Graupner Caravelle
#1
Postat 24 September 2008 - 01:35 PM
Eu l-am luat cu motor OS MAX 55AX si o sa incerc sa fac un review la kit. Stiu ca mai sunt inca cateva achizitionate pe aici pe forum, dar inca n-au fost zburate, sunt tot in cutie.
Graupner Caravelle - descriere producator (exista si pe stoc in romania la un pret bun)
Manual de asamblare - Caravelle
#2
Postat 25 September 2008 - 08:51 AM

Number of downloads: 1824

Number of downloads: 1673

Number of downloads: 1553

Number of downloads: 1425

Number of downloads: 1332
#3
Postat 26 September 2008 - 10:04 PM
Cum se asambleaza rezervorul? Concret... Sorbul va atarna la mijlocul rezervorului pe suprafata de jos? Sau in spatele rezervorului pe suprafata de jos? Am trei linii...
Una care ajunge pe tavan, una spre jos, dar nu ajunge pe podea. O prelungesc? Iar cea din mijloc o prelungesc si in capat pun sorbul. Cat de mult o prelungesc cu sorbul?
#4
Postat 26 September 2008 - 11:00 PM
Romulus, la Sep 26 2008, 11:04 PM, a spus:
Cum se asambleaza rezervorul? Concret... Sorbul va atarna la mijlocul rezervorului pe suprafata de jos? Sau in spatele rezervorului pe suprafata de jos? Am trei linii...
Una care ajunge pe tavan, una spre jos, dar nu ajunge pe podea. O prelungesc? Iar cea din mijloc o prelungesc si in capat pun sorbul. Cat de mult o prelungesc cu sorbul?
Liniile alea arata directia de urmat a tevilor. Cea inspre in sus o cuplezi cu un furtun la stutul pe care il ai in toba. Foloseste la creearea presiunii in rezervor care iti va ajuta la alimentarea motorului cand acesta merge. Aerul iese din toba, intra in rezervor si impinge combustibilul inspre motor.
Cea orientata in jos o vei folosi pt. alimentarea rezervorului cu combustibil. atasezi un furtun de ea prin care alimentezi, dupa care astupi furtunul ori cu un dop ori cu un surub. Scoate-l si tu prin canopie intr-un loc accesibil.
Cea orizontala va avea pe ea sorbul. Dimensioneaza furtunasul cu sorbul a.i sa ajunga la aprox. 1cm de spatele rezervorului. Poa' sa fie si 2; te scuteste astfel de emotii ca se opreste motorul cand vii in picaj de la inaltime mare si ai rezervorul jumate gol. O cuplezi la carburator tot cu un furtunas
In interiorul rezervorului doar teava cu sorbul o prelungesti cu furtun. Celelalte 2 ( suprapresiune si alimentare cu comb. doar le orientezi pe pozitie)
Sa ai grija sa strangi bine surubul dopului ala de cauciuc care etanseaza rezervorul si prin care trec alea 3 tevi.
Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 26 September 2008 - 11:03 PM
#5
Postat 26 September 2008 - 11:11 PM
Deci 1cm sau 2cm de spatele rezervorului? Cum e mai bine?
In instructiuni, scrie sa prelungesc cele doua tevi curbate, pana ajung sus, respectiv jos. La mine cea de sus, ajunge sus, cea de jos se opreste la 1cm de margine, ca gura rezervorului e asimetric pozitionata pe verticala.
Cum e mai bine?
#6
Postat 26 September 2008 - 11:34 PM
Acum cu sorbul,..... ce sa zic, eu l-am lasat la 2 cm. Numai ca atentie! Cu cat e mai indepartat de spatele rezervorului, in urcarile verticale iti ramane mai mult combustibil netras si implicit riscul de oprire creste. In schimb in coborare ai sorbul in combustibil. Si vice-versa, adica daca e mai apropiat de spate......
Si mai trebuie avut in vedere urmatorul fenomen: Sa nu scurtezi prea mult furtunul cu sorbul ca atunci el nu va mai putea pendula in rezervor in timpul manevrelor din cauza rigiditatii furtunului datorata scurtarii lui. Doar montand furtunele in rezervor, de proba, iti vei putea da seama de aceste aspecte. Deci cu alte cuvinte...vazand si facand.
Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 26 September 2008 - 11:35 PM
#7
Postat 26 September 2008 - 11:42 PM
"Cu cat e mai indepartat de spatele rezervorului, in urcarile verticale iti ramane mai mult combustibil netras si implicit riscul de oprire creste. In schimb in coborare ai sorbul in combustibil. Si vice-versa, adica daca e mai apropiat de spate......"
partea cu coborarile... De ce daca e mai indepartat de spatele rezervorului in coborare, e mai bine? Si de ce daca e mai apropiat de spate in coborare e mai rau?
Inteleg ca la urcare, combustibilul e pe fund, si daca sorbul e prea scurt, nu mai ajunge la combustibil... Dar la coborare, n-am prea inteles.
#8
Postat 27 September 2008 - 09:22 AM
Deci, pune-l la 1 cm. Celelalte tevi nu le mai prelungi. Sa strangi bine dopul rezervorului.
#9
Postat 27 September 2008 - 09:59 AM
Fisiere atasate
-
rezervor.jpg (275.88K)
Number of downloads: 305
#10
Postat 27 September 2008 - 10:09 AM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#11
Postat 27 September 2008 - 10:20 AM
#12
Postat 30 September 2008 - 10:22 AM
hash84, la Sep 27 2008, 11:09 AM, a spus:
Depinde, daca atinge viteza terminala intregul avionul se va comporta ca si cum ar sta pe loc pe pamant, rezemat in bot. Ca nu o sa prea atingi viteza terminala foarte des, asta e alta poveste...
Dar referitor la problema mai sus mentionata, tocmai era sa pun o intrebare tampita rau - din fericire am corectat-o la timp :rolleyes:. Deci: in cazul unui asemenea picaj prelungit, in care motorul ramane fara combustibil, DACA se pastreaza o fisa pe bujie astfel incat asta sa stea calda - sau, un exemplu mai bun, benzinarele care au sistem extern de aprindere - la revenirea in zbor orizontal (si implicit a combustibilului la sorb) nu este posibil ca presiunea aerului asupra elicei sa determine o rotatie a acesteia care sa duca la repornirea motorului? Nu dati cu toti parii din dotare chiar daca intrebarea e putintel mai tampita, nu m-am jucat cu termice si toata experienta pe care o am o am din bagarea de seama la ai mai buni, care se dau cu asa ceva...
Multumesc!
#13
Postat 30 September 2008 - 11:18 AM
ave, la Sep 30 2008, 11:22 AM, a spus:
Multumesc!
Nu prea ai cum. Compresia motorului nu va permite rotirea elicei astfel incat sa reporneasca de la 0. Singura varianta de a minimiza aceast fenomen este montarea unui volant... care in cazul aeromodelor este elicea in sine... cu cat mai grea cu atat mai bine.
Deci din "full stop" in aer nu prea cred ca se mai poate porni motorul, insa se poate preintampina oprirea printr-un moment de inertie mare al elicei.
#14
Postat 30 September 2008 - 12:11 PM
dovada o gasiti in filmuletul urmator:
filmul original ,si comentariile pe flyinggiants.
#15
Postat 30 September 2008 - 12:23 PM
#16
Postat 30 September 2008 - 12:27 PM
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 30 September 2008 - 12:28 PM
#17
Postat 30 September 2008 - 01:00 PM
Kriminel, la Sep 30 2008, 01:27 PM, a spus:
Al tau nu pornea nici la pala! :rolleyes:
Cu rabdare si ciocan.
#18
Postat 30 September 2008 - 01:36 PM
SILVIU66, la Sep 30 2008, 01:11 PM, a spus:
dovada o gasiti in filmuletul urmator:
filmul original ,si comentariile pe flyinggiants.
Foarte tare! Probabil ca atat pasul mare al elicei cat si diametrul acesteia au reusit sa dea motorul peste cap. Sunt convins insa ca majoritatea modelelor nu vor reusi asa ceva.
In plus manevra era "gandita" din timp...
Ideea este ca in situatii limita nu mai poti decat sa incerci sa planezi... :rolleyes:
#19
Postat 30 September 2008 - 01:44 PM
Marinaru, la Sep 30 2008, 02:00 PM, a spus:
Porneste un pic mai greu ca nu m-am jucat la jigloare inca, dar odata ce porneste merge lux http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Si doar prima pornire a zilei e mai anevoioase, nush de ce. Deci daca-l pornesc, il urc si il bag in bot, in vre-o 2km tot porneste el ... sau se face avionul tzandari... vedem :D
Calin
#20
Postat 30 September 2008 - 06:16 PM
#21
Postat 30 September 2008 - 06:56 PM
SILVIU66, la Sep 30 2008, 07:16 PM, a spus:
Scuze, greseala mea. Data viitoare bag topic nou la tehnice.
#22
Postat 21 October 2008 - 02:38 PM

Number of downloads: 198
Am taiat cu letconul, garui pentru servouri in aripa. Locasul a fost greu de depistat pentru ca sunt 3 gauri similare in aripa. Dar cel pentru servouri are o forma mai de servo. In poza, se vad si celelate doua decupaje in lemn despre care vorbesc.

Number of downloads: 143
Am descoperit si gaurile de la prinderea aripilor...

Number of downloads: 143
Montat trenul de aterizare...

Number of downloads: 138

Number of downloads: 140
Am pregatit coada de asamblare...

Number of downloads: 99
Si am pregatit servourile de instalare.

Number of downloads: 120
#23
Postat 05 January 2009 - 02:01 AM
Am adaugat si o valva de alimentare dar inca nu am decis intre NiMH si LiPo+UBEC...
Atasez cateva imagini unde se poate vedea cum am taiat capota.

Number of downloads: 144

Number of downloads: 138

Number of downloads: 128

Number of downloads: 129
Am multe imagini din timpul asamblarii, mai atasez cateva de la operatiunea de lipire a stabilizatoarelor.

Number of downloads: 122

Number of downloads: 74
#24
Postat 05 January 2009 - 05:00 PM
Romulus, la Jan 5 2009, 02:01 AM, a spus:
Pot sa te corup la LiFe 2S? :rolleyes:
Unrelated: foarte frumos lucrat, si modelul e finisat elegant. Abia astept sa te vad cu el la camp!
Aceasta postare a fost editata de ave: 05 January 2009 - 05:00 PM
#26
Postat 05 January 2009 - 05:47 PM
ave, la Jan 5 2009, 05:00 PM, a spus:
Unrelated: foarte frumos lucrat, si modelul e finisat elegant. Abia astept sa te vad cu el la camp!
Sunt super fan-ul intrebarilor astea...
De ce LiFe 2S ? Da-mi te rog un singur avantaj pe care il au Life in fata Lipo avand in vedere aplicatia despre care discutam aici (alimentare receptie).
Unde e spilu ca nu inteleg....
Aaa... stiu... pentru ca e cool...
#27
Postat 05 January 2009 - 06:11 PM
Cine zicea ceva de spiritul de gluma? :rolleyes:
#28
Postat 05 January 2009 - 06:13 PM
#29
Postat 05 January 2009 - 06:18 PM
#30
Postat 05 January 2009 - 06:22 PM
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 05 January 2009 - 06:22 PM