Modelism - RHC Forum: Centrajul-importanta si semne - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Centrajul-importanta si semne

#1 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2008 - 08:50 AM

Cat de important e sa-mi centrez un navomodel?
Cum se manifesta daca nu e bine centrat?
Punem plumb daca nu putem muta componentele?
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#2 Useril este offline   harrina 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 26-July 05

Postat 28 October 2008 - 01:49 PM

Vezi postareaBogdanStancu, la Oct 28 2008, 08:50 AM, a spus:

Cat de important e sa-mi centrez un navomodel?
Cum se manifesta daca nu e bine centrat?
Punem plumb daca nu putem muta componentele?


ce fel de navomodel?
de multe ori se intimpla ca o barcuta sa nu stea dreapta pe apa iar cind pornesti motorul sa fie perfecta.
daca se inclina si mai mult,schimba elicea,dreapta-stinga.
sa pui plumb nu merita,
incearca sa schimbi pozitia acumulatorului.
si totusi se invirte !
0

#3 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2008 - 02:25 PM

E vorba de modelul asta. Nu pot sa mut accu decat vreo 3cm si oricum nu prea se pune, e LiPo. Nu ma refer la pozitia modelului cand STA pe apa, ma intereseaza care sunt implicatiile centrajului defectuos asupra tinutei de drum, daca se poate spuna asa. Mie imi facea intr-un fel, daca prinde ceva viteza, cam baga provele in apa si, pe langa ca se stropeste de o ia dracu, nu se mai accelereaza, poate o fi de la centraj, ca daca e de la unghiul axului, nu mai pot modifica nimic, e asa cum a venit din turnare/proiectare.

Oricum, subiectul asta poate fi folositor si pentru alti incepatori.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#4 Useril este offline   harrina 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 26-July 05

Postat 28 October 2008 - 02:29 PM

foloseste ARICI,
poti sa-l muti cu ai zis tu.
3 cm inseamna doarte mullt.
incearca si vezi unde obti cele mai bune rezultate.
si totusi se invirte !
0

#5 Useril este offline   harrina 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 26-July 05

Postat 28 October 2008 - 02:32 PM

banda de arici de 3cm.
poti sa-l reglezi fata-spate,
stinga-dreapta.
la reglat,centrul de greutate.
si totusi se invirte !
0

#6 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2008 - 03:08 PM

La 90cm lungime, 3cm ar fi 3%, ceea ce e nesemnificativ. Modelul a fost conceput pentru Nixx, deci cu o greutate mai mare. Nu ma intereseaza inclinarile laterale. Caut altceva, pe langa solutii practice (stiu si eu de banda velco), vreau sa si inteleg un pic de teorie, asa ca....mai astept. Multumesc oricum, harrina.
Astept sa vina acasa cunoscatorii.

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 28 October 2008 - 03:09 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#7 Useril este offline   iulica_ff 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 20-August 06

Postat 28 October 2008 - 03:28 PM

la hidroul tau centrul de greutate trebuie sa fie la 1/3 din lungime masurat de la prova, cu mici variatii . cum a spus harrina cei 3 cm pot face diferenta intre o navigatie buna sau una dezastruoasa. pe langa CG mai este si setup-ul la carma si elice. daca ai posibilitatea sa ridici sau sa cobori elicea este perfect, se mai poate castiga ceva si de acolo

Toata lumea sa traiasca! Numai noi sa nu murim!!!
super fun

0

#8 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2008 - 10:47 PM

daca topaie si baga botul in apa schimba elicea cu una mai mica iar CG sa fie acolo unde se termina "flotorul"....daca nu, este de preferabil sa-l lasi a.i barca sa fie mai grea de spate
tel.0745026562
0

#9 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2008 - 11:05 PM

Vezi postareaiulica_ff, la Oct 28 2008, 03:28 PM, a spus:

la hidroul tau centrul de greutate trebuie sa fie la 1/3 din lungime masurat de la prova, cu mici variatii . cum a spus harrina cei 3 cm pot face diferenta intre o navigatie buna sau una dezastruoasa. pe langa CG mai este si setup-ul la carma si elice. daca ai posibilitatea sa ridici sau sa cobori elicea este perfect, se mai poate castiga ceva si de acolo

Multumesc de raspunsuri.

nu mai pot schimba nimic din pozitia carmei sau elicii. Maine o sa pun poza.

Zue, elicea e cea de la robbe cu care a venit modelul. Nu topaie, cand sa prinda viteza, baga botu (un pic, cat sa stropeasca si sa nu se ridice din apa)
Acum ca am refacut angrenajele si nu se mai invarte si portaxul :) , sper sa mearga mai bine, dar totusi...teoria ce zice?


harrina, cred ca am scapat ceva amanunte: acumulatorii (cei prevazuti initial) sunt montati in spate, deci dupa parerea mea barca e usoara pe spate...

ps....nu ca nu te-as considera un cunoscator, scuze daca ai interpretat asa, nu asta voiam sa se inteleaga

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 28 October 2008 - 11:09 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#10 Useril este offline   RC1 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 25-July 08

Postat 28 October 2008 - 11:10 PM

La cat-ul meu o cirma putin mai lunga si centrul de greutate mutat cu mai putin de 2 cm spre prova (cam 3%din lungime) au redus viteza cu aproape 10% deci lucrurile astea chiar conteaza..

Nu pot sa zic ca ma pricep foarte bine dar din cite am inteles pt fiecare tip exista un optim pt CG - de exemplu la cat 2/3 fata prova iar la hydro am aflat acum de 1/3.
Cu cit misti mai in fata CG pierzi viteza dar cistigi manevrabilitate(stabilitate) iar invers cistigi viteza si poti chiar sa zbori :)

De ce se intimpla asa nu prea stiu dar m-ar interesa si pe mine sa inteleg..
0

#11 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2008 - 11:23 PM

Vezi postareaRC1, la Oct 28 2008, 11:10 PM, a spus:

Cu cit misti mai in fata CG pierzi viteza dar cistigi manevrabilitate(stabilitate) iar invers cistigi viteza si poti chiar sa zbori :)

De ce se intimpla asa nu prea stiu dar m-ar interesa si pe mine sa inteleg..

Pare intuitiv, dar nu stiu sa explic...
Asteptam explicatii. Dupa aia, poate un moderator sa faca curat si sa lase numai mesajele semnificative. Multumax!

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 28 October 2008 - 11:27 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#12 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2008 - 12:37 AM

atunci cind barca gliseaza pe apa spatele se ridica mai mult decit fata si atunci baga botul in apa....daca ai fi putut regla pozitia elicei treaba era simpla......singurul lucru pe care il poti face este sa schimbi elicea cu una mai mica

asa am patit cu round nouse(Miss Brawn) cind aveeam ax fix
ce te costa sa faci o incercare

uite un link , este valabil si pt barcuta ta http://classicthunde...comandments.htm
tel.0745026562
0

#13 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2008 - 07:56 AM

Zue, asta imi place cel mai mult:

Citeaza

10) At the exact moment you think you have it all figured out, you will discover that you are wrong.

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#14 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2008 - 03:32 PM

Am facut niste poze sa vedeti ce am eu:
prima profil in zona elice+carma; se vede ca nu pot modifica (sau nu ma pricep eu si nu ma bag) unghiul, asa a venit.
Imagine atasata: P1010986.JPG

a doua din spate:
Imagine atasata: P1010987.JPG

a treia, la care am tras o linie acolo unde e CG. Dupa cum mi-ati spus voi, se pare ca e grea de coada; ma intreb cum ar fi fost daca puneam baterii Nixx (pacul de acum, LiPo 3s are cca 200g, celelalte (8-10celule) ar fi fost muuult mai mult.
Imagine atasata: P1010988.JPG

Nu mai inteleg nimic.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#15 Useril este offline   Brussolo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 701
  • Inregistrat: 14-July 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - N. Grigorescu

Postat 29 October 2008 - 03:47 PM

Salut,
Dupa cum scrie la carte, gentrul de greutate (pe axa longitudinala) la acest tip de barca trebuie sa fie cat mai aproape de partea din spate a "sponsoanelor" (cele doua flotoare)
Pentru echilibrare, ca sa nu folosesti plumb, poti pune inca un acumulator (daca e loc)... Adica, daca tot o ingreunezi, macar sa castigi ceva...
Pacat ca nu poti modifica si unghiul elicei... (ar trebui schimbat axul cu unul flexibil, implicit cuplajul de la motor, adaugat un "strut" si o alta carma ... cam mult)
Dupa ce am postat, am vazut ce elice ai acolo (seamana izbitor de mult cu cele care vin montate pe z-drive... 42)... neaparat trebuie schimbata, vei vedea o mare deosebire...

Aceasta postare a fost editata de Brussolo: 29 October 2008 - 03:49 PM

risteaion@yahoo.com
ionristea@yahoo.com

Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
0

#16 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2008 - 08:39 PM

exact cum am banuit....elicea este mult prea mare.......
tel.0745026562
0

#17 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2008 - 08:44 PM

Multumesc din nou de raspunsuri. Maine (daca nu intervine nimic) merg sa-mi iau elice mai mica si o sa fac si teste cu un A-Wmetru cu amandoua configuratiile sa vad cum stam. Dupa aia cred ca probez pe IOR, undeva pe la 11-12.
O poza cu interiorul, sa vedeti ca nu e loc...
Imagine atasata: P1010989__Large_.JPG

ps prezervativul nu e cu gust de sarmale, de la asta o fi? :)

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 29 October 2008 - 08:55 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#18 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2008 - 09:07 PM

poti sa incerci o elice de 39 cu 2 sau 3 pale si elice de 37
tel.0745026562
0

#19 Useril este offline   RC1 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 25-July 08

Postat 30 October 2008 - 01:12 AM

Daca asa a venit echilibrata din "fabrica" arata cel putin ciudat. Banuiesc ca daca mergi cu pack-urile mai grele ajungi cu CG fix la 2/3 adica pe standardul de catamaran. Desi privita de sus nu prea seamana...

Din ce am inteles eu nu prinde suficienta viteza ca sa se ridice pe apa. In plus daca ai senzatia ca motorul accelereaza dar barca nu se misca probabil ca elicea caviteaza deci nu sta corect in apa.
Cred ca merita sa iei si niste plumbi cu tine ca se te poti juca putin cu CG pe lac..

In plus am vazut doua motoare si un fel de reductor deci nu pare genul care sa isi ia puterea din turatie ori o elice mai mica cam aici ajuta.

In concluzie cred ca ai de lucru ...
Bafta multa
0

#20 Useril este offline   Brussolo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 701
  • Inregistrat: 14-July 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - N. Grigorescu

Postat 30 October 2008 - 12:04 PM

[quote name='BogdanStancu' date='Oct 29 2008, 08:44 PM' post='250286']
O poza cu interiorul, sa vedeti ca nu e loc...

Ce am scris mai sus (cu "gentrul" de greutate) nu are aplicabilitate in cazul asta. Dupa cum se vede, din fabrica, modelul a venit cu o configuratie ciudata: servoul si regulatorul in fata, motoarele la mijloc si acumulatorii in spate, deci centrul greutate "din fabrica", ar fi mult mai in spate decat am spus eu. E o nebuloasa totala...

Chestia cu elicea este corecta, trebuie schimbata (nu neaparat diametrul cat modelul)... pentru probe, am eu cateva elici (si ceilalti colegi de IOR)... dar probabil ca abia sambata sau duminica ne putem intalni.
Electronica si motoarele suporta un test cu 3 cell LiPo? merita incercat si asa...

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  barca.doc (74.5K)
    Number of downloads: 98

Aceasta postare a fost editata de Brussolo: 30 October 2008 - 12:05 PM

risteaion@yahoo.com
ionristea@yahoo.com

Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
0

#21 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 October 2008 - 10:27 PM

Azi am fost pe IOR, am avut o zi buna, pe langa vremea superba, am avut si impliniri. Asa cum am prevazut, barca merge excelent cu setupul initial, doar ca de data asta am mai eliminat din frecari, porcarii facute tot de mine prin strangerea gresita a piulitelor de la capetele axului. De data asta, cu motorul la maxim, se ridica, nu mai stropeste si face ce vedeti in imagini. Sunt super multumit.
Multumesc si voua pentru sfaturi.

Brussolo, barca merge deja cu Lipo 3s. Mai trebuie sa-i gresez axul. Nu am gasit elice de 36, decat din aia care sta deasupra apei. Daca vin duminica, mai facem si probe. Axul e de 4 mm.

Filmul

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 30 October 2008 - 10:39 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu