motor crawler un sfat, va rog
#1
Postat 01 January 2009 - 01:10 PM
Intrebare: voi ce ati folosi pe un crawler 1:10?
http://www.lrp.cc/de/produkte/elektromotor...pecial/details/
sau
http://www.lrp.cc/de/produkte/elektromotor...-turns/details/
amandoua au 100W, BL are turatie mai mare, dar asta nu e relevant la masina asta
Multumesc pentru raspunsuri
#2
Postat 01 January 2009 - 02:11 PM
Men, la Jan 1 2009, 01:10 PM, a spus:
Intrebare: voi ce ati folosi pe un crawler 1:10?
http://www.lrp.cc/de/produkte/elektromotor...pecial/details/
sau
http://www.lrp.cc/de/produkte/elektromotor...-turns/details/
amandoua au 100W, BL are turatie mai mare, dar asta nu e relevant la masina asta
Multumesc pentru raspunsuri
Eu as alege BL pentru ca are cuplu mai mare decat un periat
Parerea mea
Radu
Custom CNC parts GNS Racing
#3
Postat 02 January 2009 - 12:09 AM
radugns, la Jan 1 2009, 02:11 PM, a spus:
Parerea mea
Radu
Cine ti-a zis asta...din moment ce amandoua sunt pt crawling??(sunt periate care trag mai bine decat un brushless)
Tu trebuie sa te decizi in functie de ce bani ai, adica motorul si variatorul care sa il comande!
Si eu tot brushless as alege numai prin faptul ca nu necesita intretinere ca la periat, dar doar atat.
#4
Postat 02 January 2009 - 12:17 AM
Diesel power, la Jan 2 2009, 12:09 AM, a spus:
Plus cu un pic de lac , devin si rezistente la apa, ceva imposibil pentru un periat, prin simpla lor natura de transmitere a energiei spre rotor.
Cu respect,
Catalin C.
PS: Periatele nu cred ca intrec un brushless la cuplu, doar poate la turatie.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 02 January 2009 - 12:17 AM
#5
Postat 02 January 2009 - 01:45 PM
Diesel power, la Jan 2 2009, 12:09 AM, a spus:
Tu trebuie sa te decizi in functie de ce bani ai, adica motorul si variatorul care sa il comande!
Si eu tot brushless as alege numai prin faptul ca nu necesita intretinere ca la periat, dar doar atat.
Nu veau sa ne certam.....dar daca ai un brushless puternic si cu un lipo 3s la 8000mAh nu prea cred ca ii face fata un periat, indiferent de care ar fi (vorbesc despre cuplu, la turatie poate are mai mare un periat, dar ma indoiesc ca poate face fata la un brushless adevarat)
Radu
Aceasta postare a fost editata de radugns: 02 January 2009 - 01:45 PM
Custom CNC parts GNS Racing
#6
Postat 02 January 2009 - 07:03 PM
radugns, la Jan 2 2009, 01:45 PM, a spus:
Radu
Number of Turns
Refers to how many times the copper wire is wound around each pole of the armature. Basic guide:
More Turns (e.g. 19T) = Higher torque, less rpm, longer battery life. Slower but easier to drive.
Less Turns (e.g. 12T) = Less torque, more rpm, shorter battery life. Faster but more difficult to drive.
Pai tu despre ce vorbesti atunci....de aero??? Nu inteleg ce vrei tu sa spui printr-un brushless adevarat??? Daca vrei de viteza un 2.5 sau 3.0 ai mai putin torque dar mai multe rotatii iar daca vrei de putere un 21.5 sau mai mare ai cuplu dar nu ai viteza....de aici nu inteleg la ce te referi tu cand imi dai exemplu un "brushless puternic si cu un lipo 3s la 8000mAh"...daca este vorba de viteza ai dreptate pe jumatate....la auto (ca despre asta vorbesc) iti arat ca tu iti poti lua ce motor brushless vrei si cu 8000 lipo, si iti demonstrez cum un periat te poate face pe un traseu (de viteza). Pe de alta parte daca vorbim de cuplu tot cu un periat de 27T cred ca poti face fata cu brio la un traseu de crawling pe langa orice brushless...dar nu inteleg la ce ti-ar folosi 8000 lipo!!
Si Cataline ai dreptate cu protectia impotriva apei...dar doar daca vrea sa iasa pe un traseu facut fromos de rockcrawling....cu detoate.
Si totul se rezuma la bani....periatul si variatorul pentru el sunt mai ieftine, brushless-ul si variatorul pentru el sunt mai scumpe.
Si nu ne certam aici, discutam.
Aceasta postare a fost editata de Diesel power: 02 January 2009 - 07:04 PM
#7
Postat 03 January 2009 - 01:43 AM
bine zici, diesel-power-e, SA NU NE CERTAM, discutam o tema, si poate ramane aici si pentru altii care vor trece prin aceiasi dilema.
Am inteles ca:
1. e de preferat BL-ul pentru ca se poate izola mai bine la apa (chestie la cer nu ma gandisem)
2. determinant e bugetul dar, hai sa zicem ca in cazul asta (o data in viata) NU SE PUNE PROBLEMA BUGETULUI. Deci din acest pct de vedere e 0=0 inter ele
3. nu se poate inclina balanta clar in favoarea unuia dintre motoare, sunt sensibil echivalente (daca admitem ca diferenta de pret se regaseste in piesele de mentenanta ale periatului)
E corect sper
Mai sunt pareri / experiente ale cuiva? M-ar foarte interesa
Multumesc
Andrei
#9
Postat 03 January 2009 - 04:24 PM
Brushless sau brushed e tot aia daca compari mere cu mere si pere cu pere. Exista motoare brushed cu 85 de spire si chiar 95, asa ca nu e nici o problema sa obtii cuplu in ce situatie vrei, depinde doar daca stii sa faci motorul pentru scopul dorit.
Dar revenind la motorul pentru crawler, nu vad la ce e nevoie sa fie rezistent la apa. Crawling in apa inca nu se face.
Iar apoi nu stim ce ai tu deja. daca n-ai niic un fel d electronica, e una, daca ai deja cite ceva, e alta (stii ca pentru brushless iti trebuie un esc specializat, sper, pe care daca nu il ai, mai costa si ala).
Personal prefer sa las un timp dupa ce apare ceva nou pe piata, sa aiba timp sa fie testat in uz ca lumea, sa apara citeva treceri in revista pe site-urile specializate, pe forumuri, imi fca o idee, si dup-aia sa arunc banii daca sunt tentat.
Din experienta, motoarele de 55T sunt perfecte pentru brushless. Mai mult de atita e prea incet si nu poti ataca situatii cind ai tractiune redusa (patinezi) si iti trebuie un pic de viteza.
#10
Postat 03 January 2009 - 06:07 PM
daca faci crawling la un mod profi, atunci se justifica achizitia unui brushless...dar cum la noi inca nu se face asa ceva...si asa cum spuneau si antevorbitorii, nu stim ce ai...eu folosesc 2 bucati 55T pe un SPIDER (G-Made)
#11
Postat 03 January 2009 - 06:27 PM
eu spun ca un 55T e minim pentru crawler...depinde si de modelul crawler-ului...daca e cu motoare pe axe, sau cu cutie centrala....cat despre rezistenta la apa...e tocmai invers: orice brushless se distruge la contact cu apa...iar orice brushed (periat) poate intra direct in apa fara prea multe probleme, motiv pentru care toate variantele waterproof sunt echipate cu motoare brushed, si nici una brushless...:D...
daca faci crawling la un mod profi, atunci se justifica achizitia unui brushless...dar cum la noi inca nu se face asa ceva...si asa cum spuneau si antevorbitorii, nu stim ce ai...eu folosesc 2 bucati 55T pe un SPIDER (G-Made)... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#12
Postat 04 January 2009 - 08:53 AM
#13
Postat 04 January 2009 - 11:04 AM
#14
Postat 04 January 2009 - 11:43 AM
si, pr un crawler sunt mooolt mai bune cele brushed deoarece sunt si mai usor de gasit, si mai ieftine, cu tot cu regulatoare. decizia iti apartine
oricum, te dai si prin apa cu Crawleru? eu sincer nu m-as da... :)
#15
Postat 04 January 2009 - 02:51 PM
In ceea ce priveste celelalte componente, desigur ele trebuie alese corespunzator. Adica la BL trebuie un regulator mai scump (probabil). Dar ... cum spuneam sa zicem ca, in acest caz, (oO DATA IN VIATA) nu tinem seama de bani. Poate exista si variante mai scumpe (si mai bune) dar m-am decis la LRP pentru ca astea imi sunt mie mai accesibile. Oricum va fi un LRP, si cred ca va fi cu perii. Asta si pentru ca am adaptor la masina sa-i pot monta ulterior un outrunner de aero (cuplu mare). Iar regulatorul va fi unul din cele care suporta si periat si BL, adaptat la spirele cele mai putine (de ex min 12).
Va multumesc si daca mai sunt opinii, o sa le citesc cu interes
#16
Postat 04 January 2009 - 03:32 PM
EZ*, la Jan 4 2009, 11:04 AM, a spus:
Nu inteleg partea cu rezistenta mai slaba la apa a brushlessului, mai ales la aparitia umezelii in ele ?!?
#17
Postat 04 January 2009 - 04:10 PM
MICRO_ICE: nici eu nu ma dau prin apa cu el, dar de exemplu, am intalnit situatii cand rocle pe care le-am escaladat erau langa rau (chiar pozele sunt intr-un astfel de loc), si odata (la Rapa Rosie 2008) movila pe care am escaladat-o era chiar langa o balta...si fara intentie am andocat...:D
PROTHEUS: nu e vorba nicidecum de contactele exterioare....incearca cu un motor ieftin, cu perii, sa-l bagi in apa si daca observi un scurt in acea zona, da-ne de stire...e vorba de ceeea ce se intampla inside la un brushless...mai studiaza un pic si daca tot nu te prinzi ce ar face apa, mai vorbim in PM, pentru a nu acapara si schimba sensul acestui thread...crezi ca le era greu celor de la Traxx**, (sau alte firme) sa scrie mare pe cutie: E-REVO BRUSHLESS WATERPROOF...dar nu scriu asa, si nici nu recomanda folosirea versiunii BL in acelasi mediu ca cel cu motoare brushed...oare de ce? :lol: :lol: :blink:
#19
Postat 04 January 2009 - 04:58 PM
bafta la ales, poate te vedem la vara pe primele 3 locuri (unul din ele0 la vreun concurs de crawling de aici sau de afara
numai bine,
micro-ice
#21
Postat 04 January 2009 - 05:26 PM
Ca unele motoare rezista un pic daca sunt stropite cu apa, asta e altceva. Cu baloane, etc, cutii etanse, samd, aia e alta poveste. Pe de alta parte, in principiu toate motoarele brushed rezista la apa in aceeasi masura (atita cit nu sunt udate rotoarele care fiind din Fe-Si ruginesc orice ai face, si se intimpla povestea relatata mai sus. Povestea cu rodajul in apa are un detaliu foarte important. Dupa rodaj trebui demontat motorul (al meu era nedemontabil) si curatat cu o solutie de alcool (etilic, metilic, nu conteaza) care absoarbe ultima picatura de apa (alcoolul se stie, absoarbe apa si se descompune in dracu stie ce si mai stiu eu ce altceva, vedeti chimia de clasa a zecea). Daca uitati pasul asta, ati terminat motorul, chiar daca nu imediat.
Ramin la aceeasi parere in concluzie, buleftrica si apa nu se amesteca!
#22
Postat 04 January 2009 - 05:40 PM
si ink ceva off-topic: termicele se pot baga in apa (cum ai dat u exemplu cu piscina, dar nici chiar asa adanci, doar cat sa-l acopere apa (pe motor). mai merge asa? sa zicem ca bateria, rx-ul si servourile sunt waterproof
ms
vedeti sui crawleru ala ce l-am pus mai sus
#24
Postat 04 January 2009 - 06:15 PM
EZ*, la Jan 4 2009, 05:55 PM, a spus:
Ia uite colea, asa la repezeala.
http://www.math.niu....ehr/RC/pwm.html
PWM=pulse width modulation suna cunoscut?
#25
Postat 04 January 2009 - 06:27 PM
#27
Postat 04 January 2009 - 06:37 PM
La 250$ poti sa itit iei Hpi whlelly King Rock Crawnler (rtr).Foarte bun pt inceput , se gasesc piese pe Romania(un lucru foarte bun).
Cum spune si FLO234 axial-ul este foarte buna dar prea pe treaba lui(adica este pt avansati)...{mesaj pt MICRO_ICE}
Aceasta postare a fost editata de Al3xandru239: 04 January 2009 - 06:43 PM
Hpi E-firestorm Novak on 2s MaxAmps
Membru retras!
#28
Postat 04 January 2009 - 07:30 PM
- roti cu memory foam inside
- articulatii 70grade
- raza mare de viraj
- diferentiale blocabile ( upgradabile cu kit de blocare prin remote)
- DIG, greutati pentru roti....
astea sunt doar plusuri pentru un crawler...
:blink: am si eu unul in wish list-ul de anul asta...:)
Aceasta postare a fost editata de EZ*: 04 January 2009 - 07:31 PM
#30
Postat 04 January 2009 - 10:20 PM
aici e wild willy-ul meu prin apa...motorul este jos, intre roti, pe partea dreapta...
http://www.youtube.c...h?v=IOzWg7oTgWQ