Modelism - RHC Forum: Kyosho Calmato Sports 40 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Kyosho Calmato Sports 40

#1 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 07 October 2008 - 12:46 PM

Pentru ca tot am auzit pusa intrebarea, ce termic sa iau ca prim model, am decis sa mi-o pun si eu. Din fericire, mi-am raspuns tot eu si bine am facut.

Raspunsul meu e un trainer. Unul bine facut. Dar sunt unii, care ca mine, se viseaza mari zburatori, dar de fapt habar n-au de nimic, ca si mine de altfel... Si specia asta bizara, care foarte probabil au invatat 3 manevre, executate odios, posibil cu un acrobat electric, nu vor trainere. Nu vor si gata. E sub nivelul lor de pregatire...

Ei bine, pentru astia sunt magarii... aaaaa... scuze... modelele sport, cu altfel de aripa. La fel ca cel despre care incerc eu sa vorbesc aici.

Sigur, tot trainere se cheama.

Acum lasand gluma la o parte, in viziunea mea, principala calitate a unui trainer, trebuie sa fie pretul pentru ca inevitabil, cand inveti, dezastrul se poate produce. Si daca dezastru ustura la buzunar, va fi foarte greu de scos din creier, sentimentul de dupa CRASH!

Ei bine, Kyosho Calmato Sport, are printre mici defecte si multe calitati. Una din ele este ca e un model care ajunge foarte usor din cutie pe pista de decolare, iar poate cea mai importanta e ca pretul, incluzand motorizarea, este doar 685 lei. Unele motoare termice incep la banii astia...

Eu am cumparat kitul cu motorizarea inclusa GX-40.

CALMATO 40 SPORTS with GX40 ENGINE (descriere producator)

Si pana una alta, si manualul de asamblare:
Kyosho Calmato Sports 40 (manual - PDF - 11,38 Mb)
0

#2 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 07 October 2008 - 01:00 PM

Nene asta esta un trainer "parat" ,adica este un avion cu aripa joasa derivat dintr-un trainer adevarat cu aripa parasol , ma manca si pe mine sa-mi cumpar unul dar este cam mare :blush:
Sa-l stapanesti sanatos si cat mai multe zboruri fara "buba" la aveon.
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#3 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 07 October 2008 - 01:04 PM

Cam mare pentru ce?
0

#4 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 07 October 2008 - 02:02 PM

Mare pentru transport in Clio ,mare pentru depozitat in casa ,mare ca dimensiuni.
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#5 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 07 October 2008 - 02:10 PM

Dac-a intrat in masina mea m-as hazarda sa spun ca intra si in Clio. In casa nu stiu, dar stiu unde se vand carlige pentru tavan...

:)
0

#6 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 07 October 2008 - 07:17 PM

Calmato e un trainer de acrobatie, nu un trainer pentru incepatori.

E mare, e rapid, si e un model de legatura intre F3A si acrobate (cap, extra....)
0

#7 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 07 October 2008 - 07:23 PM

eu cred ca nu o sa fie probleme la romulus.am o singura grija in urma unui experiment neplacut pe care l-am avut mai acu cativa ani....si anume jamba de bot.te rog pune niste poze cu sistemul de actionare al jambei....e cumva legat mecanic pe acelasi servo cu directia?

L.E. m-am uitat pe manualul avionului.de ca mi-a fost frica de aia nu am scapat....sistemul acela are multe bube

ca sa fiu mai exact: pagina 20 din manualul .pdf reperele 11 , 8 si 12.

1.sper ca iti dai seama cam ce servo trebuie pus pe directie/jamba a.i. sa traga de ambele cand incepi sa rulezi la kitila,inca nu ai viteza si terenul/iarba este cum este.

2. la prima suprasarcina pe jamba o sa se intample urmatorul lucru : daca este de plastic reperul 11 se va rupe.(am eu de rezerva... :blink: ).daca rezista servoul,echia servoului, echia 11 etc...nu o sa reziste reperul 12 si anume axul...la mine axul era moale iar surubelul acela strans tare pe ax pur si simplu musca din materialul axului....iti dai seama ce usor o sa fie sa decolezi cu directia pe "drept" si cu jamba de bot 20 grade dreapta....

3. fiind legate pe acelasi servo....pentru manevre la sol si decolare ai nevoie de expo mare...ceea ce nu te mai ajuta in aer....

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 07 October 2008 - 07:41 PM

flying is my life...
0

#8 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 11 October 2008 - 11:11 PM

Eu am acelasi sistem la alt tip de trainer si inca nu am avut probleme.
Pe bratul de servo cit mai linga ax am pus tija de la roata fata si pe echia de
comanda de linga roata tot aproape am pus tija,
iar pe capatul exterior al bratului de servo am pus tija de la directie.
Cand misti de stick directia are o miscare mai ampla decit roata pentru
ca oricum nu ai nevoie sa iei viraje la 90 de grade cind decolezi sau la
aterizare. .. si bine inteles dual rate.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#9 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 12 October 2008 - 12:35 AM

Eu n-am dual rates. Iar combinatia roata fata - directie, functioneaza perfect asa cum am setat tijele de comanda... N-am lovit inca directia, la nici o aterizare.

Trimul primar, de "prim zbor" l-am facut la Kyosho. Inca nu ma pricep, daca mai e nevoie sa fac ceva. La zbor inversat coboara destul de pronuntat fata de ce ma asteptam eu. Vertical urca bine, cu elicea montata acum pe el, un 10x6 al lui Abburo. Elicea din kit e ciudata ca forma si mi s-a spus sa nu o folosesc.

Modelul, trage dreapta, in anumite situatii, dar dupa ce am reglat putin comenzile de eleroane, trage doar cand e putin inclinat in dreapta. Nu manifesta aceeasi tendinta in stanga. Nu stiu care din tendinte e normala, dar presupun ca cea din stanga.

Altfel, sunt foarte multumit de cum zboara. Trage bine, decoleaza usor si aterizeaza usor. Trebuie sa invat sa-i reduc viteza mai mult la aterizare, inca mi-e frica sa nu-l aduc in limita si sa-l angajez. Altfel, l-am aterizat de fiecare data binisor, pe pista si fara incidente. O singura data am depasit pista la capat si am iesit in "zona de incetinire fortata".

E docil si ascultator, comenzile momentan sunt suficiente, n-am incercat sa-l tin in cutit, dar acum c-am mai prins curaj, voi incerca sa vad ce stie.

Am o problema cu tija de comanda de la servoul de la acceleratie, care ar fi trebuit indoita ca in instructiuni si totusi eu n-am facut-o. Mi s-a parut ok asa cum era, dar la capatul "carburator inchis" e fortata si cateodata nu inchide cum ar trebui. O s-o refac si am sa programez statia pentru throttle cut si iddle down, ca un relanti mic de aterizare si de stat pe loc. Relantiul normal de zbor e mai sus ceva.

Motorul GX-40, a functionat fara repros. Singura problema sunt eu, ca inca nu stiu sa-l folosesc corect. Dar ma stradui sa invat.
0

#10 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 12 October 2008 - 10:56 AM

Motorul inclus in kit este un Kyosho GX-40 de 6,5 cmc.
Fisier atasat  IMG_0294_small.jpg (81.32K)
Number of downloads: 1890 Fisier atasat  IMG_0292_small.jpg (81.4K)
Number of downloads: 1832 Fisier atasat  IMG_0296_small.jpg (80.5K)
Number of downloads: 1722

Elicea inclusa in kit.
Fisier atasat  IMG_0300_small.jpg (72.64K)
Number of downloads: 1638

Rezervorul.
Fisier atasat  IMG_0301_small.jpg (70.75K)
Number of downloads: 1612
Din pacate rezervorul vine doar cu doua tevi, asa ca alimentarea este mai greoaie. Am adaugat eu o teava de alimentare ulterior.

Pungulita cu accesorii.
Fisier atasat  IMG_0302_small.jpg (98.74K)
Number of downloads: 86
0

#11 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 12 October 2008 - 11:24 PM

Kitul are un nivel de asamblare foarte ridicat. Totul este gata montat, echile de comanda gata lipite, balamalele suprafetelor de comanda sunt gata montate, practic nu trebuie lipit nimic.

Ampenajul orizontal, se prinde in doua suruburi. Singurul lucru care trebuie facut este sa decupezi folia in dreptul fantei in care intra stabilizatorul si sa dai gauri pilot pentru suruburile de lemn.

Fisier atasat  IMG_0273_small.jpg (94.12K)
Number of downloads: 85 Fisier atasat  IMG_0290_small.jpg (91.15K)
Number of downloads: 71 Fisier atasat  IMG_0291_small.jpg (92.06K)
Number of downloads: 65

Aici a aparut prima mica problema. Desi la prima vedere ampenajul era perfect aliniat cu aripa, dupa ce se strangeau suruburile, acestea fortau strangerea fantei peste ampenaj. Problema e ca fanta nu avea marginile perfect drepte si ca urmare dupa strangerea holtzsuruburilor, aparea un unghi de aproximativ 5 grade fata de aripa fata. Multi au spus ca nu are nimic, dar eu am vrut sa elimin orice problema vizibila care ar putea cauza un zbor ciudat pentru mine ca incepator si am decis sa lipesc ampenajul, corectand problema.

Am slefuit putin marginile fantei si am lipit cu epoxy, fixand niste scobitori pe ambele parti pentru a corecta unghiul orizontal si inca doua scobitori in gaurile gata existente pentru suruburi.

Am uitat sa scot scobitorile din gaurile pentru suruburi si am lasat totul sa se lipeasca peste noapte. Dimineata, am gasit acele scobitori si nu le-am mai putut extrage. <_<

Asa ca am dat din nou peste/prin ele gauri pilot si am refixat suruburile corect.

Panoul de foc este gata impregnat cu lac protectiv si are batiul gata montat.
Fisier atasat  IMG_0272_small.jpg (101.12K)
Number of downloads: 89 Fisier atasat  IMG_0275_small.jpg (64.38K)
Number of downloads: 116

Aici am facut o alta greseala de incepator, sa nu radeti de mine. Nu mi-a trecut prin cap sa verific cat de stranse sunt suruburile de la batiu si bineinteles ca dupa primul zbor, doua erau slabite rau. Am invatat repede una din lectiile despre termice. Verificati cu atentie orice surub si totul sa fie fixat cat mai corect si strans bine. Apar multe vibratii, nu e ca la electrice.

De altfel, motorul vine separat cu toba separata si ea. Am prins toba si am fixat corect motorul pe batiu, dar din nou, n-am verificat suruburile de la carburator, de frica sa nu dereglez ceva. Ca urmare la primul zbor si aceste suruburi s-au desfacut. De altfel, la primul zbor, cand am venit la aterizare, relantiul a fost exagerat de mare.

A venit foarte repede la aterizare. Am pus totul pe seama nepriceperii mele in a regla un motor termic si pe seama lipsei de experienta in a ateriza un termic. M-am inselat. Aterizarile ulterioare, au dovedit ca pot pune jos corect un termic si chiar pe pista. N-am ratat nici o aterizare. Sigur, multe corectii, probabil normale pentru inceput. La una din ele am atins pamantul si m-am desprins din nou. Dar incet incet am simtit mai bine si am aterizat corect.

Totusi la primul zbor, dupa ce ZOD a abandonat incercarile ulterioare de a porni motorul, concluzionand ca "trage aer fals", tot el, a constatat ca in timpul primului zbor, a zburat unul din suruburile de la carburator si se accelera singur. Ca urmare si relantiul era prea mare si se si supraincalzea fiind prea sarac amestecul. De aceea a venit asa de glont la aterizare. Nu s-a mai repetat. Am strans toate suruburile corect si le-am verificat si rasverificat. Unii spun sa pun solutie de asigurat filetul, altii spun sa nu pun. Deocamdata n-am pus nimic, doar le-am strans cu foarte mare atentie.
0

#12 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 12 October 2008 - 11:37 PM

Vezi postareavlad1, la Oct 7 2008, 08:17 PM, a spus:

Calmato e un trainer de acrobatie, nu un trainer pentru incepatori.

E mare, e rapid, si e un model de legatura intre F3A si acrobate (cap, extra....)


Nu stiu ce trainer e. Eu aveam nevoie de o introducere in termice si de un model care sa poata duce mai departe setea mea de a invata zbor curat si acrobatie. Ei bine, am ales bine din multe considerente. Pretul coboara mult "gatuiala" ca as putea face praf modelul, incercand sa depasesc limitele mele, in procesul de invatare.

De aceea am si incercat sa tin pretul total al modelului cat mai jos. Desi unii au sugerat sa schimb motorul, am spus ca nu voi face asta. 685 lei cu motorul asta si cu motorul asta va fi pensionat, daca prinde pensia... :)

Am cumparat pentru el, servouri futaba, cele mai ieftine: Futaba 3003.
Fisier atasat  IMG_0304_small.jpg (56.71K)
Number of downloads: 116 Fisier atasat  IMG_0305_small.jpg (47.81K)
Number of downloads: 89

Apoi, am refolosit un pack de receptie de 4 celule deja existent si un switch cu indicator de voltaj, foarte ieftin. Adica totul pentru a reduce impactul psihic in caz de dezastru dar si pentru a reduce frica de a nu face vreo greseala. Cu cat mai ieftin, cu atat mai mult curaj ai cand pilotezi. Banii ii castig muncind, asa ca totul trebuie calculat bine.

Pe de alta parte, aveam nevoie de un avion, care sa ridice stacheta. N-am zburat niciodata un trainer adevarat, cu aripa sus, nici electric si nici termic. Am sarit etapa asta zburand ca prim avion Acromaster. Sigur, Calmato e un pas inapoi, dar pana la urma, am de luptat si pe frontul trecerii de la electrice la termice. Si cum multi spuneau ca nu e usor, am decis sa nu incerc un acrobat curat ci ceva intermediar.

Si am ales bine si din punctul asta de vedere.

De altfel, multumita lui ZOD, impins de el de la spate, am facut primele tonouri (slow roll) si primul zbor inversat. Sigur, nu mi-au iesit corect. Dar mi-au dovedit ca pot si cu modelul real nu doar in simulator si ca sunt pe drumul cel bun. Asta e cel mai important. Fara ajutorul lui, probabil n-as fi avut curaj sa incerc, nici dat fiind modelul decent ca pret.
0

#13 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 12 October 2008 - 11:44 PM

N-am sa ascund ca folia, a avut mici incretituri, n-a fost perfecta. Dar cu un fier bun de calcat s-a rezolvat in 10 minute. Nici o problema aici. Plus ca modelul e foarte colorat, cu multe dungi si suprapuneri, deci as putea concluziona ca in ciuda celor cateva incretituri si valuri, acoperirea a fost facuta foarte bine de catre fabricant...

Fisier atasat  IMG_0306_small.jpg (61.6K)
Number of downloads: 108 Fisier atasat  IMG_0307_small.jpg (46.74K)
Number of downloads: 103

Motorul n-a pus nici o problema la montajul pe batiu...
Fisier atasat  IMG_0303_small.jpg (66.96K)
Number of downloads: 126

Fuselajul are camasile tijelor de comanda, gata instalate...
Fisier atasat  IMG_0281_small.jpg (77.85K)
Number of downloads: 127

A ramas doar sa instalez servourile si tijele de comanda, care vin gata indoite cu Z-uri la un capat. Alta problema a kitului a fost sistemul reglabil de fixare a tijelor pe bratele de servo. A venit cu o siguranta minuscula, pe care eu n-am reusit sa o potrivesc in santul destinat ei. Ca urmare am inlocuit sistemul cu unul cu surub si am folosit loctite albastru pentru asigurarea filetului.
Fisier atasat  IMG_0310_small.jpg (74.97K)
Number of downloads: 124

Problema mi s-a parut minora si am pus-o pe seama degetelor mele, nu tocmai potrivite pentru a fixa o siguranta de 3 mm pe un ax de 1 mm. :)
0

#14 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 13 October 2008 - 12:06 AM

Am gasit niste poze cu un alt Calmato Sport 40, cu acelasi motor ca al meu...

http://www.rcflights.co.uk/images/PicCal3.jpg
http://www.rcflights.co.uk/images/PicCal1.jpg

Problema este ca mi-a placea si mie sa nu-mi murdaresc asa de rau avionul, din cauza evacuarii pozitionate ca la modelul original. Dupa cum se vede in poze, cineva a montat un tub siliconic pana pe trenul de aterizare fata...

De unde cumpar si eu un asa tub, si cum va afecta acesta puterea motorului?
0

#15 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 October 2008 - 05:16 AM

Va avea doar influente negative. Lasa toba asa cum este. Nu folosi nimic in plus. Oricum o sa stergi modelul dupa zbor.
Felicitari pentru model. Sa te bucuri muuuuuuuuuuuuult de el.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 October 2008 - 05:17 AM

0

#16 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 13 October 2008 - 08:44 AM

Calmato e un mare salt inainte fata de acro master. Iti doresc sa poti sustine diferenta, altfel modelul plateste.
E alta filosofie a pilotajului, e mult mai fin in manevre, mult mai puternic, si mult mai rapid. Noi la Oradea avem unul al clubului. Chiar piloti care au termic si zboara numai termic, au respect pentru calmato, l-am categorisit (noi) ca dificil si in nici un caz pentru incepatori.

Una dintre problemete termicelor e ca se minjesc. Poti fi sigur de asta, orice teava i-ai legat, tot se face ca porcul, la sfirsit trebuie sa-l cureti (daca mai ai ce).
0

#17 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 13 October 2008 - 09:51 AM

Vezi postareavlad1, la Oct 13 2008, 09:44 AM, a spus:

Calmato e un mare salt inainte fata de acro master. Iti doresc sa poti sustine diferenta, altfel modelul plateste.
E alta filosofie a pilotajului, e mult mai fin in manevre, mult mai puternic, si mult mai rapid. Noi la Oradea avem unul al clubului. Chiar piloti care au termic si zboara numai termic, au respect pentru calmato, l-am categorisit (noi) ca dificil si in nici un caz pentru incepatori.

Una dintre problemete termicelor e ca se minjesc. Poti fi sigur de asta, orice teava i-ai legat, tot se face ca porcul, la sfirsit trebuie sa-l cureti (daca mai ai ce).


Calmato e un trainer cu aripa jos... care zboara foarte calm linistit.. profil destul de gros al aripii si pt un incepator care vrea termic e destul de ok. ori tu te aberezi ori pilotii care au termic si zboara numai termic sunt vraiste. Deci ori iti ceri scuze fata de ei (pilotii aia care nu sunt in stare sa zboare calmato) .. ori fata de noi ca te aberezi in subiectul asta . Ce alegi ?
DT
0

#18 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 13 October 2008 - 12:29 PM

Noi aici, avem o oarecare experienta cu modelul acesta, de aceea nu il recomandam ca prim model termic RC. Multumim de caracterizare, nici nu speram sa fim la nivelul vostru, ne straduim cum putem si noi. Eu mi-am exprimat o parere personala despre calmato, nu despre ce ai scris tu despre calmato (sper ca nu sunt prea subtil), daca vrei am scris despre ce prefera unii, despre ce sunt in stare ai scris tu. Te rog reia mesajul, ce as avea de ales ?
0

#19 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 13 October 2008 - 12:39 PM

Vezi postareavlad1, la Oct 13 2008, 01:29 PM, a spus:

Noi aici, avem o oarecare experienta cu modelul acesta, de aceea nu il recomandam ca prim model termic RC. Multumim de caracterizare, nici nu speram sa fim la nivelul vostru, ne straduim cum putem si noi. Eu mi-am exprimat o parere personala despre calmato, nu despre ce ai scris tu despre calmato (sper ca nu sunt prea subtil), daca vrei am scris despre ce prefera unii, despre ce sunt in stare ai scris tu. Te rog reia mesajul, ce as avea de ales ?


Uita-te la jurnalul de zbor.. e un film in care apare modelul asta.. aterizeaza usor e calm .. pilotul avea 5-6 zboruri cu el si e primul lui termic ..

E UN TRAINER ...

Ziceam sa iti ceri scuze ca aberezi .. in caz ca n-ai inteles ce vroiam sa zic.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 13 October 2008 - 12:40 PM

DT
0

#20 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 13 October 2008 - 12:59 PM

Fii amabil unde vezi matale aberatia ? In parerea mea despre cum zboara calmato, sau in parerea colegilor mei ? Adica sa-mi cer scuze despre ce impresie mi-a facut mie pilotajul lui calmato, sau despre ce au facut colegii mei (in zbor si dupa) ?.
0

#21 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 13 October 2008 - 01:30 PM

mda...pai e usor aberant sa spui ca pilotii care au termice si zboara termice "au mare respect pentru calmato"...

inseamna ca pentru extre, yakuri, katane s.a. construiti temple?
0

#22 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 13 October 2008 - 01:40 PM

Daca cineva citeste caracterizarea facuta in catalog de producator modelului Calmato Sports ,afla ca estamodelul ideal de trecere de la avioane cu aripa parasol (trainer) la modele cu aripa joasa (acrobat) pentru ca imbina stabiltatea unui trainer cu manevrabilitatea unui acrobat.
Romulus s-a convins singur ca este un avion "linistit " si oricum Acro master e un avion de acrobatie si 3D chiar da ce este electric.
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#23 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 13 October 2008 - 01:52 PM

Nu mai continui.. Vlad1 ... erai haios intr-un timp cu prostiile pe care le scoteai.. acum nu mai esti...
DT
0

#24 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 13 October 2008 - 07:07 PM

SALUTARE TUTUROR,
NU VREAU SA SUPAR PE NIMENI si SCUZE CA MA BAG IN SEAMA, DAR,......AEROMODELISMUL ESTE UN SPORT AL ELEGANTEI....razboiul, sagetile, contrele, etc cum vreti voi....spuneti-le in MI privat (eventual este treaba moderatorului aici sa faca curat)..........pe forum ar trebui sa fie experienta voastra ARGUMENTATA cu poze filme etc.
Pentu orice modelist conteaza parerile PERTINENTE ale fiecaruia.......
Stima si bafta la zbor

Adrian S.
0

#25 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 14 October 2008 - 08:45 AM

Vezi postareaMADA, la Oct 13 2008, 02:30 PM, a spus:

mda...pai e usor aberant sa spui ca pilotii care au termice si zboara termice "au mare respect pentru calmato"...

inseamna ca pentru extre, yakuri, katane s.a. construiti temple?


Se intimpla sa avem un calmato al clubului (proprietate comuna). Complet echipat RTF, cu receptor, acumulatori, servouri..... S-a mai intimplat ca unii sa-l zboare (mai incepatori si mai calificati). Ei bine sta linistit de vre-o 6 luni si nimeni nu-l mai zboara, nici macar cei care au mai facut-o. Fiecare i-si vede d'ale lui, dar d'ala nu se mai leaga nimeni. De ce oare ? Asta (realitatea) e aberanta sau ar trebui sa-mi cer scuze ?

Nici eu si nici colegii de la Oradea, nu am comentat (cu atit mai putin nu am criticat) ce sau cum zburati voi acolo (va rog cititi posturile). De ce suntem facuti varza ? Stiti voi ceva in plus sau e numai o smecherie de Bucuresti?

Eu mi-am exprimat parerea proprie despre calmato, pe baza experientei proprii in pilotajul lui calmato, si am aratat comportamentul colegilor de club vis a vis de calmato (a celor care l-au zburat). Este asta o aberatie, sau trebuie sa-mi cer scuze? de ce ? ca l-am zburat sau ca am o parere ?

Subtil baieti, foarte subtil...
0

#26 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 14 October 2008 - 12:44 PM

Vezi postareavlad1, la Oct 14 2008, 09:45 AM, a spus:

Se intimpla sa avem un calmato al clubului (proprietate comuna)....... Ei bine sta linistit de vre-o 6 luni si nimeni nu-l mai zboara, nici macar cei care au mai facut-o. Fiecare i-si vede d'ale lui, dar d'ala nu se mai leaga nimeni. De ce oare ?


Da, e posibil orice. Pana ieri am crezut ca e o gluma dar acum tind si eu sa cred despre Calmato ca impune respect.

Am avut un vis straniu azi-noapte. Se facea ca eram la camp si ma pregateam sa zbor Piperu. Speram sa nu-l angajez din prima, fiind totusi un avion greu de pilotat. Am decolat, avionul urca frumos cand dintr-o data a fost atacat de un Calmato cu tunning, infoliat in culorile tricolorului. Calmato a fost nemilos si i-a distrus profundorul. Adunam resturile cand dintr-o data am fost atacat eu de alte doua Calmato. Unul mi-a trecut razant deasupra capului iar celalat a venit in picaj si mi-a distrus statia.
Inspaimantat am luat-o la fuga spre masina. Inca trei Calmato aparusera in zare; zburau in formatie si veneau in picaj catre mine. In mod ciudat ceilalti baieti isi vedeau de zbor si se parea ca nu observa nimic si nici nu aud strigatele mele de avertizare. Am reusit sa ajung la masina, am intrat si am blocat usile. Un al saselea Calmato a aparut din senin: zbura in rolling harrier si tragea un banner pe care scria "DON'T MESS WITH CALMATO".

Ma duc sa-mi iau un Calmato. O sa-l impaiez si il pun in vitrina din sufragerie.
0

#27 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 14 October 2008 - 12:53 PM

Vezi postareavlad1, la Oct 14 2008, 09:45 AM, a spus:

Se intimpla sa avem un calmato al clubului (proprietate comuna). Complet echipat RTF, cu receptor, acumulatori, servouri..... S-a mai intimplat ca unii sa-l zboare (mai incepatori si mai calificati). Ei bine sta linistit de vre-o 6 luni si nimeni nu-l mai zboara, nici macar cei care au mai facut-o. Fiecare i-si vede d'ale lui, dar d'ala nu se mai leaga nimeni. De ce oare ? Asta (realitatea) e aberanta sau ar trebui sa-mi cer scuze ?

Nici eu si nici colegii de la Oradea, nu am comentat (cu atit mai putin nu am criticat) ce sau cum zburati voi acolo (va rog cititi posturile). De ce suntem facuti varza ? Stiti voi ceva in plus sau e numai o smecherie de Bucuresti?

Eu mi-am exprimat parerea proprie despre calmato, pe baza experientei proprii in pilotajul lui calmato, si am aratat comportamentul colegilor de club vis a vis de calmato (a celor care l-au zburat). Este asta o aberatie, sau trebuie sa-mi cer scuze? de ce ? ca l-am zburat sau ca am o parere ?

Subtil baieti, foarte subtil...


Da e o smecherie de bucuresti .
DT
0

#28 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 14 October 2008 - 12:56 PM

Lasati-l mai sa spuna, ca ma simt si io pilot adevarat, nu incepator care ma stradui sa tin in aer in avion... :unsure:
0

#29 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 14 October 2008 - 12:59 PM

Vezi postareadan_mitea, la Oct 13 2008, 06:16 AM, a spus:

Va avea doar influente negative. Lasa toba asa cum este. Nu folosi nimic in plus. Oricum o sa stergi modelul dupa zbor.
Felicitari pentru model. Sa te bucuri muuuuuuuuuuuuult de el.


Am luat tuburi. O sa le incerc. Stiu ca se manjeste, nu e vorba de asta. Dar fara tub il manjeste in locuri unde intra inauntru smacul pe la aripi. As directiona jetul pe dedesupt cumva, ca acolo n-are ce sa strice. A inceput sa-mi placa mirosul de metanol si unsoarea uleiului din el... :D
0

#30 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 14 October 2008 - 01:00 PM

Vezi postareaRomulus, la Oct 14 2008, 01:56 PM, a spus:

Lasati-l mai sa spuna, ca ma simt si io pilot adevarat, nu incepator care ma stradui sa tin in aer in avion... :D

Tu iar te bagi ma aiurea-n subiect?...un moderator sa stearga ce a zis asta, ca e off topic!!! Propun ban dupa IP!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu