Modelism - RHC Forum: Graupner Elektro Uhu - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Graupner Elektro Uhu Motoplanor din elapor

#1 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 16 December 2008 - 04:09 PM

In 2001, Graupner lansa pe piata Tipsy - un mic motoplanor (90 cm anvergura) din polistiren, propulsat de un motor 280 cu perii, si cu o elice pliabila. Destul de potrivit pentru un incepator, dar polistirenul se cam spargea in bucati la fiecare crash.
Elektro Uhu este un Tipsy scalat (are 120 cm anvergura) dar este din solidpor (mai cunoscut la noi sub numele de elapor). Pentru ca primul avion al meu a fost un Tipsy (gri si urat), nu m-am putut abtine pana la urma si am cumparat un Uhu.
L-am motorizat cu un motor 400, dar nu cel de la Graupner, ci cu un variator jamara lipo fly 14, extern (cel de la Graupner are variatorul rotund, lipit in fata motorului). Acumulatorul e de 1200 mah, cu 2 celule. A trebuit sa adaug cam 30 de grame de plumb in bot (as fi preferat o baterie mai mare, dar nu s-a nimerit).
Constructia este foarte simpla, iar cutia include un DVD cu un film complet despre montaj. Lipirea se face cu cyano normal (nu special pentru polistiren, evident, pentru ca solidporul nu este polistiren).
Pentru ca inevitabil va vi comparat cu extrem de popularul easy star, sa-l compar si eu: fuselajul este mai subtirel, dar greutatea mai redusa ii scade din energia unui eventual impact. Aripa are un profil destul de subtire, dar este ranforsata cu o teava de carbon.
Aripa este dintr-o bucata, spre deosebire de easy star, care este demontabila. Suportul motorului face corp comun cu aripa.
Senzatia mea este ca zboara mai repede si mai fin decat un easy star. Pe alte forumuri este laudat pentru calitatile aerodinamice la termica (cu elicea plianta, planeaza destul de bine).
Eu i-as mai mari suprafata directiei, pentru ca, cu motorul oprit, e cam lenes.

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 16 December 2008 - 04:13 PM

Motorul si electronica

Fisiere atasate


0

#3 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 16 December 2008 - 04:18 PM

Modelul are si o roata ca la planoare, si inca doua roti mai mici, pe aripi, cam ca la Harrier, dar pe acelea eu nu le-am montat.
Ampenajele par firave, dar sunt destul de fine si ajuta la scaderea rezistentei aerodinamice.
Avionul fiind destul de usor, nu cred ca ar avea foarte mult de suferit de pe urma subtierii unor componente.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 16 December 2008 - 04:18 PM

0

#4 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 16 December 2008 - 04:24 PM

Zborul este placut, urca foarte bine, iar dupa oprirea motorului coboara destul de greu. Cu motorul oprit, un picaj usor il accelereaza destul de repede, dar daca este centrat corect, la aducerea comenzilor la mijoc, se redreseaza destul de repede.
Am facut loopinguri atat cu motor, cat si cu motorul oprit, treceri cu viteza (cu motorul oprit, dupa cum spuneam, la usoare picaje, se infige repede la viteza). La viteza mai mare, devine foarte vioi, dar controlabil.
Aterizarile se fac la viteza mica, atentie la directie, care isi pierde din eficienta destul de rau. Isi conserva energia destul de bine, a trebuit sa vin destul de jos la aterizare ca sa il aduc langa mine. Se zice ca motorul putin pornit (ca sa iasa elicea) ajuta, dar eu nu am observat.
0

#5 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 19 December 2008 - 04:15 PM

Am marit suprafata directiei cu aprox. 50%, am avut niste resturi de depron de la alt proiect. Rezultatul este excelent, fara modificare era cam lenes.
Astazi am fost impreuna cu un coleg care nu mai pilotase pana acum. Se antrenase doar putin pe simulator, cu un gamepad (deci se poate :lol: )
Nu a avut probleme majore, nu a avut crash, s-a descurcat foarte bine. Cred ca UHU se poate recomanda unui incepator.

Pe de alta parte, am pus un film facut cu flycamone. Intreruperile de la motor, care se aud in film, le-am reparat (in buna masura), repet, motorul este tot un 400, dar nu cel de la graupner.


0

#6 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2009 - 09:54 PM

Intrucat suntem in subiect

Am luat mai demult de la WABO un Elektro- UHU - for fun - e bun de tinut in masina cand ai chef sa clatesti creierii

Am refuzat motorizarea de baza - acum este posesor de brushless un Tower Pro 2408-21D un motor ieftin si foarte bun adaptat pe un tub de carton foarte tzapan si anti-rezonant lipti cu zweimutrenscoci de fuselaj

Elicea este un 5.5x4.5 de la Multiplex cu o adaptare pe axul motorul relativ sinistra in sensul ca sta centrata cu gaura ei pe o piulita si stransa intre 2 saibe cu alte 2 piulite - nu misca, nu vibreaza, mergea insa o elice mai mare sau o adaptare la tripala pe care o sa vedem cum o facem

Initial a mers pe 2S/1500 cu care CG-ul era putin mai in spate si ii dadeam sa pasca suruburi in botic - pe vreme buna este un avion/planor cu o finete de zbor suprinzatoare, planeaza mult si bine, vine la aterizare atat de ascultator incit il prinzi in mina dupa 2-3 lansari iar directia si profundorul isi fac treaba bine

Marturisesc ca nu am simti nevoie de directie mai mare asa cum a dorit Dragos dar promit sa o incerc

Chestiunea s-as schimbat cand l-am altoit cu un 3S

CG-ul vine ca la mama lui si micul E-UHU s-a transformat in hotliner . Urca unlimited la 80 de grade iar figurile acrobatice de baza le face cu o viteza zdravana

Ma maninca sa il altoiesc cu eleroane

Va tin la curent - pina atunci hands up for E-UHU - o reusita cu cel putin o clasa peste EZ* - chiar el si brushless

Va pun si poze - in curind
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu