Racheta experimentala empty
#1
Postat 02 January 2003 - 08:28 PM
Cu ce va mai ocupati voi prin zona? Eu am o propunere pentru primavara ce vine. Ce ziceti incercam o lansare de racheta cu video cam pe ea?
Personal m-ar interesa si ceva masuratori de temp si presiune cu altitudinea. Am acasa detalii despre partea de transmisie cu un microcontroler (putem folosi Amtel).
Problema este ca avem nevoie de ceva "motorashe" destul de puternice. Dar nimic nu-i imposibil.
Ce ziceti incercam? Poate dati un semn de viata si pe e-mail: florin@caltech.edu sau florin_mi@softhome.net (prefer ultima adresa)
MIG-29
#2
Postat 02 January 2003 - 09:13 PM
Eu lucrez la o radiocomanda digitala, ce va putea fi folosita si ca pilot automat dupa ce gasesc niste senzori mai faini, iar SkySpy a luat niste baloane de 3m in diam ce poate sa duc 2,5kg la 20km alt!
Ne gandeam sa legam aeromodelul meu de balonul lui si dupa ce ajunge la h max sa-i dam drumul si singur sa se intorca acasa, evident va avea cam video pe ea.
Daca balonasul si aeromodelul merg, ma gandeam sa iau de la Nitramonia un sac de 50kg de nitrat de amoniu si cu ceva Al si sa fac o racheta MAREEEEE!!!!
Da' ia spune pe unde ai mai hoinarit!!!! ne imi pui niste pile la NASA B) B) B)
#3
Postat 02 January 2003 - 09:30 PM
#5
Postat 03 January 2003 - 08:28 PM
vorbiti de un aeromodel care sä fie transportat cu un balon pinä la h-max 20000 m ???
Probabil teleghidat dar cum ? Bun sä zicem cä statia cu amplificator ar bate 20 km. Dar de la 600 m in sus nu mai vedeti nimic B) Deci cum pilotati voi avionul färä sä-l vedeti ? Bun, el coboarä cumva si i-l pilotati cind ajunge la distantä vizibilä. Dare se duce cu balonul perpendicular in sus ? Si mai si coboarä de la 20000 m astfel incit sä ajungä in zona unde a fost lansat ? Probabil cä aterizeazä in Australia B)
Ce temperaturä este la 20000 m altitudine ? Probabil minus 80 grade C. Ce camerä si ce echipament electronic de telecomandä din arsenalul modelistilor mai functioneazä la asemenea temparaturi ?
50 de KG de exploziv ?????? Mäi Bin Laden .......
Salut CF4U
#6
Postat 03 January 2003 - 08:55 PM
B) B)
http://handwarmers.com/
#8
Postat 03 January 2003 - 09:02 PM
Aeromodelul va trebui sa aiba pilot automat, care-i va controla zborul, ma gandeam ca doar la aterizare sa fie nevoie de radiocomanda.
A si cel mai important e ca vrem sa transmitem imagini video (nu sunt inca sigur daca o sa reusim de la distanta aia?!? dar o sa incercam)
Beleaua cea mai mare sunt senzorii pentru pilotul automat, am vazut de tot soiul dar si preturile ajung lejer la 1000$, cele mai ieftine accelerometre erau la 25$ cu giroscoapele e mai nasol... da' ideea conteaza!!!!
A si echipamentul va fi incalzit electric!!!
Oricum stim ca nu e imposibil niste baieti din Canada (au facut ceva asemanator doar ca stabilitatea aeromodelului era realizata prin structura sa aerodinamica, nu a zburat cine stie ce. Noi vroiam sa fim mai hoti si sa-l facem sa se intoarca singur intr-un punct stabilit, nu am nici cea mai vaga idee cum o sa facem si asta, ca in GPS nu am experientza deloc B) B) B)
Da' recunoaste ca ideea e faina nu!!! B) B) B) B)
#11
Postat 04 January 2003 - 01:12 AM
Corsaire, nu am nici cea mai vaga idee de cum este un pilot automat de care zici tu?????, eu tr neaparat sa programez algoritii de redresare a zborului ca doar de asta i-l fac:(B)B)
Cu GPS-ul ala am si eu mari probleme ca nu exista documentatie de specialitate, toti se straduie sa tine secret pana si ultimul rahat, e penibil... in buc este o firma ce au si receptoare GPS ma gandeam sa ii abordez poate au ceva info mai serioase
#12
Postat 04 January 2003 - 11:29 AM
http://www.aardvark....et/cruise.shtml
nu e ceva spectaculos dar poate te ajuta
#13
Postat 04 January 2003 - 01:33 PM
Nu vreau sa transmit video prin microcontroler B) microcontrolerul (care e sa zicem pe 8 biti) il folosesc pentru transmisia de date referitoare la presiune si temperatura. Partea video sper sa poata fi achizitionata de la vreo firma specializata... e destul de complicat dupa parerea mea de realizat transmisie video cu mijloace artizanale.
Ma gandeam la o racheta care sa urce la cateva mii de metri. Apoi putem incerca una in trepte care sa urce la peste 10000 de metri. Totul este sa lucram treptat si intensiv... fara pauze "prea mari" B)
Ideea cu balonul este interesanta dar personal ma indoiesc ca puteam asigura functionarea sistemelor electronice la respectivele altitudinii... oricum daca exista vointa merita incercata (nici o idee insa nu va iesi 100% din prima.. asta e mai mult decat sigur B) ).
MIG-29
#14
Postat 04 January 2003 - 01:52 PM
Pe acelasi site vezi ca unu si-a facut un kocart cu pulsoreactor, o varianta cu valve de 100lb (~50kg forta parca) si o varianta valveless (in forma de U) cu o tractiune de 50lb.
MIG-ule mi daca imi iese radiocomanda la care ma chinui o sa fac o transmisie video analogica, pe o frecventa mica. Si zi-mi, tu ai cumva programator pt. Atmel AVR sau PIC-uri (dar de ala "home made" ca industrial an si in facultate).
#15
Postat 04 January 2003 - 01:54 PM
#16
Postat 05 January 2003 - 03:06 PM
#17
Postat 05 January 2003 - 04:21 PM
Pt inalimile alea e nevoie de motoare compozite cu azotat de amoniu, pulbere de magneziu si liant
SkySpy are pulbere de magneziu :):D poate sa ne cumpere si noua de acolo dar e scump cam 30 euro pe kil din cate mi-a zis el
#18
Postat 05 January 2003 - 04:51 PM
Mai ales ca Florin e cu mine aici in bucuresti, poate mergem impreuna pe capul lui Marinaru cu care am discutat sistemele de aprindere prin detonatie... stii veche discutie cu aprinderea...
La nitamonia un sac de Nitrat de amoniu pur 95% (special facut pentru explozivi) este 500.000lei 50kg, am sunat sa fiu sigur :), iar 1mil pe 1kg de pulbere de magneziu e f bine (rapotul este cam de (70%nitrat de amoniu 20%magneziu(sau Al) 10%Binder - care la 300psi (20atm) are un impuls de 200-220s nu e super!!!!) =>5kg de combustibil, binder ti-a adus SkySpy.
Dar e bine sa evitam ce ai patit tu, asa ca propum urmatoarele:
-motorul cu ardere tangentiala (fara canal interior)
-presiunea sa fie calculata la 20atm (300psi NU mai mult);
-Carcasa motor-dim hartie bine incleiata (si marinaru are aceeasi parere) grosimea peretelui e suficient sa aiba 2mm la un diametru exterior de 20mm; Metalele sunt periculoase si grele!
Si cred ca o sa mearga!!!!
Ce ziceti Radule,Florine?????
#19
Postat 06 January 2003 - 02:25 PM
Dar nu cred ca e buna ideea cu peretele de hartie pt carcasa.La 5 kg de combustibil iti trebuie o carcasa serioasa mai ales ca ai zis ca are ardere tangentiala unde peretele motorului este expus timp indelungat la temperaturi inalte(vb din experienta :):):) :D
si apar probleme cu prinderea ajutajului ,deformari, pungi cu aer etc.
Cel mai bine cred ca ar fi carcasa din 2 tuburi de PVC ,una cu diametrul putin mai mare decat cealalta si intre ele se baga un silicon ignifung.La motorul meu problema a fost intarzietorul ala prost facut care nu era bine etansat
Ajutajul din otel fixat cu 4-7 suruburi de carcasa motorului
As zice o racheta de 3 m cu diametrul de 25cm
#23
Postat 06 January 2003 - 05:17 PM
ala era asa un raport care poate sa fie marit proportional: 4mm grosime la 40mm exterior etc,.... ma rog, nu am facut calcule riguroase!
Dar nu sunt pentru realizarea motoarelor din metal!
Daca gresesc corectati-ma
Si am vesti f oarte proaste: Am cautat to felul de giroscoape si punti inertiale care mai de care!!! si am gasit un sistem de senzori cu 3 gyroscoape+3 accelerometre+3 senzori de camp magnetic disusi dupa axele ox oy oz (3D) - 1200$
si gyroscoape la bucata (very low price....)- 275$.... :) :) :D
Nu prea stiu ce senzori o sa folosesc, ASTEPT SUGESTII!
Cea mai buna alternativa pare sa fie: TryGyro - 200 euro care are 3 gyroscoape, dar cu o electronica ce le fac bune pt telecomenzi comerciale (ma cam incurca putin chestia asta)!
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 06 January 2003 - 05:35 PM
#24
Postat 06 January 2003 - 05:20 PM
Ca tot aud pe net de ea? PVC-ul ala nu se topeste si el la temperaturile alea, mie m-i se pare tare suspect!
Iar, daca gresesc: corectati-ma!!
#26
Postat 06 January 2003 - 09:30 PM
http://www.ssaerospa..._kit/page2.html
"Unlike metals (which transmit heat readily) PVC is a great thermal insulator AND when the surface of PVC is burned it tends to "ablate" rather than just melt. In actual practice what happens in the few seconds the motor is actually operating, is the inner surface of the casing melts/ablates, but the outer walls stay structurally intact."
:)
#27
Postat 06 January 2003 - 09:48 PM
#29
Postat 06 January 2003 - 10:29 PM
Eu propun sa experimentam chestiilea astea
Si inca ceva v-ati luat programul ala GUIPEP, estimeaza parametrii unei conpozitii anume are o lista de substante impresionanata.
Eu am obtinut urmatorul rezultat, interesant:
70% nitrat de amoniu 20%Magneziu/Aluminiu 10%binder pe baza de rasini epoxidice =>impuls=220s la 300psi cu o functionare optima la o destindere de ~4X, densitatea combustibilului ~1.5g/cm3 (intre varianta cu magneziu si cea cu aluminiu nu au fost diferente notabile (AL I=210s)
Acum rebuie sa vedem ce gasin, si ce e mai ieftin! (dar se pare ca magneziu e de preferat)
Am atasat un grafic ce arata cat de putin variaza impulsul la o marire exagerata a presiunii de la 300 la 500 sau 1000psi, concluzia nu o sa folosim mai mult de 300 psi (20atm)
As vrea ca Marinaru' sau cineva mai avizat sa-si zica parerea referitoare la tevile astea de PVC ca de scris se scriu multe mai ales ca la un motor cu ardere tangentiala plasma din motor va sta secunde bune in contac cu peretele interior al motorului, intre noi fie vorba nu prea stiu de ce prefer motoarele cu ardere tangemtiala poate datorita duratei mai mari de functionare, si acceleratiei mai mici :) :) :D :D poate ca ma bine e cu ardere radiala?
#30
Postat 06 January 2003 - 11:32 PM
La carcasa de hartie va fi f groasa cum ai zis tu..2mm la 20mm diametru....4mm la 40mm diametru...20mm la 200mm. Perete gros de 2cm ,hmmm
Carcasa de PVC se poate unge cu un strat de vopsea ignifunga si eu as zice ca e mai bine cu ardere radiala ca astfel nu se expun peretii.
Eu zic ca magneziu este cu mult mai bun.Am citit undeva ca in combinatiile cu magneziu combustibilul se aprinde de la chibrit dar totusi aprinderea ytrebuie facuta printr-un igniter pirotechnic.Trebuie magneziu sa mentina temperatura mare care permite arderea buna a combustibilului