Modelism - RHC Forum: Nou record mondial de viteza RC - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Nou record mondial de viteza RC "numai" 600km/ora...

#1 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 May 2008 - 08:11 PM

Spencer Lisenby, cu planorul Kinetic, 357mph :-o

http://www.modelflying.co.uk/news/article....asp?UAN=473&v=1

Laur parca voia asa ceva :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 14 May 2008 - 11:58 AM

http://www.youtube.c...h?v=AQoVBvQacwE

Modelul nu e prea mare. Oare o fi evoluat sau nu?

Spencer Lisenby o fi evoluat?

Ca modelist-constructor? Ca modelist-pilot?
Or fi trucaje? Mincinuni? Dezinformari?

Anvergura e 100in, adica 2.54m. Am vazut ca sunt multi detinatori de Discus la 2.2-2.6m. Ei sunt evoluati?
Am vazut altii cu planoare de 4m anvergura, sau chiar 6m - in constructie. Ei cum sunt?



"A happy Spencer Lisenby recovers Kinetic, his own-design glider after setting the new world Dynamic Soaring speed record at 357mph (John Buxton photo)"

-Minunea e facuta de el.

Aceasta postare a fost editata de INCAS: 14 May 2008 - 12:11 PM

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#3 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 May 2008 - 04:18 AM

Dragii mei. Ingropati securea razboiului. Aeromodelismul are multe fatete. Si libelule de 1g si soimi cu motoare de peste 100cc si albatrosi cu anvergura de peste 6m si acobati 3 si 4D. Nu se pune problema de evolutie sau nu. Ci pur si simplu fiecare construieste si zboara ce-i place.
Este loc pentru toata lumea.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 May 2008 - 04:19 AM

0

#4 Useril este offline   st3fy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 19-January 03

  Postat 27 May 2008 - 03:49 PM

frumos zbor ... doar ca atatea cercuri te plictisesc la un moment dat.Eu sunt adeptul planoarelor si deci imi place zborul lin si fara prea multe acrobatii .. o termica este mult mai frumoasa decat o nebuneala de aia de viteza .in orice caz frumos zbor.bv lui
0

#5 Useril este offline   MojiTTo 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 03-March 08

Postat 28 May 2008 - 01:45 AM

dan_mitea, la 15 May 2008, 04:18, a spus:

Dragii mei. Ingropati securea razboiului. Aeromodelismul are multe fatete. Si libelule de 1g si soimi cu motoare de peste 100cc si albatrosi cu anvergura de peste 6m si acobati 3 si 4D. Nu se pune problema de evolutie sau nu. Ci pur si simplu fiecare construieste si zboara ce-i place.
Este loc pentru toata lumea.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Chiar asa...


Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
0

#6 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 28 May 2008 - 05:22 AM

Se descurca omul si cu cercurile alea a reusit incredibila performanta, bravo lui.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 March 2009 - 03:45 PM

Si nu s-a lasat pana nu s-a autodepasit...
Noul record 392mph

http://www.modelflyi...icle.asp?a=4567
http://www.youtube.c...h?v=WaQB16ZaNI4
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 23 March 2009 - 04:31 PM

Cred ca trebuie sa ai reflexe extraordinare sa poti pilota la o asa viteza.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#9 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 23 March 2009 - 07:20 PM

Cred ca nici nu as avea curaj sa stau prin zona :))
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#10 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 23 March 2009 - 09:22 PM

Ce sunet incredibil...ce performante umane, ce performante tehnice.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#11 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 23 March 2009 - 10:52 PM

Ma apuc si eu sa ranforsez EG-ul cu carbon sa vad ce viteza reusesc sa prind. ;) :rolleyes: :rolleyes:
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#12 Useril este offline   mihai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 31-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 24 March 2009 - 11:41 AM

de novice ce sunt, nu prea inteleg cum ajunge la asa viteza mare cu toate ca am eu o banuiala dar tot cu "buza umflata" raman!
0

#13 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 March 2009 - 03:46 PM

cine poate explica coerent cum e cu dinamic soaringul ? am citit definitia dar mai mult la intuitie am inteles ceva. ce nu inteleg este cum de poti depasi viteza vantului in care zbori.
0

#14 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 25 March 2009 - 12:18 AM

E foarte simplu, mergi odata cu vantul. Cand intorci (virajul acela larg spre vale), incerci sa pierzi cat mai putin din energia (viteza) acumulata, si apoi iar vii cu vantul.

Facand mai multe ture aduni ceva viteza, ajungand unii la asa recorduri.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#15 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2009 - 01:29 PM

Vezi postareaprotheus, la Mar 25 2009, 12:18 AM, a spus:

E foarte simplu, mergi odata cu vantul. Cand intorci (virajul acela larg spre vale), incerci sa pierzi cat mai putin din energia (viteza) acumulata, si apoi iar vii cu vantul.

Facand mai multe ture aduni ceva viteza, ajungand unii la asa recorduri.


deci acolo batea vantul cu 600km/h ? oaw ....
0

#16 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 25 March 2009 - 01:41 PM

Vezi postareaTempus, la Mar 25 2009, 01:29 PM, a spus:

deci acolo batea vantul cu 600km/h ? oaw ....



ai citit doar prima propozitie si ai tras o concluzie? oaw...


0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 March 2009 - 01:53 PM

Poate capeti mai multe raspunsuri pe site-ul neoficial al recordmenilor

http://www.rcspeeds.com/
... cu picioarele pe pamant ...
0

#18 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 25 March 2009 - 02:36 PM

Vezi postareaTempus, la Mar 25 2009, 01:29 PM, a spus:

deci acolo batea vantul cu 600km/h ? oaw ....

Evident ca nu batea vantul cu 600 km/h. Iti dai seama ca nu mai statea nimeni in picioare pe deal, daca vantul batea cu 600 km/h.
Au ajuns la acea viteza cu ajutorul curentilor de aer. Mai pe "romaneste", l-au invartit pana a prins 600 km/h.

Aceasta postare a fost editata de mihaimcg: 25 March 2009 - 02:36 PM

0

#19 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2009 - 06:06 PM

Vezi postareaprotheus, la Mar 25 2009, 12:18 AM, a spus:

E foarte simplu, mergi odata cu vantul. Cand intorci (virajul acela larg spre vale), incerci sa pierzi cat mai putin din energia (viteza) acumulata, si apoi iar vii cu vantul.
Facand mai multe ture aduni ceva viteza, ajungand unii la asa recorduri.


nu e asa simplu. cum iei viteza ? cum zici tu "odata cu vantu" eu inteleg ca iei maxim viteza vantului.

Vezi postareamihaimcg, la Mar 25 2009, 02:36 PM, a spus:

Evident ca nu batea vantul cu 600 km/h. Iti dai seama ca nu mai statea nimeni in picioare pe deal, daca vantul batea cu 600 km/h.
Au ajuns la acea viteza cu ajutorul curentilor de aer. Mai pe "romaneste", l-au invartit pana a prins 600 km/h.


255km/h a avut uraganul katrina ...

l-au invartit pana a prins 600 km/h ... cum ? ca la viteza aia il infraneaza aerul in care se misca. cu ajutorul gravitatiei nu vad ca ar fi ...

avionul are viteza de 600km/h vantul de peste deal probabil ca are 60km /h . intrebarea este cum cu ajutorul orcaror curenti de aer de orice natura sens si directie si cu vantul de peste deal de 60km /h, ajungi sa ai o viteza de 600km/h ?
0

#20 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 25 March 2009 - 06:37 PM

pai are sens Tempus, gandeste-te ca e ca si cum ai invarti tu o roata dinaia din parc pe care se dau copiii. La fiecare rotire ii mai dai un impuls, o parte din energie este pierduta per cursa dar cealalta parte inmagazinata. Acuma gandeste-te ca invarti roata aia 10-20 de minute incontinuu, teoretic atata timp cat ii mai poti imprima energie, viteza de rotatie a sa va creste... sau ma insel eu?


0

#21 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2009 - 07:17 PM

Vezi postareaCalin, la Mar 25 2009, 06:37 PM, a spus:

pai are sens Tempus, gandeste-te ca e ca si cum ai invarti tu o roata dinaia din parc pe care se dau copiii. La fiecare rotire ii mai dai un impuls, o parte din energie este pierduta per cursa dar cealalta parte inmagazinata. Acuma gandeste-te ca invarti roata aia 10-20 de minute incontinuu, teoretic atata timp cat ii mai poti imprima energie, viteza de rotatie a sa va creste... sau ma insel eu?


pai in analogia ta, impulsul meu pe "spita" rotii este cu o viteza mai mare decat viteza de deplasare a spitei. daca nu ar fi, mi-ar da una peste degete.
0

#22 Useril este offline   mihai 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 31-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 25 March 2009 - 08:01 PM

Eu cred ca toata treaba asta legata de cresterea vitezei este strans legata de unghiul sub care se ataca curentii de aer si se schimba directia mai apoi. Daca va uitati putin la inregistrarea video o sa vedeti ca o parte a cercului descris cade sub deal, deci zona cu vand slab sau deloc, iar cand revine sus, ajunge iar in curentii de aer unde conteaza unghiul sub care ataca si schimba directia. Asta e teoria mea, dar tot nu pot intelege pe deplin fenomenul pentru ca la orice viteza, chiar si cu 1km/h mai mare decat cea a vantului deja se opune rezistenta la inaintare. Oricum, faptul ce ma face sa cred ca am un gram de dreptate este faptul ca viteza variaza mult de la o rotatie la alta. Chiar nu avem pe nimeni care a incercat asa ceva!?
0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 March 2009 - 09:45 PM

Si iata si o explicatie:

http://www.billpatte....com/dszone.swf
... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 March 2009 - 07:44 AM

Salut!

Nu viteza vantului este neaparat importanta cat gradientul (derivata/diferenta) vitezei la trecerea din stratul superior in stratul inferior. Greseala este sa te gandesti ca nu te poti deplasa cu viteza mai mare decat viteza vantului in directie "downwind"... explicatia cu roata de bicicleta este apropiata de realitate.

Ma grabesc spre atelier unde "butonez" la aripile zburatoare. Cand ma intorc am sa postez o explicatie daca este necesara.

Am incercat asa ceva in California (prin vara lui 2006) cu un planor asemenator arcusului- bineinteles nu am ajuns nicaieri aproape de performantele din filme dar viteza crestea prin tehnica de zbor similara.

MIG-29

Vezi postarearenatoa, la Mar 25 2009, 10:45 PM, a spus:


0

#25 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2009 - 07:58 AM

Fenomenul, cred eu ca nu am facut niciodata asa ceva, e unul energetic. Cred ca planorul castiga viteza si pierde altitudine cu vant din spate si urca pierzand viteza cu vant din fata, viteza fiind relativa fata de aer. Exact in buza pantei unde avem un gradient de viteza mare in functie de altitudine cred ca-i smecheria. Cand vine cu vant din spate e mai jos (mai aproape de buza pantei), unde viteza aerului e mare, apoi intoarce si urca contra unui curent cu viteza mai mica. Ca idee: la turbinele hidro cu reactiune (Francis sau Kaplan) apa accelereaza in interiorul lor, de aceea se numesc acceleratoare, adica apa la iesire are viteza mai mare decat la intrare iar presiunea scade, ceea ce este logic daca ne gandim la ecuatia lui Bernoulli.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#26 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2009 - 11:06 AM

Vezi postareamihai, la Mar 25 2009, 08:01 PM, a spus:

Eu cred ca toata treaba asta legata de cresterea vitezei este strans legata de unghiul sub care se ataca curentii de aer si se schimba directia mai apoi. Daca va uitati putin la inregistrarea video o sa vedeti ca o parte a cercului descris cade sub deal, deci zona cu vand slab sau deloc, iar cand revine sus, ajunge iar in curentii de aer unde conteaza unghiul sub care ataca si schimba directia. Asta e teoria mea, dar tot nu pot intelege pe deplin fenomenul pentru ca la orice viteza, chiar si cu 1km/h mai mare decat cea a vantului deja se opune rezistenta la inaintare. Oricum, faptul ce ma face sa cred ca am un gram de dreptate este faptul ca viteza variaza mult de la o rotatie la alta. Chiar nu avem pe nimeni care a incercat asa ceva!?



la concluzia asta am ajuns si eu. intra la un unghi diferit fara de vantul care bate peste deal sa zicem cu 50km/h. cand ajunge in vant este impins lateral cu ... sa zicem 40 km/h. intorcand repede avionul in directia vantului va beneficia de o forta inertiala de .. sa zicem +30km/h. deci la fiecare trecere ar trebui sa castige 20-30km/h doar din inertia impulsului lateral atunci cand intra in vant.
0

#27 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 26 March 2009 - 02:54 PM

Fenomenul e acelasi ca la vasele cu panza...

Vantul trebuie sa bata oblic in aripa, si rezulta o descompunere de forte. Una care impinge in sus sau in jos planorul si una care-l impinge inainte.
Nu e nevoie ca vantul sa sufle cu 600 la ora. O miscare aproape perpendiculara cu o suprafata de atac bine dispusa poate duce la viteze MUULT mai mari fata de viteza vantului.

Fisier atasat  soaring.JPG (41.26K)
Number of downloads: 207

(Scuzati calitatea desenului...)
West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu