Acc. A123 - exceptionali Am iesit pe camp si au tinut de m-am plictisit
#1
Postat 01 January 2009 - 12:27 PM
Intre timp mi-am facut un pack de baterii A123 din 2 celule (l-am facut pentru avioane) de 2200mah dar am vazut ca intra fara probleme la buggy.
Azi dimineata (01.01.2009) am dat o fuga sa ma joc putin cu un avion mic si cu buggy, erau vreo -4 grade.
Avionul cu acc Lipo a zburat lesinat cam 4 minute (fata de 15-20 vara). Buggy cu Nicd vreo 2 minute.
Buggy cu A123 - peste 15 minute. 15 minute, ma plictisisem !!
Asa ca, daca aveti electrica, asta e viitorul. Are si Levente la P H O E N I X (el vinde numai de aero, e posibil sa nu il stiti) celule din astea la un pret bun. Tensiunea in sarcina e numai 6.6V (3.3V/celula) dar zboara caci o tine fara probleme pana la capat.
Unde mai pui ca se incarca in 15 minute (daca ai charger competent) si nu se aprinde orice ai face.
Toate cele bune, Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#3
Postat 01 January 2009 - 02:11 PM
Bateriile LiFe, formate din celule A123 (High Power Lithium Ion ANR26650M1)
asta zic ei despre ele. intrebarea e > neavand un incarcator care sa stie LiFe dar care stie LiIon si LiPo se pot incarca cu el?
sau e musai sa stie LiFe.
mufa de egalizare e la fel cu cea de la LiPo? se poate folosi egalizorul de LiPo?
mersi
#4
Postat 01 January 2009 - 02:22 PM
Bafta! Un An Nou cu Sanatate si impliniri!
Costel
#5
Postat 01 January 2009 - 05:41 PM
in perioada rece ,pacurile tin foarte putin ,si mai ales daca au stat la temperaturi mici un timp inainte de a fi folosite.normal imediat dupa incarcare ,cand bateria este calda ,va avea performante mai mari si timp de rulaj mai mare.
edit:m-am referit la nixx. nu stiu cat de bune sunt life dar diferenta de voltaj poate sa influenteze pe cei care se dau repede ,in curse sau competitii.daca vrei sa mergi doar de fun, e ok.
Aceasta postare a fost editata de sonic xz: 01 January 2009 - 05:44 PM
#6
Postat 01 January 2009 - 05:47 PM
- acumulatorii sunt Life dar numai cei A123 au aceste calitati. A123 sunt marca inregistrata si sunt produsi de un singur producator, orice altceva Life nu face 2 bani (singura calitate a clonelor este ca nu sunt periculosi).
- asta inseamna ca de oriunde cumparati A123 sunt la fel, repet, vin din aceeasi fabrica. Nu sunt mai buni cei Graupner decat cei Pelikan sau Himodel, sunt numai mai scumpi.
- A123 sunt numai in doua dimensiuni. Mici de 1100 mah si mari de 2200 mah, cilindrici. Nu exista alte dimensiuni. Pot fi cumparati ca celule individuale sau ca pak-uri. Ca celule individuale nu sunt usor de asamblat (trebuie si mufa de egalizare). Eu i-am cumparat din HK direct cu taburi de lipire sudati pe celule, foarte usor de facut pakuri.
- incarcatoarele normale china sunt foarte bune dar au putere tipica de 50W, insuficient sa ii incarce in 15 minute, ii incarca can in 30-40 minute, tot nu e rau. Tensiunea de incarcare nominala e de 3,6V fata de Lipo de 4,2 V, deci cu program de Lipo ii distrugeti.
- au 30-60C capacitatea de descarcare, poti suda cu ei.
- Nu au probleme cu supradescarcarea, pot fi descarcati pana la 2V in mod curent si chiar si adusi flat nu tusesc.
- Sunt putin mai grei decat Lipo (la aceeasi mah) si au alte forma. La Lipo poti cumpara de 2200 mah cu diverse dimensiuni la A123 ai o singura dimensiune de pak.
- foarte importatnt Lipo isi mentin 80% capacitate la 10C descarcare numai 50 de cicluri (vorbim de cei buni Enerland), A123 rezista pana la 1000 de cicluri in aceleasi conditii.
- comparatia cu Nimh si Nicd nici nu merita facuta. De altfel in aero nu mai foloseste nimeni Nimh de ani buni, nici macar in joaca.
Una peste alta daca vreti sa stati in hobby-ul asta mai mult de o vara nu merita investiti banii in altfel de acc. La nitro nu e atat de important acolo merge si cu Nimh.
Toate cele bune, Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 01 January 2009 - 06:28 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#8
Postat 03 January 2009 - 01:42 PM
egalizatorul ptr celule e acelasi la li po si la li ion si la li fe
interesant e faptul ca pe incarcatorul de la kele nu scrie nimic despre li fe.
daca stia sa incarce nu trebuia sa scrie pe el ? nici la caracteristici nu scrie nimic. tot ce scrie despre li fe e la prezentarea produsului. deci, cu ce se incarca acesti acumulatori ?
p.s.
eu am acasa un incarcator de la multiplex , ln 5014, si pe el scrie ca incarca aceleasi tipuri de acumulatori ca cele inscrise pe ala din discutie.
Aceasta postare a fost editata de nelu bv: 03 January 2009 - 01:44 PM
#9
Postat 03 January 2009 - 04:31 PM
- greutatea per element 2300mah 70 grame, deci pack 2s - 6.6V 140 gr, 3s - 9.9V 210gr, fata de 100-140 aceasi capacitate Lipo dar la o tensiune mai mare. Forma unui pack 3s este foarte ciudata, mult diferita de cea cu care suntem obisnuiti, si amplasarea in avion devine problematica. Fie se asambleaza in serie, asa cum ii ai tu, si rezulta un baston de 19 cm !! lungime (un element are 25.9 (D) x 65.2 (L) mm ), fie se pun in triunghi, iarasi dificil de acomodat in cvasi-standardul de 35mm latime existent in majoritatea avioanelor ARF/RTF
- pret de la dublu in sus fata de lipo decenti de aceasi capacitate. Eu nu am gasit sub 15$ / element, ca la Kele, bani la care iei 2200mah 2s bunicei.
- as fi curios cat de adevarata este chestia cu 1000 cicluri... Ar fi singura care ar contrabalansa dezavantajele prezentate mai sus. Chestia cu descarcarea sub 3V sau ca nu explodeaza, cu putina atentie poate fi evitata la Lipo, nu o consider criteriu de cumparare. Si chestia cu mersul la frig iar e buna... as fi curios insa la caldura cum fac http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Si nu sunt 2200, sunt 2300mAh.
#10
Postat 04 January 2009 - 10:29 PM
- pentru a afla daca chargerul este sau nu compatibil intri in meniul lui si vezi ce tipuri de baterii Li suporta, de obicei au trei: Lipo, Lilo si Life (3.3V)
- pak-ul de 4 este exact ca cel de 2 dar dublu, e putin mai mare decat cel Lipo 3s, in nici un caz nu arata ciudat si nu e incomod.
- masa pentru pak de 4 este 295g si pentru cel 3s lipo de 225g, o diferenta suportabila
- pretul nu este foarte diferit 199 cel Life, 169 cel lipo (RON la Kelemen pe site, unde sunt si poze)
- nu stiu ce experiente aveti voi dar eu am avut nenumarate pak-uri lipo care au tinut putin, s-au umflat, etc. cele ieftine rareori sunt bune, mai precis sunt bune daca le folosesti la 8-10C, daca crezi ce scrie pe eticheta si bagi 20-25C le umfli sigur, am umflat destule pak-uri chinezesti la 15-20C
- un pak foarte bun lipo (gen TP, Kokam, etc) este scump si nu tine decat 50-100 cicluri. nu moare dar isi pierde din capacitate vizibil. O data daca il umfli si gata, nu mai e ce a fost.
- pentru lipo sunt preturi de la 20 la 100 USD/pak 3s 2200mah si 1000 de producatori - nu e simplu sa il gasesti pe ala si ieftin si bun
- pentru Life e numai A123 - toate sunt la fel - bune
- eu folosesc egalizorul ROBBE, cel ieftin de la il am demult si e mai bun decat ce poate chargerul China. Chargerul China lasa celulele vizibil dezechilibrate (cel putin al meu). Cel Robbe e bun caci este independent de statie si isi face treaba foarte bine. M-am chinuit putin cu mufele dar am reusit sa improvizez.
In final 2 sunt inconvenientele Life:
- masa mai mare pentru aceeasi capacitate si tensiune/pak mai mica
- alte dimensiuni, de regula mai mari.
Daca va uitati pe net la cei care folosesc motorizari mari de peste 2000W o sa vedeti ca de cele mai multe ori prefera Life.
In domeniul auto am vazut deja reclame si pak-uri Life dedicate. Cred ca se vor impune repede si cred ca cei cu auto vor sarii cu totul peste Lipo. Nu eram constient dar la auto se poate bloca motorul (cand masina se intepeneste in ceva) si curentul instantaneu sare lejer din 30-50A, de asta ESC auto cele mai mici pleaca de la 30A si merg pana la 100A, in aero nu exista asa ceva. Motorul nu merge niciodata cu elicea blocata si curentul maxim este clar si previzibil. Eu m-am jucat acasa putin cu watmetru pe buggy-ul meu de 2 bani si cu rotile blocate curentul urca la 30A imediat. Faci asta de cateva ori cu un pak lipo si il vezi cum se umfla :blush:
Toate cele bune, Stefan
Aceasta postare a fost editata de Flo234: 05 January 2009 - 12:57 AM
Motiv editare: reclama
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 04 January 2009 - 11:34 PM
nelu bv, la Jan 3 2009, 02:42 PM, a spus:
egalizatorul ptr celule e acelasi la li po si la li ion si la li fe
interesant e faptul ca pe incarcatorul de la kele nu scrie nimic despre li fe.
daca stia sa incarce nu trebuia sa scrie pe el ? nici la caracteristici nu scrie nimic. tot ce scrie despre li fe e la prezentarea produsului. deci, cu ce se incarca acesti acumulatori ?
p.s.
eu am acasa un incarcator de la multiplex , ln 5014, si pe el scrie ca incarca aceleasi tipuri de acumulatori ca cele inscrise pe ala din discutie.
cu incarcatorul acela nu poti sa incarci liFe!!! ia un incarcator dedicat (incarcare la 3.3v/celula).
Aceasta postare a fost editata de sonic xz: 04 January 2009 - 11:36 PM
#12
Postat 05 January 2009 - 12:19 AM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767