Modelism - RHC Forum: HBK 2 upgrade - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

HBK 2 upgrade motor, esc, gyro, accu

#1 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2008 - 06:13 PM

Salut,
Am nevoie de parerile voastre in privinta unor upgradeuri, folosibile eventual si pe urmatorul model dintr-o clasa superioara.
Chiar daca am zburat lama v3/v4 si un ikarus piccolo, m-am hotarat totusi sa invat ceva mai serios pilotajul pe un HBK2. L-am ales din cauza disponibilitatii pieselor si pentru faptul ca sunt extrem de ieftine.

Dupa cum stiti, gyro 401+servoul din dotare cam fac toti banii si poate fi folosit mai departe pe un t-rex, minititan, sjm. Fiind vorba de peste 100% din valoarea hbk2 rtf, o sa intre ceva mai tarziu in discutie acest gyro, chiar daca acum trag de coada sa o tin fixa.

Problema vine la motor+esc, ce imi recomandati? Eu am gasit Motor BL HB2212, KV3600 de la himodel cu pinion de 11T. Este suficient, se poate folosi pe un minititan pe viitor daca nu vine cu asa ceva echipat? Care este treaba cu pinioanele? Daca pun unu 13T ce se intampla? Am turatii mai mari?
ESC, am gasit tot ceva de la himodel de 30A BLMC. Cred ca este suficient.
Iar la accu ma gandeam ceva de 2200 lipo 25C.
0

#2 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 19 October 2008 - 06:54 PM

Salut morph,

Pinionul se alege in functie de motorul ales si de acumulator.

Un exemplu de calcul:

Motorul stock de la Mini Titan are 3500KV
Pack-ul recomandat este de 3S, adica 3 celule in serie.
Tensiunea nominala pe celula este 3,7V.

Pentru a afla ce tip de pinion sa utilizezi, aplici formula:

3700KV x 3(S) x 3,7 V, x0,8 = 31080 RPM, turatia motorului

Dupa cum zice manualul, turatia rotorului principal ar trebui sa fie 2800 RPM.
Prin urmare impartim 31080 / 2800 = 11,1 care reprezinta GR (Gear Ratio)
Acum impartim numarul de "dinti" ai Main Gear-ului la acest Gear Ratio, pentru a ne rezulta numarul de "dinti" ai pinionului.

150T/11,1= 13,51
Prin urmare ne trebuie un pinion de 13.

Aceasta postare a fost editata de Primus: 19 October 2008 - 06:54 PM

0

#3 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 19 October 2008 - 06:57 PM

Alt exemplu, tot de la modelul din dotare, pentru cazul in care dorim sa utilizam un pack cu 2 celule:

3500 x 3,5 x 2 x 0,8 = 20720 RPM la motor
Pentru 2 celule, vom avea o turatie mai mica de hover, aproximativ 2100 RMP la rotor:

20720/2100= 9,87 (GR)
150T/9,87 = 15,5
In acest caz, vom utiliza un pinion de 15.
0

#4 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2008 - 07:41 PM

Merci mult Primus.
Am calculat, la un motor de 3600kv imi trebuie un pinion cu 10T.
Din pacate, HBK2 ar avea 2250rpm la rotor, mi se pare destul de putin. Parca as pune pinion de 11T. Pot aparea probleme?

Head speed calculator http://dhrc.rchomepage.com/calc.htm
Si cate ceva despre HBK 2 daca mai sunt amatori: http://www.eflightwiki.com/eflightwiki/ind...=HoneyBeeKingV2
0

#5 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 19 October 2008 - 07:50 PM

Ai turatie mai mica...
0

#6 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1567
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 19 October 2008 - 10:02 PM

Vezi postareaPrimus, la Oct 19 2008, 08:50 PM, a spus:

Ai turatie mai mica...

de fapt chiar mai mare ............ http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#7 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 20 October 2008 - 03:37 PM

hai pardon... asa e
0

#8 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2008 - 08:48 AM

Deci in concluzie este mai bine, mai multe turatii, stabilitate mai mare si probabil capabilitati 3d (in teorie).
Din ce am calculat, corectati-ma daca gresesc, pentru un motor 4200kv cu pinion de 11T (eficienta 96% in carte, deci aprox 85% in real life) as avea o turatie undeva la 3100rpm la rotor. (140T Main Gear)
E mult?

Ma rog, daca se regleaza din esc sa ruleze in full throtle la 90% si se regleaza si governerul sa mentina turatiile...

Ce natie de conectori recomandati pentru esc/accu/motor BL. Si cu link daca se poate :D

Aceasta postare a fost editata de morph: 21 October 2008 - 08:57 AM

0

#9 Useril este offline   rocristian 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 08-August 08
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 21 October 2008 - 09:19 AM

sal.sa nu uitam sa luam in calcul si palele.in ambalajul lor cind le cumperi, este scris turatia maxima la care poate rezista. si mai mult, au o atentionare ca nu trebuie depasita aceasta turatie.nu stiu exact acea turatie. pt.palele de lemn la hbk2. dar o sa ma uit, si o sa iti spun.
0

#10 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 21 October 2008 - 09:28 AM

Citeaza

Ce natie de conectori recomandati pentru esc/accu

Deans:
Imagine atasata: ULTRA_PLUG2.jpg

Sau CT4 (4mm Bullet connector):
Imagine atasata: CT4.jpg


Intre motor si ESC de regula se utilizeaza CT 3.5, care mai in toate cazurile vin deja pusi pe motor sau cel putin furnizati odata cu el, mai ai de lipit perechile pe ESC. Iata o poza pentru motor cu conectori CT 3.5:
Imagine atasata: scorpion.jpg
0

#11 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2008 - 02:41 PM

Pentru conectorii Deans, pur si simplu se cositoreste cablul? La fel si la CT?
Pinionul de la motoras e de 10T, deci nu o sa urce mai mult de 2800 rpm rotorul. Poate asa devine si coada ceva mai stabila si mai agila, momentan nu-mi permit gy401.
La servouri exista vreo recomandare? Cel digital pentru gy401 ce model trebuie sa fie?

Am amara impresie ca tentativa aia de gyro cu care vine kitul de HBK2 nu are heading lock. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

Aceasta postare a fost editata de morph: 21 October 2008 - 02:43 PM

0

#12 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2008 - 03:28 PM

Gyro care se livreaza cu HBK2 standard, nu este head-lock.
0

#13 Useril este offline   rocristian 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 08-August 08
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 21 October 2008 - 03:55 PM

sal.nu te agita sa iti iei alt giro eu l-am luat pe ala HH si nu am facut nimic.cum zicea primus astea ieftine nu au nici un efect(sa tina coada).te inveti cu ala asa cum este si strangi bani sa-ti iei gy401.
0

#14 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 21 October 2008 - 04:12 PM

Citeaza

Pentru conectorii Deans, pur si simplu se cositoreste cablul? La fel si la CT?

Raspunsul e da, in ambele cazuri...
0

#15 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 21 October 2008 - 04:16 PM

Citeaza

La servouri exista vreo recomandare? Cel digital pentru gy401 ce model trebuie sa fie?

Pentru platoul ciclic ar fi Hitec HS65HB, sau Futaba 3153, sau futaba 3154...

Pentru coada ar fi Futaba 3154, 3157, sau Robbe FS61BB, un pic mai lent...
Daca vrei un Futaba rapid pe coada ar fi 9257, dar nu stiu daca merita kitul asta un astfel de servo...
0

#16 Useril este offline   rocristian 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 08-August 08
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 21 October 2008 - 04:42 PM

pai! mai scumpe sunt gyro, cu servo coada decit tot hely !!
0

#17 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2008 - 05:14 PM

Stiu ca sunt scumpe, dar daca tot iau, iau ceva care sa pot pune si pe un viitor kit de MT sau TRex. Asta nu inseamna ca maine le iau. Singura frica este ca motorul stoc moare destul de repede si m-am gandit sa trec la brushless ceva mai puternic tot in ideea de a le pune si pe alt kit intr-un viitor.
Invat pe acesta ca spare parts sunt ieftine si apoi trec la o clasa superioara unde am si de gand sa ma opresc. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif (dar nu zic hop).
0

#18 Useril este offline   rocristian 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 08-August 08
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 21 October 2008 - 08:31 PM

sal.e ok sa iti schimbi motorul ca ala cu perii, nu rezista decit la vreo 3 zboruri. asa mi s-a intimplat si mie.dar cu giro mai performant, m-as mai gindi inainte de al pune pe heli asta avind in vedere ca,sigur o sa dai de pamint cu el de citeva ori fiind incepator.eu dupa ce am luat kitul asta, imediat am schmbat giroscopul cu unul HH.si imediat dupa ce am dat cu hely de pamint de vro 3 ori,a treia oara i-a fost fatal giroscopului.si uite asa am trecut iar la gyro din kit.si de atunci merg cu el si cu asta, mi-am format mina.parerea mea este, sa lasi asa kitul fa-ti up-grade la motor,ESC si acumulator,si mergi cu el asa.o sa iti formezi mai bine mina.

Aceasta postare a fost editata de rocristian: 21 October 2008 - 08:32 PM

0

#19 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 October 2008 - 02:07 PM

E brushless si zboara.
Dar am ceva problemute la el, coada imi vibreaza destul de tare pe verticala, bine bataie si stanga dreapta, dar acest lucru e din gyro ca mai trebuie reglat.
Dar nu imi pot da seama de ce vibreaza pe verticala si vribreaza destul de rau si de puternic. Singurul lucru facut a fost sa schimb esc+motor si am un accu mai mare si mai greu acum. In rest nu am umblat la pale sau coada sau orice altceva.
Ma gandesc ca daca a mers bine cu motorul brushed, fara vibratii, ar fi trebuit sa mearga si acum. Palele de pe spate nu sunt schimbate, dar au mers inainte fara pb.

Vreo idee?

Multumesc anticipat.

PS: poate sa fie motorul prea aproape de main gear?
0

#20 Useril este offline   rocristian 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 08-August 08
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 26 October 2008 - 08:16 PM

mai inainte vreau sa te intreb daca ai avut vrun crash cu el ??.
0

#21 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 26 October 2008 - 08:28 PM

Salut, vibratia pe verticala a cozii poate fi din cauza turatiei prea mici a motorului, sau a curelei de transmisie la coada montata prea slab...
Incearca-le pe rand si vezi...

La MT-ul meu asta era simptomul cand aveam Throttle prea jos... nu stiu insa daca te ajuta statia, poate din ESC sa programezi ceva...

Aceasta postare a fost editata de Primus: 26 October 2008 - 08:29 PM

0

#22 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 October 2008 - 09:58 AM

Salut,
Nu am avut niciun crash cu el si nici nu intentionez :(
Noroc ca mi-a venit sambata o comanda care includea si pale pe spate.
Din ce am testat ieri se pare ca nu mai face, nu imi dau seama cum ar fi putut palele initiale sa se 'descentreze'.
O sa mai testez azi si o sa verific si tensiunea in cureaua de pe spate.

ESC-ul, fiind unul destul de ieftin nu prea are cine stie ce setari de facut, o sa mai micsorez pitch-ul si sa decoleze la o turatie ceva mai mare. E de incercat.
0

#23 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 October 2008 - 10:57 AM

Inca o intrebare, daca are/ a avut HBK2 cineva:
Cum treci in modul 3d? Adica ok, switch-ul din stanga sus e pentru idle up, tine turatia constanta la heli iar pe throttle ai pitch negativ cand esti jos cu stickul si pozitiv cand esti sus.
Din ce am observat, de fapt incercat, cand am dat pe idle up motorul a intrat in 'blana', nu a crescut progresiv turatia. Care e secventa de pornire? pun throtle-ul la jumate conectez bateria si activez switchul de idle, sau turez motorul din throtle pana la jumatate si apoi comut switchul de idle up?
0

#24 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 27 October 2008 - 11:18 AM

Vezi postareamorph, la Oct 27 2008, 10:57 AM, a spus:

Inca o intrebare, daca are/ a avut HBK2 cineva:
Cum treci in modul 3d? Adica ok, switch-ul din stanga sus e pentru idle up, tine turatia constanta la heli iar pe throttle ai pitch negativ cand esti jos cu stickul si pozitiv cand esti sus.
Din ce am observat, de fapt incercat, cand am dat pe idle up motorul a intrat in 'blana', nu a crescut progresiv turatia. Care e secventa de pornire? pun throtle-ul la jumate conectez bateria si activez switchul de idle, sau turez motorul din throtle pana la jumatate si apoi comut switchul de idle up?


Bine ar fi sa decolezi in modul normal, si apoi sa comuti pe modul idle up...

Daca te simti pregatit, poti decola si in modul idle-up, dar ar trebui sa un alt switch de Throttle cut, sa tina motorul taiat pana conectezi pack-ul la esc, ar ESC-ul sa aiba soft start, sa nu bruscheze modelul, sa permita giroscopului sa se inializeze.. Eu iti recomand decolarea cu modul normal si apoi trecerea in idle-up.

Bafta!
0

#25 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 October 2008 - 06:50 PM

Da, problema cu coada era de la turatii prea mici combinat cu palele pe spate prea stranse, ca urmare, nu se echilibrau in aer.

Merci Primus, am decolat si cu idle up, elicopterul fiind mult mai stabil.

Am auzit ca gyrourile telebee merg excelent pe HBK2, cineva care s-a jucat cu asa ceva?
0

#26 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 28 October 2008 - 01:27 AM

Vezi postareamorph, la Oct 27 2008, 06:50 PM, a spus:

Da, problema cu coada era de la turatii prea mici combinat cu palele pe spate prea stranse, ca urmare, nu se echilibrau in aer.

Merci Primus, am decolat si cu idle up, elicopterul fiind mult mai stabil.

Am auzit ca gyrourile telebee merg excelent pe HBK2, cineva care s-a jucat cu asa ceva?




Telebee merg bine dar trebuie sa ai rabdare cu ele pana intra in parametrii,in manual spune 3/5min(incalzirea)

numai bine
0

#27 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2008 - 10:56 AM

3/5 min de utilizare sau pana sa dai take off?
Ceva asemanator se intampla si la balaria aceea de esky profi gyro, la primul pack de accu am trimu de coada la stanga, aporape de capat, pe la jumatatea packului 2 deja sta trimul la pozitia zero, la mijloc.

ce parere aveti de acest servo http://www.tiger.com...oduct/8131.html



Torque 4.8V / 6V (kg-cm) 1.5 / 1.9

Speed 4.8V / 6V (sec/60°) 0.095 / 0.076 sec

Bearing 1BB

Weight (g/oz) 9 / 0.32

Este suficient pentru coada? Vad ca nu zice nicaieri daca e digital sau nu, deci banuiesc ca nu este. Sa zicem, merge cu un futaba gy401?
0

#28 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 953
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2008 - 03:22 PM

Cine zicea ca HBK2 nu 'zboara' si stoc? :D
http://video.google.co.uk/videoplay?docid=...056496285424000

Mda, gy401 accepta si servo digitale si normale.
De ce sunt date doua voltaje la servouri, cand e unul cand e altul? Care e cel normal?
0

#29 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 29 October 2008 - 04:58 PM

Citeaza

De ce sunt date doua voltaje la servouri, cand e unul cand e altul? Care e cel normal?


Pentru ca exista posibilitatea de a alimenta servourile la 4,8V sau 6V. In functie de tensiunea data de pack-ul de receptie, sau de BEC, depinde de solutia de alimentare.

Exista servouri care nu merg la 6V, altele care accepta si, si. Exista de asemenea servouri, ca de exemplu cele de la Spektrum, care pot avea alimentare si in 8V. In cazul servourilor care nu merg alimentate direct la 6V, exista posibilitatea de a cobora tensiunea pe ele cu un stepdown voltage regulator.

Dupa cum ai vazut, performantele sunt diferite la cele doua tensiuni.
Bafta!

Aceasta postare a fost editata de Primus: 29 October 2008 - 04:59 PM

0

#30 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 29 October 2008 - 05:15 PM

Vezi postareamorph, la Oct 29 2008, 10:56 AM, a spus:

3/5 min de utilizare sau pana sa dai take off?
Ceva asemanator se intampla si la balaria aceea de esky profi gyro, la primul pack de accu am trimu de coada la stanga, aporape de capat, pe la jumatatea packului 2 deja sta trimul la pozitia zero, la mijloc.

ce parere aveti de acest servo http://www.tiger.com...oduct/8131.html



Torque 4.8V / 6V (kg-cm) 1.5 / 1.9

Speed 4.8V / 6V (sec/60°) 0.095 / 0.076 sec

Bearing 1BB

Weight (g/oz) 9 / 0.32

Este suficient pentru coada? Vad ca nu zice nicaieri daca e digital sau nu, deci banuiesc ca nu este. Sa zicem, merge cu un futaba gy401?


3/5 min de la alimentarea heli,poti sa decolezi imediat dar compensezi din trimer,toate astea piezo fac asa.Vezi aici este diferenta de pret de la
150ron la 400/500ron.

numai bine
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu