pe3scu, la 01 June 2013 - 12:30 AM, a spus:
E interesant filmul. Ai avut curaj s-o faci în casă. N-ar trebui să fie un pic mai sus roata din față ?
Să știi că e mai ușor s-o decolezi de jos (cu ajutor), chiar de pe iarbă tunsă (ai roțile cam mici pentru iarbă) că o vezi când se desprinde de sol și nu exagerezi cu motorul. În plus ești la butoane și poți să reacționezi rapid s-o corectezi, chiar nereglată. De obicei parașuta rămâne în urmă și triciclul se lasă pe spate. Nu uita să-i pui frână la elice din ESC (brake enabled) (salvezi elice, suspante).
SUCCES http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
.................................
Multumesc mult pt. detalii!!! Nici n-ai idee cat ma ajuta!!! Ai fost f. explicit si am priceput despre ce e vorba...
...Testul de tractiune...Daaaa! Mi-a fost teama...dar nu aveam cum altfel sa fac...Daca ceda lustra sau un snur, direct prin termopane iesea...Si nu stau decat la etajul 4... :pardon: ...As fi patit si eu cum a patit @HYPE cu elicea de la atipa V...de la- pus "sefa de cabinet" sa cumpere o perdea noua... :rofl:
...Roata fatza...Daaa! Fac ce fac si tot lasat de bot sta...La testul ala nu a avut greutatile suplimentare montate pe el (lustra...stii...)
.................................
IERI AM REUSIT SA ZBOR "CEARSAFUL ZBURATOR"...!!! :yahoo:
Nu am filmat pt. ca am plecat in mare graba de acasa...f. tarziu (20:30)...pt. ca atunci s-a linistit vantul...Nu a mai fost nici timp si nici lumina sa filmez...
Am reusit sa ridic paramotorul la 15 m in aer (un bloc cu 4 etaje...) si am mentinut-o acolo...Cauza pt. care nu reuseam s-o zbor, erau liniile de comanda prea tensionate...Acum se ridica in aer si pot accelera motorul la maxim....
...Bine...Inca nu reusesc s-o controlez, pt. ca nu e reglata cum trebuie si nu raspunde cum trebuie la comenzi...
La prima ridicare, am reusit sa-i controlez balansul din acceleratie...am reusit s-o tin in vant o perioada...apoi s-a dus intr-o parte...am reusit s-o mai pun o data in vant...dar a inceput sa balanseze fatza-spate...am redus acceleratia, s-a stabilizat, dar a dus-o vantul chiar deasupra unei linii de copaci...Am avut mare noroc ca a mai plutit putin...nu am mai vazut-o bine de dupa copaci...am oprit motorul si am prabusit-o, ca sa nu o intoarca iar vantul spre copaci...Am avut mare noroc!!!...Cand m-am dus s-o recuperez, am gasit-o la doar 4-5 m in spatele copacilor...Putin a mai lipsit... :pardon:
...Recuperarea a fost cascadorie adevarata!!!...Ca sa trec de linia de copaci, a trebuit sa sar un jgheab de apa din beton, inalt de 1,70m...printre crengi uscate de salcam (cu ghimpi...)... =@
...Am mai reusit un zbor destul de lung...in care iar nu am reusit s-o aduc unde trebuie...S-a dus departe pe camp, dar am lasat-o sa zboare unde a vrut ea...doar sa zboare...Nu m-am chinuit decat s-o mentin in aer......Am cules-o de pe camp, undeva la 500 de metri...Cand n-am mai vazut-o bine, am oprit motorul si am lasat-o sa coboare la sol cu franele trase la maxim....
...Au mai fost vre-o 10 zboruri, la fel de necontrolate...pe care le-am intrerupt eu, pt. ca deja nu mai era lumina si n-o mai vedeam ce face si pe ce parte e...Dar am zburat-o totusi, ca sa exersez ridicarea in aer...
........................
Reglajele...Ieri am zburat cu trim-urile maxim coborare...maxim dreapta...A fost greseala mea...N-am observat ca datorita mix-ului intre eleroane si profundor, daca dai doua trim-uri simultan la maxim, se anuleaza trim-urile unul pe celalalt...Nu am fost atent la acest aspect... :pardon: ...Cu aceste trimari, unul din servo-uri ajunge in pozitia 0, iar celalat abia urca putin...Se diminueaza mult cursa servo intr-un sens (reglata din prima trimare...) de celalat reglaj (al doilea trim...)...Nu stiu daca m-am priceput sa explic...
........................
Comportarea in aer...Daca mentin acceleratia spre maxim, parapanta vireaza puternic spre stanga...Daca reduc acceleratia, parapanta nu mai vireaza stanga, zborul se stabilizeaza, dar parapanta incepe sa coboare...Trebuie sa fiu pe faza sa accelerez iar...Marea problema e ca asta genereaza balans...de care trebuie tinut cont, peste multe alte manevre...
...Ieri nu am reusit s-o zbor decat cu mansa stanga a telecomenzii, maxim coborare...maxim dreapta...A fost si greseala mea, ca nu am remarcat faptul ca datorita mix-ului, in aceasta pozitie a mansei, cursa servo-urilor e diminuata mult si nu mai am posibilitati de control...Abia acasa am vazut ca daca vreau sa virez, trebuie sa misc mansa doar pe orizontala...Asa cursa servo-urilor e maxima...Daca tin mansa in zona de sus si o misc stg-dr, cursa servo-urilor nu mai este decat de 17 mm...pe cand cu mansa in pozitia de mijloc, servo-urile trag cate 60 mm in jos si 17 mm sus (celalalt servo)
...Am tinut mansa in zona de sus, in sperantza ca mai atenuez tendintza de ridicare a triciclului si in incercarea de a atenua balansul...Dar na-m vazut ca astfel diminuez mult cursa servo-urilor si nu mai am control...A fost greseala mea! :pardon: ...De acum trebuie sa incerc sa controlez ridicarea doar din acceleratie si sa misc mansa doar pe o directie...Ori in sus, ori lateral (nici o data amandoua...)...In zona de jos a mansei, servo-urile au cursa destul de buna...Nu e problema...
...Eu am limitat din statie cursa de ridicare a servo-urilor (din end-point-uri)...In jos se misca 60...pana la 88 mm iar in sus doar 17 mm...Nu am vrut sa anulez complet cursa de ridicare...Am zis ca ma ajuta la atenuarea balansului...
...Tot aseara am mai adaugat greutate pe triciclu...Acum e undeva la 1.190...1230 gr (fct. de caumulator)...si am mutat greutatile mai in spate...Acum triciclul sta in sfarsit cu botul putin in sus (2-3 cm)...Voi vedea cum se comporta...Poate am norocul sa nu mai traga stanga (cum ai zis tu...)
...Tot aseara am lungit una din liniile de comanda cu 20 mm (cea din stanga...partea pe care vireaza...) ca sa pot da trim-ul pe 0...Am masurat intai cat e diferentza intre trim 0 si trim maxim...ce curse sant cu ambele trimuri la maxim si am aajustat linia de comanda stanga, cu aceasta valoare rezultata...Sper sa reusesc s-o fac sa zboare drept...
..........................
Marea problema e ca nu pot face asta la camp, pt. ca ajung tot tarziu...din cauza vantului...nu mai am lumina si nici rabdare... sa ma apuc sa desfac noduri...surubele...etc...Am mers pe ideea....fac un test, o reglez acasa...mai fac un test in alta zi...o reglez acasa iar...Chiar daca imi ia mai mult timp, chiar nu am cum altfel...Probabil ca dupa mai multe incercari, voi reusi s-o reglez OK...
..........................
Tot aseara am incercat sa fac si o decolare de la sol...Am stat in spatele aripii, am accelerat usor motorul (ca sa faca curent de aer...) si am tinut aripa pe cat posibil ridicata perpendicular pe sol...A plecat, aripa a dat sa se ridice corect, dar s-a proptit triciclul in ierburi...Tot campul ala e plin de buruieni de 20 de cm...E imposibil s-o decolez de la sol...Probabil ca pe un loc cu pamant neted ar decola, dar nu stiu nici unul deocamdata...unde sa fie si mult spatiu si sa nu fie obstacole in aer...La cat de necontrolabila e, numai obstacole in aer nu-mi trebuie... :blush:
..........................
Mai am o neclaritate...Nu stiu cum trebuie pilotata pe vant (moderat...desigur...)...Am vazut aseara ca e destul de greu de tinut in vant...desigur si datorita reglajelor proaste si a nepriceperii mele...Dar am vazut ca vantul o intoarce...o opreste...apoi aripa iar are tendintza de a se intoarce cu botul in vant...
...Ce reglaje ar trebui facute pt. zbor pe vant ???...Linii de comanda usor slabite???...Greutate suplimentara pe triciclu???...Ce trebuie facut si cum trebuie pilotata?!? ...Intreb pt. ca e destul de greu de prins numai vreme cu vant 0...
...Multumesc inca o data pt. sfaturi!!!...Si scuze celor care nu sant interesati de acest subiect!!! :pardon: