Racheta experimentala empty
#32
Postat 08 January 2003 - 10:56 AM
nu v-am mai urmarit de mult.... :D
MrSpace vroiam sa te intreb cum faci algoritmul pentru pilotul automat (nu de alta dar am lucrat si eu odata la asa ceva !); si mai ales ce sa faca exact acest pilot automat ? sa fie doar un automat simplu de stabilizare sau te-ai gandit la ceva mai complicat gen urmarirea unei traiectorii sau a unei legi de navigatie care sa te duca spre o anumita tinta (de ex. pista de aterizare) ?
Si inca ceva, gradientul de temperatura este aprox. 6 grade la 1000 m - valabil pana la 11 km dupa care temperatura se modifica dupa o curba - chiar mai pronuntzata !!! Pot sa caut prin documentatiile de acasa daca va intereseaza.
Plus ca trebuie sa luati in calcul si niscai fenomene meteorologice nu tocmai placute ce apar frecvent la altitudini mari !
Toate cele bune la cat mai sus.
#33
Postat 08 January 2003 - 12:17 PM
Cu rabdare si ciocan.
#34
Postat 08 January 2003 - 04:58 PM
Ma bucur ca va-ti facut simtita prezentza in discutia noastra!
Pilotul automat, pai, el e doar o idee, nu am nici cea mai vaga idee asupra formei in care o sa iasa
Nu intentinez sa fie ceva extrem de complicat, mai mult... ar fi un sistem cu reactie negativa, a carui grija va fi sa mentina pozitia si traiectoria rachetei sau aeromodelului conform unor date dintr-o memorie (voi memora acolo cam ce traiectorie vreau sa urmeze racheta) Singurele decizii ma complexe pe care acest asa zis pilot automat le-ar lua ar acelea de a compensa diferitele abateri de la program, datorita unor factori greu de controlat, bate vantul, motorul va avea tractiune mai mica de cat trebuia, ajutajul e mai intr-o parte etc etc. Si in caz ca senzorii (durerea mea cea mai mare) detecteaza ca racheta isi schimba directia, pilotul va comanda o miscare care sa compenseze tendinta rachetei... si chestii de genul asta.
Ma gande-am ca daca am gija din capul locului sa nu-i cer rachetei lucruri imposibile (pentru dimensiunile motorul ei etc) pilotul o sa-si poata face treaba pana la capat, adica pana cand racheta (sau aeromodelul) ajunge unde vreau!
Acum sa nu ma atacati daca am zis prea multe tampenii! e doar o idee si inca una pentru care nu m-am documentat mai deloc!
Acum, eu, am mers in Polizu si la litografie sa iau cursuri de ale voastre si chiar am luat, dar nu am gasit nimic referitor la sistemele automate (electronice) de control a traiectoriei. E si acum o carte la polizu' "Ghidajul rachetelor" sau asa ceva pe care am rasfoit-o dar cum nu am gasit nimic referitor la controlul realizat cu un "sistem automat" se vorbea doar de controlul prin chestii aerodinamice aripioare, rotatii ale rachetei in jurul axului e zbor... de astea, si nu am fost prea impresionat mai ales ca acolo erau trantite niste integrale si magarii de alea de am ramas masca!!!! Si voi incepuse-ti cu lucrui sfinte legi etc etc,
Sa nu credeti ca-s impertinent! Cred ca toate alea sunt folositoare! Dar momentan nu am timp sa imi bat capu cu ele (imi imaginez ca nu sunt lucruri pe care le pricepi intr-o luna si cine stie nici un an) Dar sunt ferm convins ca se poate face un control cu sisteme asemanatoare reactiilor negative folosite in electronica pt a se ajunge la rezultatul dorit!
La ploiesti la fabrica de rachete nu am sa ajung curand asta e sigur! dar nu-i bai ca pana la pilotul automat mai am multe lucruri de facut!!!!
Multumesc foarte mult ca va implicati in rezolvarea "belelelor" noastre :lol:
#35
Postat 08 January 2003 - 05:01 PM
#37
Postat 10 January 2003 - 10:47 PM
Cica merg si PIC-uri, ma enerveaza ca nu are o lista de uC care merg programate, are "automat detect".
Programele nu am avut timp sa le verific! in vacanta dintre semestre o sa vad!!!!
#38
Postat 11 January 2003 - 12:17 AM
Am avut calculatorul stricat pina acum si n-am putut intra pe internet.
Spune daca ai primit catalogul.
Skyspy
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#41
Postat 11 January 2003 - 04:17 PM
Stii cand m-ai intrebat daca semnalul e impuls sau continuu!
am zis ca poti sa mai pun o chestie asemanatoare in plus, asta e si acolo :rolleyes:
Dar nu cunosc integratul, nu am lucrat nici odata cu el
Mecanismul de functionare e mai diferit ca e actionat de un contact cu mercur!
#42
Postat 12 January 2003 - 11:00 AM
becul care l-am legat acolo unde e releul ,cand dau tensiune el sta aprins si dupa ca trece dT el se stinge in loc sa stea stins si sa se aprinda dupa dT.Tipul la care am fost a facut niste modificari si acum becul se aprinde dupa dT dar e cu retinere
#43
Postat 12 January 2003 - 01:46 PM
-am trimis si un mail pe yahoo....
Am gasit o camera video PAL la 65 euro... ceea ce e foarte bine!
#44
Postat 12 January 2003 - 02:33 PM
Problema e ca in graba am vrut sa-ti simplific treba, dar nu intelesesem prea bine cum vroiai sa mearga!
Solutia completa ti-am trimis-o pe mail cu explicatii detaliate, se pare ca tot cu 2 circuite 555 (ca la nakka) se face treaba bine! La placa asta pe care ai facut-o o sa mai pui una identica (nu o arunci!)!
Ai si niste diagrame acolo, sa vezi daca o sa faca ce vrei tu tot montajul!
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 12 January 2003 - 03:01 PM
#46
Postat 13 January 2003 - 02:03 PM
doar nu te asteptai sa gasesti o carte in care sa fie dat un exemplu de pilot automat. :)
Astea sunt chestii de ultima ora; algoritmii pentru asa ceva (daca ai auzit de ex. de metoda H infinit) sunt relativi proaspeti... si extrem de greu de implementat in timp real.
Tot ceea ce se face in facultatea de aeronave este doar stabilirea unor legi si a algoritmilor de implementare, pentru asa ceva. Numai sectia de aparate de bord si calculatoare mai face ceva electronica; de ex. eu la "stat" am avut un pilot automat de stabilizare (numai pentru canalul longitudinal !!) printr-o metoda numita "a senzitivitatii mixte"...acolo am incercat in final obtinerea unei scheme electronice bazata pe amplificatoare operationale. Inutil sa mai spun ca in afara de profu' de navigatie aeriana (care era si de electronica) toti celilalti m-au intrebat de 100 de ori cum dreaqu a rezultat schema aia. Partea proasta e ca nu stiu daca schema aia chiar ar functiona (dupa adaptarile de rigoare ce tin de electronica pura)... de altfel daca tu esti electronist cred tzi-ar fi de ajuns o functie de transfer din care sa obtii o schema electronica...gresesc ?
Oricum, daca reusiti sa ma mai "incitati" s-ar putea sa renuntz la somnul de "frumusetze" (intre 01-08 a.m. :rolleyes: )
si sa incerc sa va furnizez eu un asemenea algoritm !!!! Daca nu ma inseala memoria exista un model (nu chiar simplist) de pilot automat in Simulink-ul din Matlab - daca cunoasteti programul... extrem de puternic.
Toate cele bune.
Automatic Chiftiricus
#47
Postat 13 January 2003 - 07:13 PM
Dupa cum am mai zis eu acum sunt in plin proces de accumulare a cunostintelor!
Dv sunteti o "victima buna" daca ziceti ca ati avut un astfel de contact cu domeniul asta al comenzilor automate!
Ati zis susu ca ati incercat o schema cu amlif operationale!-un calculator analogic sa inteleg B)
Eu orice ar fi in viitorul mai apropiat sau mai departat tot o sa incerc fie si numai pt "linistea mea sufleteasca" B)
Eu ma bazam in principal pe realizarea cu ajutorul circuitelor microprogramabile digitale (uC, DSP-uri) cu sigurantza ati intrat in contact cu ele, si sper, nu stiu si nu ma hazardez sa fac supozitii acum, ca voi pute imlementa un "ALGORITM" si nu o "Functie de transfer".
Insa momentan v voi ruga staruitor sa-mi puneti la dispozitie, daca doriti, documentatia cu care ai avut contact in scopul studierii ei B)
Cat despre GPS! va multumesc foarte mult, ati fost de un real folos!
Receptorul respectiv se comercializeaza si in rom la o firma cu preturi in jur a 100$ daca nu s-au scumpit de asta vara de la TIB
Si spre marea mea bucurie m-am luminat in ceea ce priveste comunicarea lor cu lumea externa!
Multumesc inca odata!
#48
Postat 16 January 2003 - 10:49 AM
cred ca trebuie sa ne intalnim sa stam de vorba, macar despre ce bere ne place daca nu de altceva. :D
Ideea este ca eu vreau de la tine documentatie de DSP (nu am facut in facultate asa ceva iar cunostintele mele in directia asta sunt pur generale) iar eu iti voi explica in ce consta un pilot automat - ca aici vad ca este neclara diferenta intre un pilot care urmeaza o lege de navigatie si un pilot automat de stabilizare; exact chestia aia cu "algoritmul" si "functia de transfer".... si inca ceva, pilotul automat de stabilizare este intotdeauna specific avionului - asta inseamna ca trebuie sa ai toate datele tehnice despre avionul/aeromodelul respectiv... sincer nu cred ca vrei sa-ti bati capul cu matrici de stabiliate etc..brrrrrrr mi se face pielea de gaina numai cand imi amintesc <_<
Keep in touch, vorba lu' prutinica.
#49
Postat 16 January 2003 - 06:18 PM
Mai vedem http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
#50
Postat 23 October 2005 - 12:27 PM
ia ce ziceti care pune la dispozitie camera ca eu fac racheta si motorul daca vreti o fac si in trepte ca oricum vreau sa fac una asa
sistemele de recuperare is testate daca e vorba de trepte unu doi de strica o umbrela si avem o parasuta neste tub de plastic se gaseste un pic de tabla de dur al ca ii imprimama si o miscare de rotatie in jurul axei longitudinale ca la aprinderea motorului 2 sa mearga perfect drept si e gata
hai ca va astept
#51
Postat 25 October 2005 - 09:38 AM
Daca are cineva sa dea banii astia din buzunar e ok, dar uite desi si mie imi surade ideea teribil, nu as da atatia bani, momentam ma zgarcesc sa dau 3mil pe un trainer la care am absolut tot restul....
Spor la treaba
#52
Postat 25 October 2005 - 12:48 PM
Si nu mai e nevoie de emitator, receptor, recorder sau laptop cu tv tuner.
Cat despre stabilizarea prin rotatie... cred ca ar iesi un film ametitor.
noroc!
cezar