Modelism - RHC Forum: engine safe stop - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

engine safe stop home made.....

#1 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 26 November 2008 - 01:09 AM

am incercat sa fac un sistem de oprit motorul astfel incat sa blochez volanta...din cate am inteles cel mai sanatos mod de a opri motorul
si cam asta a iesit
tind sa mentionez ca este foarte eficient

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC01398.JPG

If it is to be it is up to me
0

#2 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 26 November 2008 - 01:11 AM

materialul este POLIMER un plastic foarte rezistent la frictiune(ceva asemanator teflon)

...

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC01399.JPG
  • Imagine atasata: DSC01395.JPG
  • Imagine atasata: DSC01396.JPG

If it is to be it is up to me
0

#3 Useril este offline   porcofon 

  • -==-
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 961
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Automodelism

Postat 26 November 2008 - 01:51 AM

Vezi postareaprisi, la Nov 26 2008, 01:11 AM, a spus:

materialul este POLIMER un plastic foarte rezistent la frictiune(ceva asemanator teflon)

...

...

actionand astfel, nu se tocesc dintii volantei? (intreb... nu's priceput. sunt incepator... <<cred ca ar trebui sa scriu asta la semnatura>>)

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
0

#4 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 26 November 2008 - 02:11 AM

un asemenea sistem este pus la dispozitie si de HPI RACING,de pe internet am luat si eu modelul
probabil ca in timp se vor roade....dar in timp indelungat patina de polimer contra volanta de allu=> schimbarea patinei dupa un anumit nr de opriri
nu cred ce tine motorul pana acolo cand se vor roade dintii de allu ai volantei :)
If it is to be it is up to me
0

#5 Useril este offline   porcofon 

  • -==-
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 961
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Automodelism

Postat 26 November 2008 - 02:55 AM

Vezi postareaprisi, la Nov 26 2008, 02:11 AM, a spus:

un asemenea sistem este pus la dispozitie si de HPI RACING,de pe internet am luat si eu modelul
probabil ca in timp se vor roade....dar in timp indelungat patina de polimer contra volanta de allu=> schimbarea patinei dupa un anumit nr de opriri
nu cred ce tine motorul pana acolo cand se vor roade dintii de allu ai volantei :D

multam pentru lamurire :)
faci lucruri foarte ok. te felicit.

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
0

#6 Useril este offline   SwatKat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 26 November 2008 - 09:42 AM

Felicitari. Seamana cu cel original de la HPI si functionalitatea e acceasi. Felicitari pt treaba.
Singurul dezavantaj il vad eu daca se rastoarna masina pe o parte sa nu se actioneze mecanismul si sa se opreasca astfel motorul.

In fine, posibilitatea cred ca e destul de mica...

BTW. Am si eu acest engine stop, cel de la HPI si functioneaza f bine.
0

#7 Useril este offline   bogdan luben 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 417
  • Inregistrat: 28-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 November 2008 - 10:05 AM

Eu sunt de parere ca cel mai sanatos (pentru viata motorului) mod de a opri motorul este astuparea evacuarii. Taierea gazului duce la rularea motorului pt cateva secunde foarte sec la turatii mari, deloc benefic pentru motor. Iar prin blocarea volantei rezulta cupluri mari in elementele mobile din motor de asemenea nedorite de catre acesta din urma.
Hormonu' bate neuronu'
0

#8 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 26 November 2008 - 11:26 AM

astupand evacuarea motorul se opreste innecandu-se....ceea ce nu e bine iar pentru viata motorului pentru ca fortele sunt mai mari cand din mersul la rotatia la relanti o sa ajunga mult comb in capul pistonului blocandu-l deodata.....
iar cat despre fortele care apar la oprirea motorului prin blocarea volantei iti spun sigur ca nu sunt nici a 1000 parte din fortele care apar in timpul functionarii
este si un filmulet pe youtube cu cel mai eficient mod si sigur de a opri un motor termic iar pe primul loc este blocarea volantei
If it is to be it is up to me
0

#9 Useril este offline   Bogdi 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 20-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:baschet, ciclism (dirt jump) si automodelism

Postat 26 November 2008 - 11:36 AM

Vezi postareabogdan luben, la Nov 26 2008, 10:05 AM, a spus:

Eu sunt de parere ca cel mai sanatos (pentru viata motorului) mod de a opri motorul este astuparea evacuarii. Taierea gazului duce la rularea motorului pt cateva secunde foarte sec la turatii mari, deloc benefic pentru motor. Iar prin blocarea volantei rezulta cupluri mari in elementele mobile din motor de asemenea nedorite de catre acesta din urma.



http://www.youtube.c...h?v=oKLJvIa3b1s

asculta ce zice la astupatul tobei de esapament...
zice ca nu este recomandat sa faci asta decat daca este chiar nevoie. ;)
si la prins furtunu zice ca nu este cel mai bun mod de a opri un motor dar merge.........asa ca blocarea volanta este cea mai buna metoda de a opri un motor pe nitro...(cum o zis si prisi)

Aceasta postare a fost editata de Bogdi: 26 November 2008 - 11:41 AM

HPI Baja 5B SS:
-Futaba 3PKS 2.4GHZ
-filtru Redneck TGN
-3700mAH hump pack EDIT, 1400mAH hump pack intellect
-roti Tarmac Buster (on-road), jante Pro-line Desperado fata/spate (negre), cauciucuri Hostile Hobby MX Hard (spate), cauciucuri Dirt Buster (fata)
-geamuri atx (fumurii)
-servo Blue Bird pt. acceleratie
-servo Hitec 5755MG pt. directie
-caroserie Pro-line Desert Rat
-bascule RPM fata
-toba DDM Dominator V2 (neagra cu silentiator)
-billet gas cap (carbon/rosu)
-Dark Soul axle extenders V2
-Outwears combo kit (elemente negre)
-Ultimate Rear Brake Kit by TGN (carbon)

HPI Wheely King 4x4:
-rock crawler conversion kit
-motor 15t + gearbox
-radiator cu ventilator pentru motor
-ESC Jamara NO Limit
-servo tower pro MG996R
-baterie LRP 4000mah, HPI Plazma 4300mah
-anvelope Hot Bodies Rover Crawler + jante Rock 8 Bead Lock Wheel
- caroserie Ford F100
0

#10 Useril este offline   porcofon 

  • -==-
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 961
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Automodelism

Postat 26 November 2008 - 11:51 AM

o mica observatie: blocarea volantei o face pe o zona fara dinti. (am atasat un print screen)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: stop_engine.JPG

Aceasta postare a fost editata de porcofon: 26 November 2008 - 11:56 AM


.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
0

#11 Useril este offline   Bogdi 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 20-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:baschet, ciclism (dirt jump) si automodelism

Postat 26 November 2008 - 12:04 PM

Vezi postareaporcofon, la Nov 26 2008, 11:51 AM, a spus:

o mica observatie: blocarea volantei o face pe o zona fara dinti. (am atasat un print screen)


banuiesc ca o face pe o zona unde nu isi dinti pentru a nu rupe dinti din gresala...

ar mai fi un mod de a opri motorul................................sa astepti pana cand se termina combustibilul... ;)

Aceasta postare a fost editata de Bogdi: 26 November 2008 - 12:12 PM

HPI Baja 5B SS:
-Futaba 3PKS 2.4GHZ
-filtru Redneck TGN
-3700mAH hump pack EDIT, 1400mAH hump pack intellect
-roti Tarmac Buster (on-road), jante Pro-line Desperado fata/spate (negre), cauciucuri Hostile Hobby MX Hard (spate), cauciucuri Dirt Buster (fata)
-geamuri atx (fumurii)
-servo Blue Bird pt. acceleratie
-servo Hitec 5755MG pt. directie
-caroserie Pro-line Desert Rat
-bascule RPM fata
-toba DDM Dominator V2 (neagra cu silentiator)
-billet gas cap (carbon/rosu)
-Dark Soul axle extenders V2
-Outwears combo kit (elemente negre)
-Ultimate Rear Brake Kit by TGN (carbon)

HPI Wheely King 4x4:
-rock crawler conversion kit
-motor 15t + gearbox
-radiator cu ventilator pentru motor
-ESC Jamara NO Limit
-servo tower pro MG996R
-baterie LRP 4000mah, HPI Plazma 4300mah
-anvelope Hot Bodies Rover Crawler + jante Rock 8 Bead Lock Wheel
- caroserie Ford F100
0

#12 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 November 2008 - 12:38 PM

Vezi postareaBogdi, la Nov 26 2008, 12:04 PM, a spus:

banuiesc ca o face pe o zona unde nu isi dinti pentru a nu rupe dinti din gresala...

ar mai fi un mod de a opri motorul................................sa astepti pana cand se termina combustibilul... ;)


Este cea mai buna metoda de orprire a motorului...dupa care nu uitati sa invartiti de volanta pana pistonul este in punctul maxim inferior
Daca motorul este reglat cum trebuie la relantiu se poate opri fara probleme cu mana sau cum a zis si prisi ceva dur....eu folosesc manerul surubelnitei in cazul in care nu sta cum trebuie la relantiu sau cine stie din ce motiv ramane accelerata...in orice caz dinti de la volanta nu se duc asa usor stati linistiti
Iar faza cu lasatul combustibilului sa se termine este la fel de daunatoare...in momentele acealea motorul devine sec si deci uzura la fel de mare daca nu mai mare decat atunci cand astupi evacuarea
0

#13 Useril este offline   bogdan luben 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 417
  • Inregistrat: 28-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 November 2008 - 02:38 PM

Pana acum un an schimbam 2 biele pe an (o opream cu surubeltita cum ati vazut in film). Este posibil sa fie doar o coincidenta, dar nu sunt dispus sa o opresc iar cu surubelnita. De atunci o opresc doar astupand evacuarea si nu am avut necazuri. Nici macar nu se ineaca. Dupa ce o opresc asa porneste la prima "sfoara". Pentru mine s-a dovedit cel mai simplu si sigur mod de a opri motorul.

Aceasta postare a fost editata de bogdan luben: 26 November 2008 - 02:40 PM

Hormonu' bate neuronu'
0

#14 Useril este offline   cristsc 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 337
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Interests:auto aero navo robotica

Postat 01 December 2008 - 10:50 AM

defapt "dintii" de pe volanta au rol doar de aderenta pt start box, si avand in vedere ca nu folositi aceasta optiune de pornire, uzura volantei nu mai conteaza. oricum aceasta metoda de oprire este recomandata de producatori deci prin urmare cea mai sigura( ma gandesc ca stie ce e mai bine pt produsele lor, nu?)
oprirea prin astuparea evacuarii se produce deoarece se blocheaza pistonul din cauza presiunii interne, pe care rezervorul nu o poate prelua, si nu prin inundarea motorului.
succes
Intotdeauna e loc de mai bine ! Succes !!!
0

#15 Useril este offline   costinbv 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 345
  • Inregistrat: 27-September 06

Postat 01 December 2008 - 10:57 AM

Vezi postareaFlo234, la Nov 26 2008, 12:38 PM, a spus:

Este cea mai buna metoda de orprire a motorului...dupa care nu uitati sa invartiti de volanta pana pistonul este in punctul maxim inferior
Daca motorul este reglat cum trebuie la relantiu se poate opri fara probleme cu mana sau cum a zis si prisi ceva dur....eu folosesc manerul surubelnitei in cazul in care nu sta cum trebuie la relantiu sau cine stie din ce motiv ramane accelerata...in orice caz dinti de la volanta nu se duc asa usor stati linistiti
Iar faza cu lasatul combustibilului sa se termine este la fel de daunatoare...in momentele acealea motorul devine sec si deci uzura la fel de mare daca nu mai mare decat atunci cand astupi evacuarea



mai precis pistonul din cilindru nu mai este lubrifiat si astfel este metel pe metal... :lol: si uzura este mare si motorul isi pierde compresia.(in timp mai indelungat ce-i drept)
0

#16 Useril este offline   scimitar 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 293
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 01 December 2008 - 12:04 PM

si totusi ce are daca ii sugrumi alimentare cu combustibil?
0

#17 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2008 - 12:27 PM

si nu ai inteles din postul de deasupra pentru ca????????

copy paste aceeasi explicatie in 2 variante

Iar faza cu lasatul combustibilului sa se termine este la fel de daunatoare...in momentele acealea motorul devine sec si deci uzura la fel de mare daca nu mai mare decat atunci cand astupi evacuarea



mai precis pistonul din cilindru nu mai este lubrifiat si astfel este metel pe metal... si uzura este mare si motorul isi pierde compresia.(in timp mai indelungat ce-i drept)

Aceasta postare a fost editata de Flo234: 01 December 2008 - 12:29 PM

0

#18 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 December 2008 - 02:27 PM

Ma bag si eu in seama....nu trage dom' Semaca. In momentul in care astupi evacuarea nu ai cum sa ineci motorul. Pur si simplu nu mai permiti gazelor arse sa iasa deci nu va intra o noua portie de amestec proaspat. Motorul se opreste imediat.
Despre saracit amestecul. Va spun ce stiu despre motoarele aero. OS recomanda expres sa oprim motorul prin astuparea carburatorului. Sau stangularea, sau scoaterea furtunului de alimentare. Ba chiar pluseaza sa incercam sa demaram de cateva ori motorul pentru a consuma tot combustibilul ce mai este in motor. Ei spun....si-i cred...ca metanolul este higroscopic si daca mai ramane in motor va atrage umiditate si vor rugini partile din otel.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 December 2008 - 02:28 PM

0

#19 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 01 December 2008 - 02:54 PM

Vezi postareadan_mitea, la Dec 1 2008, 02:27 PM, a spus:

Ei spun....si-i cred...ca metanolul este higroscopic si daca mai ramane in motor va atrage umiditate si vor rugini partile din otel.

Daca-mi permiti o completare: la noi la aero e mai bine (nu vorbesc de elicoptere!) deoarece mergem in general pe 10, MAXIM 15% nitro. Ori problema cea mai mare nu vine direct de la apa, ci de la combinatia apa cu nitrometan, care are "beneficiul imediat" de a se transforma in acid azotic. ASTA e dusmanul de moarte al motoarelor, in primul rand al rulmentilor dar si al suprafetelor tratate (Ni sau Cr) de pe cilindri si pistoane.

Si da, metanolul este FOARTE higroscopic, motiv pentru care se si recomanda pastrarea in recipiente bine inchise, nu se recomanda balbotarea inutila si in exces (de exemplu cand golesti rezervorul dupa zbor) si de asemenea nu se recomanda folosirea combustibilului ramas in rezervor si pastrat acolo pana la urmatorul weekend modelistic.

Intrebare: la motoarele de auto nu este posibila inchiderea COMPLETA a carburatorului (sub pozitia de relanti)? Intreb asta pentru ca la cele mai multe motoare de aero pe care le-am vazut (in 2 timpi) acest lucru este posibil, si chiar recomandat.

Cu stima,

Aceasta postare a fost editata de ave: 01 December 2008 - 02:56 PM

Ave
0

#20 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 01 December 2008 - 10:34 PM

nu se poate astupa de tot carburatorul...la auto acelasi servo care e pe accelereaza foloseste si la franare in sens invers accelerarii deci daca am pune frana s-ar opri motoru
If it is to be it is up to me
0

#21 Useril este offline   costinbv 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 345
  • Inregistrat: 27-September 06

Postat 01 December 2008 - 10:43 PM

Vezi postareaprisi, la Dec 1 2008, 10:34 PM, a spus:

nu se poate astupa de tot carburatorul...la auto acelasi servo care e pe accelereaza foloseste si la franare in sens invers accelerarii deci daca am pune frana s-ar opri motoru




cand a zis astuparea carburatorului s-a referit la scoaterea filtrului de aer si punerea degetului pe gura carburatorului astfel caruratorul ramane fara aer si se opreste :lol: si iata ca vorbesc ca in dictionar:)) :lol:
0

#22 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 01 December 2008 - 11:58 PM

inchiderea completa a carburatorului.....scuzati exprimarea cu astuparea...dar cine a avut de inteles a inteles cu siguranta :lol:
If it is to be it is up to me
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu