Modelism - RHC Forum: Jurnal de zbor Braila-Galati - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 283 Pagini +
  • « Prima
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • Ultima »

Jurnal de zbor Braila-Galati sau Galati-Braila...

#1820 Useril este offline   pe3scu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 31-March 08
  • Gender:Male
  • Location:IaČ™i

Postat 12 June 2012 - 08:06 AM

Vezi postareadan1972, la 12 June 2012 - 03:22 AM, a spus:

...Am reusit sa extrag miezul bobinajului de pe suport...

Daca e 2834/08 si codarea e ca la AXY cred ca sunt 8 spire.
E foarte posibil sa fie 6 x 0,15 (am comparat cu sectiunea totala de la un motor asemanator). Asa se explica si de ce te-ai chinuit la desfacut.
_
0

#1821 Useril este offline   hype 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1280
  • Inregistrat: 05-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci

Postat 12 June 2012 - 08:48 AM

Vezi postareaincepatoru, la 12 June 2012 - 05:59 AM, a spus:

Breee v-am mai spus aici e jurnal de zbor nu TEHNICE,,, <_<

La fel zicem si noi,e jurnal de zbor.Amanuntele tehnice sunt legate de pregatirea zborului.Vezi cumva ca se discuta despre masini agricole? :drinks: 8P
0

#1822 Useril este offline   hype 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1280
  • Inregistrat: 05-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci

Postat 12 June 2012 - 11:46 AM

Salut Mitica.
Pasarea lui Viorel este pe biroul meu,trag sfori pentru a ajunge la fericitul posesor.
Multumiri. :hi: :hi: Sa ai toate cele bune si spor.
0

#1823 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2867
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 12 June 2012 - 11:59 AM

Vezi postareahype, la 12 June 2012 - 11:46 AM, a spus:

Salut Mitica.
Pasarea lui Viorel este pe biroul meu,trag sfori pentru a ajunge la fericitul posesor.
Multumiri. :hi: :hi: Sa ai toate cele bune si spor.

baaa si nu spui nika :hi: las"ca te prind io cu MIG-ul si ti-l proptesc in cel doare mai tare pe MIDJETUL tau.. :hi: hi hi hi
0

#1824 Useril este offline   hype 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1280
  • Inregistrat: 05-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci

Postat 12 June 2012 - 01:30 PM

Vezi postareaincepatoru, la 12 June 2012 - 11:59 AM, a spus:

baaa si nu spui nika :hi: las"ca te prind io cu MIG-ul si ti-l proptesc in cel doare mai tare pe MIDJETUL tau.. :hi: hi hi hi

In atare situatie ma vad nevoit sa tai raul de la radacina,deci puiul tau de mig,suporta un accident cu deces cat se poate de mortal :hi: :hi: Uiti cumva ca mositul e la mintea si mana mea?? 8) 8)
0

#1825 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 12 June 2012 - 01:32 PM

Vezi postareahype, la 12 June 2012 - 11:46 AM, a spus:

Salut Mitica.
Pasarea lui Viorel este pe biroul meu,trag sfori pentru a ajunge la fericitul posesor.
Multumiri. :hi: :hi: Sa ai toate cele bune si spor.


Salut Lulu! Ma bucur ca a ajuns si-ti multumesc pentru disponibilitate!Sper ca Viorel sa-l monteze asa cum l-as monta eu si o sa fie multumit de cum zboara! O bere o ai de la mine pentru serviciul facut! Sa fii sanatos si poate o punem de un camp de zbor la marginea Tecuciului(macar sa taiem buruienile si sa sa mai desfiintam niste damburi!).Sa ne-auzim sanatosi!
0

#1826 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 12 June 2012 - 01:50 PM

Vezi postareaincepatoru, la 12 June 2012 - 11:59 AM, a spus:

baaa si nu spui nika :hi: las"ca te prind io cu MIG-ul si ti-l proptesc in cel doare mai tare pe MIDJETUL tau.. :hi: hi hi hi


Salut! Nu lipi nimic la model! Coada:incastreaza cele doua parti(deriva si plan orizontal-nu pune servo pe deriva!) apoi incastreaza usor in fuzelaj si fixeazale cu doua bucatele de scotch(sus si jos,o sa vezi tu).Servo de elevator si cel pt eleroane preseazale in locasele lor si atat.Aripa:lipeste cele doua jumatati cu ce vrei-eu le unesc cu biadeziv apoi cu scotch fibrat.Aripa fixeaz-o cu elastice de birou si intareste cu scotch fibrat sau placaj subtire(0,4-0,6mm)partile unde apasa elasticele pe aripa(partea di spate ca in fata nu este nevoie daca pui scotch pe bordul de atac).Pune o fasie de scotch pe intradosul aripii(pe lungul ei),la fel si pe fuzelaj si,in plus,intareste bine botul(laterale,deasupra.dedesubt)tot cu scotch caci este cam subtirel! Ok! Nu ti-am spus toate astea pentru ca n-ai sti ci pentru ca asa am facut eu:cat mai simplu!Tu fa cum crezi ce e mai bine sau cum i-ti place,bineinteles!Sanatate si tine-ma la curent!
0

#1827 Useril este offline   hype 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1280
  • Inregistrat: 05-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci

Postat 12 June 2012 - 02:57 PM

Vezi postareamyross67, la 12 June 2012 - 01:32 PM, a spus:

Salut Lulu! Ma bucur ca a ajuns si-ti multumesc pentru disponibilitate!Sper ca Viorel sa-l monteze asa cum l-as monta eu si o sa fie multumit de cum zboara! O bere o ai de la mine pentru serviciul facut! Sa fii sanatos si poate o punem de un camp de zbor la marginea Tecuciului(macar sa taiem buruienile si sa sa mai desfiintam niste damburi!).Sa ne-auzim sanatosi!

Placerea a fost de partea mea.Oricand,pentru oricine, cu aceeasi placere.Trag niste sfori si sper sa ajunga in seara asta la Viorel,daca nu,am maine treaba la BR.si il duc eu.Mor de curiozitate cum arata,las insa placerea proprietarulu sa fie primul ce il pipaie.La cimp o sa-l pipai cu o 13x4 antrenata de un mvvs.
Ai zis ceva Viorele???
Sa-l stapanesti sanatos si aterizari usoare :hi:
0

#1828 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 13 June 2012 - 12:12 AM

Vezi postareaincepatoru, la 12 June 2012 - 05:59 AM, a spus:

Breee v-am mai spus aici e jurnal de zbor nu TEHNICE,,, :D

...............
1 - Si turcoaicele dansatoare erau tot la capitolul jurnal de zbor ?!? :rolleyes: :rofl: ...Poate ma insel eu... :rolleyes:...Daaa! Poate se fac elice... :rofl:
2 - Cum spunea @ HYPE ( :drinks: )...Macar problema cu motorul acesta, tzine de pregatirea de zbor...
3 - Si voi ati pus poze cu faze intermediare din constructia/reparatia unor avioane...
4 - Acum lasand gluma...Sant de acord ca fiind un topic destinat zborului, astfel de discutii nu ar avea ce sa caute in el...Dar am scris si am intrebat aici, pt. ca a scris cineva ca vrea sa rebobineze un motor BL si am vrut sa aflu mai multe detalii...Daca as fi scris in alta parte, cu sigurantza cel in cauza nu ar fi citit
...Am scris aici pt. ca v-am considerat mai apropiati fiind de aici din zona si stiind cate ceva despre voi...Chiar daca inca nu ne-am vazut la ochi, in felul acesta ne putem face o idee despre ce mestereste fiecare...Si pana la urma despre priceperea fiecaruia...Si fazele astea...cu constructii/modificari consider ca tin de ce urmeaza sa scoatem fiecare la zbor...Macar eu mai mesteresc cate ceva, spre deosebire de multi altii care doar cumpara de-a gata...Consider ca aceste discutii, dau si ele culoare acestui topic...
...Daca s-ar discuta numai de zbor, am vedea numai filmari aeriene, din aceleasi vesnice locuri (ANL si V.Alecsandri)...Si asa nu se zboara f. des...
...Pana la urma este topicul nostru...al celor din Galati-Braila-Tecuci...Unde sa discutam noi intre noi, daca nu aici?!?
...Am problema cu motorul acesta...V-am cerut un sfat...Scuze daca am deranjat asa de tare !!!
La urma urmei, cine nu vrea poate sa nu citeasca postarile mele, daca nu-l intereseaza ce scriu eu...
...Cand voi vedea ca nu-mi mai raspunde nimeni la ce scriu, voi trage concluzia ca nu sant bine-venit si ma voi retrage singur... :pardon:
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#1829 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 13 June 2012 - 12:21 AM

Vezi postareape3scu, la 12 June 2012 - 08:06 AM, a spus:

Daca e 2834/08 si codarea e ca la AXY cred ca sunt 8 spire.
E foarte posibil sa fie 6 x 0,15 (am comparat cu sectiunea totala de la un motor asemanator). Asa se explica si de ce te-ai chinuit la desfacut.


Da! Acela e motorul! 6 x 0,15 are bobinajul...Problema e ca nu stiu cate spre au fost pe fiecare bobina...Am incercat in toate modurile sa salvez macar o bobina intreaga, dar nu am reusit...Este f. inghesuit avand D=28 mm si avand 12 poli...Cele cu 9 poli sant mult mai aerisite...
Cum as putea determina nr. de spire pe care trebuie sa-l bobinez ?!?

http://www.sierra.ro...-08-p2052p.html
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#1830 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 13 June 2012 - 12:42 AM

Vezi postareaGigiGL, la 12 June 2012 - 07:00 AM, a spus:

Prin fiecare canal aveai spirele de 'dus' ale unei bobine si 'intors' ale alteia. Numarai firele dintr-un canal dupa ce ardeai smocul de fire respectiv cu bricheta sai la aragaz (legate cu o sarma mai groasa sa nu te arzi la degete sau sa le pierzi), imparteai la doi sa afli cate fire avea una din bobine si la numarul de fire cu care era bobinat motorul (se vedeau la capetele terminale) si aflai astfel numarul de spire - undeva intre 15-25 uzual. Bobineaza cu acelasi numar de spire si aceeasi sarma, sau cu mai multe fire mai subtiri cu sectiune totala echivalenta. Trebuia retinut si tipul conexiunii dintre bobine: stea daca aveai o legatura suplimentara la bobine fara terminal conectat, sau triunghi daca lipsea aceasta.Daca era stea, numarul de fire care le gaseai la terminal era chiar numarul de fire bobinate in paralel pe o bobina. Daca era triunghi, imparteai la doi numarul de fire de la terminal ca sa afli cate fire paralel avea o bobina. Sper ca nu ai aruncat tot, ca sa mai poti face o reconstituire.


Nu m-am gandit la varianta de a le arde lacul cu flacara...Totusi in varianta asta cred ca as fi distrus si stratul acela izolant verde...si nu e OK...
Tot bobinajul vechi este in galeata de gunoi... :D ...Le pot recupera...Problema e ca nici o bobina nu a fost extrasa intreaga (nici macar spirele de pe o parte)...Au fost atat de bine lipite in lac, incat s-au scamosat...s-au rupt cand am incercat sa le extrag...In orice caz nu au iesit toate spirele de pe o bobina o data...Miezul e f. inghesuit, iar spatiul dintre poli e de max. 2 mm...Pana si dupa ce am zis ca e curat miezul, tot am mai gasit cate 2-3 sarme lipite pe fundul unui canal...
...Exista varianta de a despica in doua spirele unei bobine la un capat si sa numar cate sarme au fost pe o parte a bobinei...Dar ideea asta mi-a venit acum...citind ce ati scris voi...Acum nu mai e valabila...
................
Motorul a avut turnata rasina peste conexiuni si nu am putut vedea nici macar cum au fost legate bobinele intre ele...Inteleg totusi din ce scrii tu, ca motorul a fost bobinat in triunghi...pt. ca avea 3 conexiuni cu izolatie pe ele, intre bobinele fara terminale...Mai mult... Cele 3 terminale aveau exact nr. de sarme cu care s-a bobinat (adica 6)...pt. ca am reusit sa desfac initial 1...2 spire...din 2 bobine...
................
Din cate inteleg eu, cred ca as putea sa rebobinez acest motor si in alt fel...nu neaparat cum a fost original...Adica cu 3 sarme mai groase in paralel (in loc de 6 subtiri in paralel)...sau in stea in loc de triunghi...Ar trebui sa functioneze...Problema e ca nu va mai avea aceleasi performantze cu cel original...iar eu exact asta as vrea!!!...Chiar am mare nevoie de un motor cu caracteristicile astea!!!...1100 kv...1300 gr.tractiune...20 Amp....70 gr greutate
................
Cu cate spire crezi ca merita sa incerc sa bobinez motorul asta???
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#1831 Useril este offline   pe3scu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 31-March 08
  • Gender:Male
  • Location:IaČ™i

Postat 13 June 2012 - 06:46 AM

Vezi postareadan1972, la 13 June 2012 - 12:42 AM, a spus:

Cu cate spire crezi ca merita sa incerc sa bobinez motorul asta???

Cred ca 8 spire (am vazut ceva pe un site in germana) cu 2x0,3 (din calcul iese 2x0,26) in triunghi (in stea se foloseste pentru tensiuni mari, nu e cazul).
Sunt curios cum iese. Oricum face efortul la cat costa unul nou.


Vezi postareaincepatoru, la 12 June 2012 - 05:59 AM, a spus:

Breee v-am mai spus aici e jurnal de zbor nu TEHNICE,,, :D


Eu zic ca omul trebuie ajutat.
Nu se compara cu "ajutorul" pe care-l dau turcoaicele. :rolleyes:
_
0

#1832 Useril este offline   hype 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1280
  • Inregistrat: 05-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci

Postat 13 June 2012 - 07:06 AM

Vezi postareadan1972, la 13 June 2012 - 12:12 AM, a spus:

...............
1 - Si turcoaicele dansatoare erau tot la capitolul jurnal de zbor ?!? :D :rofl: ...Poate ma insel eu... :rolleyes:...Daaa! Poate se fac elice... :rofl:
2 - Cum spunea @ HYPE ( :pardon: )...Macar problema cu motorul acesta, tzine de pregatirea de zbor...
3 - Si voi ati pus poze cu faze intermediare din constructia/reparatia unor avioane...
4 - Acum lasand gluma...Sant de acord ca fiind un topic destinat zborului, astfel de discutii nu ar avea ce sa caute in el...Dar am scris si am intrebat aici, pt. ca a scris cineva ca vrea sa rebobineze un motor BL si am vrut sa aflu mai multe detalii...Daca as fi scris in alta parte, cu sigurantza cel in cauza nu ar fi citit
...Am scris aici pt. ca v-am considerat mai apropiati fiind de aici din zona si stiind cate ceva despre voi...Chiar daca inca nu ne-am vazut la ochi, in felul acesta ne putem face o idee despre ce mestereste fiecare...Si pana la urma despre priceperea fiecaruia...Si fazele astea...cu constructii/modificari consider ca tin de ce urmeaza sa scoatem fiecare la zbor...Macar eu mai mesteresc cate ceva, spre deosebire de multi altii care doar cumpara de-a gata...Consider ca aceste discutii, dau si ele culoare acestui topic...
...Daca s-ar discuta numai de zbor, am vedea numai filmari aeriene, din aceleasi vesnice locuri (ANL si V.Alecsandri)...Si asa nu se zboara f. des...
...Pana la urma este topicul nostru...al celor din Galati-Braila-Tecuci...Unde sa discutam noi intre noi, daca nu aici?!?
...Am problema cu motorul acesta...V-am cerut un sfat...Scuze daca am deranjat asa de tare !!!
La urma urmei, cine nu vrea poate sa nu citeasca postarile mele, daca nu-l intereseaza ce scriu eu...
...Cand voi vedea ca nu-mi mai raspunde nimeni la ce scriu, voi trage concluzia ca nu sant bine-venit si ma voi retrage singur... :rolleyes:

:drinks: :rofl:
0

#1833 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 14 June 2012 - 12:10 AM

@HYPE - ;) :drinks:

@pe3escu - Din ce ai scris tu, inteleg ca ar trebui sa bobinez 8 spire cu 2 sarme in paralel, cu sarma de 0,30 mm...Totusi motorul a fost bobinat cu 6 sarme in paralel !?!
.................
Am reusit sa recuperez cateva smocuri din bobinajul original (cele mai groase pe care le-am gasit)...Cel mai gros avea 27...28 sarme...deci porobabil 30 (trebuie sa fie multiplu de 6...)...Asta inseamna 5 spire cu 6 sarme in paralel (de 0,15)...
Credeti ca ar putea fi viabil?!?
................
Sa vad unde gasesc sa cumpar niste sarma de bobinaj...si ma apuc de treaba...Am avut niste transformatoare de TV, dar le-am aruncat cu ceva timp in urma, din lipsa de spatiu...Am zis ca daca voi avea nevoie, voi cumpara...Nu-mi puneam problema banilor atunci...
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#1834 Useril este offline   pe3scu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 31-March 08
  • Gender:Male
  • Location:IaČ™i

Postat 14 June 2012 - 07:28 AM

Vezi postareadan1972, la 14 June 2012 - 12:10 AM, a spus:

@pe3escu - Din ce ai scris tu, inteleg ca ar trebui sa bobinez 8 spire cu 2 sarme in paralel, cu sarma de 0,30 mm...Totusi motorul a fost bobinat cu 6 sarme in paralel !?!


Ideea e sa aiba aceeasi sectiune. Adica n1*pi*D1^2/4=n2*pi*D2^2/4. Simplificat n1*D1^2=n2*D2^2.
Din cate am inteles ai avut 6sp*0,15.
Am zis 2*0,3 ca e mai usor de bobinat (daca incape). Tot atat de bine e 3*0,22, 4*0,18, 6*0,15. Daca incape putin mai groasa nu-i grav .
Numarul de spire e important (de aici iese Kv-ul adica rpm/V). Cum am mai zis, presupun ca 8 din codul motorului e numarul de spire.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Date ROXXY.jpg

Aceasta postare a fost editata de pe3scu: 14 June 2012 - 07:29 AM

_
0

#1835 Useril este offline   hype 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1280
  • Inregistrat: 05-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci

Postat 14 June 2012 - 09:16 AM

@Incepatoru,fii pe receptie si lasa pista libera aterizarii mig-ului.De mansa se tine agenta speciala. =@ Spor la treaba.
0

#1836 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2867
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 14 June 2012 - 09:35 AM

ROGER ROGER =@ am luat legatura cu SECRET SERVICE ..migul are pista libera dupa ora 18..numai ca eu am lucrari de revizie si reparati la cabinetul NR 1 deci am amanat aterizarea pentru maine dimineata..thanks
0

#1837 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2867
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 14 June 2012 - 11:07 PM

bueii ce telecomanda sa-mi ieu pentru modelul asta ca cu DX-ul meu nu se bindueste??

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ipsi  enterprise.jpg

0

#1838 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 15 June 2012 - 12:51 AM

Vezi postareaincepatoru, la 14 June 2012 - 11:07 PM, a spus:

bueii ce telecomanda sa-mi ieu pentru modelul asta ca cu DX-ul meu nu se bindueste??

......................
Cred ca pt. modelul asta, telecomanda adecvata sant biscuitii "Five Star"...dar va trebui s-o alimentezi repetat ca sa nu piarda semnalul... :D :( :rofl:
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#1839 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 15 June 2012 - 01:15 AM

Vezi postareape3scu, la 14 June 2012 - 07:28 AM, a spus:

Ideea e sa aiba aceeasi sectiune. Adica n1*pi*D1^2/4=n2*pi*D2^2/4. Simplificat n1*D1^2=n2*D2^2.
Din cate am inteles ai avut 6sp*0,15.
Am zis 2*0,3 ca e mai usor de bobinat (daca incape). Tot atat de bine e 3*0,22, 4*0,18, 6*0,15. Daca incape putin mai groasa nu-i grav .
Numarul de spire e important (de aici iese Kv-ul adica rpm/V). Cum am mai zis, presupun ca 8 din codul motorului e numarul de spire.

...............................
Da! Motorul a fost bobinat cu 6 sarme in paralel...de 0,15 mm...
OK! Am inteles! Sa vad cum reusesc sa fac rost de niste sarma de bobinaj de buna calitate...Probabil voi incerca sa-l bobinez cu 3 x 0,22mm...
...Am inteles si schema de bobinaj (felul in care se bobineaza si sensul de bobinaj)
Imi este totusi teama sa fac treaba asta, pt. ca daca bobinajul nu iese OK si arde iar ESC-uri, va fi mai scump un ESC ars, decat sa cumpar un motor Turnigy nou (12 usd) care e comparabil calitativ cu acesta...Asta ma tine in loc...
...Asta ca sa nu mai vorbim de rabdarea necesara si de faptul ca si sarma probabil va costa 20...30 RON....(aproape cat un motor nou...)
...E aiurea faptul ca nu poti verifica un motor, decat alimentandu-l printr-un ESC...Nu-i poti verifica bobinajele cu un aparat de masura obisnuit...etc...Iar daca nu e OK, ESC-ul "crapa" instantaneu...
O sa ma mai gandesc la asta...Chiar nu stiu ce e mai bine sa fac...
Multumesc mult pt. sfaturi!!!
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#1840 Useril este offline   hype 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1280
  • Inregistrat: 05-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci

Postat 15 June 2012 - 07:51 AM

@Dan,ai doua alternative,ambele sunt pe bani.Alege varianta mai ieftina.
0

#1841 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2867
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 15 June 2012 - 07:57 AM

..livrat MIG-ul multam lu"MITICA @LULU..azi n-am temp de asamblat dar de luni la treaba..

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF1715.JPG
  • Imagine atasata: DSCF1717.JPG

0

#1842 Useril este offline   hype 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1280
  • Inregistrat: 05-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci

Postat 15 June 2012 - 01:16 PM

Vezi postareaincepatoru, la 15 June 2012 - 07:57 AM, a spus:

..livrat MIG-ul multam lu"MITICA @LULU..azi n-am temp de asamblat dar de luni la treaba..

Arata interesant,fa sabloane inainte de asamblare si sopteste-mi ce motorizare bagi sa facem tandem. :)
0

#1843 Useril este offline   tantar 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2748
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:GALATI - CONSTANTA

Postat 15 June 2012 - 09:28 PM

Vezi postareahype, la 15 June 2012 - 01:16 PM, a spus:

Arata interesant,fa sabloane inainte de asamblare si sopteste-mi ce motorizare bagi sa facem tandem. :wub:


Lulu , ce zici , te bagi maine dim. la voi la TECUCI eu pe la 9.3 a.m. ma vad cu Adi
Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
0

#1844 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 15 June 2012 - 11:43 PM

Vezi postareahype, la 15 June 2012 - 07:51 AM, a spus:

@Dan,ai doua alternative,ambele sunt pe bani.Alege varianta mai ieftina.

.................................
...Daaa!...Pai exact la asta ma gandeam...M-am blocat pe rebobinarea acestui motor in conditiile in care nu stiu ce iese si in conditiile in care un motor Turnigy cu aceleasi caracteristici, costa 12 usd (42 RON)...Cu cat dau pe sarma de babinaj si cu munca, ies tot acolo...La asta se mai adauga si riscul ca bobinajul sa nu iasa OK si sa ard si un ESC...de 11 usd...
...M-am bagat sa-l desfac, pt. ca il am acasa si nu trebuie sa mai astept 3 saptamani (cat dureaza o comanda...)...
Probabil ca e mai bine sa iau unul nou...O sa vad...Deocamdata ramane in stand-by.
Multumesc!
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#1845 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 16 June 2012 - 12:01 AM

Vezi postareaincepatoru, la 15 June 2012 - 07:57 AM, a spus:

..livrat MIG-ul multam lu"MITICA @LULU..azi n-am temp de asamblat dar de luni la treaba..

.........................................
Arata interesant jucaria! Slefuieste-i muchiile fuselajului si pune-i ceva culori pe el...(folie sau vopsea...)
...Vezi ca am vazut pe RC Groups ceva planuri pt. ME 109...Mustang si Spitfire, cu fuselajul facut din 6-7 straturi de depron de 6 mm, decupate in asa fel incat raman alveole in interior pt. acumulator...ESC...RX, care se astupa apoi cu niste capace din depron...In felul asta nu ramane nimic la vedere...
Spor!
.........................................
@HYPE - Motorizarea cred ca ar trebui sa fie ceva cu 6-700 gr. tractiune...Probabil BL-2825 cu 1500...2000 kv...Elice GWS 8x4 ...ESC de 20...30A si LiPo de 7,4 V (2s)-800...1300 mAh...Pui un motor cu kv-ul mare, ca sa poti folosi LiPo 2s, care e mai usor...Merge si cu 3s, dar e mai greu...
...Cu 3s se poate incerca cu o elice mai mica (in fct. de kv-ul motorului...) pt. viteza mai mare...
Pt. comparatie, puteti sa va uitati pe HK la gama de modele "Funfighter" (pt. combat)...cum sant motorizate...
Priviti aici:

http://www.hobbyking...Warehouse_.html
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#1846 Useril este offline   hype 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1280
  • Inregistrat: 05-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci

Postat 16 June 2012 - 07:02 AM

Vezi postareatantar, la 15 June 2012 - 09:28 PM, a spus:

Lulu , ce zici , te bagi maine dim. la voi la TECUCI eu pe la 9.3 a.m. ma vad cu Adi

Prezent,ne vedem pe camp,o sa ma duc pe la 9.00.Vreau sa fac cateva reglaje la motor. :)
0

#1847 Useril este offline   hype 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1280
  • Inregistrat: 05-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci

Postat 16 June 2012 - 07:20 AM

Aripioara,decedata.M-am crezut smecher aseara, am raspuns la telefon spre a da indicatii unor cumnati cum ajung la terenul de zbor. :) Ce a fost in dovleacul meu nu stiu,presupun ca un mare vid.Totusi,in situatia data,de ce cautau ai mei cumnati masina si nu se uitau pe cer dupa avion?
0

#1848 Useril este offline   tantar 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2748
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:GALATI - CONSTANTA

Postat 16 June 2012 - 07:35 AM

Vezi postareahype, la 16 June 2012 - 07:20 AM, a spus:

Aripioara,decedata.M-am crezut smecher aseara, am raspuns la telefon spre a da indicatii unor cumnati cum ajung la terenul de zbor. :) Ce a fost in dovleacul meu nu stiu,presupun ca un mare vid.Totusi,in situatia data,de ce cautau ai mei cumnati masina si nu se uitau pe cer dupa avion?


Hai pe la 9.30 a eu acu am facut ochi
Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
0

#1849 Useril este offline   pe3scu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 31-March 08
  • Gender:Male
  • Location:IaČ™i

Postat 16 June 2012 - 12:37 PM

Vezi postareadan1972, la 15 June 2012 - 01:15 AM, a spus:

Chiar nu stiu ce e mai bine sa fac...


Ca sa nu arzi ESC-ul pui in serie cu firele de la motor trei rezistente cu valoarea in jur de 1 ohm, si-l alimentezi preferabil cu Lipo 2S. Daca se invarte (fara elice) normal, totul e OK. Cred ca ai pus cam mult 20-30 RON sarma. Bobineaza 8 spire masoara si calculeaza cati metri ai nevoie. La Turnigy ai uitat sa pui transportul. Si apoi ROXXY nu-i tot una cu TGY. Eu am 2 motoare TGY si la amandoua le-am schimbat rulmentii ca zornaiau.
E o munca migaloasa, dar pe langa bani mai este si satisfactia lucrului facut cu mana ta. Totusi, daca nu esti dotat cu multa rabdare (si mana fina) renunta.

Curaj.
_
0

Arata acest topic


  • 283 Pagini +
  • « Prima
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • Ultima »

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu