engine safe stop home made.....
#3
Postat 26 November 2008 - 01:51 AM
prisi, la Nov 26 2008, 01:11 AM, a spus:
...
...
actionand astfel, nu se tocesc dintii volantei? (intreb... nu's priceput. sunt incepator... <<cred ca ar trebui sa scriu asta la semnatura>>)

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#4
Postat 26 November 2008 - 02:11 AM
probabil ca in timp se vor roade....dar in timp indelungat patina de polimer contra volanta de allu=> schimbarea patinei dupa un anumit nr de opriri
nu cred ce tine motorul pana acolo cand se vor roade dintii de allu ai volantei :)
#5
Postat 26 November 2008 - 02:55 AM
prisi, la Nov 26 2008, 02:11 AM, a spus:
probabil ca in timp se vor roade....dar in timp indelungat patina de polimer contra volanta de allu=> schimbarea patinei dupa un anumit nr de opriri
nu cred ce tine motorul pana acolo cand se vor roade dintii de allu ai volantei :D
multam pentru lamurire :)
faci lucruri foarte ok. te felicit.

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#6
Postat 26 November 2008 - 09:42 AM
Singurul dezavantaj il vad eu daca se rastoarna masina pe o parte sa nu se actioneze mecanismul si sa se opreasca astfel motorul.
In fine, posibilitatea cred ca e destul de mica...
BTW. Am si eu acest engine stop, cel de la HPI si functioneaza f bine.
#7
Postat 26 November 2008 - 10:05 AM
#8
Postat 26 November 2008 - 11:26 AM
iar cat despre fortele care apar la oprirea motorului prin blocarea volantei iti spun sigur ca nu sunt nici a 1000 parte din fortele care apar in timpul functionarii
este si un filmulet pe youtube cu cel mai eficient mod si sigur de a opri un motor termic iar pe primul loc este blocarea volantei
#9
Postat 26 November 2008 - 11:36 AM
bogdan luben, la Nov 26 2008, 10:05 AM, a spus:
http://www.youtube.c...h?v=oKLJvIa3b1s
asculta ce zice la astupatul tobei de esapament...
zice ca nu este recomandat sa faci asta decat daca este chiar nevoie. ;)
si la prins furtunu zice ca nu este cel mai bun mod de a opri un motor dar merge.........asa ca blocarea volanta este cea mai buna metoda de a opri un motor pe nitro...(cum o zis si prisi)
Aceasta postare a fost editata de Bogdi: 26 November 2008 - 11:41 AM
-Futaba 3PKS 2.4GHZ
-filtru Redneck TGN
-3700mAH hump pack EDIT, 1400mAH hump pack intellect
-roti Tarmac Buster (on-road), jante Pro-line Desperado fata/spate (negre), cauciucuri Hostile Hobby MX Hard (spate), cauciucuri Dirt Buster (fata)
-geamuri atx (fumurii)
-servo Blue Bird pt. acceleratie
-servo Hitec 5755MG pt. directie
-caroserie Pro-line Desert Rat
-bascule RPM fata
-toba DDM Dominator V2 (neagra cu silentiator)
-billet gas cap (carbon/rosu)
-Dark Soul axle extenders V2
-Outwears combo kit (elemente negre)
-Ultimate Rear Brake Kit by TGN (carbon)
HPI Wheely King 4x4:
-rock crawler conversion kit
-motor 15t + gearbox
-radiator cu ventilator pentru motor
-ESC Jamara NO Limit
-servo tower pro MG996R
-baterie LRP 4000mah, HPI Plazma 4300mah
-anvelope Hot Bodies Rover Crawler + jante Rock 8 Bead Lock Wheel
- caroserie Ford F100
#11
Postat 26 November 2008 - 12:04 PM
porcofon, la Nov 26 2008, 11:51 AM, a spus:
banuiesc ca o face pe o zona unde nu isi dinti pentru a nu rupe dinti din gresala...
ar mai fi un mod de a opri motorul................................sa astepti pana cand se termina combustibilul... ;)
Aceasta postare a fost editata de Bogdi: 26 November 2008 - 12:12 PM
-Futaba 3PKS 2.4GHZ
-filtru Redneck TGN
-3700mAH hump pack EDIT, 1400mAH hump pack intellect
-roti Tarmac Buster (on-road), jante Pro-line Desperado fata/spate (negre), cauciucuri Hostile Hobby MX Hard (spate), cauciucuri Dirt Buster (fata)
-geamuri atx (fumurii)
-servo Blue Bird pt. acceleratie
-servo Hitec 5755MG pt. directie
-caroserie Pro-line Desert Rat
-bascule RPM fata
-toba DDM Dominator V2 (neagra cu silentiator)
-billet gas cap (carbon/rosu)
-Dark Soul axle extenders V2
-Outwears combo kit (elemente negre)
-Ultimate Rear Brake Kit by TGN (carbon)
HPI Wheely King 4x4:
-rock crawler conversion kit
-motor 15t + gearbox
-radiator cu ventilator pentru motor
-ESC Jamara NO Limit
-servo tower pro MG996R
-baterie LRP 4000mah, HPI Plazma 4300mah
-anvelope Hot Bodies Rover Crawler + jante Rock 8 Bead Lock Wheel
- caroserie Ford F100
#12
Postat 26 November 2008 - 12:38 PM
Bogdi, la Nov 26 2008, 12:04 PM, a spus:
ar mai fi un mod de a opri motorul................................sa astepti pana cand se termina combustibilul... ;)
Este cea mai buna metoda de orprire a motorului...dupa care nu uitati sa invartiti de volanta pana pistonul este in punctul maxim inferior
Daca motorul este reglat cum trebuie la relantiu se poate opri fara probleme cu mana sau cum a zis si prisi ceva dur....eu folosesc manerul surubelnitei in cazul in care nu sta cum trebuie la relantiu sau cine stie din ce motiv ramane accelerata...in orice caz dinti de la volanta nu se duc asa usor stati linistiti
Iar faza cu lasatul combustibilului sa se termine este la fel de daunatoare...in momentele acealea motorul devine sec si deci uzura la fel de mare daca nu mai mare decat atunci cand astupi evacuarea
#13
Postat 26 November 2008 - 02:38 PM
Aceasta postare a fost editata de bogdan luben: 26 November 2008 - 02:40 PM
#14
Postat 01 December 2008 - 10:50 AM
oprirea prin astuparea evacuarii se produce deoarece se blocheaza pistonul din cauza presiunii interne, pe care rezervorul nu o poate prelua, si nu prin inundarea motorului.
succes
#15
Postat 01 December 2008 - 10:57 AM
Flo234, la Nov 26 2008, 12:38 PM, a spus:
Daca motorul este reglat cum trebuie la relantiu se poate opri fara probleme cu mana sau cum a zis si prisi ceva dur....eu folosesc manerul surubelnitei in cazul in care nu sta cum trebuie la relantiu sau cine stie din ce motiv ramane accelerata...in orice caz dinti de la volanta nu se duc asa usor stati linistiti
Iar faza cu lasatul combustibilului sa se termine este la fel de daunatoare...in momentele acealea motorul devine sec si deci uzura la fel de mare daca nu mai mare decat atunci cand astupi evacuarea
mai precis pistonul din cilindru nu mai este lubrifiat si astfel este metel pe metal... :lol: si uzura este mare si motorul isi pierde compresia.(in timp mai indelungat ce-i drept)
#17
Postat 01 December 2008 - 12:27 PM
copy paste aceeasi explicatie in 2 variante
Iar faza cu lasatul combustibilului sa se termine este la fel de daunatoare...in momentele acealea motorul devine sec si deci uzura la fel de mare daca nu mai mare decat atunci cand astupi evacuarea
mai precis pistonul din cilindru nu mai este lubrifiat si astfel este metel pe metal... si uzura este mare si motorul isi pierde compresia.(in timp mai indelungat ce-i drept)
Aceasta postare a fost editata de Flo234: 01 December 2008 - 12:29 PM
#18
Postat 01 December 2008 - 02:27 PM
Despre saracit amestecul. Va spun ce stiu despre motoarele aero. OS recomanda expres sa oprim motorul prin astuparea carburatorului. Sau stangularea, sau scoaterea furtunului de alimentare. Ba chiar pluseaza sa incercam sa demaram de cateva ori motorul pentru a consuma tot combustibilul ce mai este in motor. Ei spun....si-i cred...ca metanolul este higroscopic si daca mai ramane in motor va atrage umiditate si vor rugini partile din otel.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 December 2008 - 02:28 PM
#19
Postat 01 December 2008 - 02:54 PM
dan_mitea, la Dec 1 2008, 02:27 PM, a spus:
Daca-mi permiti o completare: la noi la aero e mai bine (nu vorbesc de elicoptere!) deoarece mergem in general pe 10, MAXIM 15% nitro. Ori problema cea mai mare nu vine direct de la apa, ci de la combinatia apa cu nitrometan, care are "beneficiul imediat" de a se transforma in acid azotic. ASTA e dusmanul de moarte al motoarelor, in primul rand al rulmentilor dar si al suprafetelor tratate (Ni sau Cr) de pe cilindri si pistoane.
Si da, metanolul este FOARTE higroscopic, motiv pentru care se si recomanda pastrarea in recipiente bine inchise, nu se recomanda balbotarea inutila si in exces (de exemplu cand golesti rezervorul dupa zbor) si de asemenea nu se recomanda folosirea combustibilului ramas in rezervor si pastrat acolo pana la urmatorul weekend modelistic.
Intrebare: la motoarele de auto nu este posibila inchiderea COMPLETA a carburatorului (sub pozitia de relanti)? Intreb asta pentru ca la cele mai multe motoare de aero pe care le-am vazut (in 2 timpi) acest lucru este posibil, si chiar recomandat.
Cu stima,
Aceasta postare a fost editata de ave: 01 December 2008 - 02:56 PM
#21
Postat 01 December 2008 - 10:43 PM
prisi, la Dec 1 2008, 10:34 PM, a spus:
cand a zis astuparea carburatorului s-a referit la scoaterea filtrului de aer si punerea degetului pe gura carburatorului astfel caruratorul ramane fara aer si se opreste :lol: si iata ca vorbesc ca in dictionar:)) :lol: