Modelism - RHC Forum: Giles 202 Phoex Models Vietnam - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Giles 202 Phoex Models Vietnam temic 8.5cc

#1 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 17 March 2009 - 12:34 AM

Pentru ca modelele din gama .46-.52 prezinta o serie de avantaje majore (pret, componente ceva mai ieftine, consum de combustibil redus, transport usor) m-am hotarat sa-mi inoiesc flota cu un model din aceasta gama. Defunctul Yak de la Jamara m-a incantat atat de mult incat nu am rezistat tentatiei.
Asadar am purces la cautari si dupa ce am citit si pe internet cateva review-uri m-am decis asupra Giles-ului.

La aceasta adresa puteti gasi un review bine structurat. Voi incerca si eu sa-mi exprim parerea mea in cele ce urmeaza.

Date tehnice:
Anvergura: 1350 mm
Lungime: 1380 mm
Greutate gata de zbor: aproximativ 2750 g
Aripa: cu profil simetric, pozitie mediana
Propulsie: motor termic de 7.5 cmc - 2T sau 8.5 cmc - 4T

Livrare:
Kitul a sosit intr-o cutie foarte frumoasa, aspectul ei sugerand parca si calitatea continutului.
In interior totul era ambalat cu grija, capota motorului fiind chiar intr-o cutiuta separata. Integritatea structurala perfecta.
Folia intinsa perfect, fara nici cea mai mica urma de val sau dezlipire.
Manualul m-a surpins de-a dreptul fiind color si de-o calitate apropiata de "glossy".

Echipare:
Motor: ASP .52 2T
Servouri: 2xS3003 Futaba pe eleroane
1xHS311 HiTec acceleratie
1xHS422 HiTec directie
2xHS82MG Hitec profundor - servouri din clasa micro cu cuplu de 3.4kg la 6V
Acumulator receptie: NiMh 6V

Asamblare:
Acestui ARF nu i se poate reprosa aproape nimic in ceea ce a insemnat imbinarea componentelor. Toate suprafete de comanda au venit gata montate si mai mult de atat sunt foarte bine aliniate. As mentiona totusi aici ca in cazul directiei, datorita montajului cam strans nu i-am putut da cursa pe care as fi vrut-o.

Stabilizatorul s-a asezat perfect a orizontala, eu trebuind doar sa am putina grija la centrare. Deriva insa s-a montat singura, alinierea fiind perfecta.

Aripa are lonjeronul din dural si este cel mai scurt pe care l-am avut pana acum, aproximativ 40cm. Am lipit cele dpua semiaripi cu epoxy 24h si le-am asigurat pe aceasta perioada doar cu putin scotch. Ca si in cazurile de mai sus, imbinare s-a facut foarte bine. Poate ideea unei aripi monobloc nu este una foarte fericita prin prisma transportului, insa dimensiunea relativ redusa face ca acest lucru sa nu fie un impediment major. Gaurile de trecere pentru suruburile de prindere de fuselaj sunt gata facute, ceea ce usureaza si asigura buna centrare a aripii.

Batiul motorului este probabil din Al, nu imi dau seama foarte bine, si este gata montat pe fuselaj. Sistemul de prindere al motorului pe acest batiu este ciudat si nou pentru mine. In loc ca suruburle sa treaca prin gaurile de prindere ale motorului, acesta este prins intrun sistem de tip menghina***. Desi mi s-a parut cam ciudat si am fost la un pas de a-l schimba, am decis in cele din urma sa-l pastrez. Dupa ce am pus prima oara motorul pe pozitie am observat ca nu exista unghi dreapta jos aproape deloc. Ba chiar am mi s-a parut ca e usor stanga. Am corectat acest lucru foarte usor cu doua saibe intre batiu si firewall. Nu exista nici o sansa pentru astfel de corectii la nivel de prindere a motorului pe batiu. Totusi ca si parte negativa in acest caz a fost faptul ca nu am reusit sa aliniez perfect capota. Sunt convins insa ca acest lucru e posibil doar ca trebuie ceva mai multa rabdare.

Tot in aceasta zona am mai avut o mica problema. ASP-ul .52 are rezonator tunat, cu alte cuvinte ceva mai lung. Acest lucru insa practic ma impiedica sa-l montez deorece lovea in fuselaj. Astfel a trebuit sa renunt la segmentul intermediar impreuna cu "sita" (nu stiu daca ii zic bine) din interior. Am pierdut cu aceasta ocazie cam 1000 rpm la motor :rolleyes:. Daca aveti ceva sugestii aici va rog sa-mi spuneti.

Rezervorul*** pare a fi de calitate, insa are o forma cel putin ciudata. Totusi avand prin casa un alt rezervor de 330ml, asamblat si testat, nu am folosit originalul. In kit a sosit inclusiv buretele cu care l-an invelit la montaj.

Trenul de aterizare din Al l-am inlocuit cu un altul din fibra si o rasina (nu am idee de care este exact), de la fostul Yak. Am mai zis si cu alte ocazii, acel tren este perfect pentru ca preia extrem de bine socurile fiind foarte elastic. Rotile folosite sunt "pneumatice", ceva mai grele decat originalele insa cu aceeasi propietate de a prelua parte din soc intocmai ca si trenul. Aspectul general dat este unul foarte placut si extrem de util. Practic rotile sunt in dreptul firewall-ului ceea ce duce aproape la imposibilitatea de rasturnare a modelului la sol.

La capitolul "maruntele" as putea sa dau o nota proasta acestui kit, insa din cate am inteles, a stat ceva vreme pe stoc si este posibil ca noile kituri sa aiba componente mai de calitate. Nu de alta dar chiar am vazut un Yak54 la Chitila de la acelasi producator care excela la acest capitol. Am pastrat totusi echele originale, insa furcile din plastic nu prezentau nici cea mai mica incredere. Am inlocuit cu furci metalice si articulatii sferice.

Servourile pentru profundor si directie se monteaza in mod normal undeva in CG. Dupa ce am studiat putin, sistemele de comanda mi s-au parut cam imprecise. Lungimea mare a modelului nu prezenta nici o garantie ca tijele (lemn+otel) nu vor flamba. Profundorul are cele doua parti prinse intre ele cu un U metalic si practic este prevazut o singura eche. Bineinteles ca nu m-am putut abtine si am operat cateva modificari. Am trecut directia pe sistem pull-pull si am montat doua servo pt profundor pe coada. O preechilbrare cu servouri standard pe coada m-au facut sa pun ceva mai mult de 200gr de Pb pe bot. Am schimbat cu 2 servo micro cu angrenaje metalice si echilbrarea statica am facut-o adaugand doar 50g de Pb pe bot. Acest lucru in conditia in care motorul a fost impins maxim in fata (avantajul mecanismului de prindere tip menghina) iar packul de receptie l-am bagat undeva langa rezervor. Practic nu prea mai am cum sa-l schimb :)
Tot pentru echilibrare am dat jos si "chilotu' " care cantarea aproximativ 45 grame, dar era situat in spatele CG-ului.

Si acum partea care m-a distrat foarte mult. Sunt in posesia unui Yak de la Graupner, un model de 1.62m foarte frumos si bine lucrat. Asa, si? Ei bine, carenajele rotilor sunt IDENTICE, plansa de bord la fel, banda adeziva care prinde canopia aceeasi, figurinele asemanatoare, tren de aterizare doar de o idee mai scund la Giles. Cu alte cuvinte acelasi producator :D. Desi stiam ca mai multe branduri au practic aceeasi unitate de productie, am fost foarte incantat sa constat ca PhMs are aceeasi calitate foarte buna ca si a "Mercedesului" de la Graupner :). Din punctul meu de vedere toata stima vietnamezului. Si spun asta pentru ca am mai avut un Piper de 1.5 m tot de la ei, de o calitate ireprosabila atat ca si constructie cat si ca propietati de zbor.

La zbor:
Dupa cum se vede in poze e un model ciudatel. Are forme predominante de F3A insa suprafetele de control sunt suficient de mari pentru 3D.

Am inaugurat modelul pe un vant destul de puternic. Decolarea a fost dementiala. Eleroanele s-au dovedit extrem de sensibile la miscarile mele. Odata ridicat pe la 30m imi puneam mari semne de intrebare daca il voi mai putea ateriza datorita sensibilitatii foarte mari a comezilor, senzatiei ca este putin cam greu de coada precum si a vantului. Sansa a fost de partea mea iar prima aterizare a fost doar cu o usoara atingere a aripii la sol. Am purces la modificari mecanice de micsorare a cursei eleroanelor si marirea cu 10% a expo pana la valoarea de 50%. De asemenea am setat si un diferential pe eleroane cu o cursa de 90% pe coborare.
Am mai adaugat inca 30 grame de Pb pe bot si de la al doilea zbor totul a decurs normal si am inceput sa ne cunoastem. Elicea APC 12x6 era invartita de motor undeva in jurul a 10500rpm. Greutatea totala a modelului a atins in final 2780 grame

Parti bune:
Modelul are o traiectorie foarte precisa. Doar 2 clickuri de trim pe eleroane au fost corectiile necesare unui zbor drept.
Am nimerit si unghiul motorului foarte bine astfel incat urcarile la 90 grade nu il inclina nicicum stanga sau drepata. Zborul la orizontala este la acelasi nivel indiferent de regimul motor.
Pentru zbor inversat e nevoie de o usoara corectie in profundor ceea ce mi se pare normal.
Cutitul il face foarte bine. Nu sunt necesare corectii pe profundor, insa nu inteleg de ce are o usoara tendinta de rostogolire.
Roll-ul este aproape instantaneu... e o nebunie cat de rapid il poate face. Slow roll (atat cat imi iese mie bineinteles) de asemenea este executat foarte frumos in conditiile in care corectiile sunt foarte mici.
Majoritatea manevrelor ies destul de curate, fiind foarte clar ca este un model cu un potential foarte bun.

Parti mai putin bune:
La iesirea din looping cu motor in relanti complet trebuie avut grija uneori se poate angaja daca se forteaza profundorul.
Aterizarile sunt foarte lungi, modelul avand o finete de zbor foarte buna. Aici "m-a ajutat" si elicea cu pas mare. Aterizarea s-a imbunatatit substantial atunci cand am pus o elice 11x5.

Concluzie:
Desi in general nu sunt un mare fan al modelelor F3A, adica nu sunt foarte incantat de forma lor de sageata, Gilesul a reusit totusi sa ma impresioneze.
Mi-a placut mult in cele din urma si cum arata si cum zboara.

Nu am poze din timpul constructiei*** pentru ca sincer nu e nici o filosofie in a-l monta. Atasez insa doar cateva poze cu modelul pe camp urmand ca atunci cand voi edita filmul cu primele zboruri sa-l postez aici.

Astept cu interes recomandarile voastre pentru problema cu performanta motorului. Stiu sigur ca are un plus de 1000rpm cu toba lui tunata.






*** Pt detalii verificati linkul indicat la inceputul acestei prezentari

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Abburo: 17 March 2009 - 12:45 AM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#2 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 17 March 2009 - 12:47 AM

:rolleyes:

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Abburo: 17 March 2009 - 12:49 AM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#3 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 17 March 2009 - 02:50 PM

Impresionant ! Si performantele si pretul ! Nici nu vreau sa ma gandesc ce salarii au vietnamezii care lucreaza modelele astea ! Aici apare unul din momentele cand ma bucur ca nu m-am nascut mai la Est sau mai la Sud.......
Fata de Yak, are incarcare mult mai buna si eleroane pe toata lungimea aripii. Ar trebui sa mearga si cate ceva 3D ?!?!?!
Jurnalul de zbor e oricum la prima fila, asteptam relatari si de la urmatoarele zboruri !

Sa il zbori sanatos !

Aceasta postare a fost editata de farm fly: 17 March 2009 - 02:52 PM

0

#4 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 17 March 2009 - 03:38 PM

""Desi in general nu sunt un mare fan al modelelor F3A, adica nu sunt foarte incantat de forma lor de sageata, Gilesul a reusit totusi sa ma impresioneze.
Mi-a placut mult in cele din urma si cum arata si cum zboara ""

Mie i-mi plac FOARTE MULT F3A-urile. Linia lor , schemele de culori , detaliile de fuselaj ( adancituri, fante aerisire gen "rechin " ) , pozitia trenului, canopiile
metalizate , profundorul si directia profilate etc si nu in ultimul rand tinuta, precizia in zbor. Ma refer la F3A - urile profesionale din compozit.

Daca reusesc sa nu mai le trintesc la aterizare am pus ochii pe un F3A de top.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 17 March 2009 - 03:41 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#5 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 March 2009 - 05:25 PM

Vezi postareaAbburo, la Mar 17 2009, 12:34 AM, a spus:

Aripa are lonjeronul din dural si este cel mai scurt pe care l-am avut pana acum, aproximativ 40cm. Am lipit cele dpua semiaripi cu epoxy 24h si le-am asigurat pe aceasta perioada doar cu putin scotch. Ca si in cazurile de mai sus, imbinare s-a facut foarte bine. Poate ideea unei aripi monobloc nu este una foarte fericita prin prisma transportului, insa dimensiunea relativ redusa face ca acest lucru sa nu fie un impediment major. Gaurile de trecere pentru suruburile de prindere de fuselaj sunt gata facute, ceea ce usureaza si asigura buna centrare a aripii.


Ciudat! Un prieten de-al meu are un model identic si aripa e din doua bucati. Are tub central de Al si doua suruburi de plastic la BF. In instructiuni nu scria nimic de lipit cele doua semiaripi.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#6 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 17 March 2009 - 05:42 PM

Vezi postareaMLGore, la Mar 17 2009, 05:25 PM, a spus:

Ciudat! Un prieten de-al meu are un model identic si aripa e din doua bucati. Are tub central de Al si doua suruburi de plastic la BF. In instructiuni nu scria nimic de lipit cele doua semiaripi.


Da ai dreptate, descrierea corespunde. Manualul desi este foarte frumos, nu prea prezinta ce trebuie :).
Mie insa nu mi s-a parut prea sigur sa le las independente.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#7 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 March 2009 - 06:31 PM

Vezi postareaAbburo, la Mar 17 2009, 05:42 PM, a spus:

Da ai dreptate, descrierea corespunde. Manualul desi este foarte frumos, nu prea prezinta ce trebuie :).
Mie insa nu mi s-a parut prea sigur sa le las independente.

A fost o chestie de optiune.... Crezi ca pote sa plece vreun surub?
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#8 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 17 March 2009 - 07:08 PM

Vezi postareaMLGore, la Mar 17 2009, 06:31 PM, a spus:

A fost o chestie de optiune.... Crezi ca pote sa plece vreun surub?


Greu de spus, par destul de solide. Insa lipitura ma asigura in acest caz ca cele doua semiaripi isi pastreaza pozitia relativa fata de cealalta... dar cum spuneai depinde doar de optiune.

Ar fi interesant daca aceaa persoana si-ar exprima punctul de vedere aici.... general vorbind.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#9 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 17 March 2009 - 08:04 PM

sa-l stapanesti sanatos si sa-l zbori cu placere. e fain modelul, mie personal mi-a placut f tare ca si tinuta de zbor. daca tu ai postat pozele aici, eu o sa pun la jurnal pe martie ce am filmat cu Giles, cat am stat ca "helper" langa tine. multe zboruri reusite si mai ales multe aterizari line.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#10 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 18 March 2009 - 12:17 AM

http://www.youtube.c...h?v=qP4QchHiiJg
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#11 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 18 March 2009 - 12:41 AM

Mercic mult de tot Allen. Nici daca iti ziceam ca Jarre e undeva in Top 3 pt mine nu cred ca o puteai nimeri mai bine :rolleyes:
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#12 Useril este offline   adyc 

  • Fly-Free DreamTeam
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 764
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2009 - 08:08 AM

O intrebare, cu ce motor a fost echipat acest model?
0

#13 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 19 March 2009 - 01:47 PM

Vezi postareaadyc, la Mar 19 2009, 08:08 AM, a spus:

cu ce motor a fost echipat acest model?

8,5 cc, scrie in comentariul topicului...
Ave
0

#14 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 19 March 2009 - 06:15 PM

.52 inseamna de fapt 0.52 inch^3. Transformat inseamna aproxiamtiv 8.5 cm^3 :blink:.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#15 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 20 March 2009 - 12:59 AM

Si aici gasiti varianta filmuletul meu cu zborurile din ziua botezului.
Imaginile din timpul zborului sunt stabilizate digital. Se pot observa chiar si urmele stabilizarii.



Multumesc pe aceasta cale lui Ave pentru bunavointa de a ma filma :rolleyes: !

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 20 March 2009 - 01:01 AM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#16 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 23 March 2009 - 12:42 PM

As vrea sa revin cu cateva consideratii dupa alte cateva zboruri de test.

Marea mea problema ziceam ca era viteza mare e aterizare cu elice 12x6. Am testat si 11x5 iar viteza de aterizare s-a mai ameliorat putin dar parca simteam nevoia de si mai bine. Picajele se faceau in viteza foarte mare, iar motorul in relanti nu-i asigura o frana decenta.
Am montat o elice MA 13x5 si l-am ridicat. In zbor reprizele ASP-ului erau destul de slabe insa in full apoape ca statea in hover. Nemultumit de rezultat am schimbat cu un APC 12x4. De data asta rezultatele au fost formidabile. Am obtinut aprox 13500 rpm, turatie ce-i asigura modelului o tractiune foarte buna. Dintr-un motiv sau altul nu am reusit un hover stabil (mana pilot sau tractiune insuficienta), insa in rest s-a comportat exemplar. Picajele se fac "in frana" si am auzit pentru prima oara suieratul modelului :). Verticala este foarte buna, cel mai mult imi place ca nu exista inputuri de corectie in statie... e perfect dreapta. Aterizarile s-au imbunatatit substantial, avand o franare buna. Reprizele motorului sunt si ele foarte bune.

Pe scurt acest model se comporta exemplar, in ciuda greutatii relativ mari pentru anvergura sa.

Probabil ca vor urma niste teste si cu o elice 12.25x3.75, insa deocamdata sunt extrem de multumit de rezultatul obtinut cu 12x4.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#17 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 09 May 2009 - 09:13 PM

Timpul a trecut, variabilele s-au mai modificat :D

Elicea APC 12x4 care initial mi-a creat o impresie buna si-a aratat intre timp si partea mai putin buna. Motorul sarea de 14000 rpm ceea ce era cam mult pentru biata elice. Un alt dezavantaj as zice eu si faptul ca motorul avea un consum ridicat. Zgomotul devenise un pic deranjant .. parca de motor chinuit.

Cum 12x6 imi creea probleme la aterizare am zis sa incerc si o valoare intermediara. APC 12x5 nu am gasit, insa am gasit MA.

Deci ASP.52 (8.5cc) cu elice MA12x5 K am obtinut putin peste 12000 rpm max. Am reglat motorul la 11500 si de aici nu mai am nimic de zis. Au disparut toate "problemele" de la 12x4 si 12x6. Tractiune pe verticala suficienta... insa hoverul ramane un pic cam incert... nu prea am rezerva sa mai si ies din el. Modelul cantareste fara gaz aprox 2.7 kg...
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu