Cel mai ieftin aeromodel posibil
#31
Postat 17 April 2004 - 07:19 AM
deja ma gandesc modelul numit " placa de polistiren" adica ...dupa cum am spus...placa de polistiren..rc....
fara profil ...fara nimic...doar elementele minime necesare zborului...doua eleroane si una sau doua derive fixe....optional poate un motor electric ieftin...din experienta pot spune ca ajuta la centraj...
cote maxime admise ..
standard 1 1000mmX500mm
standard 2 1200mmX600mm
atat au placile de polistiren ,respectiv stirodur
bafta
se adminte orice variatiune pe tema dar fara lucrari complexe...
se cauta sponsori pt acesta competitie
regulamentul concursului va fi stabilit de catre sponsor...
#32
Postat 17 April 2004 - 11:13 AM
Dom*PROFESOR, la 16 Apr 2004, 16:19, a spus:
Mai repet inca odata cazul celebru de admitere la NASA cand la proba practica locul intai a fost ocupat de un tanar care a luat o foaie de hartie, a pus-o in palma, a indoit-o cu cealalta mana si a zburat cel mai mult.
Grig a fost perfect coerent cu tema subiectului deschis, Tu ai fost cel care a inceput cu viziuni abstracte....
pare rau daca m-am bagat prea tare in munca si ideile voastre
am terminat de multisor studentzia ,shi nicidecum la aeronave
am incercat sa aduc unele "imbunatatziri" teoretice in modelele voastre
asta nu a fost ultima incercare de a schimba ceva
oricum se pare ca am vazut prea multe shi incet, incet m-am transformat intr-o persoana controversata,plina de idei dar fara exemple practice. am sa incerc sa vin shi pe campurile voastre daca asta te face mai credibil dar am de stat pe campurile mele
Cer mii de scuze dom' profesor pt "lucrarile pe aratura".
Cu tot respectul cuvenit celor mai batrani in breasla
Mamutel
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 19 April 2004 - 02:59 AM
#33
Postat 17 April 2004 - 12:37 PM
Vad ca te-au luat "batranii" tare
Daca te lasi de treaba din cauza ca "batranii" nu-s de acord cu tine esti slab!!! Si sper sa nu te lasi.
Fa singur ce vrei sa faci si cand o sa vada "batranii" ca ti-a iesit nu o sa te mai ia cu "...ai terminat aeronavele..."
Da' sa stii ca atunci cand atranii zic ca ceva e exagerat poate au si dreptate... norocul tau e ca e acel POATE!
Tinete de treaba si lasa concursurile cu premiii ca vb lui bitex, care e baiat bun sa stii, nu o sa-ti faca nimeni treaba!
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 17 April 2004 - 12:37 PM
#34
Postat 17 April 2004 - 12:40 PM
E frumos sa completezi profilul frumos cu data de nastere si locatie hobby-uri si poate si venit :) (glumesc putin) sa nu le oferi ocazia "batranilor" sa-ti zica ca nu stiu nimic despre tine. La urma urmei asa este.
#35
Postat 17 April 2004 - 11:38 PM
aici ne adunam pt pasiunea noastra comuna si nu cred ca e bine sa ne lasam coplesiti de orgoli..
hai sa nu ne suparam chiar din orice ...si sa ne lasam ideile si gandurile sa circule liber ca asa ne stimulam imaginatia...si e tare adevarat ca mai multe minti la un loc rezolva mai usor problemele....
cred ca nu e cazul de "batrani" si "tineri' printre noi...asa va fi mereu unde sunt oameni care gandesc...unii pro si altii contra ...
ce conteaza ca cineva nu e de acord .....fiecare sa spuna pana la urma ce vrea ...dar sa zica daca are ceva de spus la subiect...poate se naste ceva interesant si din idile lui......
dar sa trecem la subiectul in cauza Delta Wing....
am testat si astazi aripa delta pe Clinceni...am mai facut ceva usurari pe ici pe colo (pun si poze).
si am ajuns la o concluzie...cu speed 400 si cu 7 cell merge dar se poate si mai bine...
m-am gandit la un speed 480 poate cu reductor...elicie 8X7...sau cel mai bine cred ca merge un termic de 2,5 cc -3,5 cc cu rezonator si va spune tot ce stie...doar cu speed 400 sare cu greu de 100km/h....target-ul ar fi cam 200...zic eu...poate si mai mult dar cu siguranta mai intarita decat e acum...
poateva vin si voua ceva idei.
bafta si ganduri bune..
#36
Postat 18 April 2004 - 06:09 PM
M-au apucat nervii rau cand toata documentatzia mea despre elici intb nu batea cu ce am vazut in prospectul furnizat de Dl. Bogdan Stancu... ala este practic un ventilator de calc mai sugubatz
Domnilor mai studiatzi putzin tuburile alea inainte sa cumparatzi asa ceva(cutia aia de conserve care infasoara elicea mi se pare total neprofilata shi cu asta ocazie cum mama dracului vretzi voi ultra performantze de la o amarata de tzeava cu elice inauntru?iar pe exteriorul tubului de profilare(BA-BF) nici nu intra in discutzie!
De asta era vorba cand atzi spus sa nu va fac capul patrat cu teoriile mele?.... (ca avetzi tuburi rotunjoare foc...nu?)
Domnu' Stancu ce avetzi dvs fara nici o suparare mi se pare a fi doar un sist de propulsie pt machete de jet-uri(shi nici ala deosebit de bine pus la punct), shi nu de pus pe o aripa ca cea de fatza!
Pare rau ca mi-a sarit tzandara asa de tare dar raman uimit pe zi ce trece de performantzele atinse in aeromodelism shi marcketing-ul vanzarii unor vetilatoare de pus la calc pe post de sist de propulsie!
Cu tot respectul
Mamutel
(PS cam asa vad eu un sistem de elice intb e cu propulsiva dar totusi tubul respecta cam aceleasi reguli si in var. tractiva iar daca asa nu se poate mai e varianta non-raspet, clasica)
Fisiere atasate
-
duct3_1.gif (10.13K)
Number of downloads: 183
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 18 April 2004 - 08:35 PM
#37
Postat 18 April 2004 - 06:22 PM
am uitat sa zic ca daca tot i-au pus statoarele ale superbe, in spatele motorului i-au pus oare vreo alungire profilata(coif)?
iar daca il vreau ieftin de tot (aeromodelul) nu- i mai pun nimic shi-l trag la sandou ca pe zmee ;)
dar nu asta este interesul ci eu m-as uita mai bine cam cum arata ventilatoarele alea de calculator de rezista la 5700 rpm shi daca am unul in mana shi incerc sa-l modific cu niste nervuri de plastic cu un profil apropiat de cel cunoscut la un tub normal(DF), il acopar cu stirodur(sper sa mearga) shi il profilez, apoi il impachetez in scotchfac locasul din figura resp din centru sau adaptez unacu ajut unui batiu de electric: tai putzin din pale a.i. sa iasa cat mai apropiat de profilul interior al tubului: ii pun si un coif in spate shi............ ma rog sa nu-mi sara vreo pala in cap din cauza taierii inegale a palelor sunt lucruri generice dar asta inseamna sa faci totul sa mearga "la maxim de performantze" (altfel ma apuc sa construiesc tractorashe ca alea MERGE shi neprofilate )
....... oricum n-am auzit pe vreunu' sa se fi plans ca a incercat sa-si faca pana acum vreun model de ducted fan si nu i-a ieshit nimik...
Sincer eu cred ca batem pasul pe loc incercand sa facem jucarii cat mai ieftine pt copii nostri !
(PS: acu putetzi sa rabufnitzi totzi ...!)
Fisiere atasate
-
Image_01.JPG (58.74K)
Number of downloads: 180
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 18 April 2004 - 09:38 PM
#38
Postat 18 April 2004 - 06:46 PM
Noi cam facem modelism in functie de buzunar si posibilitati. Eu abia astept sa obtii pe ecranul PC-ului varianta cea mai buna si sa vad unde o s-o realizezi si cu ce pret! Chiar te-as ruga sa bagi si ceva amanunte pe forum ca sa facem si noi.
Si revenind la ventilatorul de calculator, cred ca stii ca motoarele brushless sunt cele mai bune pentru ce facem noi. Ba uneori chiar prea bune si scumpe. In privinta elicei daca nu esti dotat cu un CNC sau n-ai modelist batran prin preajma mai folosesti si ce gasesti. Eu pe Bogdan Stancu nu-l cunosc de nici o culoare, dar sunt sigur ca a ales solutia cea mai buna pentru acel moment. Bine ca l-a gasit si pe ala! Tubul era pentru altceva, trebuia introdus in carena unui model, unde nu conta forma lui exterioara. N-a fost cazul acum.
La primele poze ale unui model functional de-al tau sa faci niste poze clare sa vad si eu o elice intubata, perfecta!
Apropo, pe cine ai auzit ca vrea ultraperformanta in modelism? E sport, hobby si se face cum se poate. E ultraperformanta sa iesi la camp, sa pornesti un model, sa-l zbori, sa vii cu el acasa, sa fii multumit de ce ai facut, sa te simti bine cu prietenii si sa poti incepe lucrul a doua zi cu forte proaspete... Asta e ultraperformanta in hobby.
Astea arata mai bine. Au bord de atac si de fuga? http://www.bvmjets.c...ower/viofan.htm
Parca seamana cu alea de PC? Eu zic ca-s de sursa ATX si modificate.
Telefon: 0721 385365
#39
Postat 18 April 2004 - 09:58 PM
Fisiere atasate
-
Image_02.JPG (26.64K)
Number of downloads: 162
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 18 April 2004 - 09:59 PM
#40
Postat 18 April 2004 - 10:25 PM
Fisiere atasate
-
Image_02.JPG (43.54K)
Number of downloads: 155
#41
Postat 18 April 2004 - 11:33 PM
interesante raspunsuri si propuneri....e clar ca interes exista...DAR....
pe langa atatea vorbe...si propuneri ...PUTEM VEDEA SI CEVA REALIZAT....
pe hartie linia dreapta in racord cu cea curba este minunata...si contureaza un obiect deosebit...
pana la zoborul efectiv e cale lunga ...dupa ...n ani de modelism am vazut si auzit despre atatea planuri marete ca nu le mai stiu nr-ul...dar cand a fost vorba de facut ..s-a terminat asa cum a inceput ...PE HARTIE...
vad de la voi o propunere de profil laminar de mare viteza, dubla ...tripla sageata...totul ne inspira spre supersonic...minunat...dar va intreb...le facem doar schite?.... sau ne apucam de treaba si vedem la final daca mai si zboara...
eu din experienta va spun ca ce e lucrat prea mult nu mai zboara bine...ce e complex devine greu...si asa mai departe...hai sa ne distram mai bine ...
despre elici intubate .....mamutel are dreptate intr-un fel...teoretic cam asa si e ..un simplu ventilator...daca ar fi mai mult de atat probabil ca ar costa de 20 de ori mai mult...numai ca asa cum este..... acest "ventilator"...se invarte la o turatie de peste 30.000 rot/min...si are un randament considerbil avand in vedere ca este antrenat doar de un motor electric...si rezista ...nu se pulverizeaza...
mamutel...trebuie sa-l vezi si ai sa intelegi despre ce se vorbeste in modelistica la ora asta...
daca esti un perfectionist...si nu suporti decat apogeul creatiei ...nimc mai simplu ...s-a inventat de niste ani buni turbo reactorul miniaturizat care are tot ce-ti doresti tu si catareste doar 1 kg si dezvolta 8 kg f
dar costa peste 1500 de euro...crezi ca poti sa suporti atata perfectiune? ;)
hai sa fim un pic mai modesti ca e doar un HOBBY...
mai astept propuneri
Fisiere atasate
-
turbo_prop_engine.jpg (10.08K)
Number of downloads: 192
Aceasta postare a fost editata de grig: 18 April 2004 - 11:36 PM
#42
Postat 18 April 2004 - 11:35 PM
sper ca astea au fost pe placul tau ;)
Fisiere atasate
-
jet_engine.jpg (9.34K)
Number of downloads: 168
#43
Postat 18 April 2004 - 11:38 PM
(ai zis ca vrei viteza... viteza o sa ai, incearca sa intorci placa de stirodur si inversdecat ai privit-o asaha shi inca ceva- apexul de care zic eu nu are treaba cu zidu' sonic ci cu alfa si spalarea aripii la unghiuri mari de atac cu ajut vartejurilor ..(vezi avioanele de hartie ascutzite ca alea nu-s supersonice)........asa ca
1 iei aripa de undeva- din anvergura(.....scade rezist la inaintare) si pui in alta parte- in apex si fuselaj portant
2 scapi si de mica rezist indusa care ar mai fi fost, prin adaugarea celor doua derive la capat de plan
3 intai transpiratzie cerebrala shi dupa aia disractie vizuala)
iar in leg cu cele 30000 de rotatzii .... sunt bune si la aspirator (nu se gandeste ca turatzia face tractiunea, ci masa de aer care o transport din fatza tubului in spate.... cica aia bate spre ceea ce am nevoie mai mult, ca nu suntem la motoare cu reactzie-ajung sa comprim aeru saracu' )
treburile alea cu reactzie nu am ce face cu ele ca la alea trebe si restu' pe masura deci 1500 de cocu e doar vf iceberg-ului,dar cred ca se poate face ceva in casa mai simplu si mai la indemana pornind de la nishte fundamente teoretice complete si corecte
simpla evitare a acestui subiect(pe motiv ca e prea complex) te lasa tot la mana eliciilor fratzilor Wright ca diferentza mare nu-i intre alea si astea!
io asa am intzeles din ce am citit da' daca voi stitzi altfel facetzi dupa cum va taie!
Fisiere atasate
-
aripa_stirod1.1_axo.jpg (49.05K)
Number of downloads: 206
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 19 April 2004 - 01:34 AM
#44
Postat 18 April 2004 - 11:56 PM
Fisiere atasate
-
aripa_stirod1.1sus.jpg (46.06K)
Number of downloads: 170
#45
Postat 19 April 2004 - 09:36 AM
#46
Postat 19 April 2004 - 03:23 PM
No , deci eu as face-o asa:
1. fac imaginea de suis din baghete grinda cu zabrele in care am grija sa las locasuri pt dispozitivele ulterioare(am grija sa ranforsez locasurile trenului si ulterioara aplicare a derivelor shi a sist de propulsie)
2. aplic unde cred ca este necesar semiprofile(intrados si extrados) nu multe si am grija sa nu ma incurce(sa fie perpendiculare cele de pe fuselaj cu cele de pe aripa cand aplic pct 3
3 aplic si lipesc peste ce am facut pana acum polistiren(stirodur sau moltopren sau chiar si un polist mai dur)printre profile
4. reprofilez toata treaba
5. aplic hartie impregnata cu aracet subtzire(sau scotch din ala mai smecher)
timp estimativ de lucru....
1 zi grinda cu zbrl
1 zi traforatul profilelor si aplicarea lor
1 zi aplicarea ploistirenului plus uscare lipituri
1 zi reprofilarea si "impinzireeeea",uscarea si aplicarea "utilajelor"
1 zi are max 3 ore de lucru....rezulta....12 ore efect ive de chinuiala
concluzii:
a.iese un pic mai greu dar zic ca merita osteneala in a avea de toate la locul lor(gandesti de doua ori si tai odata)
b.timpul alocat altor munci patriotice nu este perturbat
c.folosirea a acelorasi materiale cu care lucram de mic
daca am uitat ceva spunetzi va rog !
de ce nu fac eu treaba asta ...am mai spus ca nu am inca atelier!
dac facetzi altfel ...ascult cu placere istorioara voastra!
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 20 April 2004 - 12:24 AM
#47
Postat 19 April 2004 - 09:17 PM
Ca turbina nu cred ca-i pui din motive financiare si daca-l prabusesti iti scoti parul din cap http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif :) :).
Eventual ai putea incerca sa-l faci electic cu motorul care impinge.
he swears he will return one day.
Far from the mountains and the seas,
back in her arms again he'll be.
Over the hills and far away.
#48
Postat 19 April 2004 - 10:17 PM
treaba voatra daca nu credetzi in zane shi fetzi frumoshi da cred ca nu turatzia mare face modelul sa se miste(iar ma repet shi ma gandesc la posibilitatzile de a expune teoriile elicei intb...... dar unde o fi webmst ca de el am nevoie!)
"Ca turbina nu cred ca-i pui din motive financiare si daca-l prabusesti iti scoti parul din cap"
Se poate evita esecul prin lucrul(ganditul) de acasa.iar munca pe teren cred ca o voi lasa la inceput pe seama profesionistilor(vor fii incantatzi s-o rupa) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 20 April 2004 - 12:22 AM
#49
Postat 19 April 2004 - 11:03 PM
he swears he will return one day.
Far from the mountains and the seas,
back in her arms again he'll be.
Over the hills and far away.
#50
Postat 20 April 2004 - 07:57 AM
Fisiere atasate
-
usurare.JPG (38K)
Number of downloads: 169
Aceasta postare a fost editata de grig: 20 April 2004 - 07:58 AM
#52
Postat 20 April 2004 - 08:03 AM
Fisiere atasate
-
acoperire.JPG (36.38K)
Number of downloads: 185
#53
Postat 20 April 2004 - 08:14 AM
entuziasmul tau este impresionant...ma bucura ca mai exista oameni ca tine care nu se descurajeaza cu nici un pret...
tehnologia ta de lucru e un pic mai ciudata...strucrura grinda+acoperire stirodur sau polistiren+acorerire hartie cu aracet+...+...++++...e minunata...dar ai sarit de 1kg deja...iar la 6000 de rot/min....e mai greu sa decolezi ...dar bafta oricum...
asteptam sa ne arati ce iese in 12 ore de lucru si cum zboara ...ne-ai facut "curiosi" pe toti care te urmarim sa ne luminezi... :) ..asteptam fapte de la tine si nu raspunsuri doar...
p.s.cine o sa-l zboare? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic.gif
#54
Postat 20 April 2004 - 08:46 AM
Va mai aduceti aminte de emiliare cand a descoperit modelismul ... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif :)
Retrag tot si dau scuze publice daca mamutel face modelul ala .
#55
Postat 20 April 2004 - 05:50 PM
in aviatzie se vorbeste de tractiune shi nu de turatzie(aia e orientativa cand esti pe sus in cabina ca altfel o sa ramanetzi tot la aspiratoare pe post de compresoare axiale)
sas shi aia cu faptele shi raspunsuri.....sunt cam vanat pe mana de la atata ajutor prin raspunsuri dar stiu pe unu' care intreba daca stim cum sa faca avionul sa zb mai repede dar nu sa faca altul ci doar asa un facelift ...alooooo se simte careva?asa ca io va recomand biplane cat mai multe ca alea sunt stabile shi nu fac figuri!
... nenea zod daca atzi facut voi atatea de ce atzi auzit pt prima data de "ideea" lu' dom' profesor?
io zic ca se poate shi fara gaura aia cu traforajul,cum? ...fitzi pe faza la Zona 51!
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 20 April 2004 - 06:19 PM
#56
Postat 20 April 2004 - 08:53 PM
#57
Postat 20 April 2004 - 09:24 PM
@Mamutel:chiar asta vroiam sa te-ntreb,ce program folosesti?
he swears he will return one day.
Far from the mountains and the seas,
back in her arms again he'll be.
Over the hills and far away.
#58
Postat 20 April 2004 - 10:27 PM
zona 51 baietzi.... fitzi pe faza ca n-avetzi ce pierde, acolo scrie!
pt MOTAN(f14) Nu prea ma duce capul .... cam ce a vrut a fiiii ...............ce ai vrut sa scrii!~mai explicit te rog( e de bine saU de RAU sa te caute aia? :rolleyes:)
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 22 April 2004 - 12:21 PM
#59
Postat 22 April 2004 - 12:58 PM
O foaie patrata de coroplast, depron sau carton:http://mypage.yhti.net/~dmcdnld/pizzabox.htm
si vers electrica: http://www.rcuniverse.com/forum/electric_p..._1574646/tm.htm
Salutari,
Cezar
#60
Postat 22 April 2004 - 02:03 PM
ala zboara doar pt ca exista stratu limita care imbraca pianu care cade de la etaj shi care se face surceler jos din care ies marile realizari in domeniu aeronautic :rolleyes:!
ma bucur cand vad ca exista shi "exemplare" care s-au inspirat din basmele cu covoare zburatoare nu ca ar avea treaba cu aviatzia da unii au intrat cica la NASA cu chestii de felul asta! ;)