Modelism - RHC Forum: ESC folosit sub 80% - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

ESC folosit sub 80% de ce nu e bine ?

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 November 2009 - 09:59 PM

Buna,

Toata lumea stie ca e bine sa turezi motorul la peste 80% - chiar 100% in idle-up, asta daca nu ai governor. Intrebarea mea e simpla:

- chiar asa sa fie, e vreo problema daca merge la 60-70% ?

Concret pe Protos am pinion de 15T care cu 6s da un headspeed turbat bun de 3d. Eu vreau mai moale. Pot sa cumpar un pinion cu adaptor special, ma costa vreo 40 USD (Protos are un pinion special in care se afla si rulmentul unisens) sau pot sa mai cobor curba de throtle pe la vreo 70% si obtin acelasi efect si nu ma costa nimic.

Ce am citit eu pe net e numai folclor, de genul ca munceste mai mult ESC si daca rulezi 70% restul se pierde in caldura - asta sigur e o tampenie. ESC brushless merge oricum in comutatie, si la 100% trebuie sa comute. Asta era valabil la ESC brushed.

Pe de alta parte cei care au avioane sau masini nu au nici o problema sa tureze motorul cat trebuie, nu il tin tot timpul la blana, nimeni nu zica acolo ca apar pierderi.

Deci, cine are o intelegere mai buna a cum merge un ESC/motor brushless sa ma lamureasca si pe mine. Daca e mai bine sa il tii turat peste 80% si de ce.

Multam, Stefan
0

#2 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 17 November 2009 - 08:32 AM

La mine punctul static (hovering) e cam la 45%. De vre-o 2 ani il zbor asa, si n'a guitat nimic.
0

#3 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 November 2009 - 10:32 AM

personal, cred ca e mai mult folclor ... cu ceva sambure de adevar :rolleyes:. Intre 60% si 85% nu vad de ce ar fi o diferenta, insa la 100% ESC-ul e intr-adevar mai putin solicitat. asta fiindca trebuie sa comute doar pentru schimbarea fazelor, nu si pentru controlul tensiunii (puterii). Comutatia nu e perfecta asa ca la 100% se disipa mai putina caldura in ESC, fiindca sunt mai putine comutatii

Nu cred insa ca e vreo problema sa mergi cu mai putin de 100% cu un ESC decent.

nitica teorie: controlul unui motor brushless nu e chiar trivial. ai de comutat 3 faze in functie de pozitia relativa intre stator si rotor. Cum mai toate motoarele brushless RC nu au senzori de pozitie, ea se determina masurand tensiunea generata de motor in bobine (opresi alimentarea nitel cam la fiecare comutare si masori tensiunea indusa in cele 3 fire). La pornire nu e tensiune generata (back EFM) si ESC-ul porneste motorul arbitrar apoi odata ce se misca se prinde daca e in sensul bun sau nu si actioneaza in consecinta. Peste asta trebuie sa mai vii cu controlul puterii, se face modificand tensiunea cu care e alimentat etajul final de comutatie sau modificand comutatia in sine, plus toate optimizarile dorite care in general umbla la faza dintre pozitia motorului si curentul de comanda (cam asta face setarea de timing). un ESC rezonabil are un microcontroler ca sa rezolve toate astea, timingul nu e fix, etc, etc.

o animatie interesanta: http://en.nanotec.co..._animation.html. Dati pe BLDC motors -> sensorless
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#4 Useril este offline   bogdan luben 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 417
  • Inregistrat: 28-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 November 2009 - 02:19 PM

Este pentru prima data cand aud asta: "la 100% ESC-ul e intr-adevar mai putin solicitat". Este total fals! Ia pune tu manutza pe un ESC la 20% throttle dupa 3 min de utilizare si apui fa acelas test cu throttle la 100% si vezi cand e mai cald.
Daca ar fi adevarat ce spui tu ar insemna la la 0% ESC-ul ar fi cel mai solicitat.....
Hormonu' bate neuronu'
0

#5 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 17 November 2009 - 02:38 PM

Vezi postareabogdan luben, la Nov 17 2009, 02:19 PM, a spus:

Daca ar fi adevarat ce spui tu ar insemna la la 0% ESC-ul ar fi cel mai solicitat.....

... si pe revers deja se arde.
scuze, nu m-am putut abtine, glumesc.

Asa stiam si eu, chiar si in comutatie, la 100% este solicitarea minima.
0

#6 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 November 2009 - 03:40 PM

Ceva-ceva e; extras din manualul Kontronik Jive:

"KONTRONIK recommends
setting minimum RPM at 80% of full PRM. "

recomandare care apare numai la modul heli al ESC.

Nu e pe aici nici un electronist care sa stie/inteleaga cum functioneaza aceste ESC, unde este punctul de maxima eficienta?

Mircea pare cel mai aproape dar cam la nivelul asta sunt si cunostintele mele.

Stefan

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 17 November 2009 - 03:41 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu