Modelism - RHC Forum: Graupner Caravelle - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Graupner Caravelle

#1 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 24 September 2008 - 01:35 PM

E un kit nou de la Graupner, termic. E un acrobat din anii '60, de fapt e un model mai docil, numai bun pentru initiere in termice, pentru cei care vor sa sara peste trainere.

Eu l-am luat cu motor OS MAX 55AX si o sa incerc sa fac un review la kit. Stiu ca mai sunt inca cateva achizitionate pe aici pe forum, dar inca n-au fost zburate, sunt tot in cutie.

Graupner Caravelle - descriere producator (exista si pe stoc in romania la un pret bun)

Manual de asamblare - Caravelle
0

#2 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 25 September 2008 - 08:51 AM

Si cateva poze. Fiica mea de 6 ani, a lipit stickerele pe model deja.

Fisier atasat  IMG_0180_small.jpg (96.06K)
Number of downloads: 1824Fisier atasat  IMG_0182_small.jpg (77.34K)
Number of downloads: 1673
Fisier atasat  IMG_0184_small.jpg (112.11K)
Number of downloads: 1553Fisier atasat  IMG_0186_small.jpg (84.27K)
Number of downloads: 1425
Fisier atasat  IMG_0193_small.jpg (110.25K)
Number of downloads: 1332
0

#3 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 26 September 2008 - 10:04 PM

Am studiat instructiunile. Sunt pentru avansati. Eu nu sunt avansat.

Cum se asambleaza rezervorul? Concret... Sorbul va atarna la mijlocul rezervorului pe suprafata de jos? Sau in spatele rezervorului pe suprafata de jos? Am trei linii...

Una care ajunge pe tavan, una spre jos, dar nu ajunge pe podea. O prelungesc? Iar cea din mijloc o prelungesc si in capat pun sorbul. Cat de mult o prelungesc cu sorbul?
0

#4 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 26 September 2008 - 11:00 PM

Vezi postareaRomulus, la Sep 26 2008, 11:04 PM, a spus:

Am studiat instructiunile. Sunt pentru avansati. Eu nu sunt avansat.

Cum se asambleaza rezervorul? Concret... Sorbul va atarna la mijlocul rezervorului pe suprafata de jos? Sau in spatele rezervorului pe suprafata de jos? Am trei linii...

Una care ajunge pe tavan, una spre jos, dar nu ajunge pe podea. O prelungesc? Iar cea din mijloc o prelungesc si in capat pun sorbul. Cat de mult o prelungesc cu sorbul?



Liniile alea arata directia de urmat a tevilor. Cea inspre in sus o cuplezi cu un furtun la stutul pe care il ai in toba. Foloseste la creearea presiunii in rezervor care iti va ajuta la alimentarea motorului cand acesta merge. Aerul iese din toba, intra in rezervor si impinge combustibilul inspre motor.
Cea orientata in jos o vei folosi pt. alimentarea rezervorului cu combustibil. atasezi un furtun de ea prin care alimentezi, dupa care astupi furtunul ori cu un dop ori cu un surub. Scoate-l si tu prin canopie intr-un loc accesibil.
Cea orizontala va avea pe ea sorbul. Dimensioneaza furtunasul cu sorbul a.i sa ajunga la aprox. 1cm de spatele rezervorului. Poa' sa fie si 2; te scuteste astfel de emotii ca se opreste motorul cand vii in picaj de la inaltime mare si ai rezervorul jumate gol. O cuplezi la carburator tot cu un furtunas

In interiorul rezervorului doar teava cu sorbul o prelungesti cu furtun. Celelalte 2 ( suprapresiune si alimentare cu comb. doar le orientezi pe pozitie)
Sa ai grija sa strangi bine surubul dopului ala de cauciuc care etanseaza rezervorul si prin care trec alea 3 tevi.

Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 26 September 2008 - 11:03 PM

0

#5 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 26 September 2008 - 11:11 PM

Super! Multumesc.

Deci 1cm sau 2cm de spatele rezervorului? Cum e mai bine?

In instructiuni, scrie sa prelungesc cele doua tevi curbate, pana ajung sus, respectiv jos. La mine cea de sus, ajunge sus, cea de jos se opreste la 1cm de margine, ca gura rezervorului e asimetric pozitionata pe verticala.

Cum e mai bine?
0

#6 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 26 September 2008 - 11:34 PM

Pai cea de jos foloseste numai la alimentarea cu combustibil a rezervorului. Acu' ca e mai sus de perete n'are nici-o treaba. Cand alimentezi, cade combustibilul mai de sus.
Acum cu sorbul,..... ce sa zic, eu l-am lasat la 2 cm. Numai ca atentie! Cu cat e mai indepartat de spatele rezervorului, in urcarile verticale iti ramane mai mult combustibil netras si implicit riscul de oprire creste. In schimb in coborare ai sorbul in combustibil. Si vice-versa, adica daca e mai apropiat de spate......
Si mai trebuie avut in vedere urmatorul fenomen: Sa nu scurtezi prea mult furtunul cu sorbul ca atunci el nu va mai putea pendula in rezervor in timpul manevrelor din cauza rigiditatii furtunului datorata scurtarii lui. Doar montand furtunele in rezervor, de proba, iti vei putea da seama de aceste aspecte. Deci cu alte cuvinte...vazand si facand.

Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 26 September 2008 - 11:35 PM

0

#7 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 26 September 2008 - 11:42 PM

Stiu ca nu e complicat... Dar fiind primul termic, invat. Nu sunt sigur ca am inteles din fraza ta:

"Cu cat e mai indepartat de spatele rezervorului, in urcarile verticale iti ramane mai mult combustibil netras si implicit riscul de oprire creste. In schimb in coborare ai sorbul in combustibil. Si vice-versa, adica daca e mai apropiat de spate......"

partea cu coborarile... De ce daca e mai indepartat de spatele rezervorului in coborare, e mai bine? Si de ce daca e mai apropiat de spate in coborare e mai rau?

Inteleg ca la urcare, combustibilul e pe fund, si daca sorbul e prea scurt, nu mai ajunge la combustibil... Dar la coborare, n-am prea inteles.
0

#8 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 27 September 2008 - 09:22 AM

Repet, doar la coborarile verticale si care dureaza mai mult. Combustibilul se aduna in fata rezervorului si sorbul ramane in aer. Asta cand se mai goleste rezervorul. Oricum eu zic sa-l pui la 1cm de spatele rezervorului. Secventele cand modelul va fi vertical in jos sunt mai rare decat vertical in sus. Si oricum, nu te gandi ca se opreste daca il pui in jos, ca-si mai face si suprapresiunea treaba si barboteaza combustibilul, astfel incat sorbul nu va sta chiar in gol.

Deci, pune-l la 1 cm. Celelalte tevi nu le mai prelungi. Sa strangi bine dopul rezervorului.
0

#9 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 27 September 2008 - 09:59 AM

asa zice cartea:

Fisiere atasate


flying is my life...
0

#10 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 September 2008 - 10:09 AM

pe verticala in jos combustibilul nu se va duce niciodata in jos. inertia il tine spre fundul rezervorului
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#11 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 27 September 2008 - 10:20 AM

Super. L-am asamblat deja. Am prelungit si furtunul spre jos cu 1cm, pentru ca macar ajuta la golirea rezervorului. ;)
0

#12 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 30 September 2008 - 10:22 AM

Vezi postareahash84, la Sep 27 2008, 11:09 AM, a spus:

pe verticala in jos combustibilul nu se va duce niciodata in jos. inertia il tine spre fundul rezervorului

Depinde, daca atinge viteza terminala intregul avionul se va comporta ca si cum ar sta pe loc pe pamant, rezemat in bot. Ca nu o sa prea atingi viteza terminala foarte des, asta e alta poveste...
Dar referitor la problema mai sus mentionata, tocmai era sa pun o intrebare tampita rau - din fericire am corectat-o la timp :rolleyes:. Deci: in cazul unui asemenea picaj prelungit, in care motorul ramane fara combustibil, DACA se pastreaza o fisa pe bujie astfel incat asta sa stea calda - sau, un exemplu mai bun, benzinarele care au sistem extern de aprindere - la revenirea in zbor orizontal (si implicit a combustibilului la sorb) nu este posibil ca presiunea aerului asupra elicei sa determine o rotatie a acesteia care sa duca la repornirea motorului? Nu dati cu toti parii din dotare chiar daca intrebarea e putintel mai tampita, nu m-am jucat cu termice si toata experienta pe care o am o am din bagarea de seama la ai mai buni, care se dau cu asa ceva...

Multumesc!
Ave
0

#13 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 30 September 2008 - 11:18 AM

Vezi postareaave, la Sep 30 2008, 11:22 AM, a spus:

... nu este posibil ca presiunea aerului asupra elicei sa determine o rotatie a acesteia care sa duca la repornirea motorului?

Multumesc!



Nu prea ai cum. Compresia motorului nu va permite rotirea elicei astfel incat sa reporneasca de la 0. Singura varianta de a minimiza aceast fenomen este montarea unui volant... care in cazul aeromodelor este elicea in sine... cu cat mai grea cu atat mai bine.
Deci din "full stop" in aer nu prea cred ca se mai poate porni motorul, insa se poate preintampina oprirea printr-un moment de inertie mare al elicei.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#14 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 30 September 2008 - 12:11 PM

ba da ,se poate.
dovada o gasiti in filmuletul urmator:


filmul original ,si comentariile pe flyinggiants.
flying is my life...
0

#15 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 30 September 2008 - 12:23 PM

N-am inca motorul asa ca n-am continuat constructia la el. Astept sa vina, sa-l rodez si la zbor cu el... :rolleyes:
0

#16 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 30 September 2008 - 12:27 PM

asta da exemplu de think outside the box... nu am incercat niciodata ca eram sigur ca nu se poate :rolleyes: Poate incerc cu yak-ul manevra. Totul e in inaltimea mare si tras de eleroane in contra rotatia elicii si teoretic daca viteza e suficienta ar trebui sa porneasca :D

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 30 September 2008 - 12:28 PM



0

#17 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 30 September 2008 - 01:00 PM

Vezi postareaKriminel, la Sep 30 2008, 01:27 PM, a spus:

asta da ... nu am incercat niciodata ca eram sigur ca nu se poate :D Poate incerc cu yak-ul manevra.


Al tau nu pornea nici la pala! :rolleyes:
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#18 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 30 September 2008 - 01:36 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Sep 30 2008, 01:11 PM, a spus:

ba da ,se poate.
dovada o gasiti in filmuletul urmator:


filmul original ,si comentariile pe flyinggiants.


Foarte tare! Probabil ca atat pasul mare al elicei cat si diametrul acesteia au reusit sa dea motorul peste cap. Sunt convins insa ca majoritatea modelelor nu vor reusi asa ceva.
In plus manevra era "gandita" din timp...
Ideea este ca in situatii limita nu mai poti decat sa incerci sa planezi... :rolleyes:
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#19 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 30 September 2008 - 01:44 PM

Vezi postareaMarinaru, la Sep 30 2008, 02:00 PM, a spus:

Al tau nu pornea nici la pala! :rolleyes:



Porneste un pic mai greu ca nu m-am jucat la jigloare inca, dar odata ce porneste merge lux http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Si doar prima pornire a zilei e mai anevoioase, nush de ce. Deci daca-l pornesc, il urc si il bag in bot, in vre-o 2km tot porneste el ... sau se face avionul tzandari... vedem :D

Calin


0

#20 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

  Postat 30 September 2008 - 06:16 PM

si iar trebuie sa facem curatenie in subiectul omului.....offfff....va banez pe toti opsedatilor!! (© valterash pt opsedati! )
flying is my life...
0

#21 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 30 September 2008 - 06:56 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Sep 30 2008, 07:16 PM, a spus:

si iar trebuie sa facem curatenie in subiectul omului.....offfff....va banez pe toti opsedatilor!! (© valterash pt opsedati! )

Scuze, greseala mea. Data viitoare bag topic nou la tehnice.
Ave
0

#22 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 21 October 2008 - 02:38 PM

Am decopertat coverul de pe stabilizator, in vederea lipirii de fuselaj.
Fisier atasat  IMG_0253_small.jpg (64.8K)
Number of downloads: 198

Am taiat cu letconul, garui pentru servouri in aripa. Locasul a fost greu de depistat pentru ca sunt 3 gauri similare in aripa. Dar cel pentru servouri are o forma mai de servo. In poza, se vad si celelate doua decupaje in lemn despre care vorbesc.
Fisier atasat  IMG_0256_small.jpg (39.14K)
Number of downloads: 143

Am descoperit si gaurile de la prinderea aripilor...
Fisier atasat  IMG_0259_small.jpg (81.88K)
Number of downloads: 143

Montat trenul de aterizare...
Fisier atasat  IMG_0268_small.jpg (52.58K)
Number of downloads: 138Fisier atasat  IMG_0267_small.jpg (90.24K)
Number of downloads: 140

Am pregatit coada de asamblare...
Fisier atasat  IMG_0262_small.jpg (54.2K)
Number of downloads: 99

Si am pregatit servourile de instalare.
Fisier atasat  IMG_0264_small.jpg (69.96K)
Number of downloads: 120
0

#23 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 05 January 2009 - 02:01 AM

Azi am terminat si Caravelle. Mai am de montat voltspy si accumulatorul de receptie, dar deja CG este unde trebuie, asa ca a ramas putin de facut.

Am adaugat si o valva de alimentare dar inca nu am decis intre NiMH si LiPo+UBEC...

Atasez cateva imagini unde se poate vedea cum am taiat capota.
Fisier atasat  IMG_1584_small.jpg (63.75K)
Number of downloads: 144 Fisier atasat  IMG_1586_small.jpg (64.45K)
Number of downloads: 138 Fisier atasat  IMG_1589_small.jpg (79.39K)
Number of downloads: 128 Fisier atasat  IMG_1591_small.jpg (91.77K)
Number of downloads: 129

Am multe imagini din timpul asamblarii, mai atasez cateva de la operatiunea de lipire a stabilizatoarelor.
Fisier atasat  IMG_1520_small.jpg (49.51K)
Number of downloads: 122 Fisier atasat  IMG_1518_small.jpg (54.15K)
Number of downloads: 74
0

#24 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 05 January 2009 - 05:00 PM

Vezi postareaRomulus, la Jan 5 2009, 02:01 AM, a spus:

Am adaugat si o valva de alimentare dar inca nu am decis intre NiMH si LiPo+UBEC...

Pot sa te corup la LiFe 2S? :rolleyes:
Unrelated: foarte frumos lucrat, si modelul e finisat elegant. Abia astept sa te vad cu el la camp!

Aceasta postare a fost editata de ave: 05 January 2009 - 05:00 PM

Ave
0

#25 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 05 January 2009 - 05:39 PM

De unde iau LiFe 2S?
0

#26 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 05 January 2009 - 05:47 PM

Vezi postareaave, la Jan 5 2009, 05:00 PM, a spus:

Pot sa te corup la LiFe 2S? :rolleyes:
Unrelated: foarte frumos lucrat, si modelul e finisat elegant. Abia astept sa te vad cu el la camp!


Sunt super fan-ul intrebarilor astea...

De ce LiFe 2S ? Da-mi te rog un singur avantaj pe care il au Life in fata Lipo avand in vedere aplicatia despre care discutam aici (alimentare receptie).
Unde e spilu ca nu inteleg....

Aaa... stiu... pentru ca e cool...
DT
0

#27 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 05 January 2009 - 06:11 PM

Scapi de o bucata de electronica, si scapi si de limitarea de curent. Evident depinde ce vrea Romulus sa scoata din Caravelle. Ca greutate e la fel ca un NiXX de 6V.
Cine zicea ceva de spiritul de gluma? :rolleyes:
Ave
0

#28 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2009 - 06:13 PM

LiFe 2S catzi volti au? Exceptand rata de descarcare si incarcarea ultrarapida de sa-i pui PE RECEPTIE? Eu sunt mai prost si nu inteleg...CE electronica dispare?
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#29 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 05 January 2009 - 06:18 PM

BEC-ul dispare. Iar LiFe au aceeasi tensiune de iesire ca Nixx 5S proaspat incarcati (cam 7,2 V). Masurata (de unii, recunosc, nu m-am dat inca cu LiFe dar e o varianta pe care o tin in colimator pentru urmatorul avion).
Ave
0

#30 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2009 - 06:22 PM

Tu zbori cu 7,2V?? Cu servo Graupner? Care spun ca merg cu 6Volti, 4x1,5AA BATERII??? Sau cu Futaba care merg la 5,3-5,6Volti? Nu vorbim de 3003 aici, stiu ca Romulus nu are 3003 pe Caravelle. 6Volti aia din catalog nu sunt intotdeauna pack de 5, ci de cele mai multe ori powerbox sau UBEC.

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 05 January 2009 - 06:22 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu