 18 March 2009 - 11:41 AM

Nu mai inpinge/trage de stick in timp ce actionezi directia.
www.redsky.ro
0

#5 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 March 2009 - 11:55 AM

Vezi postareasteelnox, la Mar 18 2009, 10:45 AM, a spus:

dupa ce am reusit cateva zboruri cu easy glider pro, incepator fiind, m-am gandit sa trec la avioane si am achizitionat Easy Cub, tot de la multiplex.
problema pe care o intampin este ca nu imi dau seama cum pot controla rudderul care este pe statie pe stickul din stanga, cel cu throttle. de fiecare data cand doresc sa carmesc, inevitabil modific si turatia. la easy glider pro, virajele le luam doar din eleroane lasand motorul la o turatie intermediara.

mai exista si altii care s-au lovit de dificultatea asta? este normal?



Cat de mult modifici turatia de te deranjeaza ?

Oricum .. antreneaza-te si nu o sa mai modifici acceleratia.. La inceput nu te asculta mainile asa cum ti-ai dori dar cu timpul se rezolva.
DT
0

#6 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19187
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 March 2009 - 12:06 PM

Nu chiar asta trebuia sa fie abordarea fireasca de la inceput?
Asa recomanda si SIG in tutorialul lor, daca nu ai eleroane, sa pui directia pe canalul 1.

Vezi postareahash84, la Mar 18 2009, 11:05 AM, a spus:

schimba canalul directiei cu eleroanele. si o sa ai directia pe stickul din dreapta. ca tot nu are eleroane.

... cu picioarele pe pamant ...
0

#7 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 March 2009 - 12:19 PM

Vezi postarearenatoa, la Mar 18 2009, 12:06 PM, a spus:

Nu chiar asta trebuia sa fie abordarea fireasca de la inceput?
Asa recomanda si SIG in tutorialul lor, daca nu ai eleroane, sa pui directia pe canalul 1.



Discutie mare si grea asta.

Intradevar asa recomanda Sig.. si asa am avut si io la inceput.. dar oare e corect ?

Daca te obisnuiesti de la inceput sa folosesti directia acolo unde ii e locul nu iti va fi mai usor mai incolo ? Nu stiu o fi bine o fi rau.. Adica mie nu mi se pare chiar firesc ... daca tot e la capitolul sa invatam sa zburam nu ar fi bine sa fie capitolul sa invatam sa zburam corect ?
DT
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19187
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 March 2009 - 12:54 PM

Corect, unde as putea citi mai mult despre asta ?
Pana acum mi s-a parut corect ce am citit la sig, si usor/logic de transpus in practica.
Calea grea unde o invatam ? :rolleyes:

Vezi postareaZOD, la Mar 18 2009, 12:19 PM, a spus:

Discutie mare si grea asta.

Intradevar asa recomanda Sig.. si asa am avut si io la inceput.. dar oare e corect ?

Daca te obisnuiesti de la inceput sa folosesti directia acolo unde ii e locul nu iti va fi mai usor mai incolo ? Nu stiu o fi bine o fi rau.. Adica mie nu mi se pare chiar firesc ... daca tot e la capitolul sa invatam sa zburam nu ar fi bine sa fie capitolul sa invatam sa zburam corect ?

... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 March 2009 - 12:59 PM

S-ar putea sa fie gresit. Dar eu la un model cu eleroane le folosesc mai mult decat rudder-ul pentru viraje. Adica vreau sa spun ca rudder-ul este al doilea ca importanta. La un model fara eleroane acesta devine primadona si mi se pare firesc sa-l schimb pe mansa din dreapta.
Repet. Nu spun ca-i neaparat corect dar asa mi se pare mie.
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19187
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 March 2009 - 01:37 PM

Si as mai adauga, la zbor real, cu sau fara eleroane, nu se vireaza tot din aceasi mansa?
Intreb doar, pare sa fie si idea pe care s-a bazat rationamentul SIG, ca sa iti obisnuiesti mana dreapta pe directie indiferent de model:

"Flying a 3-Channel Airplane With a 4-Channel Transmitter

With a typical 4-channel model, the ailerons are the primary control used to turn the model in flight. All turns are initiated by using the ailerons to put the model into a bank and ended by using opposite aileron to get the wings back to level. However, as we explained earlierrsome of the best R/C models on the market are designed to fly with only 3-channels (elevator, rudder, and throttle) or even 2-channels (elevator and rudder). In those cases the rudder is the primary control used to turn the model in flight.

If you are going to fly a 2 or 3-channel model airplane with a 4-channel radio (very common), it is always best to plug the rudder servo into the receiver slot normally used for the ailerons. This enables the rudder to be controlled by the aileron stick on the transmitter. That way, regardless of how many channels your model has, the right stick is always used to make the turns. If your right hand becomes trained to do the turning, it will be very easy to transition between the different types of models without any difficulty. "

Vezi postareadan_mitea, la Mar 18 2009, 12:59 PM, a spus:

S-ar putea sa fie gresit. Dar eu la un model cu eleroane le folosesc mai mult decat rudder-ul pentru viraje. Adica vreau sa spun ca rudder-ul este al doilea ca importanta. La un model fara eleroane acesta devine primadona si mi se pare firesc sa-l schimb pe mansa din dreapta.
Repet. Nu spun ca-i neaparat corect dar asa mi se pare mie.

... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 18 March 2009 - 01:56 PM

Nu renatoa, la zborul real nu se vireaza din mansa. Se vireaza din mansa + palonier, iar directia in sine e controlata doar din palonier. Cu mansa comanzi doar eleroanele.
Si oricum zborul real nu e acelasi lucru cu aeromodelismul.
Corect este sa pui comanda de directie pe mansa pe care ai si throtle chiar daca ai sau nu eleroane pe aeromodel.
0

#12 Useril este offline   steelnox 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 116
  • Inregistrat: 25-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Ahlen, NRW

Postat 18 March 2009 - 02:00 PM

am inteles. se pare ca nu exista o parere unanima.
mie mi se pare corect sa invatam rudderul pe stanga si eleroane pe dreapta.
m-am gandit ca poate e util sa tin stickul din stanga intre index si police, astfel scazand sansele sa il misc accidental.

inca o intrebare un pic offtopic: easy glider pro vine repede la aterizare. cum pot sa transform eleroanele in flapsuri doar la aterizare? cum si de unde? am futafa ff9.
0

#13 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 March 2009 - 02:08 PM

Ba da ,exista o parere unanima.Cei care zboara modele au pe stanga motor+directie si pe dreapta profundor+eleron.
flying is my life...
0

#14 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 18 March 2009 - 02:24 PM

mai putin cei cu mod4 care au directia cu eleroanele inversate :)

Eu zic sa intaresti stickul stang. Faci asta desfacand statia (nu e mare branza) si strangand un surub. De obicei surubul ala apasa clema care-ti da tie senzatia de cursa "zimtuita" de pe stickul de acceleratie. Il strangi pana ti-e tie comfortabil la dejt...

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 18 March 2009 - 02:26 PM



0

#15 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 18 March 2009 - 02:36 PM

Din ce am citit prin alte parti, in modul 2 mana dreapta controleaza comanda principala a virajului. Daca ai eleroane, comanda eleroanele. Daca nu ai eleroane, comanda directia. Oricum, un model gandit sa se controleze fara eleroane are alt comportament decat unul cu eleroane, la care actionezi doar directia.
Si intr-adevar, poti sa intaresti stick-ul, sau sa activezi clichet-ul daca ai.
0

#16 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 18 March 2009 - 02:51 PM

Eu am invatat sa zbor pe un Easy Star (care dupa cum stiti nu are eleroane). Pe stick-ul din stanga aveam motorul si directia, iar pe stick-ul din dreapta aveam doar profundorul.
In mod normal, eleroanele sunt pe acelasi stick (dreapta) cu profundorul. Un viraj corect se exectua din eleroane + directie + profundor. Incearca sa inveti sa zbori in acest mod.

Vezi postareaMADA, la Mar 18 2009, 01:56 PM, a spus:

Nu renatoa, la zborul real nu se vireaza din mansa. Se vireaza din mansa + palonier, iar directia in sine e controlata doar din palonier. Cu mansa comanzi doar eleroanele.

La zborul 1:1 cu mansa controlezi si eleroanele si profundorul.

Aceasta postare a fost editata de mihaimcg: 18 March 2009 - 02:55 PM

0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19187
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 March 2009 - 03:09 PM

Unanimitatea pare sa fie la avioane echipate complet.
Divergenta apare la cele fara eleroane.
Si sunt interesat deoarece sunt pe cale sa termin Pushy Cat-ul, fara eleroane, la fel ca Easy Cub.
Ma apuca ameteala numai cand ma gandesc sa iau directia cu mana stanga, cand la Junior o iau numai din dreapta, poate invatat prost, dar asta este...
Avioanele 1:1 fara eleroane - exista asa ceva ? - nu fac virajele tot din mansa ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#18 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 March 2009 - 03:20 PM

renatoa ,vad ca nu intelegi ce e cu 1:1.
Mansa de la avioanele reale comanda profundorul si eleroanele. Directia (palonierul) se comanda cu picioarele (are doua pedale).
Daca avionul real nu ar avea eleroane (desi de la Vuia incoace nu prea am vazut asa ceva) virajul s-ar executa tot cu pedalele.
Eu am inceput sa zbor un modelul de genul asta cu un Hitec Neon,o singura mansa pe dreapta.M-am obisnuit asa,dar a fost infernal de greu dupa aceea sa ma dezvat de directie pe dreapta.
Si inca ceva: un viraj corect facut ca la carte are nevoie de urmatoarele comenzi: directie,eleron,profundor si corectii din motor (daca este cazul).
Deci mesteci in toate stickurile sa iasa virajul frumos.
Intradevar daca ai doar directie ( de exemplu modelul de mai sus sau aripa zagy-care practic are doar eleron) poti pune directia pe dreapta,numai ca mai tarziu iti va fi mai greu sa te dezveti.
flying is my life...
0

#19 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 18 March 2009 - 04:13 PM

Eu pun ori servo de directie in canalul de eleroane ori schimb modul din 2 in 4 (mai nou nu se poate).
Problema apare la viraje cand ma trezesc ca trag inutil stanga/dreapta si din stickul de gaz. Dar eu zic ca asa ar trebui procedat, mutand directia in dreapta.
www.redsky.ro
0

#20 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 March 2009 - 04:21 PM

Vezi postareaRed Sky, la Mar 18 2009, 04:13 PM, a spus:

Eu pun ori servo de directie in canalul de eleroane ori schimb modul din 2 in 4 (mai nou nu se poate).
Problema apare la viraje cand ma trezesc ca trag inutil stanga/dreapta si din stickul de gaz. Dar eu zic ca asa ar trebui procedat, mutand directia in dreapta.


nu inteleg... deci zici ca e mai bine sa ramai la varianta clasica? daca n-ai eleroane pune directia cu profundorul (in mod 2).
DT
0

#21 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 18 March 2009 - 04:23 PM

Vezi postareaZOD, la Mar 18 2009, 04:21 PM, a spus:

nu inteleg... deci zici ca e mai bine sa ramai la varianta clasica? daca n-ai eleroane pune directia cu profundorul (in mod 2).


Pai la statia asta noua nu mai pot schimba modul. E batuta-n cuie pe modul 2. Trebuie sa mut servoul in slotul de eleroane.

Directie + profundor = mod 4

Aceasta postare a fost editata de Red Sky: 18 March 2009 - 04:27 PM

www.redsky.ro
0

#22 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 18 March 2009 - 07:00 PM

Dupa ce m-am obisnuit cu gaz+directie in stanga am incercat sa zbor un EasyStar cu directia mutata in dreapta pe canalul eleroanelor. Vreau sa spun ca nu m-am descurcat prea bine, avand tendinta sa trag tare de directia din stanga.

Asadar am mutat directia in stanga la loc, iar in drepata mi-a ramas doar profundor. Cheste de gust pana la urma!
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#23 Useril este offline   johndoe2490 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 10-September 07

Postat 18 March 2009 - 08:34 PM

Vezi postareasteelnox, la Mar 18 2009, 10:45 AM, a spus:

mai exista si altii care s-au lovit de dificultatea asta? este normal?


"Parerea mea": strînge surubul ala despre care-ti zice Calin, ca n-o sa-ti para rau. Si muta directia pe canalul 1 in receptor, cum bine zicea si Dan.
Simplu.
O sa vina si vremea complicatului.
0

#24 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 18 March 2009 - 09:21 PM

Va salut!

As vrea sa adaug si opinia mea la statistica.
Ca incepator, m-am dat cu avioane fara eleroane. In cazul asta, directia era pe sticul din dreapta. M-am obisnuit ca avionul coteste din sticul din dreapta.

Cand am trecut la avion cu eleroane, am pus eleroanele pe dreapta si am mutat directia pe sticul din stanga. Practic, avionul cotea bine mersi tot din sticul din dreapta, fara sa trebuiasca sa ating directia (stanga), desi procedura de viraj e putin diferita. Dupa ce m-am invatat cu eleroanele, am inceput sa ciupesc si directia, adica sticul din stanga, ca sa fac virajele sa para mai dragute. Trecerea la eleroane m-a costat cateva buseli, dar ... cui ii mai pasa? Comparativ cu directia pe dreapta, cand muti eleroanele pe dreapta, modelul raspunde mult mai rapid la o comanda de viraj.

Nu cred ca e o problema ca misti gazul in timp ce dai de directie. Daca iti dai seama ca il misti, muta-l la loc. Oricum, sunt necesare corectii permanente. Parerea mea e ca e doar chestie de antrenament.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#25 Useril este offline   Cagliostro 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 04-July 06

Postat 18 March 2009 - 10:21 PM

Exista si avion 1:1 care are numai directie , fara eleroane, si directia e comandata de mansa, ceea ce in mod normal se face din paloniere. Am uitat cum se cheama avionul dar il gasesc si va aduc detalii. Practic la zborul 1:1 ,vorbind din propria experienta, la cele mai multe ULM-uri, poti face un viraj aproximativ corect doar din mansa(eleroane), dar bila nu sta chiar la mijloc, si atunci folosesti palonierul. Depinde mult si de avion. Sa presupunem ca te lasa comanda pe palonier , te descrci de minune doar cu eleroanele, in caz contrar e mai ciudat dar te poti descurca doar cu palonierele , desi te poti trezi la aterizare ca avionul sta pe o parte si nu poti corecta inclinarea fara sa schimbi directia. Cum ziceau mai multi aici , e o chestie de gust, chiar si la zborul 1:1 unde sunt unii care folosesc doar mansa desi bila nu sta chiar la mijloc. In mod categoric la zborul 1:1 elevul trebuie invatat cu paloniere. In cazul aeromodelelor nu ma pot pronunta inca, dar ce va pot spune este ca experienta de la 1:1 , in cazul meu, isi spune f mult cuvantul. Si de aceea , eu personal , am sa incerc tot timpul sa tin directia si gazul pe un stik, si eleroanele si profundorul pe celalalt stik, respectiv mansa.
Radu
0

#26 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 18 March 2009 - 11:26 PM

eu unul folosesc atunci cand am doar directia , pe stickul cu profundorul ... asa m-am invatat , sa am comanda principala pe manasa cu profundorul, in dreapta... in week-end am zburat un model care nu avea eleroane si avea doar directie pusa pe sticlul cu motor, si e mai ciudatel... cel putin asa mi se pare mie

consider ca e mai bine ca incepator sa iti pui directia pe mansa din dreapta , cu profundorul , ca o as iti creezi un reflex acolo... care atunci cand vei avea eleroane va fi bun ...

invers decat spun eu , zboara @nimsoc.. si el asa zboara, si o face chiar foarte bine ...

ramane o chestie de obijnuinta cred...eu pe cei ce ii invat in ale RC-ului, ii invat in mode 2...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#27 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 18 March 2009 - 11:48 PM

Eu nu inteleg o chestie. De ce va schimbati directia de pe stanga pe dreapta in fct de model(daca are sau nu eleroane)? Chiar nu inteleg asta. Daca v-ati obisnuit intr-un mod(oricare ar fi el) nu e normal sa continuati asa? Pt. ce sa-mi bat cuie in talpa schimband directia pe dreapta daca modelul nu are eleroane, cand io m-am obisnuit cu ea pe stanga? :blink:
Sincer, nu vad rostul.
0

#28 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 March 2009 - 03:32 AM

Vezi postareanimsoc, la Mar 18 2009, 11:48 PM, a spus:

Eu nu inteleg o chestie. De ce va schimbati directia de pe stanga pe dreapta in fct de model(daca are sau nu eleroane)? Chiar nu inteleg asta. Daca v-ati obisnuit intr-un mod(oricare ar fi el) nu e normal sa continuati asa? Pt. ce sa-mi bat cuie in talpa schimband directia pe dreapta daca modelul nu are eleroane, cand io m-am obisnuit cu ea pe stanga? :blink:
Sincer, nu vad rostul.

Este foarte simplu. Se poate schimba directia si numai din eleroane. Fara sa atingi rudder-ul. N-o fi prea corect dar functioneaza. Poti chiar renunta definitiv la servo-ul respectiv si sa blochezi rudder-l. In acest caz folosesti doar mansa dreapta. Daca te-ai obisnuit asa si treci la un model fara eleroane iti vine mult mai usor sa pui rudder-ul tot in dreapta.
Hai sa-l credem totusi pe SIG.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 19 March 2009 - 03:34 AM

0

#29 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 19 March 2009 - 01:06 PM

Cred ca aproape toti incepatorii se lovesc de problema aceasta in a manevra directia de pe stick-ul stang, fara a actiona in acelasi timp si turatia motorului.Eu unul sunt campion la asa ceva si cred ca numai exersand vei putea anula aceasta problema.De asemenea nu cred ca este important pe ce parte ai comenzile ci conteaza cum te-ai invatat si cum iti vine tie mai bine .Este adevarat ca s-au incetatenit anumite moduri de a face anumite comenzi dar asta nu inseamna ca toti avem aceleasi aptitudini,vezi stangacii.Concluzionand exerseaza mai strange un surubel daca te ajuta si mai mult ca sigur o sa apara si rezultatele.

PS. Buna ideea cu surubelul cred ca o s-o aplic. ;)
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#30 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 19 March 2009 - 01:27 PM

Eu sunt incepator...avand sub 10 ore de zbor cu un aeromodel.
Deocamdata in 95% din cazuri folosesc in viraje doar eleroanele si profundorul. Daca as incerca ceva fara eleroane sigur as muta comanda directiei pe dreapa...pt. ca asa m-am obisnuit. Ideea e ca din reflex din mansa dreapta stii ca poti inclina avionul...lucru pe care il poti face din eleroane (efectul principal) sau din directie (efectul secundar). Consider ca pt. un incepator mai putin conteaza cine inclina avionul...ideea e sa se incline... (e adevarat ca din directie efectul e mai lent).

Din zborul 1:1....e acolo e altceva...acolo chiar cred ca tinerea bilei la mijloc te scoate din multe belele. Si chiar sunt cazuri speciale care se invata..."cedarea comenzilor"....si rezolvarile ar fi cam asa:
- cedarea eleroanelor se suplineste prin efectul secundar al directiei
- cedarea directiei se suplineste prin efectul secundar al eleroanelor
- cedarea profundorului se poate suplini din trimaj si reprize de motor in functie de pozitia avionului.
Dar zborul 1:1 e alta poveste.....

Bafta.

ps. personal am inceput sa exersez cu aeromodelul viraje doar din directie si profundor...desi am eleroane. Ma descurc f. greu pt ca m-am obisnuit prea mult cu folosirea eleroanelor.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu