Jurnal de zbor Braila-Galati sau Galati-Braila...
#4761
Postat 05 June 2013 - 12:28 PM
incepatoru, la 05 June 2013 - 12:11 PM, a spus:
Coasca arata bine dar la interior este un raptor 90 ,,,, un pic cam batranel .
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#4762
Postat 05 June 2013 - 11:13 PM
daniel v, la 04 June 2013 - 07:25 AM, a spus:
...................
Frumoasa zburatoare!!! Si suna excelent!!!
...Va cam intinde mainile... :)
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4763
Postat 05 June 2013 - 11:15 PM
GigiGL, la 04 June 2013 - 08:04 AM, a spus:
....................
De acum o sa pun zmeul in masina...Poate sperie vantul...De fiecare data cand imi propun sa ies la zbor cu el, se linisteste complet vantul... :rofl: :yahoo:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4764
Postat 06 June 2013 - 12:31 AM
pe3scu, la 04 June 2013 - 08:05 AM, a spus:
Un adevărat jurnal de zbor.
Pe scurt.
E plăcerea mea să te ajut.
Îni pare bine că te-ai lămurit cum e cu elicea la ME 109.
La parașută cred că era mai bine s-o corectezi din frâne. Nu e exclus ca de aici să se răsucească. Cei doi cm îi am şi eu. Uită-te la ea în zbor drept brațele să fie la același nivel (poziție).
La mine mixul din staţie e exact ca la eleroane. Merg şi în sus. Am remarcat că aşa întoarce mai rotund (ca la avioane) şi poţi regla (cu trimul) tensiunea din frâne.
Nu coborâ fără motor şi cu frâne că ai toate şansele să intre într-un fel de angajare (se desumflă şi cade).
Zboară și tu un pic mai jos. Uite aici ultimul meu zbor (pentru inspirație). Ascultă motorul.
http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Balansări controlate http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
.......................
Multumesc!!!
Cu elicea...Cu toate ca teoretic stiam ce aveam de facut, eram terorizat de frica sa nu ard motorul...ESC-ul...etc...stiind ca si asa sant cu consumul de curent la maxim...Nu mi-am imaginat ca o elice cu pasul doar cu o unitate mai mare (la acelasi diametru...) poate sa creasca viteza in asa hal!!!...Dar am riscat si a mers... :) ...In schimb timpul de zbor s-a injumatatit (de la 8 min...la 4-5 min)...Termin repede treaba la camp (chiar si cu 5 LiPo la mine...)...Dar ce conteaza...Zboara intr-un mare fel!!! :yahoo:
...Cu ocazia asta am remarcat ca zburand cu viteza, nu prea mai apar situatii aiurea...Doar trebuie sa ai reflexe bune si atat!!!
......................
Parapanta....Nu a mers corectata din frane!!!...Am incercat...Am dat trimul maxim dreapta si n-a simtit in nici un fel...Tot spre stanga pleca de fiecare data...De aceea eram disperat...pt. ca nu stiam ce sa-i mai fac...
...Un unghi de incidentza diferit stg-dr (din suspante) da rasucire dupa axa orizontala (se lasa aripa pe o parte...)
...Un reglaj diferit din frane, da rasucire dupa axa verticala...
Le-am invatzat si pe astea...la cat m-a chinuit paramotorul asta... =@
......................
MIX-ul....Nu stiam cum trebuie sa lucreze bratele servo la un paramotor (daca trebuie sa se miste doar in jos, sau e OK sa se miste si in sus...)...Eu le-am limitat cursa in sus din EndPoint, la 40%...dar totusi se misca si in sus...
Daa!!! E misto ca in felul asta poti regla cat de tensionate sa fie liniile de comanda...Dar o sa incerc si cu cursa in sus 100%...sa vad cum se comporta...
.....................
Aterizarea....A mea aterizeaza OK fara motor si cu franele trase la max...Nu stiu...Probabil ca la aripa mea sant reglajele altfel...Dumnezeu stie...!!!
Stiu! Am vazut ca cel mai misto aterizeaza cu un pic de motor...dar deocamdata abia daca reusesc s-o stapanesc ...E greu tare de pilotat un paramotor RC!!!!!
....................
In seara asta am iesit iar la zbor cu parapanta...Batea usor vantul (cat sa ridice o panglica de fash...)...MARE PROBLEMA!!!...Nu am mai reusit s-o ridic in aer cu nici un chip!!!... =@ ...Nici nu apucam sa o arunc din mana, ca se strangea aripa deasupra capului...Nu pricep de ce...Am incercat sa modific tensionarea franelor din trim...(+...-) dar nimic...Pana cand nu s-a linistit complet miscarea aerului, nu am reusit s-o zbor...
...Numai ca aerul s-a linistit cand s-a intunecat ...Dupa aia nu o mai vedeam cum trebuie...
...Am reusit totusi sa fac 4-5 zboruri...Primele aproape necontrolabile...pt. ca nu reuseam s-o aduc unde aveam nevoie...Statea cu fatza in vant, aproape pe loc...balansa stg-dr....dupa care o intorcea vantul...facea balans...o ducea spre sosea (mai departe de mine)...apoi iar o intorceam in vant (cu mari eforturi...) si iar statea pe loc si balansa...Nu am reusit s-o aduc de unde am lansat-o cu nici un chip...Am incercat sa accelerez mai tare, dar a luat-o razna...Am oprit motorul, am tras franele la maxim si am lasat-o sa cada, pt. ca era prea aproape de sosea...
...Pur si simplu nu reuseste sa se opuna vantului...
Totusi chiar si la aterizarile de urgentza, de cateva ori am reusit s-o aterizez pe roti.
...Ultimul zbor a iesit perfect!!!...Pacat ca nu a mai fost lumina...Am mai reglat trim-urile in asa fel incat la lansare sa plece drept si sa zboare drept (am reusit sa-mi dau seama ce reglaje vrea...) si am zburat-o mai bine...Am zburat cum spui tu...mai jos...cu triciclul la 2-3 m deasupra capului...(pt. ca nu se mai vedea aproape deloc...) ...cu ceva viraje mai acrobatice...Am zburat-o in cerc, in jurul meu...Arata excelent cand zboara asa de aproape!!! Imi plac la nebunie forma si culorile aripii asteia de HK !!!
...Am reusit s-o aterizez destul de aproape de mine, cu un pic de motor, pe roti...Mi-a placut la nebunie!!!
.......................
Stiu! Paramotorul tau zboara excelent!!!...Nu stiu ce i-ai facut, dar zboara excelent!!!...Mi-as dori ca si a mea sa zboare asa!!!...Zboara calm...zboara drept...nu face balans dupa balans...zboara cursiv...are si ceva viteza...Zboara super!!! Poate pana la urma reusesc si eu s-o reglez pe a mea sa zboare asa!!!
...La zborul anterior am zburat f. sus, pt. ca a fost prima data cand am reusit s-o ridic in aer si eram terorizat de frica sa nu faca ceva aiurea si sa se sfarseasca zborul... Pur si simplu nu-mi venea sa cred ca am reusit s-o ridic sus!!!...Nu am coborat-o pana nu s-a terminat acumulatorul de 4500 mAh... :rofl:
...In seara asta am mai remarcat un lucru...Daca e reglata sa zboare drept, nici nu mai face balans in continuu si poti sbura lin...De aceea la ultimul zbor de azi, am zburat mult mai bine...
...La urmatorul zbor, vreau sa activez DualRate-ul, pt. ca reactioneaza cam violent la comenzi...Daca iti mai tremura si mainile, n-ai nici o sansa sa zbori drept...
.....................
Ai idee de ce a facut faza cu plierea aripii cat a fost vant, azi?!?...Treaba asta imi pune creierul pe bigudiuri...Ce fac ?!? Nu zbor cu ea decat cand e vant 0 ?!? =@
...In seara asta nu batea vantul prea tare (cum am mai spus...)...Cu un avion nu as fi avut nici o problema...Nici nu la- fi simtit...Atat de incet batea vantul...
...Si nu e vorba de greutatea de pe triciclu pt. ca nu apucam sa-i dau drumul din mana...Imi plia aripa cand ajungea deasupra capului...Si chiar am fost atent sa o lansez pe directia vantului...
Eu stiam ca un pic de vant ajuta...NU PRICEP CE S-A INTAMPLAT...!
...M-am uita sa nu cumva sa fie agatzata vre-o suspanta...Nimic!! Totul era OK, dar se innoda...
Ai idee ce ar putea fi ???...Pe vant trebuie sa schimb vre-un reglaj?!?
Multumesc!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4765
Postat 06 June 2013 - 12:46 AM
hype, la 05 June 2013 - 09:26 AM, a spus:
.........................
Inteleg ca este vorba despre un benzinar de pe o unealta de gradinarit...Ce vrei sa faci cu el?!? Pe ce vrei sa il pui ?!?
Daca vrei sa folosesti aprinderea originala cu volanta cu magneti, te sfatuiesc sa folosesti o fisha de bujie cu tresa metalica pe ea, legata la masa motorului...ca sa nu risti sa-ti bage paraziti in RC :good:
...Am vazut zburand si cu fisha cu tresa metalica si fara...dar e riscant fara...Aprinderile cu magnetou de la motorete bruiaza uneori si televizoarele de la locuintele apropiate...Ne povestea pe vremuri un amic care statea la casa...ca stia cand am venit noi, pt. ca ii apareau dungi pe televizor si zumzait in difuzorul TV-ului...in functie de cat turam motoarele... :good:
........................
Eu ti-as recomanda sa cumperi o aprindere cu senzor de pe HK (costa in jur de 25...30 usd)...In felul asta vei putea porni motorul cu mana...La cele cu volanta cu magnetou, trebuie turatie, ca sa produca curent pt. scanteie...
Eu la motorul Husqvarna (pt. Piper) deja m-am apucat sa modific aprinderea...sa-l trec pe aprindere cu senzor (CDI)...
...Totusi exista o rezolvare si pt. asta...Ne povestea nenea Szoli (cand am fost la Vadeni...) ca merge alimentata bobina dintr-un acumulator exterior si il poti porni si pe cel cu magnetou la mana... :good: ...Dupa ce porneste, se decupleaza acumulatorul...
...Nu stiu cum se face asta...unde se leaga acumulatorul...dar am inteles ca merge...
.......................
Da si tu mai multe detalii te rog...eventual niste poze cu motorul modificat...Tare sant curios sa-l vad!!!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4766
Postat 06 June 2013 - 12:48 AM
incepatoru, la 05 June 2013 - 12:10 PM, a spus:
.........................
Te plimbi...Te plimbi...!!! :drinks:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4768
Postat 06 June 2013 - 09:01 AM
Dan, cred ca AOA trebuie modificat. Pentru a penetra vantul trebuie modificat acest unghi, si eventual sa adaugi si o mica greutate.
Doar ca aceasta modificare iti va face paramotorul mai rapid, deci atentie la pilotare.
Nu strica un anemometru.
#4769
Postat 06 June 2013 - 09:03 AM
dan1972, la 06 June 2013 - 12:46 AM, a spus:
Inteleg ca este vorba despre un benzinar de pe o unealta de gradinarit...Ce vrei sa faci cu el?!? Pe ce vrei sa il pui ?!?
Daca vrei sa folosesti aprinderea originala cu volanta cu magneti, te sfatuiesc sa folosesti o fisha de bujie cu tresa metalica pe ea, legata la masa motorului...ca sa nu risti sa-ti bage paraziti in RC :good:
...Am vazut zburand si cu fisha cu tresa metalica si fara...dar e riscant fara...Aprinderile cu magnetou de la motorete bruiaza uneori si televizoarele de la locuintele apropiate...Ne povestea pe vremuri un amic care statea la casa...ca stia cand am venit noi, pt. ca ii apareau dungi pe televizor si zumzait in difuzorul TV-ului...in functie de cat turam motoarele... :good:
........................
Eu ti-as recomanda sa cumperi o aprindere cu senzor de pe HK (costa in jur de 25...30 usd)...In felul asta vei putea porni motorul cu mana...La cele cu volanta cu magnetou, trebuie turatie, ca sa produca curent pt. scanteie...
Eu la motorul Husqvarna (pt. Piper) deja m-am apucat sa modific aprinderea...sa-l trec pe aprindere cu senzor (CDI)...
...Totusi exista o rezolvare si pt. asta...Ne povestea nenea Szoli (cand am fost la Vadeni...) ca merge alimentata bobina dintr-un acumulator exterior si il poti porni si pe cel cu magnetou la mana... :good: ...Dupa ce porneste, se decupleaza acumulatorul...
...Nu stiu cum se face asta...unde se leaga acumulatorul...dar am inteles ca merge...
.......................
Da si tu mai multe detalii te rog...eventual niste poze cu motorul modificat...Tare sant curios sa-l vad!!!
Dane,vreau sa-l pun pe un T60. anvergura 1,9m.In conditii normale merge super cu 10cmc 2timpi se poate tracta un planor.In legatura cu aprinderea,bruiajul,etc.cunosc.Studiez inca,deocamdata sunt in faza de studiu.Voi reveni cu poze,momentan nu sunt in localitate,probabil diseara.Oricum,sunt interesat de experimentele altora. :drinks:
#4771
Postat 06 June 2013 - 10:24 AM
dan1972, la 06 June 2013 - 12:31 AM, a spus:
Ai idee de ce a facut faza cu plierea aripii cat a fost vant, azi?!?...Treaba asta imi pune creierul pe bigudiuri...Ce fac ?!? Nu zbor cu ea decat cand e vant 0 ?!? =@
...In seara asta nu batea vantul prea tare (cum am mai spus...)...Cu un avion nu as fi avut nici o problema...Nici nu la- fi simtit...Atat de incet batea vantul...
...Si nu e vorba de greutatea de pe triciclu pt. ca nu apucam sa-i dau drumul din mana...Imi plia aripa cand ajungea deasupra capului...Si chiar am fost atent sa o lansez pe directia vantului...
Eu stiam ca un pic de vant ajuta...NU PRICEP CE S-A INTAMPLAT...!
...M-am uita sa nu cumva sa fie agatzata vre-o suspanta...Nimic!! Totul era OK, dar se innoda...
Ai idee ce ar putea fi ???...Pe vant trebuie sa schimb vre-un reglaj?!?
Multumesc!
Avansezi, avansezi http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/clapping.gif
Cred că trebuie să-i dai drumul un pic mai devreme, adică înainte de a ajunge orizontală pentru ca vântul să-i sufle în găuri și s-o țină umflată.
Pe vânt e așa cum zice popad. Dar pentru mine nu e practic. Eu nu umblu la AoA, am niște discuri de Pb de 100g, 200g și 300g pe care le prind într-un șurub aflat sub CG. Mai des o folosesc pe cea de 200g. Au fost și situații când stătea aproape pe loc. Dar trebuie să ai și putere la elice. Există un compromis între putere și unghiul de atac ( în zbor ) la care penetrează mai ușor în vânt. Trebuie să găsești turația respectivă și avansează mai ușor. Pe briză e plăcut, dar pe vânt nu-i nici o plăcere. Pe vânt lateral o împinge bine (mult mai tare ca la avioane) și trebuie să te opui. Nu uita că în principiu are o viteză de zbor mai mică decât orice avion.
http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
#4772
Postat 06 June 2013 - 03:48 PM
#4774
Postat 06 June 2013 - 07:35 PM
dan1972, la 04 June 2013 - 02:48 AM, a spus:
@Tantar - Sper sa iti placa low-pass-urile la firul ierbii... :yahoo: Acum sant multumit de viteza pe care o prinde "cioara"... :rofl:
Scuze pt. calitatea filmarii!...Ma oftic de mor ca nu focalizeaza cum trebuie camera video...Focalizeaza prea incet si nu am gasit nimic prin setari, in sensul asta...
Probabil ca daca ar filma altcineva si s-ar juca din zoom, ar iesi mult mai bine... :pardon:
Da pe aia cu ciufulirea buruienelor nu o stii,sau ai rau de joasa inaltime??Cu viteza aia o trecere la firul ierbii da criminal de spectaculos. :good: Cand te plictisesti de cioara,vezi ca ma trec cu japca in capul listei,nu da ignor ca sar la bataie,clar?
#4775
Postat 07 June 2013 - 12:06 AM
popad, la 06 June 2013 - 09:01 AM, a spus:
Dan, cred ca AOA trebuie modificat. Pentru a penetra vantul trebuie modificat acest unghi, si eventual sa adaugi si o mica greutate.
Doar ca aceasta modificare iti va face paramotorul mai rapid, deci atentie la pilotare.
Nu strica un anemometru.
...............................
Daaa! Am remarcat ca daca pun greutate mai mare in triciclu, devine mai vitezoman paramotorul, dar si mai violent in manevre!!! Nu mi-a placut cum zboara cu greutate mai mare!!!...Pana la urma exact acesta este tot farmecul unui paramotor...Sa zboare f. incet si sa te bucuri vazandu-l cum sta agatzat in cer...
...In plus, e si mai greu de ridicat in aer, imediat dupa lansare...Planeaza mult mai lung cand are greutate mai mica...
...Si in cazul prabusirilor, daunele sant mult mai mici daca triciclul are greutate mai mica...
Sigur...pe vant nu ai ce face...Trebuie adaugata greutate...E clar!
...............................
Problema e de ce mi se pliaza aripa la lansare cand e vant!!!...Nu pricep ce se intampla!!!...Mai ales ca un usor curent de aer ar trebui sa ajute la lansare...
...............................
Treaba cu modificarea unghiului AOA e dificila...pt. ca e greu sa mai reglezi perfect simetric suspantele pe camp...fara instrumente de masura...Si o mica diferentza stg-dr. da mari batai de cap!!! E greu tare sa reglezi o aripa de paramotor sa zboare drept!!!...Dupa ce ai umblat la acel reglaj, trebuie sa faci multe teste...multe lansari...multe prabusiri...pana o faci sa mai zboare drept...
...Ma mai bate gandul sa fac un sistem de reglaj al suspantelor A, reglabil (cu suruburi...)...Orice alta varianta de fixare se deregleaza dupa mai multe lansari...Eu acum am chingile suspantelor cusute definitiv la AOA = 60 mm (cum a facut @pe3scu...)...din acelasi motiv...Cu prinderea originala cu coliere din plastic, se dereglau si nu aveai nici o certitudine asupra mentinerii reglajului...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4776
Postat 07 June 2013 - 12:44 AM
pe3scu, la 06 June 2013 - 10:24 AM, a spus:
Cred că trebuie să-i dai drumul un pic mai devreme, adică înainte de a ajunge orizontală pentru ca vântul să-i sufle în găuri și s-o țină umflată.
Pe vânt e așa cum zice popad. Dar pentru mine nu e practic. Eu nu umblu la AoA, am niște discuri de Pb de 100g, 200g și 300g pe care le prind într-un șurub aflat sub CG. Mai des o folosesc pe cea de 200g. Au fost și situații când stătea aproape pe loc. Dar trebuie să ai și putere la elice. Există un compromis între putere și unghiul de atac ( în zbor ) la care penetrează mai ușor în vânt. Trebuie să găsești turația respectivă și avansează mai ușor. Pe briză e plăcut, dar pe vânt nu-i nici o plăcere. Pe vânt lateral o împinge bine (mult mai tare ca la avioane) și trebuie să te opui. Nu uita că în principiu are o viteză de zbor mai mică decât orice avion.
http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
...........................
S-ar putea sa ai dreptate in legatura cu plierea aripii!!!...Cred ca asta e cauza!!!...Cred ca ramane fara aer in ea intr-o anumita pozitie (un anumit unghi AOA...) si de aceea se pliaza...Curentul de aer in loc sa o umfle, o culca...
...O sa incerc sa-i dau drumul mai devreme...
............................
...Unghiul AOA...Nici mie nu mi-e usor sa-l modific pt. ca am cusut definitiv chingile suspantelor, la o anumita valoare fixa...In plus, dupa aceea e al naibii de greu sa-l mai nimeresti sa mai zboare drept aripa...E BELEA MARE!!!
...Cred ca o greutate mai mare pe triciclu, poate compensa intr-o oarecare masura faptul ca nu ajustezi unghiul AOA...pe vant...Pt. ca daca triciclul nu o mai ia inaintea aripii (pt. ca triciclul e mai greu...) nici unghiul AOA nu se mai mareste...
............................
Putere are motorul!!! Pana acum, nu am reusit sa accelerez nici o data la max. pt. ca o ia razna triciclul...A zburat si cu acceleratie pana la 60...70%...Deci mai am rezerve...
..............................
Multumesc pt. aprecieri, dar...avansez...pe naiba!!! =@ ...In seara asta nu am reusit s-o ridic in aer!!! Imi face mari probleme si multi nervi!!! Am dat cu ea de pamant de zeci de ori dupa lansare...Iar a inceput sa vireze stanga imediat dupa lansare...
...Ieri mi s-a rupt una din suspantele A iar acasa am inlocuit-o...Am facut-o identica cu cea din oglinda (69,6mm)...Nu mai vrea sa mai zboare...Pur si simplu!!! Dupa lansare, aripa se lasa usor pe stanga, triciclul continua sa se deplaseze drept, apoi e tras de aripa si trantit de pamant...
Am incercat s-o trimez din statie pe viraj in partea opusa, dar nici nu simte acest reglaj...Am ajuns cu trim-ul la maxim si nu simte comanda...
...Fenomenul asta apare cand accelerez ceva mai tare...Daca imediat dupa lansare reduc acceleratia, aripa se stabilizeaza...Problema e ca de cele mai multe ori nu mai apuc sa accelerez iar si triciclul atinge pamantul...
...Cred ca e numai din cauza unghiurilor motorului, dar nu stiu in ce directie sa-l mut...Si ce ma baga in ceatza e faptul ca la testul de tractiune (in casa) triciclul nu tragea in nici o directie...NU PRICEP CE SE INTAMPLA!!!
...In seara asta am mai remarcat o chestie...Trebuie s-o arunc mai tare...Eu pana acum o lansam mai cu grija, de teama sa nu o arunc aiurea...In seara asta am inceput s-o arunc mai fara mila (ca pe o piatra...) si am observat ca parapanta nu mai pierde inaltime...Asta imi da timp sa reactionez!!!
Problema e ca am observat treaba asta prea tarziu...Era deja intuneric si nu am mai reusit s-o zbor...Voi vedea data viitoare ce reusesc sa mai fac...
MAMA-MAMA CATE PROBLEME FACE PARAMOTORUL ASTA!!!
...O mie de nervi...timp pierdut...benzina consumata pana la camp, fara sa reusesti sa zbori...descurcarea suspantelor de sute de ori, pana la dementza...etc...MI-A PUS CAPAC!!!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4777
Postat 07 June 2013 - 12:49 AM
victorio, la 06 June 2013 - 09:28 AM, a spus:
......................
Eu ies la zbor aproape in fiecare seara la Martacesti...Am zburat ME-ul 109 ca sa ma racoresc de nervii facuti de parapanta!!! =@
...Mama-Mama...cum poate sa zboare ME-ul!!! Zboara dumnezeieste!!!
Si in seara asta am descarcat 2 acumulatori cu el :yahoo:
......................
...Daca iesiti duminica la VA, vin si eu, dar sa spuneti din timp...sa stiu si eu cum imi fac programul...Dati si voi un semn de viatza PLS.
...O sa vorbesc si cu nenea @Lipitorul...sa vad daca vrea si el sa vina...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4778
Postat 07 June 2013 - 01:09 AM
hype, la 06 June 2013 - 03:59 PM, a spus:
..................
Multumim pt. poze!!!
...Eu nu am mai facut nimic la motorul meu...dar am pus poze in paginile anterioare...Acum trebuie sa-i fac bucsa de elice si sa-i usurez esapamentul...O sa pun poze cand avansez cu lucrarile...Deocamdata am fost ocupat cu parapanta...Mi-a pus mintea pe bigudiuri...Mi-a ocupat tot timpul...Si tot nu zboara cum trebuie... =@
...De la ce e motorul tau??? Este de drujba ??? Asa pare...
...Vezi ca sigur e destul de greu...Incearca sa-l usurezi cat mai mult...Esapamentul este destul de greu...Poti sa-l usurezi daca il decapsezi...Eu am studiat problema...Polizezi marginea ambutisata si vezi ca are un perete intermediar si probabil o sita din plasa metalica...Le poti scoate ca sa-l mai usurezi...Dupa aceea sudezi la loc esapamentul in cant (prin alamire...)
...La drujbe si alte unelte, este obligatoriu sa se incadreze in normele de poluare sonora (80...90 dB)...Altfel n-ai putea sa stai langa ea...Iti afecteaza auzul...Dar pt. avioanele noastre, se poate renuntza la sitele din esapament...Asta o sa-ti dea si un pic de putere...pt. ca esapamentele astea sant sugrumate...tot din motive de poluare sonora...
Esapamentul motorului meu are o gaura de iesire de doar 5 mm...E extrem de putin pt. un motor de 28 cc!!!
..................
Poti scurta si capatul ala de arbore motor din spate...Mai dai cateva zeci de grame jos...
..................
Poti sa faci o poza cu piesa de prindere a elicei te rog ?!?...Ma intereseaza cum ai fixat elicea...Arborele motorului are filet...Dar mai departe...?!? :mellow:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4779
Postat 07 June 2013 - 01:20 AM
hype, la 06 June 2013 - 07:35 PM, a spus:
.....................
"Cioara"... B) ...Nooo! Nu o dau! Zboara excelent!!! :wub: E zburatoarea mea de suflet acum...
...Dar am retinut!
.....................
Despre trecerile joase...Pai pe filmare se vede...Am trecut de 2-3 ori f. jos...
- O data s-a auzit elicea cum a cosit buruienile...
- Alta data era sa dau cu el de pamant din neatentie...Se vede pe film cum l-am ridicat violent dupa o trecere...ca sa-l salvez... B)
...Cand faci o trecere cu peste 100 Km/h nu prea-ti permiti sa risti sa treci prea aproape...Doar daca vrei sa-l trantesti si nu stii cum... :nea: ...Eu unul nu prea vreau sa risc...
...Daca ne strangem duminica la VA si e vremea OK, o sa-l aduc si-l vezi la treaba... :drinks:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4780
Postat 07 June 2013 - 09:21 AM
dan1972, la 07 June 2013 - 01:09 AM, a spus:
Multumim pt. poze!!!
...Eu nu am mai facut nimic la motorul meu...dar am pus poze in paginile anterioare...Acum trebuie sa-i fac bucsa de elice si sa-i usurez esapamentul...O sa pun poze cand avansez cu lucrarile...Deocamdata am fost ocupat cu parapanta...Mi-a pus mintea pe bigudiuri...Mi-a ocupat tot timpul...Si tot nu zboara cum trebuie... =@
...De la ce e motorul tau??? Este de drujba ??? Asa pare...
...Vezi ca sigur e destul de greu...Incearca sa-l usurezi cat mai mult...Esapamentul este destul de greu...Poti sa-l usurezi daca il decapsezi...Eu am studiat problema...Polizezi marginea ambutisata si vezi ca are un perete intermediar si probabil o sita din plasa metalica...Le poti scoate ca sa-l mai usurezi...Dupa aceea sudezi la loc esapamentul in cant (prin alamire...)
...La drujbe si alte unelte, este obligatoriu sa se incadreze in normele de poluare sonora (80...90 dB)...Altfel n-ai putea sa stai langa ea...Iti afecteaza auzul...Dar pt. avioanele noastre, se poate renuntza la sitele din esapament...Asta o sa-ti dea si un pic de putere...pt. ca esapamentele astea sant sugrumate...tot din motive de poluare sonora...
Esapamentul motorului meu are o gaura de iesire de doar 5 mm...E extrem de putin pt. un motor de 28 cc!!!
..................
Poti scurta si capatul ala de arbore motor din spate...Mai dai cateva zeci de grame jos...
..................
Poti sa faci o poza cu piesa de prindere a elicei te rog ?!?...Ma intereseaza cum ai fixat elicea...Arborele motorului are filet...Dar mai departe...?!? :mellow:
Comparativ cu un super tiger de 13,5 cmc e mai greu cu cca 50g in conditia cand el are 20cmc.Provine de pe o motocositoare.Deocamdata grija mea e s-al fac sa porneasca la pala,cu starterul nu iese stamba la cot,compresia prea mare.Capatul de ax,nu-l debitez momentan,posibil sa-mi foloseasca la vre-un soi de aprindere.Volanta este obligatorie pentru scoaterea pistonului din pmi.O sa pun poze cu prinderea elicei.Daca nu-mi bruiaza rc-ul,va zbura cu aprinderea asta si voi usura tot ce se poate usura,deocamdata vreau sa repar extra si sa mai construiesc o aripioara.
#4782
Postat 08 June 2013 - 03:50 AM
...Mi se pare extrem de mica diferentza de 50 gr. de care spui tu...Esti sigur ca nu ai gresit calculele ?!? Ce greutate are acum motorul de cositoare ?!?
...Oricum...la final e recomandabil sa ajungi la o greutate de max. 1.200 gr cu toba+carb.+aprindere...
...Al meu, dupa ce am taiat din carter cat am putut, a ajuns la 780 gr (fara aprindere, carb., toba)...Cu totul va ajunge la 1.200...1.300 gr...in functie de toba pe care o voi folosi...Deci sant in limite rezonabile...
.................
Nu ai nevoie de volanta ca sa ti-l scoata din punctul mort...pt. ca elicea se va comporta ca o volanta...O volanta suplimentara il va face sa se accelereze mai lent si sa consume putere...Ca sa invartesti o volanta, se consuma putere!!!
...Ori motoarele astea nu stau prea bine la capitolul putere...Daca un motor aero pe benzina, la cilindreea asta are cam 2,4...2,7 cp, astea au cam 1,1 cp (al meu atata are...)...De aceea e indicat sa-i maresti puterea prin toate mijloacele...De exemplu...eliminarea filtrului de aer...montarea unei goarne conice la admisie...eliberarea esapamentului sugrumat...si eventual majorarea+lustruirea ferestrelor de admisie/evacuare...din cilindru...Accesoriile (filtru +toba) pot consuma pana la 25% din puterea unui motor standard...Eu vreau sa-i fac evacuarea mai lejera...ii montez o goarna pe admisie...si in loc de filtru de aer, s-ar putea sa montez o plasa...pt. impuritatile mari....
...Sigur...Deocamdata concentreaza-te sa-l faci sa functioneze (si eu am in plan acelasi lucru...).Dupa aceea mai vad ce fac cu majorarea puterii...
...................
Nu ai nevoie de capatul ala de arbore din spate...Pt. ca daca vei vrea sa-i pui aprindere electronica, oricum va trebui sa renunti la volanta aia cu magneti...si vei avea nevoie de o bucsa pt. elice...In ea vei fixa un magnet pt. senzor...senzorul il fixezi pe carter cu o ureche de aluminiu si e rezolvata problema!!! Eu asa am facut...
Sigur...E doar o varianta...Tu faci cum vrei!
...................
Nu ai nici o sansa sa-l pornesti cu mana (la pala) cu aprinderea asta!!! :good: ...Pt. ca aprinderea asta are nevoie de turatie ca sa dea scanteie!!!...Trebuie sa se invarteasca cu min. 150 rot/min. ca sa inceapa sa produca curent in bobina!!!...Invarteste-l la mana si ai sa vezi ca nu obtii nici o scanteie!!!...La sfoara el se invarteste extrem de tare!!!
...Doar daca reusesti sa alimentezi bobina din exterior cu curent...asta daca stii cum...Eu nu stiu cum se face treaba asta...Altfel nu va da scanteie la turatia la care reusesti tu sa-l invartesti la mana...
...Ma surprinde ca nu reusesti sa-l dai peste cap cu demarorul!!!...Mai ales ca este un motor destul de mic (la 20cc)!!!...Inseamna ca motorul e in stare f. buna!!!
.........................
Si eu l-am trecut pe linie moarta deocamdata, pt. ca tot mesteresc la zburatoarele electrice...Piper-ul pe care urmeaza sa fie pus, este inca in cutie...sigilat...din lipsa de timp... :pardon:
Dar ii vine si lui randul...
...Cand ai timp, astept poza/ele cu prinderea elicei...
Multumsc anticipat!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4783
Postat 08 June 2013 - 08:49 PM
Daca va hotarati pe ultima suta de metri (diminetza) dati-mi si mie un semnal 0746/322.021!
Multumesc anticipat!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4784
Postat 08 June 2013 - 09:16 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#4785
Postat 08 June 2013 - 09:23 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#4787
Postat 09 June 2013 - 01:56 AM
GigiGL, la 08 June 2013 - 09:23 PM, a spus:
Pai da breee...Nu-i vorba de invitatii speciale...dar sa nu bat 70-80 de Km si sa nu gasesc pe nimeni acolo... :pardon: ...De aceea aam intrebat daca iesiti la zbor...
OK! O sa-mi pun ceasul sa sune si cred ca ajung si eu in jur de 11...O sa-l sun si pe nenea Vali @Lipitorul...
Merci de info!!! :drinks:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4788
Postat 09 June 2013 - 02:00 AM
didip, la 08 June 2013 - 09:23 PM, a spus:
..........................
Aveam alte ganduri referitor la ce zburatoare sa iau maine...P-40-ul micro, are elicea rupta de la ultimul zbor de acum 2 zile (se rup ca altceva...la aterizari...)...si nu mai am elice de modelul ala...Dar o sa-i pun acum alta elice si cred ca-l iau si pe el... :drinks:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz