Modelism - RHC Forum: aripa zburatoare- AA-1 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

aripa zburatoare- AA-1 aripi zburatoare; proiectare, constructie testare

#1 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 March 2009 - 11:34 AM

Salutari!

Dupa ceva absenta din "sfera" sfanta a aripilor zburatoare revin cu doua modele. Un model pentru FPV cu anvergura 1.2 metri si un alt model (in principiu tot pentru FPV) cu anvergura de 2 metri.

Caracteristicile de zbor ale ambelor modele sunt excelente. Alegerea profilelor (radacina/varf), a decalajului echivalent precum si centrarea corespunzatoare sunt cheia ca aceste aripi sa aiba calitati foarte bune de zbor.

Am discutat si pe un alt forum (poate imi zice un moderator daca am voie sa mentionez numele forumului- sa nu insemne reclama) si surse de informare exista foarte bune si acolo.

Includ poze si filme.

MIG-29

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 March 2009 - 11:36 AM

Inca o poza cu aripa zburatoare (masa totala la zbor e de 1.4 kilograme- sarcina utila atinge 650 grame).
Vor urma poze si cu aripa de 2 metri anvergura. Sarcina utila estimata: 2.5-3 kg. Poate fi marita functie de modificari la motorizare.

MIG-29

Si inca una...

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 15 March 2009 - 11:39 AM

0

#3 Useril este offline   Stratos 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 15-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 March 2009 - 11:30 AM

Doar atat ? La topic spuneai ceva de proiectare, constructie ... Mai zi-ne, subiectul chiar ma intereseaza. Apropo de celalalt forum - in caz ca moderatorii decid ca nu poate fi mentionat trimitemi-l pe mi te rog. Aripile sunt construite de tine ?
0

#4 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 16 March 2009 - 11:46 AM

Ar fi bine sa dezvolti putin subiectul daca tot e "proiectare si constructie". E destul de interesant pentru mai multa lume.
Daca aripa din poza e facuta de tine m-ar interesa daca ai intra putin in detalii ,deoarece arata super si cred ca zboara la fel.

Aceasta postare a fost editata de alexroad: 16 March 2009 - 11:48 AM

Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#5 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 March 2009 - 05:49 PM

Salut,

@stratos and @alexroad:
Aripile sunt proiectate, construite si testate de noi (nu lucrez singur- suntem o echipa de 2 oameni in cadrul unei firme specializate pe zburatoare!). Kit-uri ale acestor aripi (cu diferite finalizari: RTF, ready to radio etc.) pot fi disponibile si pentru vanzare daca exista cerinta pentru asa ceva- insa nu intentionez sa scriu mai multe despre acest lucru pe forum deoarece nu este permis.

Vor veni si cateva filmulete atat de pe aripa cat si de la sol. Imediat ce gasesc o modalitate de a le urca undeva pentru a pune link-ul aici.
Aripile sunt realizate din polipropilena, ranforsate cu carbon iar pentru anvergura mare si sarcina utila crescuta se realizeaza si structura cu nervuri si prinderi efective. Wingletii se realizeaza din material compozit cu miez sintetic. De asemenea pentru aripi acrobat se realizeaza o "piele" din material compozit pentru a obtine o structura rezistenta. Aripa din poze este propulsata de un motor Himax de 275 Watts cu un controller %^&&^%#$%&^ de 45 Amperi. Servo-urile sunt Futaba S 3003 iar partea radio e asigurata de un R-700 si emitator: Graupner MC-12. Pe ea este instalat sistem FPV (2.4 Ghz), OSD (va fi un review pe rhc.ro despre acest OSD), sistem stabilizare si, in viitorul apropiat autopilot. Ca si acumulatorii: pentru motor Lipoly 3200 mAh/ 11.1 Volti iar pentru video 1500 mAh/11.1 Volti (bineinteles tot Lipoly).

In proiectare nu prea as intra deoarece e mai mult de povestit si nu stiu cat de interesata e lumea aici pe forum de asemenea detalii- procedura ar fi: se tine cont de caracteristicile dorite de zbor si astfel se alege un profil (sau se creeaza unul aparte pentru cerinte mai speciale) precum si dimensiunile specifice pentru performantele dorite (stabilitate, sarcina utila etc.). Bineinteles pasii astia trebuie lipiti de alegerea motorului care conditioneaza ESC si bateria etc.
Am scris proiectare, constructie si testare in ideea ca sunt aripi facute de la zero (scratch building cum zice lumea in Vest) dar mai degraba pentru specificul acestui forum cred ca e mai interesant de vazut ceva de constructie si cum arata obiectul final impreuna cu zborul (e important sa zboare:D ).

MIG-29

Vezi postareaStratos, la Mar 16 2009, 11:30 AM, a spus:

Doar atat ? La topic spuneai ceva de proiectare, constructie ... Mai zi-ne, subiectul chiar ma intereseaza. Apropo de celalalt forum - in caz ca moderatorii decid ca nu poate fi mentionat trimitemi-l pe mi te rog. Aripile sunt construite de tine ?

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 16 March 2009 - 06:02 PM

0

#6 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 March 2009 - 06:42 PM

Cateva poze suplimentare cu aripa...

De asemenea aceeasi aripa (dar cu alta schema coloristica)- aterizare in Politehnica.
http://www.youtube.c...h?v=3YD6F4VHF2c

Filmare de pe aripa respectiva- urmarire masina- rafale de pana-n 25 km/h a vantului. Aripa zbura fara sistem de stabilizare activ.
http://www.youtube.c...h?v=d49wbXXbF3Y

MIG-29
0

#7 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 March 2009 - 07:27 PM

In primul mesaj vorbeam despre doua aripi (una de 1.2 metri anvergura si una de 2 metri anvergura) dar am prezentat filme si poze doar cu o aripa. Unde sa fie aripa de 2 metri? :)

Am inclus cateva poze. Spre sfarsitul saptamanii acesteia voi avea si pozele cu ea "finisata"/colorata si filme cu zborul.
Este construita pe aceeasi tehnica- polipropilena, ranforsari carbon, placi/piele compozite precum si structura nervuri si parte centrala realizata tot din placaj aviatie. Intentionam sa ducem o sarcina utila de 2.5 kg pe aceasta aripa si sa aiba autonomie de 1 ora.
Folosim un motor Roxxy brushless (outrunner- 700 Watts), acumulator Lipoly 5000 mAh/14.8 Volti, ESC 70 Amperi.
Partea de radio este asigurata de aceeasi statie Graupner MC-12 cu receptor R-700.

Aripa este demontabila pentru a avea asigurata portabilitatea. In poze se vede demontare doar pe o parte. Pozele sunt ceva mai vechi- acum are demontare pe ambele parti. Asa cum ziceam pana la sfarsit de saptamana vor veni si pozele/filmele noi :)

MIG-29

Fisiere atasate


0

#8 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 17 March 2009 - 10:55 AM

Dupa cele ce am citit se pare ca e mai mult decit un hobby, pare mai mult cercetare.Oricum,din ce am vazut in poze si filmari , nu muncesti degeaba.
Asa cum am spus si mai sus e un subiect interesant pe care il voi urmari cu placere.

Spor la zbor.
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#9 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 17 March 2009 - 11:00 AM

Foarte frumoase realizari, felicitari....
Macar cateva informatii despre profilul folosit la aripa ne poti oferi?
Stima
0

#10 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 March 2009 - 05:35 PM

Salut,

Profilul folosit este o combinatie intre MH si Eppler (combinatie intre 184 si 183) modificata pentru coeficient mai mare de portanta in regimul de viteze <80 km/h.

Intr-adevar calitatile de zbor ale unei aripi zburatoare depind de profilul ales. NU inseamna ca o aripa nu ar zbura si cu un profil mai "prost" ales dar e mai sensibila la aceste "detalii" decat un avion clasic.

MIG-29

Vezi postareatetea, la Mar 17 2009, 12:00 PM, a spus:

Foarte frumoase realizari, felicitari....
Macar cateva informatii despre profilul folosit la aripa ne poti oferi?
Stima



Eh, daca si filmele ar iesi mai putin curbate :) Se rezolva cu o alta lentila.

MIG-29

Vezi postareaalexroad, la Mar 17 2009, 11:55 AM, a spus:

Dupa cele ce am citit se pare ca e mai mult decit un hobby, pare mai mult cercetare.Oricum,din ce am vazut in poze si filmari , nu muncesti degeaba.
Asa cum am spus si mai sus e un subiect interesant pe care il voi urmari cu placere.

Spor la zbor.

0

#11 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 March 2009 - 12:29 PM

Asa cum promiteam revin cu poze vizavi de aripa de 2 metri anvergura. Aceasta a fost testata cu succes in cursul zilei de ierni. Filmuletele vor fi disponibile mai spre seara pe youtube (voi posta link-urile).
Se comporta excelent avand calitati de "planare" mai bune decat aripa de 1.2 metri (lucru asteptat de altfel).

MIG-29

Fisiere atasate


0

#12 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 March 2009 - 12:33 PM

Inca vreo trei poze...

MIG-29

Fisiere atasate


0

#13 Useril este offline   Laur73 

  • fotograf aerian
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1855
  • Inregistrat: 26-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Filmari si fotografie aeriana

Postat 24 March 2009 - 02:30 PM

Foarte frumos a iesit , cam cit costa una ?la aripa de 2 metri nu i-i poti pune motorul pusher?
Fotografie Aeriana
0

#14 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 March 2009 - 04:28 PM

Salut,

Poate avea si motor pusher dar ar fi mai dificil de lansat din mana... diametrul mare al elicei poate produce "pagube" celui care o lanseaza :)

De altfel vara trecuta chiar a fost cu motor pusher si acesta a si fost motivul pentru care am mutat motorul in fata.
Referitor la pret: depinde mult de anvergura, de materialele dorite a fi utilizate (aripile din poze NU sunt construite din polistiren ci din polipropilena EPP) precum si de gradul de echipare (echipamente etc.)...

Astfel preturile merg de la cateva sute de euro la, probabil, cateva mii de euro.

Cu stima,
MIG-29

Vezi postareaLaur73, la Mar 24 2009, 02:30 PM, a spus:

Foarte frumos a iesit , cam cit costa una ?la aripa de 2 metri nu i-i poti pune motorul pusher?

0

#15 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 March 2009 - 06:58 PM

Zbor cu aripa mica si OSD astazi dimineata: http://www.youtube.c...h?v=1WC3SNzd8Uc

Un OSD care face exact ce trebuie sa faca un OSD: si anume sa afiseze informatia legata de zbor pe ecran pentru usurinta pilotarii dincolo de raza vizuala.

Deocamdata a zburat "putin"- au existat mici probleme cu interferenta RF intre OSD si receptorul 35 Mhz (le-am montat "lipit" una de alta si antena de 35 Mhz trece fix pe sub OSD; pe placuta OSD_ului 3exista doua cuarturi- unul de 27 Mhz si unul de 16 Mhz- oscilatori pentru microcontrollerele folosite pe el).

In doua zile sper sa existe un FMA copilot pe aceasta aripa si OSD-ul sa fie mutat pe "aripa" opusa astfel incat sa eliminam interferentele RF. Va urma un zbor mai lung si bineinteles mai departe/sus.

Ce mi-as mai dori de la acest OSD? Un tub Pitot - bineinteles pentru viteza fata de "aer" si, eventual, un orizont artificial. Deocamdata insa imi este suficient asa cum este construit si il recomand cu caldura oricui doreste sa zboare FPV dincolo de raza vizuala sau doreste sa vada "performantele" reale ale avionului zburat (altitudine, viteza etc.).

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 March 2009 - 07:01 PM

0

#16 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 March 2009 - 07:21 PM

Si zborul aripii de 2 m anvergura.

http://www.youtube.c...h?v=DC4JukxG9W0

Pe masura ce vor exista progrese si/sau interes voi mai adauga materiale pe acest topic.

MIG-29

P.S.: the wing is the thing... :)

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 March 2009 - 07:21 PM

0

#17 Useril este offline   Laur73 

  • fotograf aerian
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1855
  • Inregistrat: 26-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Filmari si fotografie aeriana

Postat 24 March 2009 - 07:25 PM

Vezi postareaMIG-29, la Mar 24 2009, 06:58 PM, a spus:

Zbor cu aripa mica si OSD astazi dimineata: http://www.youtube.c...h?v=1WC3SNzd8Uc

Un OSD care face exact ce trebuie sa faca un OSD: si anume sa afiseze informatia legata de zbor pe ecran pentru usurinta pilotarii dincolo de raza vizuala.

Deocamdata a zburat "putin"- au existat mici probleme cu interferenta RF intre OSD si receptorul 35 Mhz (le-am montat "lipit" una de alta si antena de 35 Mhz trece fix pe sub OSD; pe placuta OSD_ului 3exista doua cuarturi- unul de 27 Mhz si unul de 16 Mhz- oscilatori pentru microcontrollerele folosite pe el).

In doua zile sper sa existe un FMA copilot pe aceasta aripa si OSD-ul sa fie mutat pe "aripa" opusa astfel incat sa eliminam interferentele RF. Va urma un zbor mai lung si bineinteles mai departe/sus.

Ce mi-as mai dori de la acest OSD? Un tub Pitot - bineinteles pentru viteza fata de "aer" si, eventual, un orizont artificial. Deocamdata insa imi este suficient asa cum este construit si il recomand cu caldura oricui doreste sa zboare FPV dincolo de raza vizuala sau doreste sa vada "performantele" reale ale avionului zburat (altitudine, viteza etc.).

MIG-29

Mai trebuie sa lucrezi la stabilitate ( se leagana prea mult ) captura cu ce o faci ?
cine produce sistemul asta OSD?
Fotografie Aeriana
0

#18 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 24 March 2009 - 07:28 PM

care e avantajul acelei lentile fish-eye? Personal ametesc doar cand ma uit la film, dar ma gandesc ca in ochelari s-o vedea mai bine daca e cu lentila fish-eye? Eu am zburat cu ochelari dar camera fara lentila, cu aceleasi rezultate: ameteli, pierderi de echilibru.

P.S. felicitari pentru constructie

Numai bine,
Calin


0

#19 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 March 2009 - 07:40 PM

@laur
In conditii de vant de aproape sta pe loc cu motorul la 60 la suta cred si eu ca se leagana :)
Adauga micile interferente (tremuriciuri ale eleroanelor) datorate plasarii incorecte a OSD-ului.

La sol tremuriciul se manifesta cam la 100 de metri distanta de statia RC. Fara OSD alimentat nu mai aparea tremuriciul :) Asa cum ziceam, OSD-ul are doua cuarturi 27 si 16 Mhz pe placa si era plasat langa receptorul de pe model si deasupra unei portiuni din antena... nu prea fericita locatia. Oricum OSD_ul merita un zbor "adevarat" similar cu cel din primele video-uri postate pe acest topic. Imediat ce este rezolvata problema interferentelor sistemul iese la zbor adevarat cu altitudini si range-uri de, macar!, sute de metri.

Nu era chiar o zi propice zborului.

Aici este ilustrata mai bine stabilitatea in conditii mai "bune" de zbor: http://www.youtube.c...h?v=d49wbXXbF3Y

Sistemul FPV este un Kx-191... Tx 2.4 Ghz. Jos folosesc un receptor pe 2.4 Ghz cu diferite antene (in functie de cheful din ziua respectiva- glumesc :) ). De la receptor, semnalul este injectat pe o placa de captura Kworld (sau e TV tunner?) si prin USB intra in "desteptul" laptop. Software-ul folosit pentru captura este Power Director desi pe viitor cred ca voi trece pe Virtual Dub.

@calin:

din punctul meu de vedere nu e nici un avantaj (decat daca vrei sa ai camp larg de vedere...). Pentru gustul meu insa (si al altora) distorsoneaza cam mult imaginea. Nu am ales lentila. Mi-a fost bagata pe gat de la rangevideo. Desi ei zic ca lentila "stock" pentru Kx-191 este alta (3.8 sau 4 mm daca nu ma insel) m-am trezit cu lentila de 2.8 mm in pachet lucru observat de abia cand am testat toata handramaua video. Pasul urmator: probabil voi cumpara si o lentila de 4 mm pentru a avea si imagini altfel decat curbe.

MIG-29

Vezi postareaLaur73, la Mar 24 2009, 08:25 PM, a spus:

Mai trebuie sa lucrezi la stabilitate ( se leagana prea mult ) captura cu ce o faci ?
cine produce sistemul asta OSD?

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 March 2009 - 07:47 PM

0

#20 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 March 2009 - 07:41 PM

Nu ati reusit sa va intalniti pentru schimbul de lentile ?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 March 2009 - 07:42 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#21 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 March 2009 - 07:45 PM

Din pacate nu vina fiind EXCLUSIV din cauza programului meu incarcat :)

Multumesc si pe aceasta cale lui Laur si poate data viitoare rezolvam "lentila" macar pentru un test :)

Vezi postarearenatoa, la Mar 24 2009, 08:41 PM, a spus:

Nu ati reusit sa va intalniti pentru schimbul de lentile ?

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 March 2009 - 07:48 PM

0

#22 Useril este offline   Laur73 

  • fotograf aerian
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1855
  • Inregistrat: 26-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Filmari si fotografie aeriana

Postat 24 March 2009 - 07:46 PM

Vezi postareaMIG-29, la Mar 24 2009, 07:45 PM, a spus:

Din pacate nu :)

lentila o am in masina ,cind ajungi in Bucuresti ma suni.

Aceasta postare a fost editata de Laur73: 24 March 2009 - 08:00 PM

Fotografie Aeriana
0

#23 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 March 2009 - 08:15 PM

Aripa zburatoare cu FMA copilot.

http://www.youtube.c...h?v=_wNolD1bzMg

Parametrul de control este setat la valoarea maxima. Pentru urmatoarele zboruri il voi reduce deoarece tinde sa "supra-stabilizeze" aripa.
Este interesant de aflat daca FMA copilot foloseste bucla PID sau doar termenul P dintr-o "asa numita" bucla PID.

Urmatorul zbor va fi pentru atingerea unei altitudini mai mari (peste 1000 de metri) si de asemenea va folosi pe o portiune (a doua jumatate) copilotul cu diferite grade de "amestecare" peste comenzile mele. Estimez durata totala a zborului de ~30 minute. Ne auzim saptamana viitoare cu noutati pe aceasta tema :D

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 27 March 2009 - 08:24 PM

0

#24 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 30 March 2009 - 09:25 PM

Sugeram cuiva ca posibile aplicatii ar fi si identificare de incendii...

Din intamplare prins un "foc"..."mic"... :blink:

http://www.youtube.c...h?v=uhbSXJ4RIHg

MIG-29
0

#25 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 01 April 2009 - 09:12 PM

Salutari!

Intra in proiect si ulterior productie o a treia aripa cu motor termic de 12.25 cc. Speram sa se mentina pomisiunea de finantare :rolleyes:

Anvergura: 1.65 metri
Profil: simetric proprietar
Masa totala: pana la 4500-4700 grame.
Incarcare alara 82 grame pe decimetrul patrat (pentru 4500 grame)

4500-4700 include o incarcatura de 1500-1700 grame specifica UAV-urilor deci masa reala a aripii gata de zbor FARA sarcina utila va fi undeva la 3000 grame.

Viteza maxima: 210-230 km/h
Viteza angajare: 20-25 km/h

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 01 April 2009 - 09:12 PM

0

#26 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 May 2009 - 11:35 AM

Cu nitica intarziere... aripa a iesit la 2.5 kg fara combustibil. Este echipata cu un rezervor de 480 ml.
AUW maxim ramane estimat la 4700 grame cu oarecare rezerva.

Diseara vin si pozele.


Vezi postareaMIG-29, la Apr 1 2009, 09:12 PM, a spus:

Salutari!

Intra in proiect si ulterior productie o a treia aripa cu motor termic de 12.25 cc. Speram sa se mentina pomisiunea de finantare :(

Anvergura: 1.65 metri
Profil: simetric proprietar
Masa totala: pana la 4500-4700 grame.
Incarcare alara 82 grame pe decimetrul patrat (pentru 4500 grame)

4500-4700 include o incarcatura de 1500-1700 grame specifica UAV-urilor deci masa reala a aripii gata de zbor FARA sarcina utila va fi undeva la 3000 grame.

Viteza maxima: 210-230 km/h
Viteza angajare: 20-25 km/h

MIG-29

0

#27 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 May 2009 - 06:59 PM

Pozele aripii P H O E N I X-2- cel mai nou prototip la care am lucrat pe parcursul lunii trecute.
Parametri aripa realizati (fata de cei teoretici prezentati la inceput):

Anvergura: 1.7 metri
Masa combustibil: 480 ml (variabil functie de cerintele operationale)
AUW: 2.65 kg (diferenta pana la cel total de mai inainte reprezinta posibila sarcina utila si/sau combustibil)
Profil/torsiune: proprietar (optimizat pentru plaja larga de viteze)

MIG-29

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  inc1.JPG (105.99K)
    Number of downloads: 262
  • Fisier atasat  inc2.JPG (113.66K)
    Number of downloads: 281
  • Fisier atasat  inc3.JPG (137.05K)
    Number of downloads: 273
  • Fisier atasat  inc4.JPG (135.04K)
    Number of downloads: 260

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 19 May 2009 - 07:04 PM

0

#28 Useril este offline   dramida 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, zona Titan
  • Interests:filmari si fotografie aeriana, fpv

Postat 26 May 2009 - 12:34 PM

Vezi postareaMIG-29, la May 19 2009, 07:59 PM, a spus:

Pozele aripii P H O E N I X-2- cel mai nou prototip la care am lucrat pe parcursul lunii trecute.
Parametri aripa realizati (fata de cei teoretici prezentati la inceput):

Anvergura: 1.7 metri
Masa combustibil: 480 ml (variabil functie de cerintele operationale)
AUW: 2.65 kg (diferenta pana la cel total de mai inainte reprezinta posibila sarcina utila si/sau combustibil)
Profil/torsiune: proprietar (optimizat pentru plaja larga de viteze)

MIG-29



Desi are portanta mare, aripa zburatoare mi se pare instabila, si ma gandesc cum ai monta pe ea un sistem voluminos de camera stabilizata cu giroscoape....asta daca vrei sa faci ceva profi, altfel, ai un hobby foarte dragutz si esti iscusit in ceea ce faci.
Va recomand sa va concentrati tot atat de mult pe controlul camerei video ca si pe caracteristicile de zbor ale UAV-ului. Nu orice avion cu camera si gps poate sa gaseasca si sa urmareasca o tinta in miscare.
0

#29 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 May 2009 - 10:03 AM

Daca ai fi urmarit ce am postat ai fi vazut ca poate sa urmareasca tinte in miscare. Si anume masini pe strada.

Expresia: "desi are portanta mare, aripa zburatoare mi se pare instabila" nu-ti face reclama :D deoarece arata un nivel de cunoastere al lucrurilor destul de sumar pentru a putea sa-ti permita sa caracterizezi ceva ce n-ai zburat. Nu exista notiunea de portanta mare... orice "zburator" are polare asociate iar comparatia o poti face intre polare pe regimuuri de zbor. Expresia "portanta mare" nu are sens.

Daca doresti sa vezi cum putem monta un sistem voluminos (2-3 kg sau mai mult) pe o aripa zburatoare esti liber sa cumperi una :)

Iti respect insa nedumeririle. A nu se intelege ca acesta este un topic de inchis gura. Suntem deschisi oricaror alte intrebari!

Iti multumim pentru interesul acordat!

edit: e un forum si primim ajutor aici. Personal datorez mare parte din experienta de modelism acestui forum precum si rcgroups, rcuniverse etc.
Calin, marinaru, men sunt doar cativa care de ex. mi-au oferit si mie informatii utile pe acest forum.

MIG-29

Vezi postareadramida, la May 26 2009, 12:34 PM, a spus:

Desi are portanta mare, aripa zburatoare mi se pare instabila, si ma gandesc cum ai monta pe ea un sistem voluminos de camera stabilizata cu giroscoape....asta daca vrei sa faci ceva profi, altfel, ai un hobby foarte dragutz si esti iscusit in ceea ce faci.
Va recomand sa va concentrati tot atat de mult pe controlul camerei video ca si pe caracteristicile de zbor ale UAV-ului. Nu orice avion cu camera si gps poate sa gaseasca si sa urmareasca o tinta in miscare.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 27 May 2009 - 10:07 AM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu