Ce servouri la Trex 600N ?
#1
Postat 18 February 2009 - 01:12 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#2
Postat 18 February 2009 - 02:11 PM
Ar mai fi si varianta de la Align, DS610, pe care lumea le lauda, chiar si pe Trex 700.
Asteptam niste posesori de 600N sa ne zica ceva.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 18 February 2009 - 02:12 PM
#4
Postat 18 February 2009 - 02:15 PM
Citeaza
Primele servouri utilizate pe heli din semnatura au fost S3151. Toate bune si frumoase la hover si circuite, chiar si intoarceri mai agresive.
Cand am inceput primele flip-uri, looping si roll, s-a dovedit ca sunt insuficiente.
Prin urmare pentru inceput sunt OK, pana incepi sa te dai tare la elicopter.
#6
Postat 18 February 2009 - 03:23 PM
Primus, la Feb 18 2009, 02:15 PM, a spus:
Cand am inceput primele flip-uri, looping si roll, s-a dovedit ca sunt insuficiente.
Prin urmare pentru inceput sunt OK, pana incepi sa te dai tare la elicopter.
Ce facea elicopterul mai exact, nu erau destul de rapide servourile si elicopterul avea intarzieri in miscari ?
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#7
Postat 18 February 2009 - 03:26 PM
vlad1, la Feb 18 2009, 02:20 PM, a spus:
Cam asa gandeam si eu si probabil cam asa voi face. Eram totusi curios de consecintele practice ale alegerii unor servouri nepotrivite ca sa pot face alegerea dupa judecata mea. Mai ales ca sunt numai la Futaba zeci de modele de servo, situatia nefiind doar in alb si negru.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#8
Postat 18 February 2009 - 03:33 PM
Primus, la Feb 18 2009, 02:13 PM, a spus:
Giro clar raman cu 401, cel putin inca o perioada. Pe coada am acum unul modest (FS 251 S de la Robbe). Nu stiu daca unele vibratii sau miscari aiurea de coada se datoreaza acestui servo, dat fiind ca nu am facut decat hover, fwd flight, etc. Parerea generala e ca pe coada ar trebui S9254, doar ca e cam scump.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#10
Postat 18 February 2009 - 05:37 PM
Pe platoul ciclic, ai nevoie de servouri sigure, care sa reziste la vibratii si sa nu faca jocuri mecanice suplimentare in lantul cinematic. Un servo normal de 5Kg rezista cu brio, oricum tijele si mecanica nu e solicitata la asa efort, dar e solicitata constant (lucreaza in tensiune mecanica continua). Eu prefer dantura de plastic, pentru ca metalicele isi maresc jocul prin uzura. Servo-uri BB pentru termic.
La coada insa ai nevoie de un servo DIGITAL, cit mai rapid iti poti permite. Anul trecut, pe termicul mic (30) am ars 2 FS110 si un R3003, in doua saptamini (cu giro e-sky). Au murit pur si simplu, in zbor la punct fix. Cind am pus digital (un graupner), situatia s-a schimbat, atit comportamentul cozii cit si in urmatoarele cam 100 de rezervoare n-a mai cutezat nimic. Pe termicul mare (90) am ars doua T2M-uri analogice cu GY401 in regim 'servo normal'. La heli clasa E400 am ars 3 E-sky 'analogice', 3 SG90, 1 Gws, 2Hitec toate micro pe coada intr-un singur an. Acum am digital plastic BB, si deocamdata merge.
#11
Postat 18 February 2009 - 06:00 PM
vlad1, la Feb 18 2009, 05:37 PM, a spus:
Pe platoul ciclic, ai nevoie de servouri sigure, care sa reziste la vibratii si sa nu faca jocuri mecanice suplimentare in lantul cinematic. Un servo normal de 5Kg rezista cu brio, oricum tijele si mecanica nu e solicitata la asa efort, dar e solicitata constant (lucreaza in tensiune mecanica continua). Eu prefer dantura de plastic, pentru ca metalicele isi maresc jocul prin uzura. Servo-uri BB pentru termic.
La coada insa ai nevoie de un servo DIGITAL, cit mai rapid iti poti permite. Anul trecut, pe termicul mic (30) am ars 2 FS110 si un R3003, in doua saptamini (cu giro e-sky). Au murit pur si simplu, in zbor la punct fix. Cind am pus digital (un graupner), situatia s-a schimbat, atit comportamentul cozii cit si in urmatoarele cam 100 de rezervoare n-a mai cutezat nimic. Pe termicul mare (90) am ars doua T2M-uri analogice cu GY401 in regim 'servo normal'. La heli clasa E400 am ars 3 E-sky 'analogice', 3 SG90, 1 Gws, 2Hitec toate micro pe coada intr-un singur an. Acum am digital plastic BB, si deocamdata merge.
Am inteles ideea, pentru coada o sa merg cu S9254, gasesc alte locuri unde sa fac economie :rolleyes: Cat despre platoul ciclic, inteleg ca un servo banal gen S3003 ar cam merge doar ca va prinde joc la ax mai devreme sau mai tarziu, cum e si cazul meu in prezent la Ornith. Dar la Trex, din cate am vazut, de la servouri pleaca cate 2 tije in loc de una, ceea ce inseamna ca solicitarile servoului nu vor mai fi si de translatie si de rotatie ci doar de rotatie. Ceea ce, dupa mintea mea, nu va mai duce la jocuri ale axului servoului ci poate la alte jocuri date de uzura pinioanelor. Gresesc?
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#14
Postat 08 June 2009 - 09:42 PM
HS-6965HB
Motor Type High Performance Coreless
Bearing Type Dual Ball Bearing
Torque 4.8/6.0v 92 / 111 oz. 6.6 / 8 kg.
Speed 4.8/6.0v 0.1 / 0.08 second
Size 1.6 x 0.8 x 1.5 " 40 x 20 x 37 mm
nu sunt chiar asa scumpe in state sunt cam 80-90 usd bucata ,la lindinger sunt acum la oferta cu vreo 70 euro
ce mi-am comandat si e super sunt echii rotunde speciale pentru 600 nitro .
sunt rotunde , diferite pentru hitek si futaba, si au dare gauri exact la distantele care ai nevoie sa montezi tijele si sa ai paralelism cum trebuie.
http://www.readyheli.com/ProductDetails.as...08&CartID=1
ale mele sunt diferite si mai eftine astea au aparut dupa si o sa imi comand si eu
pentru coada gy cu 9254.
daca optezi pentru servouri simple gen s3003 nu ti-as recomanda sa tragi foarte tare de el e totusi un elicopter de 4 kg care la viteze mari si tras de el va forta servourile, in cazul in care acestea cedeaza,nu te vad prea bine.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#15
Postat 07 October 2009 - 07:10 PM
http://www.spartan-r...rvodb/servo.php
#16
Postat 07 October 2009 - 07:21 PM
radulp, la Oct 7 2009, 07:10 PM, a spus:
http://www.spartan-r...rvodb/servo.php
Dupa cum observ din tabel, reiese ca in special servo std. ptr. "coada" merg in mare parte doar pe 4,8V. Atunci daca ai un Ubec de la Align 2 in 1 care are tensiunea de iesire ptr. receptor-servo de 5.8V , trebuie sa ai grija la alegerea servoului.Sau schimbarea regulatorului cu unul 4,8 - 5 V ? Eu am giro Logitech LTS 2100 G cu tensiune de lucru 4.8 - 6 V dar nerecomandat la 6 V .Ce sugestii aveti?
#18
Postat 07 October 2009 - 09:01 PM
Constructie: Metal Gear, Rulmenti
Dimensiuni: 40.5 x 20 x 41 mm
Masa: 46 g
Tensiune de operare: 4.8 - 6 Volti
Viteza: 0.10 sec/ 60° cu alimentare la 4.8 volti
Viteza: 0.08 sec/ 60° cu alimentare la 6 volti
Cuplu: 5 kg-cm cu alimentare la 4.8 volti
Cuplu: 6.2 kg-cm cu alimentare la 6 volti
Eu am pe Raptor 620e si nu au facut fite (pina acum).
Iar pretul de 133RON m-i se pare ok pentru ceea ce stiu ele.
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#19
Postat 08 October 2009 - 09:03 AM
morph, la Oct 7 2009, 09:25 PM, a spus:
Adica una sau mai multe diode inseriate pe alimentare, pentru cine nu vrea sa cumpere gata facute.... (pica 0,6-0,7V pe fiecare dioda)
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#20
Postat 08 October 2009 - 10:27 AM
Se poate pune la iesirea din giroscop, cu bara (de pe dioda) indreptata inspre servoul de coada, in serie pe firul rosu. Solutia are avantajul ca tot RC-ul e la 6 V, dor servoul de coada e alimentat la 5.2V.
Nu mai multe, nu in serie si nu in paralel.
#21
Postat 08 October 2009 - 07:15 PM
vlad1, la Oct 8 2009, 10:27 AM, a spus:
Se poate pune la iesirea din giroscop, cu bara (de pe dioda) indreptata inspre servoul de coada, in serie pe firul rosu. Solutia are avantajul ca tot RC-ul e la 6 V, dor servoul de coada e alimentat la 5.2V.
Nu mai multe, nu in serie si nu in paralel.
Am gasit o astfel de dioda de la alternatorul de la Daciile vechi.Sunt putin butucanoase ,dar rezista pana la 30A.Mai mult decat suficient.Am si montat-o (inainte de giroscop -ptr. ca am Logitech si nu-i recomandat la 6V) si am tensiunea la servo coada de 5.1V .Am o cadere de tensiune de 0.71V .Sambata urmeaza testele pe "viu".
#23
Postat 27 November 2009 - 09:24 AM
radulp, la Oct 8 2009, 07:15 PM, a spus:
E cam mare si cam grea o dioda de-aia, nu ai gasit prin magazine una mica de 5A?
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#24
Postat 27 November 2009 - 09:29 AM
vlad1, la Oct 8 2009, 10:27 AM, a spus:
Se poate pune la iesirea din giroscop, cu bara (de pe dioda) indreptata inspre servoul de coada, in serie pe firul rosu. Solutia are avantajul ca tot RC-ul e la 6 V, dor servoul de coada e alimentat la 5.2V.
Nu mai multe, nu in serie si nu in paralel.
Cand am zis sa puna in serie, si am dat si valoarea caderii de tensiune pe fiecare dioda, ma gandeam ca inserierea de diode are mai multe aplicatii si fiecare isi poate calcula tensiunea care va rezulta in functie de nevoi. In paralel nu are sens, asa e.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6