Centrajul-importanta si semne
#1
Postat 28 October 2008 - 08:50 AM
Cum se manifesta daca nu e bine centrat?
Punem plumb daca nu putem muta componentele?
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#2
Postat 28 October 2008 - 01:49 PM
BogdanStancu, la Oct 28 2008, 08:50 AM, a spus:
Cum se manifesta daca nu e bine centrat?
Punem plumb daca nu putem muta componentele?
ce fel de navomodel?
de multe ori se intimpla ca o barcuta sa nu stea dreapta pe apa iar cind pornesti motorul sa fie perfecta.
daca se inclina si mai mult,schimba elicea,dreapta-stinga.
sa pui plumb nu merita,
incearca sa schimbi pozitia acumulatorului.
#3
Postat 28 October 2008 - 02:25 PM
Oricum, subiectul asta poate fi folositor si pentru alti incepatori.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#6
Postat 28 October 2008 - 03:08 PM
Astept sa vina acasa cunoscatorii.
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 28 October 2008 - 03:09 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#7
Postat 28 October 2008 - 03:28 PM
#9
Postat 28 October 2008 - 11:05 PM
iulica_ff, la Oct 28 2008, 03:28 PM, a spus:
Multumesc de raspunsuri.
nu mai pot schimba nimic din pozitia carmei sau elicii. Maine o sa pun poza.
Zue, elicea e cea de la robbe cu care a venit modelul. Nu topaie, cand sa prinda viteza, baga botu (un pic, cat sa stropeasca si sa nu se ridice din apa)
Acum ca am refacut angrenajele si nu se mai invarte si portaxul :) , sper sa mearga mai bine, dar totusi...teoria ce zice?
harrina, cred ca am scapat ceva amanunte: acumulatorii (cei prevazuti initial) sunt montati in spate, deci dupa parerea mea barca e usoara pe spate...
ps....nu ca nu te-as considera un cunoscator, scuze daca ai interpretat asa, nu asta voiam sa se inteleaga
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 28 October 2008 - 11:09 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#10
Postat 28 October 2008 - 11:10 PM
Nu pot sa zic ca ma pricep foarte bine dar din cite am inteles pt fiecare tip exista un optim pt CG - de exemplu la cat 2/3 fata prova iar la hydro am aflat acum de 1/3.
Cu cit misti mai in fata CG pierzi viteza dar cistigi manevrabilitate(stabilitate) iar invers cistigi viteza si poti chiar sa zbori :)
De ce se intimpla asa nu prea stiu dar m-ar interesa si pe mine sa inteleg..
#11
Postat 28 October 2008 - 11:23 PM
RC1, la Oct 28 2008, 11:10 PM, a spus:
De ce se intimpla asa nu prea stiu dar m-ar interesa si pe mine sa inteleg..
Pare intuitiv, dar nu stiu sa explic...
Asteptam explicatii. Dupa aia, poate un moderator sa faca curat si sa lase numai mesajele semnificative. Multumax!
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 28 October 2008 - 11:27 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#12
Postat 29 October 2008 - 12:37 AM
asa am patit cu round nouse(Miss Brawn) cind aveeam ax fix
ce te costa sa faci o incercare
uite un link , este valabil si pt barcuta ta http://classicthunde...comandments.htm
#13
Postat 29 October 2008 - 07:56 AM
Citeaza
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#14
Postat 29 October 2008 - 03:32 PM
prima profil in zona elice+carma; se vede ca nu pot modifica (sau nu ma pricep eu si nu ma bag) unghiul, asa a venit.

a doua din spate:

a treia, la care am tras o linie acolo unde e CG. Dupa cum mi-ati spus voi, se pare ca e grea de coada; ma intreb cum ar fi fost daca puneam baterii Nixx (pacul de acum, LiPo 3s are cca 200g, celelalte (8-10celule) ar fi fost muuult mai mult.

Nu mai inteleg nimic.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#15
Postat 29 October 2008 - 03:47 PM
Dupa cum scrie la carte, gentrul de greutate (pe axa longitudinala) la acest tip de barca trebuie sa fie cat mai aproape de partea din spate a "sponsoanelor" (cele doua flotoare)
Pentru echilibrare, ca sa nu folosesti plumb, poti pune inca un acumulator (daca e loc)... Adica, daca tot o ingreunezi, macar sa castigi ceva...
Pacat ca nu poti modifica si unghiul elicei... (ar trebui schimbat axul cu unul flexibil, implicit cuplajul de la motor, adaugat un "strut" si o alta carma ... cam mult)
Dupa ce am postat, am vazut ce elice ai acolo (seamana izbitor de mult cu cele care vin montate pe z-drive... 42)... neaparat trebuie schimbata, vei vedea o mare deosebire...
Aceasta postare a fost editata de Brussolo: 29 October 2008 - 03:49 PM
ionristea@yahoo.com
Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
#17
Postat 29 October 2008 - 08:44 PM
O poza cu interiorul, sa vedeti ca nu e loc...

ps prezervativul nu e cu gust de sarmale, de la asta o fi? :)
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 29 October 2008 - 08:55 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#19
Postat 30 October 2008 - 01:12 AM
Din ce am inteles eu nu prinde suficienta viteza ca sa se ridice pe apa. In plus daca ai senzatia ca motorul accelereaza dar barca nu se misca probabil ca elicea caviteaza deci nu sta corect in apa.
Cred ca merita sa iei si niste plumbi cu tine ca se te poti juca putin cu CG pe lac..
In plus am vazut doua motoare si un fel de reductor deci nu pare genul care sa isi ia puterea din turatie ori o elice mai mica cam aici ajuta.
In concluzie cred ca ai de lucru ...
Bafta multa
#20
Postat 30 October 2008 - 12:04 PM
O poza cu interiorul, sa vedeti ca nu e loc...
Ce am scris mai sus (cu "gentrul" de greutate) nu are aplicabilitate in cazul asta. Dupa cum se vede, din fabrica, modelul a venit cu o configuratie ciudata: servoul si regulatorul in fata, motoarele la mijloc si acumulatorii in spate, deci centrul greutate "din fabrica", ar fi mult mai in spate decat am spus eu. E o nebuloasa totala...
Chestia cu elicea este corecta, trebuie schimbata (nu neaparat diametrul cat modelul)... pentru probe, am eu cateva elici (si ceilalti colegi de IOR)... dar probabil ca abia sambata sau duminica ne putem intalni.
Electronica si motoarele suporta un test cu 3 cell LiPo? merita incercat si asa...
Fisiere atasate
-
barca.doc (74.5K)
Number of downloads: 98
Aceasta postare a fost editata de Brussolo: 30 October 2008 - 12:05 PM
ionristea@yahoo.com
Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
#21
Postat 30 October 2008 - 10:27 PM
Multumesc si voua pentru sfaturi.
Brussolo, barca merge deja cu Lipo 3s. Mai trebuie sa-i gresez axul. Nu am gasit elice de 36, decat din aia care sta deasupra apei. Daca vin duminica, mai facem si probe. Axul e de 4 mm.
Filmul
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 30 October 2008 - 10:39 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.