easy glider versus arcus
#61
Postat 12 August 2008 - 10:23 PM
Raportat la EG-ul meu, in aceleasi conditii de zbor, Arcusul colegului meu Cezar era mai mult mai naavas......
Tu decidzi ce model doresti la final....
#62
Postat 03 January 2009 - 04:15 PM
Sunt proaspat in domeniul asta ...sportul de baza fiind automodelismul..http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/tongue.gif...am facut si vreo 4 ani de aeromodelism,dar numai zbor liber(A2`uri)..planoare trase la sandou.Cred ca in ultimul an au inceput sa ma atraga si pe mine RC`urile si aici vroiam sa ajung.
Am pus ochii pe un arcus si am ceva intrebari legate de el.Am citit cam toate topicurile despre el si am cateva nelamuriri:
1.Din ce am citit,in comparatie cu EG`ul,am inteles ca are o viteza de zbor mai mare dar si ca nu este asa rezistent la impacturi(parca spunea cineva ca profilul aripii este ceva mai micut decat al easy gliderului)...as vrea o confirmare..a dat cineva cu el de pamant ?A mai recuperat ceva din el sau era chiar in stare buna?
2.Fiind incepator in aero am zburat doar un easy star ..cu succes as adauga,dar parca vroiam ceva mai mult si aici fac referire la eleroane.Credeti ca este un model bun pentru inceput?
3.Am inteles ca este o problema legata de pozitia acumulatoruli.Al meu vine cu un lipo parca de 1300 si 20 sau 25 curent de descarcare...Credeti ca o sa trebuiasca sa scobesc in fuselaj pentru a`i asigura o pozitie cat mai fixa ?
4.Am observat ca cineva daduse gauri in canopy si scosese variatorul pe afara pentru racire.Alta metoda de racire fara a`l expune asa mult nu exista ?
Cam atat ...deocamdata:)
#63
Postat 03 January 2009 - 04:53 PM
1. Nu are viteza mai mare si zboara la fel de bine ca si EG deci cred ca te poti descurca cu el de minune.
2. este rezistent la crash-uri, din experienta iti spun ca aripile rezista ( eu pe al meu l-am busit de cateva ori in bot, ba chiar am dat si unor colegi de breasla cu aripile peste picioare la aterizare)
3. cu acumulator de 11,1 V 1300mAh zboara bine si destul de mult in conditiile in care folosesti un motor brushless Roxxy 2827-34, iar despre racirea regulatorului nici nu trebuie sa iti faci probleme (asta la cat consuma motorul asta) deci il poti lasa in interior.
4. acumulatorul incape bine in locasul din fuselaj chiar in dreptul BA al aripii fara a mai scobi ceva. eu acolo l-am pus si s-a centrat perfect.
5. problema la arcus insa este spatiul redus din interior dar daca ai grija si stii cum sa le asezi pe toate inauntru ai sa vezi ca ai loc suficient si mai ales incap toate.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Dar desigur doar tu alegi ce model iti place si vrei. Eu zic ca si Arcus si Easy Glider sunt la fel de bune si rezistente de aici incolo totul depinde de gustul fiecaruia.
Bafta!
#64
Postat 03 January 2009 - 05:03 PM
#65
Postat 03 January 2009 - 05:52 PM
shogi, la Jan 3 2009, 05:03 PM, a spus:
Salut,
Sa-l stapanesti sanatos daca l-ai luat deja! Si sa-l zbori fara incidente.
Ca posesor de Arcus nu pot decat sa confirm cele spuse de evrikus, inclusiv referitor la spatiul disponibil in interior. Acum, ideea e ca eu de exemplu am un receptor cu un asa-numit "satelit" - un receptor secundar care asigura, conform producatorului, o rezistenta mai mare la probleme de receptie (nu intru in detalii). Datorita acestui aspect si faptului ca vreau totusi sa scot acumulatorul de pe planor cand il pun la incarcat, eu am fixat packul pe "dopul" din canopie, dupa ce am scurtat pe cat posibil respectivul dop (daca nu stii, o sa vezi despre ce e vorba cand iti va veni planorul). Varianta finala (actuala) este cu "arici" (Velcro tape) si pot spune ca e deosebit de eficienta.
Referitor la regulatorul motorului, la mine se incalzeste deoarece in urma unui incident de zbor batiul motorului a fost montat de asemenea maniera incat a obturat partial prizele anterioare de aer. Asta, corelat cu o densitate MARE de cabluri in zona centrala (am si doua prelungitoare pentru servourile de pe cele doua eleroane) a dus la o ventilatie inadecvata in interiorul aparatului, astfel ca regulatorul a inceput sa se cam incalzeasca. Si stand el si langa baterie - care genereaza si ea caldura la randu-i) mi-e sa nu dea vreun fel de dude la un moment dat, motiv pentru care l-am "dat afara" si eu. Evident impactul estetic este vizibil si imediat, insa ca performante aerodinamice n-are nici pe ma-sa. Iar racirea e excelenta! (Nu l-am scos pe vremea asta deoarece receptorul a fost promovat pe avion, si pana ma nai fac de un receptor planorul sta cuminte in cutie http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ).
Zbor lin si aterizari usoare! (Apropo de aterizari: vezi ca vine la aterizare destul de tare. Din pacate fara flapsuri nu prea ai ce sa-i faci, dar incearca in primele zboruri sa vezi cat de incet poate zbura a.i. sa fie si stabil.)
#66
Postat 03 January 2009 - 10:40 PM
ave, la Jan 3 2009, 05:52 PM, a spus:
ok..partea cu venitul tare la aterizari am inteles`o ..n`am inteles insa partea cu flapsurile (stiu ca e dotat cu eleroane...eleroanele nu sunt aceleasi cu flapsurile? :rolleyes: ).Daca da atunci cum adica nu prea am ce sa`i fac ?:)..atat de greu este de controlat din eleroane incat imi dau palme la aterizari?
#67
Postat 03 January 2009 - 11:15 PM
http://en.wikipedia.org/wiki/Ailerons
http://en.wikipedia....Flap_(aircraft)
Pot simula flapsuri din eleroane, daca ai statie cu computer si stie flaperon:
http://en.wikipedia.org/wiki/Flaperon
Sau, cu un V-Tail adapter daca ai statie fara computer.
Acum am citit inca odata si am vazut ca a ta nu are decat 4 canale, asa ca singura solutie este cablu Y, numai eleroane.
Nu iti vei da palme, dar e bine sa ai pentru aterizare asa cam ca la un stadion :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 03 January 2009 - 11:16 PM
#68
Postat 03 January 2009 - 11:57 PM
deci ave cand a scris mai sus partea cu aterizarea se referea la viteza de aterizare...daca aveam flapsuri ajutau la micsorarea vitezei.
Aceasta postare a fost editata de shogi: 04 January 2009 - 12:05 AM
#69
Postat 04 January 2009 - 12:17 AM
ps: eu as fi ramas la EG ...este mult mai bine facut din punct de vedere al constructiei ! ....asta tinand cont ca tu esti mai novice ...
BAFTA!
#70
Postat 04 January 2009 - 12:36 AM
Am citit si partea cu imbinatul aripilor...nu cred ca o sa ma bag din prima la cine stie ce acrobatii ca sa poata "bata din palme",o sa vad cum fac imbinarea cat mai buna..ma gandeam la metoda cu magnetul si daca o sa isi faca joc o sa imi iau probabil o pereche noua de aripi care nu cred ca o sa ma duca preeeea scump...asta ar fi cam ultima solutie.Oricum o sa am grija sa nu isi faca joc.
Fisiere atasate
-
my_picture007__3264_x_2448_.jpg (307.65K)
Number of downloads: 697
#71
Postat 04 January 2009 - 12:57 AM
uite aia din poza e cea care vine in kit
in rest e ok
Fisiere atasate
-
Vertwithcontrolcable.jpg (57.31K)
Number of downloads: 658
Aceasta postare a fost editata de florin100%: 04 January 2009 - 01:00 AM
#72
Postat 04 January 2009 - 01:05 AM
http://www.modellflug-online.at/inhalt/Bau...Robbe/arcus.jpg ..exemplul
later edit: ..am vazut poza si tot asa ..uita`te la linii ..poza care mi`ai dat`o tu nu are aceleasi linii de separare sa zic asa
si din cate am vazut marea majoritate a pozelor sunt cu modelul de directie indicat de mine...
Fisiere atasate
-
comparaison0001.jpg (39.95K)
Number of downloads: 632 -
va_3_2g.jpg (77.05K)
Number of downloads: 620
Aceasta postare a fost editata de shogi: 04 January 2009 - 01:15 AM
#73
Postat 04 January 2009 - 01:55 AM
Am avut si EG cu motor brushed si Arcus RTF cu brushless. Nu ma dau mare expert in zburat modele, insa as vrea sa spun ca mie m-i se pare ca se comporta similar la zborul planat. Evident ca la tractiune varianta brushless este evident mai nervoasa, EG cu motor 400 brushed se taraie, pe cand Arcus in varianta BL urcand aproape pe verticala alimentat la 11V si cam la 45 grade alimentat la 7.4.
Problema joctiunilor aripilor nu este atat de grava. Arcusul RTF se livreaza cu un velcro lipit pe zona de intalnire a aripilor pe linga "inbucarea" celor 2 aripi. EG nu are asa ceva si se fixeaza doar prin fortarea elastica a profilurilor ca doua bucati de puzzle (aproape identice ca la Arcus). Evident ca se pot desface, dar sa iasa aripa de pe 60 cm de tub de carbon este putin probabil si e nevoie de oaresice forta laterala care nu prea vad de unde ar veni in zbor.
In zbor planat, amandoua sunt docile si se comporta similar, inclusiv la aterizare, cu mentiunea ca Arcus m-i se pare o idee mai rapid.
Parerea mea: Arcus si EasyGlider dotate ambele cu brushless sunt similare si ambele satisfac cu brio ceea ce se cheama "fun fly".
Acum, performante deosebite de planare in termica si viteze mari nu se pot astepta de la un motoplanor din arcel/depron. Ca si comparatie, am un motoplanor Megalight 180 din fibra de carbon si balsa in constructie clasica (1.80m, 400g fara motorizare) care se ridica minunat intr-o termica, in conditiile in care Arcusul nici macar nu o simtea.
Poate ar fi util sa spun ca in ciuda unor aterizari mai brutale si in mainile pilot relativ incepator, nici unul din modele (EZ si Arcus) nu a suferit defecte si amandoua supravietuiesc la noi proprietari.
Bafta!
Marius
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#74
Postat 04 January 2009 - 09:38 AM
De aterizat aterizeaza insa destul de lung datorita finetei care o are, insa nu atat de lung ca alte planoare fara flapsuri sau frane.
Lasa shogi ca o sa te descurci foarte bine si la aterizare. Nu iti face probleme. Nici eu nu sunt expert in pilotaj dar m-am descurcat excelent cu Arcusul.
O sa vezi ca dupa cateva zboruri cu el o sa vrei si altceva, adica sa faci o termica, sa urci cat mai sus si , de ce nu, sa incerci si ceva acro cu el.
Statia care ai zis ca o ai ( o Futaba T4EXA parca) nu iti permite sa ai mixaj pt flaperon insa nu e nici o problema atata timp cat la aterizare te asiguri ca ai suficient teren si nu vi din scurt si cu inaltime mare la aterizare.
Dupa ce faci palierul, adu-l la orizontala cat mai jos si lasa-l sa planeze asa pana pierde viteza si o sa vezi ca se aseaza singur pe sol fara nici un fel de probleme.
O sa vezi ca o sa-ti placa.
Bafta multa!
#75
Postat 04 January 2009 - 02:12 PM
Deci prima data EG. Aterizarea "scurta" cu roata tiganului nu a produs nici o paguba.
http://www.youtube.c...h?v=Sapv_KH8Ess
Si urmatorul este Arcus
http://www.youtube.c...h?v=Y9KLJjvUCKc
http://www.youtube.c...h?v=OR9iVHg55S4
Ce ar fi de observat este viteza relativ mica si acelasi comportament la ambele...
Si o recomandare: a nu fi pus la viteza mica pe o aripa :) Ce se intampla se vede la EG!
Succese.
Aceasta postare a fost editata de docmarius: 04 January 2009 - 02:16 PM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#76
Postat 04 January 2009 - 02:24 PM
#77
Postat 04 January 2009 - 04:39 PM
Cat despre statie, 4 canale pe planoare de acest gen este suficient atata timp cat nu vrei eleroane diferentiale si flaperon...
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#78
Postat 04 January 2009 - 06:02 PM
#79
Postat 05 January 2009 - 04:13 AM
#80
Postat 05 January 2009 - 10:13 PM
Eventual mai schimba din cand in cand banda de velcro dintre aripi ca isi pierde aderenta in timp.
Si ai grija ca coada se prinde usor in usi cu inchidere automata :)
Succese.
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#81
Postat 05 January 2009 - 10:33 PM
docmarius, la Jan 5 2009, 10:13 PM, a spus:
Succese.
Multumesc de urari ! Ai trait`o pe propria piele sa inteleg ..o sa am grija de el cat pot de mult:D
La partea cu aripile nu stiu daca o sa pun chiar velcro ..ma gandeam la un magnet mai puternic sau poate gasesc vreo alta metoda ca din cate am vazut are si un joc aripa in locasul ei ...adica se misca putin cate putin in dreapta sau stanga avand tendinta sa iasa din suport,sper sa nu afecteze asta in zbor si ca masura de precautie asa cum am mai spus o sa incerc sa ii fac o prindere mai buna acolo.O sa am timp de el abia miercuri seara:).
Aceasta postare a fost editata de shogi: 05 January 2009 - 10:34 PM
#82
Postat 05 January 2009 - 10:59 PM
shogi, la Jan 5 2009, 10:33 PM, a spus:
Cum bine ti s-a spus mai devreme (Turok, ieri) d-aia se pune ("unii" pune...) scoci / duct tape care sa tina aripile la locul lor si oarecum rigidizate fata de fuselaj. Nu e ca ar aplauda modelul la cum vei trage de el, ci de faptul ca "ariciul" ala s-ar putea sa nu reziste la un viraj mai tare. Iar ca incepator ai multe sanse sa iei viraje tari.
Evident, alegerea finala iti apartine.
Zbor lin si aterizari usoare!
Aceasta postare a fost editata de ave: 05 January 2009 - 11:00 PM
#83
Postat 05 January 2009 - 11:18 PM
#84
Postat 05 January 2009 - 11:51 PM
#85
Postat 06 January 2009 - 12:07 AM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#86
Postat 06 January 2009 - 12:30 AM
Dicocodino, la Jan 5 2009, 11:51 PM, a spus:
Mai citeste o data ce am scris ..nu ma incapatanez ..daca ma incapatanam nu mai ascultam toate sfaturile si nu mai citeam enjpe mii de pagini despre acest model si intrebam direct.Am citit toate sfaturile si o sa tin cont de toate.Vroiam sa fac prin alta metoda legarea aripilor PENTRU CA NU VROIAM SA LIPESC ALTA BANDA ADEZIVA ORI DE CATE ORI VROIAM SA ZBOR.Asta e singurul motiv.Si vroiam chestia asta pentru ca nu vreau sa ma rezum doar la planat ..vroiam si ceva acrobatii.O sa il zbor asa si apoi o sa vad ce si cum.Multumesc inca o data de sfaturi.
#87
Postat 08 January 2009 - 04:57 PM
#88
Postat 09 January 2009 - 12:52 AM
#89 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 09 June 2009 - 03:05 PM
"Dezgrop" si eu subiectul acesta intrucat ce s-a povestit pana acum nu m a lamurit in totalitate.
Am de ceva vreme(nu foarte mult) un easy star(primul meu avion) si o statie hitec optic 6 sport care m au ajutat foarte mult sa invat sa zbor.Pana de curand nu imi placea si nu ma incumetam sa zbor pe vant la panta, ba de termica habar n aveam pana intr o zi cand am iesit cu el si ce m am gandit eu sa vad cum se zboara pe vant.Dupa vreo 5 minute de zburat fara incidente am vazut un vultur si am zis sa ma iau dupa el(stiam ca astia sunt buni la termica)....cand am vazut cum se ridica avionasul meu in termica m a uimit si marturisesc ca a inceput sa mi placa la nebunie.De aceea am zis ca ar fi timpu sa las easy staru deoparte ca nu mai sunt chiar asa incepator si sa incerc ceva care sa ma ajute la vant si termica dar nu as vrea totusi sa renunt cu totu la motor, am eu un fix ca nu imi place sa stiu ca pot zbura doar cand bate vantu sau cand e termica.
Si asa m am gandit la un Arcus sau Easy glider.Acum nu stiu cat de bune or fi pentru ce vreau eu da mai mult de atat nici nu imi permit.Deci va rog daca m ati putea ajuta sa ma decid (pana vin si banii) care ar fi cel mai bun pentru ce vreau eu: deci nu ma intereseaza sa faca acrobatie sau sa aiba viteza sau mai stiu eu ce, tot ce ma intereseaza e sa zbor cat mai mult (cu ajutorul vantului si al termicii-atunci cand sunt prezente) fara a folosi prea mult motorul.Daca aveti si alte idei nu i nici o problema dar sa nu depaseasca pretul unui Arcus sau Eg.
Multumesc anticipat.
#90
Postat 09 June 2009 - 03:19 PM
Pretul este similar.